Skocz do zawartości

[opony] rozmiar 1.90 ?


gawel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zakupilem opony schwalbe "skinny jimmy" grubosc 1.90 i chyba popelnilem blad :/

wiekszosc opon do mtb to 2.1 a nawet 2.2 , ja uznalem ze to przesada a widze ze na forum wszyscy takie kupuja wiec chyba przesada byla z mojej strony kupujac te 1.90 :029: hmm wydawalo mi sie ze bede mial mniejsze opory toczenia i zaoszczedze na wadze ...

(po mokrym praktycznie nie jezdze)

 

co sadzicie o tym? :)

Napisano

Na temat samych opon nic powiedzieć nie mogę - bo ich nie znam.

Jeżeli chodzi o rozmiar, to zależy gdzie jeździsz.

Na warunki "miejsko-wiejskie" to 1,90 są OK - mam w jednym z rowerów opony 1,85 Nanoraptor - celowo takie wybrałem i nie narzekam.

Ale w góry (czy inny ciężki teren) to raczej mało - u mnie w takich warunkach Gravity Pro 2,5 pracują...

Napisano

2.5? łosz kurna

to ja 2.1 uważam za balony i w góry więcej niż 2.1 bym nie wziął.

Na co dzień jeżdżę na 1.9 maxis minotaur i mi pasują (tzn jeśli chodzi o grubość opony - odporność na zdzieranie to już zupełnie inna bajka :/ )

Napisano

kurde mam ten sam dylemat co Ty...;/ tyle że ja zakupiłem Ritcheye Z-Maxy 1.90, bo słyszałem że 2.1 to straszne balony... w końcu przekonali mnie koledzy forumowicze;P:P że 1.9 styknie. Jednak przy zakupach zawsze jest ta niepewność i teraz czekam aż mi je przyślą. W oczekiwaniu patrze każdemu napotkanemu rowerzyście na rozmiar opony, jak jestem w sklepie porównuje. Ciągle sie zastanawiam czy 40mm to nie za mało, jednak ja w przeciwieństwie do Ciebie nie jeżdżę po górach. Jednak wydaje mi sie ze to kwestia przyzwyczajenia i wyczucia opon, śmigniesz kilka razy i zobaczysz a nóż spasują, a zawsze zaoszczędzisz cenne gramy:):). Pozdrawiam

Napisano

po glebszej analizie mysle ze bedzie oki wiadomo najlepiej by bylo 2.0 /2.1 no ale coz mam jakie mam i nawet na tym pozamiatam :) martwi mnie mysl co bedzie przy zjezdzie ze szczytu na wirazach w szutrze :P:(:D :lol:

 

 

biera wezsze opony tzn takie 1.90 / 1.95 szyciej sie scieraja ??? to masz na mysli ?

Napisano

wlasnie jak juz jestesmy przy rozmiarach małych znacie jakieś oponki 1.70 - 1.80 typu semi slick coś na przód co dobrze trzyma w zakrętach i ma małe opory toczenia (wiem tak to tylko w erze)

Napisano

Witam. Takie opony istnieją, ale bardzo słabo zachowują się w terenie. Co do rozmiaru 1.9, a 2.1 to różnica wynosi 0.5 cm. Czy, aż taka duża? Pozdrawiam.

Napisano

Ja mam na przod Tioga Extreme factory XC 2.1 a z tylku Tioga red phenix 2.0. Dla mnie- bomba. Oponki nawet w piachu siedza i nawet nie mysla o ujezdzaniu. :)

Napisano

zendel w teorii różnicy nie ma - a weź pojeździj na jednych i drugich to pogadamy.

 

co do tego ścierania się - nie, nie chodziło mi o to że 1.9 się szybciej ściera (raczej to nie ma większego wpływu)

bardziej o to że z moich opon jestem niezadowolony tylko dlatego ze się ścierają...

Napisano

Ostatnio rozerwało mi opone i kupiłem na allegro, ale zastępczo jeżdżę na prawie łysej oponie o szerokości 1.8, różnicy w oporach nie czuje, na podjazdach też nic, jedynie inaczej zachowuje się na zakrętach i na dużych piaskach. Pozdrawiam.

Napisano

Kurcze zakładałem 1-2 msc. temu wątek o faktycznych wymiarach opon, gdzie były podnane szerokości i wysokości zmierzone, do tego co podaje producent.

 

Nie widze tego tematu, czyzby poszedł z dymem po ostatniej awarii forum?

 

Generalnie opony w okolicy 2,1 miały około 45-47 mm szerokości i 40-45 mm wysokości,

 

opony 1,95-2,0 = miały 43-45 mm szerokości i 37-41 wysokosci

 

z opon małych (jak na MTB) to np: mój nanoraptor ma 40 na 40 mm przy 1,85.

Napisano

Może różnica w trakcji polega na tym iż sobie myslisz mam opone 2.1 to będzie na pewno lepiej zachowywała się od tej o szerokości 1.8:). Pozdrawiam.

Napisano

zendel weź napisz to jakoś bardziej po polsku

1.8 łysa będzie świetna na asfalt

2.1 z bieżnikiem bedzie fajna na podjazdy, w teren, mokre warunki

co w tym dziwnego?

Napisano

Fakt troche zamieszałem, sorki, mysle że nie ma dużej różnicy między oponą 2.1 a 1.9 w terenie, pozornie wydaje nam się że o wile lepsza jest 2.1, w żeczywistości różnica może być bardzo mała i nieznacząca. Myśle że sprostowałem poprzedni mój tekst:) Pozdrawiam.

Napisano

a ja właśnie dzisiaj założyłem oponki 1.90 Ritcheya Z-Maxy... na razie mogę o nich niewiele powiedzieć bo jechałem może z 700m po ulicy:P:P jednak prezentują sie bardzo dostojnie, a obawiałem sie że będą wyglądać bardzo mizernie;P... jednak czas pokarze jak zakup.

 

P.S. aha przesiadłem sie z opon 2.0 ale typu semi-slick:P:P... pozdrawiam:)

Napisano
Fakt troche zamieszałem, sorki, mysle że nie ma dużej różnicy między oponą 2.1 a 1.9 w terenie, pozornie wydaje nam się że o wile lepsza jest 2.1, w żeczywistości różnica może być bardzo mała i nieznacząca. Myśle że sprostowałem poprzedni mój tekst:) Pozdrawiam.

Ojjj... Tu zes uwalil... Moja poprzednia oponka miala 1,75 a wiec waziutka... Skakala jak posr...nienormalna... W piachu wciagalo ja, pod gorki kijowo... Ale baloniki 2,6 to juz przesada :)

Napisano

Witam. Wkońcu dostałem moją oponkę (Maxxis Larsen TT 1.9). Teraz odczuwam różnice na asfalcie, Larsen lepiej się zachowuje. Lepiej trzyma się w terenie od Kellysa Razor 2.1.

Jeśli byśmy porównywali opone tej samej firmy i tym samym modelu 2.1 i 1.9 to opory mogą być odczuwalne, jeśli porównujemy 2.1 i 1.9 różnych firmi róznych modeli, różnice będą nieodczuwalne. Mysle że róznica polega na dopracowaniu bieżnika, aby nie robił dużych oporów i zachowywał sie dobrze w terenie, a za to trzeba płacić:) Pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...