gawel Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 Witam zakupilem opony schwalbe "skinny jimmy" grubosc 1.90 i chyba popelnilem blad :/ wiekszosc opon do mtb to 2.1 a nawet 2.2 , ja uznalem ze to przesada a widze ze na forum wszyscy takie kupuja wiec chyba przesada byla z mojej strony kupujac te 1.90 :029: hmm wydawalo mi sie ze bede mial mniejsze opory toczenia i zaoszczedze na wadze ... (po mokrym praktycznie nie jezdze) co sadzicie o tym?
easyrider Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 Na temat samych opon nic powiedzieć nie mogę - bo ich nie znam. Jeżeli chodzi o rozmiar, to zależy gdzie jeździsz. Na warunki "miejsko-wiejskie" to 1,90 są OK - mam w jednym z rowerów opony 1,85 Nanoraptor - celowo takie wybrałem i nie narzekam. Ale w góry (czy inny ciężki teren) to raczej mało - u mnie w takich warunkach Gravity Pro 2,5 pracują...
Biera Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 2.5? łosz kurna to ja 2.1 uważam za balony i w góry więcej niż 2.1 bym nie wziął. Na co dzień jeżdżę na 1.9 maxis minotaur i mi pasują (tzn jeśli chodzi o grubość opony - odporność na zdzieranie to już zupełnie inna bajka :/ )
heavy_puchatek Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 Na kamieniach może być ciężko i w piachu, to wszystko Szczególnie na kamieniach bo tego w górach będzie pewnie sporo.
Mad Kris Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 kurde mam ten sam dylemat co Ty...;/ tyle że ja zakupiłem Ritcheye Z-Maxy 1.90, bo słyszałem że 2.1 to straszne balony... w końcu przekonali mnie koledzy forumowicze;P:P że 1.9 styknie. Jednak przy zakupach zawsze jest ta niepewność i teraz czekam aż mi je przyślą. W oczekiwaniu patrze każdemu napotkanemu rowerzyście na rozmiar opony, jak jestem w sklepie porównuje. Ciągle sie zastanawiam czy 40mm to nie za mało, jednak ja w przeciwieństwie do Ciebie nie jeżdżę po górach. Jednak wydaje mi sie ze to kwestia przyzwyczajenia i wyczucia opon, śmigniesz kilka razy i zobaczysz a nóż spasują, a zawsze zaoszczędzisz cenne gramy:). Pozdrawiam
heavy_puchatek Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 Dodam jeszcze że mam 2.0 z delikatnym bieżnikiem i bardzo dają radę Więc się tak nie przejmuj tylko je zmaltretuj a potem pomyślisz o nowych
Loko Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 Poza tym z tymi szerokościami to tez jaj , ja mam teraz 1,9 która jest szersza od mojego 2.0
heavy_puchatek Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 Ja z kolei miałem larsenyTT 1,9, które miały szerokość 1,73 (ktoś tam podobno to zmierzył ) Po prostu pozostaje sprawdzić doświadczalnie
gawel Napisano 14 Kwietnia 2007 Autor Napisano 14 Kwietnia 2007 po glebszej analizie mysle ze bedzie oki wiadomo najlepiej by bylo 2.0 /2.1 no ale coz mam jakie mam i nawet na tym pozamiatam martwi mnie mysl co bedzie przy zjezdzie ze szczytu na wirazach w szutrze :lol: biera wezsze opony tzn takie 1.90 / 1.95 szyciej sie scieraja ??? to masz na mysli ?
yeti86 Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 wlasnie jak juz jestesmy przy rozmiarach małych znacie jakieś oponki 1.70 - 1.80 typu semi slick coś na przód co dobrze trzyma w zakrętach i ma małe opory toczenia (wiem tak to tylko w erze)
zendel Napisano 15 Kwietnia 2007 Napisano 15 Kwietnia 2007 Witam. Takie opony istnieją, ale bardzo słabo zachowują się w terenie. Co do rozmiaru 1.9, a 2.1 to różnica wynosi 0.5 cm. Czy, aż taka duża? Pozdrawiam.
Mr0wa_1991 Napisano 15 Kwietnia 2007 Napisano 15 Kwietnia 2007 Ja mam na przod Tioga Extreme factory XC 2.1 a z tylku Tioga red phenix 2.0. Dla mnie- bomba. Oponki nawet w piachu siedza i nawet nie mysla o ujezdzaniu.
Biera Napisano 15 Kwietnia 2007 Napisano 15 Kwietnia 2007 zendel w teorii różnicy nie ma - a weź pojeździj na jednych i drugich to pogadamy. co do tego ścierania się - nie, nie chodziło mi o to że 1.9 się szybciej ściera (raczej to nie ma większego wpływu) bardziej o to że z moich opon jestem niezadowolony tylko dlatego ze się ścierają...
zendel Napisano 15 Kwietnia 2007 Napisano 15 Kwietnia 2007 Ostatnio rozerwało mi opone i kupiłem na allegro, ale zastępczo jeżdżę na prawie łysej oponie o szerokości 1.8, różnicy w oporach nie czuje, na podjazdach też nic, jedynie inaczej zachowuje się na zakrętach i na dużych piaskach. Pozdrawiam.
zendel Napisano 16 Kwietnia 2007 Napisano 16 Kwietnia 2007 Sorki zapomiałem napisać, taką jak w kellysie czyli 2.1. Pozdrawiam.
Biera Napisano 16 Kwietnia 2007 Napisano 16 Kwietnia 2007 i nie wyczuwasz mniejszych oporów między oponą 2.1 z agresywnym bieżnikiem a 1.8 bez bieżnika? No ja nie wierze.
evo Napisano 16 Kwietnia 2007 Napisano 16 Kwietnia 2007 Kurcze zakładałem 1-2 msc. temu wątek o faktycznych wymiarach opon, gdzie były podnane szerokości i wysokości zmierzone, do tego co podaje producent. Nie widze tego tematu, czyzby poszedł z dymem po ostatniej awarii forum? Generalnie opony w okolicy 2,1 miały około 45-47 mm szerokości i 40-45 mm wysokości, opony 1,95-2,0 = miały 43-45 mm szerokości i 37-41 wysokosci z opon małych (jak na MTB) to np: mój nanoraptor ma 40 na 40 mm przy 1,85.
zendel Napisano 16 Kwietnia 2007 Napisano 16 Kwietnia 2007 Może różnica w trakcji polega na tym iż sobie myslisz mam opone 2.1 to będzie na pewno lepiej zachowywała się od tej o szerokości 1.8:). Pozdrawiam.
Biera Napisano 16 Kwietnia 2007 Napisano 16 Kwietnia 2007 zendel weź napisz to jakoś bardziej po polsku 1.8 łysa będzie świetna na asfalt 2.1 z bieżnikiem bedzie fajna na podjazdy, w teren, mokre warunki co w tym dziwnego?
zendel Napisano 16 Kwietnia 2007 Napisano 16 Kwietnia 2007 Fakt troche zamieszałem, sorki, mysle że nie ma dużej różnicy między oponą 2.1 a 1.9 w terenie, pozornie wydaje nam się że o wile lepsza jest 2.1, w żeczywistości różnica może być bardzo mała i nieznacząca. Myśle że sprostowałem poprzedni mój tekst:) Pozdrawiam.
Mad Kris Napisano 16 Kwietnia 2007 Napisano 16 Kwietnia 2007 a ja właśnie dzisiaj założyłem oponki 1.90 Ritcheya Z-Maxy... na razie mogę o nich niewiele powiedzieć bo jechałem może z 700m po ulicy:P:P jednak prezentują sie bardzo dostojnie, a obawiałem sie że będą wyglądać bardzo mizernie;P... jednak czas pokarze jak zakup. P.S. aha przesiadłem sie z opon 2.0 ale typu semi-slick:P:P... pozdrawiam:)
Mr0wa_1991 Napisano 16 Kwietnia 2007 Napisano 16 Kwietnia 2007 Fakt troche zamieszałem, sorki, mysle że nie ma dużej różnicy między oponą 2.1 a 1.9 w terenie, pozornie wydaje nam się że o wile lepsza jest 2.1, w żeczywistości różnica może być bardzo mała i nieznacząca. Myśle że sprostowałem poprzedni mój tekst:) Pozdrawiam. Ojjj... Tu zes uwalil... Moja poprzednia oponka miala 1,75 a wiec waziutka... Skakala jak posr...nienormalna... W piachu wciagalo ja, pod gorki kijowo... Ale baloniki 2,6 to juz przesada
zendel Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 Witam. Wkońcu dostałem moją oponkę (Maxxis Larsen TT 1.9). Teraz odczuwam różnice na asfalcie, Larsen lepiej się zachowuje. Lepiej trzyma się w terenie od Kellysa Razor 2.1. Jeśli byśmy porównywali opone tej samej firmy i tym samym modelu 2.1 i 1.9 to opory mogą być odczuwalne, jeśli porównujemy 2.1 i 1.9 różnych firmi róznych modeli, różnice będą nieodczuwalne. Mysle że róznica polega na dopracowaniu bieżnika, aby nie robił dużych oporów i zachowywał sie dobrze w terenie, a za to trzeba płacić Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.