QóBa Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 Witam Kupiłem dzisiaj rower od qmpla - Meridą Kalahari 510SX z 2004 r. Dałem za nią 370 zł. Ma to byc rower na którym pojeżdże sobie od czasu do czasu po lesie i po asfalcie Zastanawiam się co w niej wymienic - hamulce, przerzutki, amor ? Co jest najsłabszym elementem tego roweru i co polecacie wymienic na początek ? Budżet - ograniczony, raczej osprzęt z średniej półki Jeżeli to ważne - ważę 53 kg przy wzroście 178 cm Pozdr. i z góry dzięki za rady ! Edit - Whoops, źle nazwałem temat (bez [ ]), sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kusak Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 wydaje mi się, że na początek korba - choćby na acere pozniej ofc tylna przerzutka i amorek. a później to według uopodobań ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 13 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 Dzięki za informacje A jaki musi byc wymiar takiej korby? I lepiej taką Acerę czy np. tego Trutativa ? http://allegro.pl/item183550716_mechanizm_...owy_od_ss_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kusak Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 wymiar już od Ciebie zalezy - ale 175 zazwyczaj jest ok. ten truvativ to całkiem niezła korba jak na te pieniądze - miałem dylemat między nią a droższym nieco alivio - wybór padł na alivio. xflow nada się do roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 Wow. Jesteś ode mnie odrobinkę wyższy i ważysz 20 kilo mniej. To tak na marginesie. Ale to dobrze dla Twojego sprzętu Odpowiedź na Twoje pytanie jest trudna. Każda część w rowerze jest niemal tak samo ważna. Powinieneś się przyjrzeć wszystkim częściom i priorytetowo wymienić te, które są w marnym stanie (jeżeli takie są). Oprócz tego polecam kilka tanich zabiegów: wymiana linek i pancerzy, przesmarowanie wszystkich obrotowych części, ponadto możesz oddać koła na przegląd: czy szprychy są równo naciągnięte, nie ma bić, no i można by umyć i przesmarować piasty. Obejrzyj w jakim stanie są zębatki. Jeżeli łańcuch czasem przeskakuje to wymień najpierw kasetę i łańcuch. Jak widzisz, wymienić można wszystko, ale wszystko zależy od stanu sprzętu. poza tym dobrze by było, żebyś w takich tematach podawał pełną specyfikację. oszczędzi to szukania w necie, co ma na pokładzie Twój rower. edit: sorry, ale zanim napisałem posta to się pojawiły kolejne. jeżeli chcesz taniego Truvativa to hmm... za 110zł dostaniesz IsoFlow razem z suportem (PowerSpline, czyli taki mini-ISIS, kompatybilny TYLKO z korbami X/IsoFlow), a korba IsoFlow jest rozbieralna, więc mógłbyś w przyszłości wymienić zębatki, jak Ci się zjadą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 13 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 Jesteś ode mnie odrobinkę wyższy i ważysz 20 kilo mniej Przez ostatni rok strasznie urosłem i tak wyszło, musze przytyc Co do stanu roweru: - przerzutki działają okej, nie przeskakują - gdy nacisne przedni hamulec i porusze rowerem to jest taki jakby luz na główce ramy (tak jest w motocyklach, nie wiem jak to wyglada w rowerze ) Po za tym hamulce są średnie, klamki są takie miękkie - trzeba mocno nacisnac zeby tylne koło sie zablokowało. Z przodem jest lepiej Części ogólnie są podobnie zużyte, więc czekam na dalsze rady Rower miał robione regulacje, smarowanie itp, więc to już mam za sobą Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxi_Bike Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 Na Twoim miejscu zacząłbym od amortyzatora. Sr Suntour XCM L.O 2007 - 100mm skoku, blokada skoku http://allegro.pl/item184978930_nowy_sr_su...07_nowosc_.html do tego stery Neco http://allegro.pl/item181308591_stery_neco...ead_czarne.html i jakiś używany mostek. Potem korby, a na końcu można skusić się o lepszą przerzutkę i klamkomanetki. Korba dopóki sie trzyma lepiej niech zostanie bo kto wie jak zachowa się łańcuch przy starej zużytej kasecie i zużytym łańcuchu (może skakać). A seryjny amortyzator poprostu nie działa więc od niego bym zaczął. Ale to tylko moja sugestia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 @QóBa Przeczytaj edita z mojego posta powyżej (tak mówię, co by się nie zawieruszył ten edit). Luz na główce to nie brzmi wcale, ale to wcale fajnie, więc niech obejrzy to ktoś, kto się zna. Byćmoże wystarczy dokręcić gwiazdkę. Hamulce? Wymień klocki i tak jak mówiłem linki. No i w miarę możliwości klocki 1mm od obręczy. A przód zawsze będzie działał lepiej z kilku przyczyn. Jak już złapiesz cyklozę to szybko zorientujesz się, że rower to worek bez dna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 13 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 W takim razie już nie wiem na co mam zbierac kasę na ten amor czy korbę :P Ten co teraz mam (RST) jest średni, to fakt, ale jakoś działa Klocki i linkę wymienie, dzieki za info. Czekam jeszcze na jakieś sugestie - amor czy korba na początek Co do załapania cyklozy - rower to zastępczy środek transportu do czasu zakupu motocykla 125 cm3 Ale lubie sobie pojeździc, wiec włoże troszkę kasy w tą Meride i dam jakoś na niej rade Co do luzów - pierw spróbowac dokrecic tą śrube od kiery? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxi_Bike Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 Widzisz. Przy okazji pozbędziesz się luzu na główce. Jeśli wiesz jak to wygląda w motocyklu to spokojnie sobie poradzisz Polecam ten amortyzator tylko dlatego że założyłem go mojemu koledze i jest naprawde niezły. Luzy sie nie pojawiają. A skoro jeździsz po ulicach blokada skoku będzie przydatną rzeczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 14 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Rozumiem. Najpierw wymienie te linki i klocki, jaki jest koszt takiego zabiegu? Co do dalszych wymiany - dalej waham się czy brac amor, korbę czy np. hamulce. Czy po zmianie tego RST na proponowanego przez Ciebie Suntoura odczuje dużą różnicę ? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Jaki koszt wymiany linek to różnie, w zależności od tego, jak wysoko mierzysz. Są do zdobycia komplety np. Deore, ale te trzeba samemu skracać, co bez odpowiedniego narzędzia może się okazać nieco kłopotliwe. Ja bym się wybrał do jakiegoś sklepu, gdzie podasz wymiary, a gościu za przysłowiowy uśmiech od razu potnie Ci kable i nałoży końcówki itd. A wahał się będziesz zawsze. Taki urok. Hamulce na razie bym odpuścił. Wymiana klocków i linek powinna przynieść skutek. Poza tym w hamulcach ponad połowa sukcesu to poprawne ustawienie. Dobrze wycentrowane koło i klocki bardzo blisko obręczy. Poza tym przed założeniem nowych klocków możesz odtłuścić i oczyścić obręcze. Pamiętaj, że nawet odrobina WD-40 kropniętego na obręcz potrafi drastycznie obniżyć jakość hamowania. A co do Suntoura to Ci nic nie powiem, bo go nawet na oczy nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxi_Bike Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Cena metra pancerza to około 5zł (ja płatec tyle za Acor'a hamulcowego). Komplet pancerzy na cały rower to około 15-16zł (może być i Accent który jest tańszy). Linki to 2,5x4 czyli 10zł. Klocki hamulcowe kosztują po 6zł za komplet na koło ( nie kupuj lepszych klocków bo przy takich klamkach i ramionach nie odczujesz różnicy. Po zmianie amortyzatora odczujesz gigantyczną różnicę. Zaczynając od 2x większego skoku w Suntourze (a tak naprawde różnica jest jeszcze większa bo twoje rst pewnie ledwo sie ugina ) Ps. Jaką seteczke kupujesz? Bo też troche siedzę w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczupak Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Mam dokładnie ten sam rower i wymieniłem w nim juz 80% podzespołów.Więc według mnie po koleji: -amortyzator -piasta/cale kolo tyl (złamałem 2 tylne ośki), przy okazji wymienisz wolnobieg na kasete jakąś co ma 11 najmniejszy bieg, bo fabryczne 42/13 to dla mnie zbyt wolne przełożenie -manetki - revoshift smierdzi -przerzutka tyl, w tourney szybko sprężyna się rozciąga i przestaje odpowiednio naciagać łancuch No i drobiazgi: pedały (mi sie połamały), klocki hamulcowe, łańcuch... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 14 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Okej, dzięki za informacje. Za pare dni zrobie te hamulce Maxi Bike - kupuję Aprilię RS, Hondę NSR albo Yamahę TZR To kwestia tego co się trafi i w jakiej okolicy Mam zamiar kupic te linki i pancerze, ale średnio sie na tym znam, więc zapytam Linka - to jest do hamulców i przerzutek jednocześnie czy są jakieś odmiany, przednia od tylnej sie czymś różni? Pancerz - co to w ogóle jest i do czego służy ? Linka z poniższego linku jest okej, ile takich linek potrzebuje ? : http://allegro.pl/item181478849_nowe_linki...e_promocja.html Pancerz - to samo, ten jest okej? Ile metrów potrzebuje ? http://allegro.pl/item184437544_pancerz_ac...y_promocja.html Pozdr. i z góry dzieki za info! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coiler Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Ja również mam mam taką meride i niedawno mierzyłem pancerze i wyszło mi coś ok 2,80m. Będą Ci potrzebne 2 linki do hamulców i 2 do przerzutek. Linka do hamulców ma inne zakończenie które wsadza sie do klamki a inne linka do przerzutek. i tym sie różnią. pancerz jest po to aby poprowadzic odpowiednio linke, żeby zmniejszyc tarcie i chronic przed zabrudzeniem. Może mógłbyś dokładniej napisać ile kasy chcesz przeznaczyć wtedy byłoby łatwiej wybrać jakieś części? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 14 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Czyli pancerzy trzeba zamówic 3 m A linki ? Co do kasy - kupiłem rower za 370 zł, więc nie chce kupowac pojedynczych części za wiecej niz te 100-150 zł Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coiler Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Linki mają tą samą długość i jak je juz zamontujesz to docinasz na tyle ile bedzie potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 14 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Okej rozumiem, czyli 3 m linek i 3 m pancerzy A te pancerze do czego służą? W nie wchodzi linka tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coiler Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 troche zle sie wyraziłem linki jak kupujesz to mają taka samą długość czyli kazda linka tu ta z Twojego linku ma 2275mm i ją montujesz i docinasz jak bedzie potrzeba. Musisz poprostu kupić 4 linki. Tak linki wkłada się w pancerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 14 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Okej to skorzystam z Twojej wiedzy jeszcze i podsumuje Mam kupic 4 linki i 3 m pancerza tak ? 4 linki - dwie do hamulców i dwie do przerzutek (tył i przód) ? Pozdr. i sorry za laickie pytania, ale dopiero wchodzę w temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coiler Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Dokładnie tak. Ja bym wymienił najpierw tylne koło. U mnie szybko połamamła sie oś i całe koło pocentrowało ze nic sie juz z tym nie dało zrobić, póżniej amortyzator następnie napęd i na końcu hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 14 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Myśle, że koło wymienie jak się rozsypie. Na razie jest okej - toczy sie prosto i nie mam z nim problemów W przyszłym tygodniu zabiore się za te hamulce, a zaczynam już powoli rozglądac się za amorem Jak ma ktoś jakieś propozycje do 150 zł to walcie śmiało Oto propozycje, co polecacie: 1. http://allegro.pl/item184978930_nowy_sr_su...07_nowosc_.html 2. http://allegro.pl/item182187973_nowy_sr_su..._najlepszy.html 3. http://allegro.pl/item183143698_amortyzato...arny_od_ss.html Czy może coś innego ? A i jeszcze jedna sprawa: - dzisiaj jak jechałem z takiej lekkiej górki to chciałem przydusic, no i było tylko 40 km/h, przełożenia w tym rowerze są jakieś dziwne, na 21 biegu nie mogłem już szybciej obracac pedałami A na starym makrokeszu 50-55 km/h nie było problemem. Co prawda makrokesza testowałem na innej górce, ale i tak jestem średnio zadowolony z tych 40 km/h :/ Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxi_Bike Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 z tych co podałeś tylko XCM bo tylko on jest pod koło 26" i na 1 i 1/8 cala Co do linek to taniej Ci wyjdzie podskoczyć do serwisu i wziąć nowe na wzór starych. Za robocizne wezmę 10zł a bez profesjonalnych nożyczek nie dotniesz pancerzy ani potem linek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QóBa Napisano 14 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Okej, czyli tych linek nie bede kupował przez allegro tylko podjade do serwisu Co do amorka: - najlepszy jest ten który zaproponowałeś wcześniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.