szczupak Napisano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2007 Jeżdżę w 95% po mieście i obecnie mam kasetę 11-30 i korbę 28/38/48. Używam w zasadzie tylko 5-7 z tyłu i średniej z przodu, dużą czasami, małą tylko jak reguluje przerzutki . Zęby w kasecie już powoli się tępią na tych najwiecej jeżdżonych biegach, więc tak się zastanawiam: czy jest sens założyć kasetę o bardziej szosowym przeznaczeniu, np 12-26 czy coś w tym stylu? Na pewno będzie się bardziej równomiernie zużywała od mojej obecnej. Co o tym sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snack Napisano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2007 o tak ja też mam taki dylemat, muszę na ten miejski okres założyć coś szosowego bo szkoda zużywać tylko 2-3 tryby w górskiej kasecie piszcie plizz jaką można założyć :glare: pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 mozna zalozyc, ale kasete shimano i inne z tym samym systemem montazu. ktos stad chyba nawet tak jezdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 do gorskich piast zalozysz kazda szosowa 8 lub 9-cio biegowa kasete szosowa shimano czy sram -odpada campaniolo(musisz miec piaste a przynajmniej bebenek campagniolo),co do kompatybilnosci z przerzutka gorska itp to nie ma problemu.Skoro uzywasz od 5 do 7 najczesciej to popatrz ile ma zabkow ta 5 i ciebie i taka kup sobie szosowa kasete a na dole moze nawet 12-sto zabkowa (czyli na przyklad 12-26)skoro nie uzywasz 11-stki u siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 będzie chodziło bez problemu. Z tego co kojarzę to są sensowne kasety LX szosowe (czyli SH 105). Każda przerzutka Ci to łyknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 Albo Sorę jest kilka rozmiarów, nie jest droga. Przedwczoraj rozebrałem całą na pojedyncze koronki i nawet nie ma tak dużych śladów zużycia (przebieg ok 4,5 tys). Jeżdżona na potrójnej biżuterii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razzel Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Ja w swoim crossie uzywam 12-26 Tiagry i tez sobie chwale. Tiagra jest odpowiednikiem Deore w szosie... czyli konkretnie hg50-9 (12-26)... Na stronie r&p jest katalog z cenami i tam znajduja sie wszystkie dostepne modele Ze swojej strony polecam to rozwiazanie. Jakosc jazdy po miescie i w trasie z sakwami zdecydowanie wzrosla, przede wszystkilm lepsze zestopniowanie i mniejsze roznice miedzy biegami. jest wieksza mozliwosc dobrania sobie odpowiadajacego w danej chwili obciazenia szczerze polecam pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurasek Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Jeżdżona na potrójnej biżuterii nie kumam OCB? kaseta kasetą ale czy zastanawialiście sie nad sensem blatu z 48 zębami http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...hl=48+z%EAb%F3w kiedy zmieniłem na 44 wówczas otrzymałem miększa kadencję co zaowocowało w mozliwosciach używania całej gamy przełożen na kasecie moja propozycja zostawić rodzaj kasety a raczej pójsc w zmiane przełożen na korbie powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razzel Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 Tez racja ale podczas jazdy raczej czesciej wachluje sie tylnymi zebatkami (bo jest ich wiecej - jak nie patrzec) - i zestopniowanie ich tam ma wplyw decydujacy. Ja osobiscie zastanawialem sie nawet nad jakas szosowa korba ale wybilem sobie ten pomysl z glowy byl poprostu bez sensu... ogolnie mam 44 i chwilami mysle sobie ze nawet 42 byloby lepsze. Wielkich predkosci nie osiagam wiec... no ale 44 charakteryzuje sie wieksza uniwersalnoscia. Droga sprawa. zmiana przelozen w korbie nie jest taka latwa jak wymiana kasety trzeba cala korbe wymieniac, sporo zelastwa wymiana pojedynczych blatów? hmm zrobilem to raz u siebie z jednym blatem... kosz takiej operacji nie jest zachecajacy, jesli planujemy wymiane wszystkich blatow... pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 14 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2007 nie kumam OCB? Metoda trójłańcuchowa hihi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczupak Napisano 15 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2007 Korby na pewno zmieniał nie będę. Ale kasetę na pewno kupię szosową, tylko muszę się zdecydować jaką. A moja obecna jeszcze powinna z tysiąca przejechać, więc mam czas. Dzięki za opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.