regedarek Napisano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 Na początek czym jeżdżę: Merida Matts Sport 300 Witam, długo nie pisałem ale jakoś czasu nie było, otóż coś dziwnego stało się z moim rowerem wyciągam go z piwnicy i ... odkrywam awarię: kaseta nie przekazuje "napędu" na koło, po prostu przy pedałowaniu przeskakuje, czasem tylko kiedy coś przeskoczy można chwilę się przejechać. Podejrzewam, że czeka mnie wymiana kasety co pociągnie prawdopodobnie wymianę innych części dlatego chętnie oddałbym rower w fachowe ręce aby był przygotowany do wiosennego szaleństwa . Nie mam niestety klucza do odkręcenia kasety , więc sam nie zdiagnozuje tej awarii, jak myślicie jeżeli będę musiał wymienić kasetę to pewnie łańcuch, jakiej klasy sprzęt będzie w sam raz dla tego roweru? nie za drogo i nie za tanio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roswell Napisano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 nie wiem czy masz 8 czy 9 rzędów, ale na 8 proponuje to: http://www.allegro.pl/item179831582_lancuc...a_firma_fv.html http://www.allegro.pl/item182170467_kaseta...agon_wawa_.html a na 9 to; http://www.allegro.pl/item183708766_kaseta...c_951_nowy.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 A ja proponuję lekturę ZASAD PISANIA NOWYCH TEMATÓW. Pozdrówko porządkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 Jesteś pewny, że to kaseta jest winna, a nie bębenek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regedarek Napisano 9 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 hmm, w tym momencie nie jestem pewien niczego, bo nie mogę tego rozkręcić ale rzeczywiście prawdopodobnie winien jest bębenek(w każdym razie coś co odpowiada za blokowanie tych "ząbków" w kasecie), nigdy tam nie zaglądałem dlatego też napisałem ten temat mam 8 rzędową kasetę. SRAM nie będzie kolidował jeżeli z przodu nie zmienię suportu i przerzutki(mam teraz Shimano Alivio z przodu i z tyłu). Oczywiścię przepraszam i dziękuje za pozdrówko porządkowe. Pierwszy post następne będą już poprawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukkas Napisano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 na moje oko to nie potrzebujesz nowej kasety, tylko naprawic / wymienic bembenek / cala piaste - najlepiej idz do zaufanego serwisu w ktorym nie naciagna Cie za bardzo. po co wymieniac pol albo caly naped skoro awaria dotknela calkiem innej czesci :twisted: klucz do odkrecania kasety to koszt 15 zlotych - a to naprawde sie przydaje... zwroci Ci sie po dwoch wymianach zamiast placic w serwisie za odkrecenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regedarek Napisano 9 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 też tak myślę, ale niestety trochę wycieczek w zeszłym roku dało w kość mojemu napędowi, i zastanawiam się czy przypadkiem przy okazji nie zmienić tych części? czy jest sens mam rower 2 lata pare razy byłem w górach więc w kość trochę dostał ale nigdy na niego jeszcze nie narzekałem za bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 9 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 Kasetę można zmienić, kiedy będzie łańcuch przeskakiwał (ale najpierw musisz wykluczyć bębenek). Koszt wymiany bębenka jest czasem porównywalny z całą piastą, o ile w ogóle bębenek będzie dostępny. Czasami wystarczy przeczyścić wnętrze bębenka, ale nie wyszystkie serwisy się tego podejmują, gdyż jest to pracochłonne i co tu dużo mówić - upierdliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regedarek Napisano 9 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2007 dzięki w niedługiej przyszłości(w tym tygodniu) zawitam do serwisu i wszystkiego się mam nadzieje dowiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regedarek Napisano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 byłem dziś w serwisie CycloCentrum w Krakowie, podobno porządny serwis, powiedzieli, że prawdopodobnie trzeba będzie kupić nową piastę Alivio za 50zł i zamontować do niej stary bębenek całość ma mnie wynieść około 70-75zł - nie chcą ze mnie wycisnąć nic? jak myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 A po co montować do niej stary bębenek Jak kupisz piaste to już będziesz miał tam bębenek nowy. Kup piaste i przepleć koło (znaczy daj przepleść) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1212 Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 Kupić nowa piaste i zamontować stary bębenek??? a z nowym co zrobią?? Bez sensu. jak juz kupujesz piaste nową to montujesz kasete i jeździsz:P a pozatym i tak by to nic nie dało, bo przecież wina leży w bębenku na pewno. jakis smieszny ten serwis masz. Widze maki że mnie wyprzedziłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lakiluk Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 redegarek mylisz chyba znaczenie słów bębenek z kasetą. Na forum zdaje się jest jakiś słowniczek. Kaseta to te zębatki które nasuwa się na bębenek - który jest obracającą się częścią piasty. Jeśli zalecili wymianę piasty (zepsuty jest właśnie bębenek w starej), to do przełożenia na nową piastę będzie kaseta. I teraz sprawa piasty - kupno piasty alivio to nie najlepszy pomysł. Na forum znajdziesz tematy i o piastach. Sam polecałbym Ci novateca: http://www.allegro.pl/item181124563_piasta..._na_kasete.html albo coś innego na maszynowych łożyskach. Pamiętaj, że prawdopodobnie czeka Cię też wymiana szprych o ile kupisz inną piastę (upraszczając) od tej którą masz teraz. Pozdrawiam i życzę udanych łowów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regedarek Napisano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 widocznie źle usłyszałem;) , a jak cenowo za taką operację i czy jest sens dokupić od razu nową kasetę? EDIT: wiem co ma ząbki a co nie przepraszam Drogo się to zapowiada ;/ i jak ja to zrobiłem? nie skakałem tylko wyciągnąłem z piwnicy rower i bum zepsute;) Novatec za 77 zł ale ja nie jestem wyczynowieć max 2,5 - 3 tyś km robie rocznie raz brałem udział w Maratonie lubię jeździć po leśnych ścieżkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1212 Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 czy jest sens dokupić od razu nową kasetę? jeżeli nic sie nie dzieje to raczej nie ma sensu chyba że bardzo chcesz miec nowe, ale to wiąze sie ze zmianą łańcucha i to kolejny całkiem niepotrzebny wydatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regedarek Napisano 13 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 byłem w jednym serwisie z kołem i powiedzieli mi, że nie opłaca się naprawiać tylko lepiej kupić nowe koło! za naprawę policzycli sobie 110zł bo trzeba wymienić piastę i chcą mi sprzedać nowe za 199zł Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 hmm nowe za 199zł, a może więcej szczegółów. Bo jak full deore XTR to opłaca się a jak Full altus to odpuść sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2007 Opisz jaka to piasta, jakie szprychy i jaka obręcz i oczywiscie na ile szprych. Ale sugeruję to napisac w temacie o kołach żeby nie robic ot i daj linka przy okazji do tematu jak cos tam naskrobiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.