bialy_zabrze Napisano 8 Kwietnia 2007 Napisano 8 Kwietnia 2007 Witam, posiadam oponki nobby nic 2.1, podczas treningow po lesie czesto zdarza mi sie przebic moja dotychczasowa detke ( debica ). Planuj kupic nowa i zastanawiam sie czy wybrac: 1. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1...Fa%3E%3C%2Fi%3E 2. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1...Fa%3E%3C%2Fi%3E Za 1. przemawia wytrzymalosc,a waga nie jest az taki istotna dla mnie. Za 2. jak z wytrzymaloscia? Ktora opcja bedzie lepsza ( wytrzymalsza )?
rymo Napisano 8 Kwietnia 2007 Napisano 8 Kwietnia 2007 1: az taka szeroka? masz takie oponki? zebys nie kupil detki nie do swoich opon 2: za lekka..poprzebijasz
bialy_zabrze Napisano 9 Kwietnia 2007 Autor Napisano 9 Kwietnia 2007 1. oponki mam 2.1 wiec wydaje mi sie ze ta detka powinna pasowac, chyba ze ktos znalazl wezsza detke do dh ) a dlaczego do dh? otoz detki do dh sa ( przynajmniej moim zdaniem ) bardzo odporne na przebicia, kosztem wagi oczywiscie. 2. tak myslalem
rymo Napisano 9 Kwietnia 2007 Napisano 9 Kwietnia 2007 Nie no ok...jezdze na kendach..ale z nizsza rozmiarowka..wiec nie dh...i tez jakos sie trzymaja.. z tego co wiem detki debicy...tak sobie trzymaja..
bikerman Napisano 9 Kwietnia 2007 Napisano 9 Kwietnia 2007 Moim skromnym zdaniem co do dętek to nie ma co oszczędzać na wadze.....kupilem sobie kiedys do testu jak jeszcze smigałem w xc jakas dentke za chyba 35 zł wersja light.....to w ciagu 2 dni 3 razy złapałem kapcia....wymienilem ją na zwykłą i mialem spokój:)
Ptaszek Napisano 9 Kwietnia 2007 Napisano 9 Kwietnia 2007 Kup sobie dętkę do DH Maxxisa - 25 zł albo Nokiana - około 30 zł Bardzo trudne do przebicia dętki ale też dużo warzą . Coś za coś niestety. Pozdrawiam
bialy_zabrze Napisano 9 Kwietnia 2007 Autor Napisano 9 Kwietnia 2007 na wadze mi nie zalezy mam detke debicy i podczas mojego ostatniego wyjazdu ( okolo 40-50km ) przebila mi sie 2 razy ( sprawdzalem opone nic w niej nei bylo ) ... poslucham "ptaszka" i tak zrobie thx za pomoc pozdrawiam
QauczuQ Napisano 11 Kwietnia 2007 Napisano 11 Kwietnia 2007 mam opony Racin Ralph 2.1 i też miałem problem z zbyt częstym przebijaniem się dętki ( lekkie ok 120 gr COnti), problem u mnie tkwił w za małym ciśnieniu w oponie teraz kiedy dopompowałem jak trzeba śmigam gdzie popadnie i jest wszystko ok. ( polecam woźić ze sobą dętkę ;D)
Żbik Napisano 11 Kwietnia 2007 Napisano 11 Kwietnia 2007 Wiele osób popełnia "szkolny" błąd i daje zbyt niskie ciśnienie w oponach, stąd częste przebicia lekkich dętek. Ja i wielu moich znajomych (nie wspomnę już o ludziach z lightbike.com) jeździmy na ultralekkich dętkach (ja osobiście od kilku sezonów używam "ciężkich" Maxxis Ultralight 125g ) i na lekkich oponach (Schwalbe RR, Conti Explorer SS, Michelin Comp S Light) i dętki trzymają bardzo dobrze. Jednak nie schodzę z ciśnieniem w oponach poniżej 4 atmosfer. Gdy da się mniej to bardzo często łapie się "snake'a"...
evo Napisano 12 Kwietnia 2007 Napisano 12 Kwietnia 2007 ja tam się nie mogę zgodzić, że dętka odpowiada za przebijanie, może w sporadycznych przypadkach. Bo w 90% przypadków, jak coś już przebije opone, to na bank (no niech będzie te 90%) przebije też dętke. Reszta przypadków to albo jakieś mikroprzebicia albo przecierki, albo wpływ słońca. Albo zbyt wysokie ciśnienie a do tego ciężki biker - wtedy może w jakims ekstermum dętka pójdzie. Generalnie grubośc dętki ma bardziej wpływ na przepuszczalnośc powietrza (trzeba częściej pompować lekkie). Może dętki o wadze ponad 220 g/sztuka mają jakąś moc wytrzymania jakiegoś zadziora, który dostał się do opony, ale reszta hymmm
heavy_puchatek Napisano 12 Kwietnia 2007 Napisano 12 Kwietnia 2007 Ale tu chodzi głównie o możliwość dobicia a nie o to że jak wjedziesz na stolik fakira to dętka zatrzyma kolce
evo Napisano 12 Kwietnia 2007 Napisano 12 Kwietnia 2007 no to jeszcze mniejsze znaczenie ma dętka w tym przypadku, jedyna róznica to chyba między tymi ultra lekkimi (100g) a tymi do DH (200-250+ g), ale między 130 a 180 g, chyba żadna.
szakq Napisano 12 Kwietnia 2007 Napisano 12 Kwietnia 2007 lekkie detki sa ok ale trzeba trzymac cisnienie i nie jezdzic na zdartych oponach na pewno z nowymi continentalami exscape pro i z przodu detka okolo 100gr z tylu 140gr przy moich 90kg wagi bylo spoko-zupelnie jak na zwyklych detkach ale jak opony sie poscieraly to zdazac sie zaczelo czesciej ze jakis kolec maly weszedl w oponke i drasnal detke takz e powietrze schodzilo np z godzine-wiec czasem nawet nie chailo mi sie wymieniac detki i jechalem tak do domu z dwoma na przyklad dopompowaniami. Moze sprobuj tych detek debicy ze srodkiem samouszczelniajacym w srodku ponoc nawet gwozdz sa w stanie wytrzymac(wg debicy)
Toosh Napisano 12 Kwietnia 2007 Napisano 12 Kwietnia 2007 gdzies widzialem posta z fotami, ktore pokazywaly, ze ktos zalal zwykla opone latexem i podobno to sie sprawdzalo
Niedzwiedz1 Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 A jakie dętki polecacie jako złoty środek (wytrzymałość/masa)? Dzisiaj pierwszego snake'a złapałem, a w kole było 3,5atm i dętka cst nie wytrzymała Lepiej zainwestować w coś droższego i łatać czy kupować tanie dętki w decathlonie za 4-5zł sztuka i wymieniać?
manio49 Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 śmigam na dętkach decathlona i są bardzo dobre IMO. mam gruby tyłek a snake'i łapałem tylko jak mi sie nie chciało pompować A tak śmiga jak ta lala Tylko na przód muszę pomyśleć coś lżejszego ciut
Grabo Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 Przebijanie dętek to kwestia przede wszystkim opon, same dętki tu niewiele zmienią.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.