verul Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Zastanawialem sie nad umieszczeniem tego tematu w dziale kola, ale mysle ze w tym dziale bede lepiej zrozumiany Chce wymienic opony. Obecnie mam Schwalbe Black Jack drutowe wiec kompletna porazka. Zastanawialem sie nas Schwalbe Racing Ralph i Schwalbe Noby Nic. Racing Ralph na tyl (mniejsze opory toczenia) a Noby Nic na przod (lepsza przyczepnosc). Racing Ralph jest najmniejszy i najlzejszy w wersji 2.1 i wazy realnie ok 512 gram (dane z cykloturu). Noby Nic mozna kupic 1.8 ktory katalogowo wazy 410 gram (wersja 2.1 wazy katalogowo 495 a realnie 490 - dane z cykloturu, wiec tamten tez nie bedzie sie znacznie roznil). Jak widac jest ok 100gram roznicy miedzy noby nic a racing ralph. Niby 1.8 to malo, ale ja blota unikam, a na piasku sobie poradze. Co jest wazniejsze w tym przypadku: opory toczenia czy zysk 100 gram? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Cienkie to właśnie w błocie dadzą radę a w piachu się zakopią, raczej nie odwrotnie W związku z tym wziąłbym szerszego balonika o łagodnym bieżniku, jak te co mam teraz na przykład czyli Scott Oxyd albo cokolwiek innego W lecie na luźnych nawierzchniach cienka oponka naprawdę może dać się we znaki. No chyba że dużo jeździsz po szosie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas_Mako Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 a ile waża te scotty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Ekhm też mnie to ciekawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 7 Kwietnia 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Powiem tak na przykładzie opon continental zeta. Waga koszmarnie wysoka jednak bieżnik w pełni ją rekompensuje 30-35km/h można utrzymać spokojnie jeśli jest się średnio wytrenowanym i nie ma wmordewinda. Także zastosowany bieżnik w danej oponce ma bardzo duże znaczenie. Przy okazji dzięki swojej masie oponki te bardzo trudno przebić przez co od razu wybrałem je jako opony na wyprawę. Jednak z drugiej strony zakładając np. kende kontender (205g/opona) mamy wrażenie, że cały czas jest "z górki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjack Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Ja postawiłem na minimalizację oporów toczenia, odporność opon na przebicie oraz na trwałość. Kupiłem michelin xc dry, nie należą one do najlżejszych, około 670 g jedna, ale za to naprawdę fajnie się toczą na szosie, w terenie gwarantują dobrą przyczepność, no i producent twierdzi że nie łatwo ją przebić (przejechałem dopiero około 200km więc nie wiem ile w tym prawdy). Lekkie opony podobno znikają w oczach, szkoda mi było wyłożyć 220 zł na komplet xcr dry 2 i po 1000 km zamawiać drugi komplet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 Racing Ralph jest najmniejszy i najlzejszy w wersji 2.1 i wazy realnie ok 512 gram (dane z cykloturu). Noby Nic mozna kupic 1.8 ktory katalogowo wazy 410 gram (wersja 2.1 wazy katalogowo 495 a realnie 490 - dane z cykloturu cyklotur ma bzdurne dane RR 2,1 waży średnio od 460-480g NN 1.8 nie wiem ile ważą inne ale moja waży ok.445g (więc tu Schwalbe ostro przesadziło z danymi katalog.) ja mam set NN 1.8 przód i RR 2.1 tył i se chwale:) lekko, szybko, przyczepnie i jak na razie bez kapci, raczej przy mojej anorektycznej wadze NN 2.1 nie miał by sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 Ja waze aktualnie 85 ale planuje zejsc do 76kg wiec lekki nie jestem. NN sa zdaje sie odporniejsze na przebicie od RR. Z gory mowie ze nie chce opon o wadze powyzej 550gram. Waga kol ma najwieksze znaczenie w calym rowerze, a zejsc z waga na kolach jest najprosciej i najtaniej. Zwlaszcza ze nawet jakbym mial co sezon opony wymieniac to bedzie taniej niz kupic o 300 gram ciezsze i schodzic 300 gram z czegos innego (pomijam fakt ze 300gram z czegos innego da mniej). Skoro cyklotur ma zle dane i roznica miedzy oponami to 20 do 40 gram to moze lepiej tego RR z tylu faktycznie. Nie przebija sie to zbyt czesto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 kup sobie larsena tt 1.9 jesli liczysz kazdy gram. u mnie real 430g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heavy_puchatek Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 Larsen nie nadaje się kompletnie na lato. Na piachu i luźnej nawierzchni tańczy jak chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 10 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 wiadomo ale w miare lekka. pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 Bez przesady, to juz bym fly weight kupil Jesli mam zyskac kilkanascie sekund na tym ze lekka i stracic kilka minut na poslizgach albo kilkanascie na zmianach detki to sie to tez nie kalkuluje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rszturo Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Ja przesiadłem się z Irc Mythos 1,9 na Schwalbe RR i sobie chwalę. Opona niby grubsza ale toczy się znacznie lżej niż IRC. Po asfalcie jest też cichsza a w terenie nie kopie się w piachu. Raczej nie nadaje się na błoto, ślizga się jak diabli ale da się przejechać, no i waga jest super. Do tej pory po ok 800 km złapalem dwie gumy - raz szkło a raz kolec od akacji, ale w Irc też się takie akcje zdarzały. Na bieżniku jeszcze nie widać śladów zużycia. Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilhsx Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 A co sądzicie o blue dragonach? Ja zrobiłem ponad 1000km spokojnie i na tyle ostro mi się zjechała.... i hymm od samego początku bardzo słaba przyczepność na piachu... miałem opony wcześniej o zupełni innym bieżniku i to było to a teraz sie zastanawiam co kupić aby było dobre na asfalt ale i w teren no i względnie lekkie. Względnie bo nie liczy się każdy gram;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopiki Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Co jest wazniejsze w tym przypadku: opory toczenia czy zysk 100 gram? Opory toczenia zależą po pierwsze od współczynnika oporu toczenia (min. konstrukcja opony), a po drugie od jej ciężarku. Zmniejszając masę zmniejszasz opory toczenia, oczywiście pozostaje pytanie ile można zyskać zmniejszając masę opon - moim zdaniem bardzo, bardzo niewiele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foreight Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 wg mnie opor toczenia zalezy tylko od budowy opony a nie jej wagi, wiadomo ze wysoki bieznik lapie wiecej wiatru przez co stawia wiekszy opor a miekki bieznik pochlania czesc energi na deformowanie sie, czy tez klocki sa jakos ulozone ze hamuja(?), ale to ze opona bedzie lzejsza to raczej nie wplynie na opor toczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 To co ty za opony kupujesz że ci się od wiatru wginają? Domyślnie w temacie chodzi o to czy ważniejszy jest kształt bieżnika stawiający mniejsze opory czy też waga. Imho przede wszystkim bieżnik. Ale tutaj też z umiarem. Slicki w na wyśigu xc więcej czasu ci zabiorą niż zyskasz. A "traktory" na szosie no lepiej nie mówić Wszystko zależy od przeznaczenia i sztuką jest znalezienie kompromisu między tymi cechami. Ja jeżdżąc XC najpierw szukam odpowiedniego bieżnika, potem odpowiedniej gęstości splotu a na końcu wagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.