jo_jacek Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 Zakupione za : 149zł komplet Rodzaj : Zwijane Zdjecia : (robione telefonem wiec prosze o wyrozumiałość ) Przód: Tył: Zdjecia loga sa robione jak dopiero zalozone oponki a bieznik po zrobieniu ~100km na nich ale to roznicy chyba nie ma bo te wystajace gumowe "kolce" dalej są Technicznie :wink: : Opony maja konkretny podział na przednia i tylną. Jest to oznaczone literka F i R przy logo na oponie jak widac na zdjeciach. Waga ważona na wadze kuchennej z odwaznikami na której jeszcze dziadek granaty ważył wychodzi ~525g sztuka. Opony jak sa nowe sa czyms dziwnym obleopione z wierzchu po czym wszystko co dotkniemy palcami skrzypi, wazne zeby starac sie nie uwalic tym obreczy jak ktos ma v'ki bo potem przez jakiś czas nie hamuje idealnie. Montaż : Nowe opony sa jeszcze nierozciągniete i stosunkowo ciezko wchodzą na obrecz. Polecam nie pomylic przedniej opony z tylna, bo tak zrobilem a potem mialem problem ze zdjeciem bo nie chcialem uzywac kluczy. Ale po zrobieniu ilus tam km juz tego problemu nie ma ze zdejmowaniem. Jazda : Pierwsze co mi sie w oczy rzuciło po wjechaniu na piasek to to, że przednia opona sypie nim całkiem konkretnie. Teraz jakos tego juz nie ma, moze to przez ten syf czym była na poczatku oblepiona. Po kazdej nawierzchni idzie jak burza poza.. grzązkim piaskiem takim jaki wystepuje np. w Mielnie na plaży nad morzem. Czytałem bardzo duzo opini ze boczne trzymanie mają kiepskie, hm.. moim zdaniem nie jest źle ale.. jechałem dzis w lesie ścieżką skonstruowaną z ubitych cegieł i gdy przy predkosci ~45km/h wszedzłem w zakret ~80stopni to obie opony sie uślizneły ale na tyle, że dało sie utrzymac i skorygować tor jazdy. oporów toczenia wielkich na asfalcie nie daja no.. ale duzo w sumie po szosie nie jeździłem od kupna, raczej mecze teren. Poza tym, że toną w grzaskim piasku raczej nie pamietam żadnych niespodzianek. No ale w sumie wszystkie opony jakie widzialem nie dawaly szczególnie rady w takim piachu.. od predkosci ok. 33km/h wydaja na asfalcie miły dla ucha szum. Przy około 50km/h przednia opona wydaje głosny świst tnąc powietrze przez co juz 3 razy myslałem ze kapcia złapałem i sie zatrzymywałem i dopiero późnie zrozumialem ze to świst powietrza.. podczas awaryjnego hamowania przednia oponka bardzo mocno wgryza sie w glebe (nawet w asfalt próbowała sie wgryźć ale chyba beton wygrał z gumą :wink: ) przez co nie ma uślizgu przedniego koła tak jak to zwykle sie dzieje. Za to mega plus. Porady: Pompowałem pompka reczna opone na oko. Wydawała sie nabita twardo wyszedłem przed dom hamuje mocno i słysze ze sie opona marszczy. Cos nie tak wziałem z samochodu cisnieniomierz i sie okazalo ze wbilem ledwo 1.7 bara teraz dobiłem tył do ponad 3 a przód do 2.5 (skala jest do 3..) jedzie sie troche twardo. Ale cos mi sie wydaje ze mam kopniety ten cisnieniomierz.. Jak sie bedzie zakładac i jesli opona bedzie brudna od tego czegos to w miare mozliwości nie dotykać powierzchni hamowanych na obreczach/tarczy bo przez jakis czas bedzie syfnie hamować. Moja zdanie i podsumowanie : Jako uczen który nie zarabia byłem z poczatku bardzo przeciwny zakupowi opon za 149zł.. ale jednak jestem zadowolony i nie żałuje zadnej złotówki wydanej na nie. Trzymaja sie świetnie praktycznie kazdej nawierzchni i jak na moje oko nie beda sie szybko zuzywały. Generalnie gdybym miał znów kupowac opony to.. kupił bym je jeszcze raz :razz: P.s. Jak jade i sobie o nich pomysle pojawia mi sie dziwny usmieszek na twarzy .. :wink: Edit: Niby rozmiar 2.1.. kumpel ma Kende Karme bodaj 2.0 i zdaje sie, że karma jest szersza.. nie wiem jak to sie ma w odniesieniu do innych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin92 Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 Super recenzja dzieki wielkie za nią, tak jakos nie bylem przekonany do tych oponek i chyba dalej nie jestem ;p. Miałem kupować maxxisy Hard drive'y i teraz niewiem które wybrać poradzicie ?? Gdzie je kupowaleś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 Kupiłem je na www.bike-center.pl Chcialbym sprostowac błąd który sie tam pojawił - napisałem ze wchodziłem z duza predkosccia w zakret 80 stopni co by znaczylo ze jest ostry. A miałem na mysli kąt 100 stopni czyli rozwarty.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnDoe Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 Kupiłem je na www.bike-center.pl Moje przyszły wczoraj, jeszcze ich nie założyłem, zrobię to po Świętach. Mała uwaga ale wydaje się ważna. Cena to faktycznie 149 zł, ale musisz liczyć też koszty przesyłki (14 zł) i robi się już 163 zł, a to podnosi koszt zakupu o prawie 10%. Po raz kolejny zauważyłem, że bike-center.pl ma u siebie ceny niższe od swoich aukcji na allegro (pewnie koszty prowizji dolicza) wcześniej brałem od niego kamulce avida sd5 i bylo tak samo. Ale to już lekki OT się robi. A wracając do tematu to są moje pierwsze opony zwijane. Myślę, że za jakiś czas też się tu dopiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 10 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2007 To czego brakwało do kompletu nawierzchni: Wczoraj co prawda zrobilem ledwo 7km tak o zeby po 2dniach swietowego jedzenia sie ruszyc gdzies. Ale miałem okazje przejechac sie po błotku. I generalnie wżynają sie w podłoże. Naprawde się dobrze trzymają. Nie miałem okazji jechac po turbo błocie ale nie zauwazyłem też tendendcji do zapychania się :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiedyś ksywa gary Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 U mnie używana tylko na tyle (w miejsce okrutnie przebitego mythosa xc 2.10 "wersja I") Przebieg jak na razie 2000km Jeżdżona 70%las *W porównaniu do mythosa xc I ta II ma duzo lepsze trzymanie boczne *Na obecnym etapie wykazuje minimalne zużycie (małe starcie srodkowego rządku klocków i fabrycznych "wąsików") *Waga mojego egzemplarza 600g (w stosunku do 650g drutówki xc I) *Błoto-bdb oczyszczanie się *piach-sunie bez problemów *poprzeczne korzenie-50/50 *asfalt(czasami konieczny)-buuuczy jak wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 Kilka km juz maja zrobione. - Szybko sie nie ścierają - W błocie maja jednak świetną przyczepność - przynajmniej w porównaniu do tego co widzialem na maratonie - Kapci duzo sie nie lapie Generalnie z biegiem czasu stwierdzam ze sa idioto odporne ;] i moje nastepne oponki to tez beda te irce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Black Magic Napisano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2008 Też mam oponki IRC Mythos II. Bardzo dobrze trzymają na zakrętach (szczególnie asfalt). Zauważyłem, że nie lubią się z podmokłym piaskiem i liśćmi. Ale każda opona ma swoje wady... i zalety:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 12 Maja 2008 Udostępnij Napisano 12 Maja 2008 potwierdzam ze swietna opona asfalt daje rade w terenie rewelacja najlepsza opona na jakiej jezdzilem jedyny minus do ktorego trzeba sie przyzwyczaic to przy ostrzejszych zakretach jest poczatkowy leciutki uslizg po czym nagle opona lapie przyczepnosc i jest lux zuzycie po 1000km bliskie 0 jeszcze sa dzyndzle w srodkowej czesci bierznika na obu oponach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bilskij Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 A jak z blotem sobie radza oponki ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 Na tyle mam założoną drutówkę o szerokości 2,1. Ściera się powoli, zostało jeszcze 1/3 bieżnika, a ma przejechane ok. 7500 km (zero kapci)- sporo po asfalcie, na którym nawet lekko się toczy, choć dźwięk przez nią wydawany na to nie wskazuje. Jak do tej pory najlepsza opona na błoto jaką miałem. Na dniach, na przodzie wyląduje też Mythos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bilskij Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 Miciu w Przemyslu miales moze mythosa ? Jesli tak to jak sobie radzila w tym lasku co tak sporo blota bylo ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudd Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 Te oponki moim zdaniem świetnie radzą sobie w błocie, piasku i ogólnie cięższym terenie, co nie oznacza że na mniej ciężki się nie nadają Przejechałem na nich pewnie ponad 4000km i przednia wygląda prawie jak nowa, a tył też ma się dobrze, kapci - 0 (zero) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 Na tych Przemyskich błotach radziła sobie bardzo dobrze- tył szedł jak po sznurku, czego o przodzie powiedzieć nie mogę zresztą już nie raz pokazała na co ją stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 17 Maja 2008 Udostępnij Napisano 17 Maja 2008 w zasadzie to te opony nie radza sobie tylko w glebokim piachu, reszta super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cykor Napisano 18 Maja 2008 Udostępnij Napisano 18 Maja 2008 "w zasadzie to te opony nie radza sobie tylko w glebokim piachu, reszta super " Ja jednak zauważyłem, że przy śliskim podłożu, szczególnie wystających korzeniach po deszczu, opony mają tendencję do ślizgania się co w niektórych sytuacjach może być niebezpieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 18 Maja 2008 Udostępnij Napisano 18 Maja 2008 znajdź mi oponę która nie ślizga się na korzeniach... no chyba że te ślizgają się jakoś specjalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cykor Napisano 18 Maja 2008 Udostępnij Napisano 18 Maja 2008 Nie odpowiem Ci na to pytanie bo od początku jeżdżę tylko na mythosach pomijająć semislicki Ritcheya więc nie mam porównania! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamos05 Napisano 28 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2008 Ja mogę dopisać że jest dosyć odporna na dobicie. Już kilka razy wydawało mi się że trzeba będzie łatać bo tył dostał mocnego szlaga od kamienia a tutaj nic. Miałem przedtem SeracaXC 2.1 z tyłu (teraz jest z przodu i średnio zadowolony jestem) który by tego nie wytrzymał biorąc pod uwagę kapcie wcześniej na nim łapane. Ale generalnie to już chyba trzeci komplet opon IRC na jakim jeżdżę i pod względem odporności na dobicia daje maksa bo na Kendach, Michelin'ach i Maxxis'ach kapcie były dużo częstsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebol Napisano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2008 ja tez dorzuce sie do pozytwnych slow na temat tych opon, polecam je na teren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZAGGI Napisano 17 Września 2008 Udostępnij Napisano 17 Września 2008 Oponki (kevlarówki) dostałem lekko przechodzone, po ok. 1000 km i przejechanej Transcarpatii więc nie wiem jak się sprawują od nowości. Po przejechaniu ponad 5000 km stwierdzam że warte są więcej niż każą sobie za nie płacić. Oczywiście cudów nie ma - zapychają się błotem (co mnie akurat nie przeszkadza - pierwszy lepszy zjazd załatwia sprawę ale uwaga na oczy, czasem nawet okulary nie pomagają ) i ślizgają na mokrych korzeniach (bolączka większości, jeśli nie wszystkich opon). Trzymanie się drogi na zakrętach i szum podczas jazdy asfaltem, to wszystko prawda. Co do odporności na przebicia... Moja jazda (pół na pół asfalt/teren) nie jest mega hardcore'owa itp ale zachęcany możliwościami sprzętu pozwalam sobie na coraz to większe szaleństwa . Na pierwszym maratonie zjeżdżałem z duszą na ramieniu po ostrych kamolach, jednak przebicia nie było . W ogóle na żadnym z kilku maratonów w jakich jechałem ani nigdzie w terenie nie złapałem gumy. Jedyne brały się z mojej winy (dobicia na dziurach albo krawężnikach) Poza tym oponki wręcz bajecznie łatwo zdejmuje się gołymi rękami. Dość powiedzieć, że wymiana dętki z napompowaniem na full teleskopówką zajęła mi jakieś 4,5 minuty i to bez specjalnego pośpiechu, a jak wiadomo na maratonie każda minuta jest na wagę złota . Po tych 5000 km bieżnik z przodu nie wygląda na specjalnie zużyty, w przeciwieństwie do tyłu (o dziwo, bo hamuję głównie przodem) ale powinny spokojnie starczyć na drugie tyle (nie zdzieram opon przy hamowaniu ). Gorąco polecam, a do planowanego sprzętu (s-works epic, marzocchi marathon race itp) kupię takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corrado Napisano 14 Października 2008 Udostępnij Napisano 14 Października 2008 Witam! Moje IRC Mythosy mają przejechane już ponad 15 tysięcy km. Wersja druciana. Potwierdzam, przez pierwsze trzy i pół roku nie przebiłem opony ani razu. Niestety na ostatniej wyprawie (na której już właściwie dojeżdżałem oponę miałem kilka razy nieprzyjemność łatać dętkę. Opony na asfalcie mają dosyć duży opór toczenia. W praktyce nigdy nie mogę przekroczyć magicznych 62-63 km/h. Po prostu rower sam hamuje. Ale w sumie nie dla rekordów prędkości jeździmy. I oczywiście hałas. W terenie rzeczywiście uślizgi na skośnych mokrych powierzchniach się zdarzały, ale nigdy jeszcze nie spowodowało to wywrotki, zawsze do opanowania. Środkowe klocki przedniej opony na dzień dzisiejszy mają jeszcze ok 2mm(po 15 tyś. kilometrów!). Tył mogłem uznać za zużyty (czy prawie zużyty) po około 10 tysiącach. W tylnej oponie wyszedł od środka drucik, który przebił dętkę. Natomiast z boku guma trochę traci swoje właściwości ze starości, tworząc na całej powierzchni krzyżykowy wzór. Ale można potraktować to jako test długodystansowy. Pewnie wielu z was kupuje w tym czasie już 3 komplet opon. Podsumowując: bardzo wytrzymałe opony, nadające się co prawda bardziej w teren ze względu na duże opory toczenia, ale za sprawą wytrzymałego na starcia bieżnika asfalt nie powoduje ich nadmiernego zużycia A wszedłem tu zobaczyć, czy są one jeszcze produkowane. I teraz wygląda na to, że pozostanę właśnie przy tym typie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) Hejka, po czerwcowych szaleństwach na zlocie, postanowiłem zakupić szersze kapcie. Chciałem po prostu kupić szerszą wersję tego, na czym jeżdżę aktualnie, czyli Mythos XC II 2.1. Jednak, do jasnej @#$!&!!! nigdzie ich nie mogę namierzyć. Może ktoś wie, gdzie można je jeszcze kupić w tym rozmiarze? Szukam w necie i nic, normalnie porażka... pozdr oczywiście, tylko wersja zwijana Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez premier2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 zagadaj do tego gościa: http://allegro.pl/item1096772552_opony_irc_mythos_xc_slick_2_1_kevlar_velotech.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Zapytałem, ale podejrzewam, że będzie ciężko. Opony nagle zniknęły z rynku. Cholera, ja mam tak zawsze - jak sobie coś upatrzę, to albo wycofają z produkcji, albo brak rozmiaru, itp. W każdym bądź razie, ponawiam apel - kto wie, niech wali na priv, gg. 4-pak na najbliższym zlocie zapewniony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi