macsob Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 Witam, Możliwe że niedługo stanę przed wyborem nowych manetek. Czy zmieniając Alivio 2006 (RF) na LX 2007 (RF) odczuję różnicę jakości działąnia? W Alivio strasznie denerwuje mnie (szczególnie lewa manetka) długość skoku dźwigni i dość duża siła potrzeba na wrzucenie biegu. Czy w LX-ie ten skok dźwigni będzie mniejszy? Co prawda mam tylko zwykłą przerzutkę DEORE, ale zmiana na coś wyższego niewykluczona Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zendel Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 Witam. Wydaje mi się że różnicy nie odczujesz, chyba że lewa manetka będzie miała mniejszy skok. Lepiej tą kase wydać na wymiane pancerzy, przerzutek. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopiki Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 Może mylę się, ale z tego co mi wiadomo Alivio są 8 rzędowe, a LX 9, a więc różnica pewnie jakaś będzie, ale operacja wymiany (prawie) całego napędu będzie dość kosztowna, a więc warto zastanowić się nad jej sensem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArmaQ Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 Czas reacji będzie w LX znacznie mniejszy przy czym jej praca jest znacznie cichsza racja LX są 9 rzędowe a to = wymiana kasety chyba że kupisz w tej samej cene XT na 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macsob Napisano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 Szczerze mówiąc nie widziałem manetek XT na 2007 na 8 rzędów. Czy ma ktoś może linka do takich manetek? A czy jakbym założył te LX do 8 rzędowej kasety, to by to działało? Czy jak w manetce wrzuciłbym przełożenie 9 to łańcuch spadłby poza kasetę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yeti86 Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 manetki 9 nie zadziałają na 8 dlatego że na tej samej szerokości kasety masz 1 zębatkę więcej a co odczucia pracy LX to na pewno będą bardziej precyzyjny niż alivio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 nie działałoby. szerokość koronek kasety 8 i 9 jest inna. Kasety 8 i 9 są takie same na szerokość tylko w 8 mieści się 8 koronek, a w tak samo szerokiej 9 - 9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2007 macsob, tutaj masz XT na 8: http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...;did=9&l=pl ; http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=547 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gal Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Jest w ogole sens wydawania 230zl na same manetki? I to malo rozwojowe bo 8 rzedowe. Chyba lepiej uzbierac na komplet 9-cio rzedowy. Watpie, zeby te roznice jakie odczujesz po zamontowaniu (XT na 8) przekladaly sie na taka inwe$tycje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArmaQ Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Katalogowo powinny kosztować 157 zł czy jakoś tak więc wtedy można się zastanawiać w obecnych czasach ceny napędów 8 i 9 są podobne to moim zdaniem nie warto ładować się w 8 ja w tym sezonie przerzucam sie na 9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 A ja bym został przy 8, po co mi jeden bieg więcej? Ostatni bieg i tak i tak ma 11 ząbków, więc top speed nie będzie wiekszy, 9 ma tą przewage że jest lepiej zestopniowana, tzn. chodzi o ten 1 bieg więcej, dla mnie nie ma sensu kupywac 9. Ale to tylko moje osobiste zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macsob Napisano 7 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Dzięki za odpowiedźi. Jednak ten sezon przeczekam jeszcze na tym zestawie jaki mam teraz. Puki ci zbieram kasę i myślę, że w przyszłym roku w moim rowerku zagości napęd 9-rzędowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 poszukaj na forum tematow 9 vs 8 i przemys to jeszcze raz. naped 8sp jest IMHO lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yeti86 Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 te manetki xt na 3x8 to model chyba z 5 lat do tyłu A co do wyższości 8 nad 9 to pokażcie mi średnia i wyższą klasę sprzętu (dla mnie to powyżej deore) który jest 8. Przeciesz nie można na alivio wciaż jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 manetki juz masz, w ciagu ostatnich kilku lat (one sa starcze niz 5) nic sie w RF nie zmianilo. korba i przerzutki dowolne (moga byc 9sp), kaseta+lanuch 9sp xt/xtr, dostepne na allegro. wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mewes Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Skad sie wzial poglad ze 8 jest lepsze od 9 nie rozumiem. 9 umozliwia lepsze wykozystanie naszej cennej energii, szybsza zmiane przelozen...Wiec nawet sie nie zastanawiaj - to tak jak wybierac miedzy subaru impreza z 99, a 07 - wybor oczywisty. Pozdrawiam i mokrego jajka;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yeti86 Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 uchmanek jakoś nie rozumiem cię teraz piszesz ze 8 jest lepsza a odsyłasz mnie do kasety 9sp xt/xtr która nie będzie działać z manetkami 8. mewes 8 ma dla mnie tylko 1 wyższość nad 9 szybciej zmienia przełożenie z tyłu, ale to może dlatego że nie porównuje sprzętu podobnej klasy ale po świetach sie wypowiem dokładnie czy tak jest jak założe XT z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 manetki juz masz (...) kaseta+lanuch 9sp xt/xtr A miał być 8-rzędowy Zresztą pewnie niedługo producenci wymuszą stosowanie 10-rzędowych ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 literowka, kaseta oczywiscie 8sp, sa dostepne na allegro xt/xtr. mewes: ta, lepsze wykorzystanie energi, zestopniowanie, wieksza plynnosc. wszytko to juz slyszalem, ale jakos nie zauwazylem. zauwazylem za to krotsza zywotnosc olinowania i mniejsza odpornosc na bloto. oczywiscie jezdze na 9sp ale tylko dlatego, bo ciezko kupic dobry rower na 8-ke. kiedy ten naped sie zuzyje na 100% przejde na 8sp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yeti86 Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 na allegro znalazłem tylko jedna 8 xt a wogóle to wiesz allegro to jedno miejsce a ja tam nie chce kupować, chce iść do normalnego sklepu i powiedzieć Pani/Panu za ladą że chce kasetę 8 rzędową i nie dostać tylko alivio / sram 5.0 krótszej żywotności nie zauważyłem w 9, odporność na błoto także taka sama jak dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 a co odczucia pracy LX to na pewno będą bardziej precyzyjny niż alivio.Tzn w jaki sposób LX jest bardziej precyzyjne? Czyżby w manetce Alivio specjalnie ponacinali ząbki w kółku zębatym aby popuszczała/wciągała złą długość linki? A co do wyższości 8 nad 9 to pokażcie mi średnia i wyższą klasę sprzętu (dla mnie to powyżej deore) który jest 8. Przeciesz nie można na alivio wciaż jeździć. A na co ta średnia i wyższa klasa? Jak nie chcesz ciągle na Alivio jeździć to można kupić sobie manetki ze SRAMa pod 8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domino Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Naped 9-cio rzedowy to nic innego jak kolejna zabawka producentow chcacych zarobic troche grosza. Niedlugo wymusza na nas stosowanie napedow 10-cio rzedowy i caly osprzet na 9 biegow zacznie powoli zanikac podobnie jak teraz zanika na 8 biegow. Ja korzysci z napedow 9-cio rzedowych jakos specjalnych nie widze, moze poza tym ze dostepnosc komponentow jest znakomita. A co do trwalosci napedow 9-cio biegowych to nikt mnie nie przekona ze wytrzymuja tyle samo co osemki - kasety z tych samych grup zdecydowanie slabsze, lancuchy podobnie ale to moze wynika z tego ze producenci coraz czesciej oszczedzaja na jakosci materialu z ktorego wykonuja podzespoly. Osobiscie poki co mecze osprzet na 8 biegach pomimo tego ze jezdzilem na dziewiatce i nie powiem, calkiem fajnie tylko po co ten tryb wiecej skoro i tak zakres przelozen nie ulega zmianie. Owszem, zestopniowanie jest lepsze tyle ze mnie kaseta z 8 trybami w zupelnosci wystarcza. Niedlugo pewnie z koniecznosci bede zmuszony zmienic naped na 9 lub juz na 10 trybow (z braku podzespolow na 8) i jakos wcale mnie to nie cieszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopiki Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 Naped 9-cio rzedowy to nic innego jak kolejna zabawka producentow chcacych zarobic troche grosza. Może jest trochę w tym racji, ale idąc tym tokiem rozumowania można dość do absurdalnych wniosków np. po co wogóle 21, 24 czy 18 biegów?, po co hamulce tarczowe, amortyzator itd. ? - w końcu bez tego rowery też będą jeździć? Niedlugo pewnie z koniecznosci bede zmuszony zmienic naped na 9 lub juz na 10 trybow (z braku podzespolow na 8) i jakos wcale mnie to nie cieszy. Myślę, że na szczęście dla Ciebie problemu z brakiem podzespołów na 8 jeszcze długo nie będzie - po prostu jest zbyt popularny. No chyba, że przyjdzie Ci ochota wymienić w rowerze osprzęt na klasę wyższą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yeti86 Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 A na co ta średnia i wyższa klasa? Jak nie chcesz ciągle na Alivio jeździć to można kupić sobie manetki ze SRAMa pod 8.i co będzie tylko 5.0 ? nadal klas niższa, cięższa gorzej działająca. Tzn w jaki sposób LX jest bardziej precyzyjne? Czyżby w manetce Alivio specjalnie ponacinali ząbki w kółku zębatym aby popuszczała/wciągała złą długość linki? To po co XTR, zwykły sis (nie system tylko tak supermarketowy sprzęt) też by dobrze działał, a tak nie jest. To właśnie precyzja działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2007 i co będzie tylko 5.0 ? nadal klas niższa, cięższa gorzej działająca. No i co z tego że niższa cyferka jest? Cięższa - a no faktycznie - aż 7 gram różnicy między SRAM 990 (11-32) a 5.0 (11-30). Gorzej działająca - wytłumacz mi jak to możliwe jeżeli we wszystkich klasach zastosowano tą samą technologię ułatwiającą zmianę biegów Power Glide (w Shimano od Altusa do XTRa jest stosowana technologia ułatwiająca zmianę biegów Hyper Glide). EDIT: Chociaż tak patrzę na te twoje 5.0 to teraz myślę co za sprzęt miałeś na myśli, bo ja akurat kasety powyżej opisałem, a ty zapewne miałeś na myśli manetki. A te to nie tylko 5.0 ze SRAMa ale także X-7 Ja akurat na Alivio jeżdżę i nie widzę kompletnie potrzeby przechodzenia na wyższą klasę - manetki Alivio działają mi szybko, bardzo precyzyjnie, bezawaryjnie (już od 10 tys.km) i kompletnie w niczym ich działanie mi nie przeszkadza (tak samo jak poprzednie XT). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.