artoist Napisano Piątek o 09:15 Napisano Piątek o 09:15 Dzień dobry, zakupiłem gravela który domyślnie ma kasetę 10-44, sugerując się tym artykułem: link autor pisze, że w przypadku używania roweru raczej na szosie zaleca wymianę domyślnej kasety na 10-36. Czy to jest zasadne? Rower to Canyon Grail CF SL 7 AXS - link Cytuj
chrismel Napisano Piątek o 09:44 Napisano Piątek o 09:44 Jak jeździsz po płaskim to jak najbardziej tak. Musisz tylko bardzo starannie dobrać wielkość zębatki z przodu. https://www.gear-calculator.com Ja na Mazowszu używam 11-36 Shimano i ogarniam 99% swoich potrzeb. Natomiast nie widzę tego w terenie pofalowanym. Liczyłem to starannie i dla mnie dopiero 13s 10-46 byłoby wystarczające. Cytuj
panSocjolog Napisano Piątek o 10:22 Napisano Piątek o 10:22 Ale to tobie ma pasować a nie autorowi artykułu. Pojeździj trochę i zobacz. 1 Cytuj
artoist Napisano Niedziela o 08:12 Autor Napisano Niedziela o 08:12 (edytowane) W dniu 18.04.2025 o 11:44, chrismel napisał: Jak jeździsz po płaskim to jak najbardziej tak. Musisz tylko bardzo starannie dobrać wielkość zębatki z przodu. https://www.gear-calculator.com Moje tereny są raczej płaskie z kilkoma kilkudzisieciometrowymi wzniesieniami do max 12% z tego co zauważyłem to standardowa kaseta 12/10-44T jestem laikiem i rozumiem, że w przypadku wymiany na 12/10-36 różnicę odczuję w dostosowaniu twardości w przypadku prędkości od 30 km/h w górę? Czyli jednocześnie wartałoby kupić pewnie jakieś opony typu CONTINENTAL Grand Prix 5000 AllSeason TR 35 lub 32? analogicznie standarodwa kaseta da mi lepszą elastyczność przy prędkościach do 25 km/h czyli kiepskie szutry i wzniesieniach?? Edytowane Niedziela o 08:14 przez artoist Cytuj
chrismel Napisano Niedziela o 09:09 Napisano Niedziela o 09:09 (edytowane) Sprawa rozbija się o górny, najszybszy, zakres. Jeżeli nie potrzebujesz miękkich przełożeń a nie jesteś koniem który często jeździ znacznie powyżej 40 km/h to rozważyłbym nawet kasetę 10-33. Na niej miałbyś płynne przełożenia co 1 ząbek od prędkości około 26.5 km/h przy kadencji 80 do 45 km/h przy kadencji 90. Musiałbyś tylko wymienić zębatkę z przodu na 38T. Ale nie mnie oceniać Twoje realne możliwości fizyczne. Musisz to zrobić sam. I podkreślam - realne. Do rozważenia masz jeszcze kasetę 11-44. Znów tylko 1 ząbek ale też może poprawić komfort jazdy. Ja przyjąłem założenie że interesuje mnie tylko ile jestem wycisnąć na płaskim z wiatrem przy kadencji 90. I do tego dobrałem cały napęd. Dokręcanie z górki mnie nie interesuje bo nie wiadomo gdzie postawić limit. I dla tych kilku chwil musiałbym zrezygnować z przełożeń co 1 ząbek w zakresie którego używam w 99%. Tylko że u mnie całkowicie płasko. Gdyby mi ciągle brakowało przełożeń przy byle zjeździe z pewnością zmieniłbym zdanie. Odnośnie opon to jak chcesz AS weź 35C. Jak chcesz 32C żeby było szybciej to weź TR pod tubeless a pod dętkę wersję właśnie pod dętkę. Tu będziesz miał prawdopodobnie najtaniej: https://biostern.abstore.pl/ Edytowane Niedziela o 09:28 przez chrismel Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.