Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, zakupiłem gravela który domyślnie ma kasetę 10-44, sugerując się tym artykułem: link    autor pisze, że w przypadku używania roweru raczej na szosie zaleca wymianę domyślnej kasety na 10-36. Czy to jest zasadne?
 

Rower to Canyon Grail CF SL 7 AXS - link

Napisano

Jak jeździsz po płaskim to jak najbardziej tak. Musisz tylko bardzo starannie dobrać wielkość zębatki z przodu.

https://www.gear-calculator.com

Ja na Mazowszu używam 11-36 Shimano i ogarniam 99% swoich potrzeb. Natomiast nie widzę tego w terenie pofalowanym. Liczyłem to starannie i dla mnie dopiero 13s 10-46 byłoby wystarczające.

Napisano (edytowane)
W dniu 18.04.2025 o 11:44, chrismel napisał:

Jak jeździsz po płaskim to jak najbardziej tak. Musisz tylko bardzo starannie dobrać wielkość zębatki z przodu.

https://www.gear-calculator.com

 

Moje tereny są raczej płaskie z kilkoma kilkudzisieciometrowymi wzniesieniami do max 12% z tego co zauważyłem to standardowa kaseta 12/10-44T jestem laikiem i rozumiem, że w przypadku wymiany na 12/10-36 różnicę odczuję w dostosowaniu twardości w przypadku prędkości od 30 km/h w górę? Czyli jednocześnie wartałoby kupić pewnie jakieś opony typu CONTINENTAL Grand Prix 5000 AllSeason TR 35 lub 32? analogicznie standarodwa kaseta da mi lepszą elastyczność przy prędkościach do 25 km/h czyli kiepskie szutry i wzniesieniach??

standardkaseta.thumb.jpg.d432813c01f88a28e8b661869b7a310a.jpg

10-36kaseta.thumb.png.854e1202a3a435d0b2ba3dd6baad0ca7.png

Edytowane przez artoist
Napisano (edytowane)

Sprawa rozbija się o górny, najszybszy, zakres. Jeżeli nie potrzebujesz miękkich przełożeń a nie jesteś koniem który często jeździ znacznie powyżej 40 km/h to rozważyłbym nawet kasetę 10-33. Na niej miałbyś płynne przełożenia co 1 ząbek od prędkości około 26.5 km/h przy kadencji 80 do 45 km/h przy kadencji 90. Musiałbyś tylko wymienić zębatkę z przodu na 38T. Ale nie mnie oceniać Twoje realne możliwości fizyczne. Musisz to zrobić sam. I podkreślam - realne. Do rozważenia masz jeszcze kasetę 11-44. Znów tylko 1 ząbek ale też może poprawić komfort jazdy.

Ja przyjąłem założenie że interesuje mnie tylko ile jestem wycisnąć na płaskim z wiatrem przy kadencji 90. I do tego dobrałem cały napęd. Dokręcanie z górki mnie nie interesuje bo nie wiadomo gdzie postawić limit. I dla tych kilku chwil musiałbym zrezygnować z przełożeń co 1 ząbek w zakresie którego używam w 99%. Tylko że u mnie całkowicie płasko. Gdyby mi ciągle brakowało przełożeń przy byle zjeździe z pewnością zmieniłbym zdanie.

Odnośnie opon to jak chcesz AS weź 35C. Jak chcesz 32C żeby było szybciej to weź TR pod tubeless a pod dętkę wersję właśnie pod dętkę. Tu będziesz miał prawdopodobnie najtaniej: https://biostern.abstore.pl/

 

SRAM 1.jpg

SRAM 2.jpg

Edytowane przez chrismel

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...