Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szukam roweru trekingowego elektrycznego do 15tys. Ważna kwestia aby była dość pojemna bateria i konieczności bagaznik rowerowy. 

Napisano

@MateuszL jeżeli to nie musi być taki bardzo tradycyjny trekking i dopuszczasz zamiast przerzutek piastę wielobiegową, to w tej cenie w sąsiednich wątkach pojawił się https://ecobike.com/pl/produkt/981/rower-elektryczny-ecobike-dare-1851 Jak na produkt Ecobike'a wydaje się dojrzałą propozycją. Mieści się w budżecie, jest na Nexusie 5, ale już paskiem a nie łańcuchem, więc to plus, no i ma większą niż ten Giant czy Kellys baterię (900 Wh) i najmocniejszy silnik (Panaosonic GX Ultimate 95 Nm), solidnie wyglądający bagażnik (zdecydowanie lepiej niż w Kellusie, podobnie jak w Giancie. Jest pewnie z nich najcięższy (pewnie przez baterię), ale w reszcie w sumie wydaje się równorzędny.

Nie jestem wielkim fanem Ecobike'a, głównie ze względu na ich pierwsze rowery (takie składane w Polsce Chińczyki) i to przyzwolenie (wręcz puszczanie oka do klientów), że niby to legalne rowery ze wspomaganiem, ale na swoim terenie, to możesz sobie znieść te wszystkie blokady... Natomiast to przejście na rowery z silnikami centralnymi i to nawet nie Bafanga a Panasonica wydaje się świadectwem "wydoroślenia" producenta...

Napisano

Autor wątku nie sprecyzował czego wymaga od roweru i jak go chce eksploatować - trekking z pojemną baterią sugeruje jakieś wyprawy w dzicz gdzie przez kilka dni nie będzie dostępu do gniazdka - bo raczej do jazdy po górach z dużymi przewyższeniami to inny rower a do normalnej jazdy trekkingowej z możliwością codziennego ładowania nie warto targać ciężkiej baterii z której nie wykorzystamy nawet połowy. Do wypraw poza cywilizację piasta wielobiegowe nie jest najlepszym pomysłem - pamiętam jak ktoś opisywał sytuację gdy musiał transportować obciążony rower z zablokowanym kołem z gór Rumunii do serwisu w Bukareszcie, przy napędzie klasycznym jakby się uparł to gwoździem i młotkiem mógłby skrócić łańcuch i jechać do serwisu na jednym przełożeniu a w razie awarii kasety kiepsko ale da się jechać na ostrym kole.

Napisano

@PiotrWie bez urazy, bo pozwolę sobie na kilka luźnych przemyśleń, których nie powinieneś brać specjalnie do siebie (kojarzę, że wypowiadasz się w wyważony i pozbawiony dogmatów sposób), ale czasem zapominamy, w jakiej bańce się obracamy i wszystko traktujemy śmiertelnie poważnie - jak jak szosa, to tylko szybka, ścigancka maszyna, bo na szosie to można tylko trenować, a nie leniwie się włóczyć, jak podróżniczy trekking to tylko stalowa wyprawówka, żeby ją tym migomatem nam zespawali gdzieś na stepach Kazachstanu, bo przecież nie ma innych nabywców takich rowerów jak Mateusz Waligóra szykujący się do wyprawy do Mongolii... A życie jest zdecydowanie bardziej przyziemne i banalne. Większość użytkowników rowerów korzysta z nich w bardzo zwykłych miejscach, okolicznościach i w bardzo zwykły sposób, bez żadnej napinki na wyniki, osiągniecia, trudy mierzenia się z jakąś dziczą... Często do ich zastosowań pasuje wiele rowerów i na każdym z nich da się doskonale zrealizować swoje skromne zamiary - czy to jazda po bułki, czy nawet weekendowa wycieczka. 

Więc wcale nie zakładam, że te dwa (zauważ, że autor podał tylko dwa i raczej takie niespecyficzne, nie do końca koherentne warunki) wymagania od razu łączą się z nie wiem jakimi wyprawami. Ludzie czasem lubią mieć duuużo... wszystkiego z obawy, że im zabraknie. Więc potrzeba jak największej baterii wcale mnie nie dziwi, nawet jakby ten rower nigdy nie robił tras dłuższych niż całodzienne z możliwością podładowania na wieczór czy w nocy. Zwróć też uwagę, że tam pada moja uwaga, a raczej pytanie do autora - jak to nie musi być taki tradycyjny trekking..., więc nie rozpatruję tego jako próby nakłonienia go, do czegoś, czego nie chce... 🙂 

Zresztą podejrzałem sobie posty i kolegi @MateuszL i chęć kupna roweru w tym budżecie i właśnie trekkinga wraca już trzeci raz  w tym roku. W jednym wątku nawet proponowałem mu bogato wyposażonego Radona Relate 9.0. Sam rozważał Kellysa e-Carsona 90, a zakochał się w elektrycznym Giancie Stormguardzie (choć za drogi)...Najciekawsze, że w tamtych wątkach wymogi też nie są wyśrubowane i nie ma mowy o wyprawach życia. Po prostu pojawia się pytanie o trekkinga jako rower na co dzień oraz  do krecenia się wokół komina jak i na dłuższe wypady w weekendy nie koniecznie drogami asfaltowym.

Zresztą - jak napisałem wcześniej - nie jestem fanem Ecobike'a jako takiego, ale taki e-SUV (tak, ta kategoria ze świata motoryzacji przeszła nawet do rowerów) może się ludziom podobać. Jest masywnie, jest dostojnie, a dzięki mocnemu silnikowi i olbrzymiej baterii, bez specjalnego weight penalty, a i tak najczęściej tego typu rowery (jak i samochody) kończą jako miejskie wozidła... 

Napisano

To też zależy gdzie się mieszka. Sprzęt kupujemy do warunków, może kolega @MateuszL mieszka gdzieś w bardziej górzystym terenie i potrzebuje coś mocniejszego. 

Od siebie dodam że w budżecie mieści się 

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rowery-elektryczne-trekkingowe/pathlite-on/suv/pathlite-on-6-suv-step-through/3596.html?dwvar_3596_pv_rahmenfarbe=GN

W razie czego jak rower nie podejdzie, zawsze można zwrócić ;) 

Napisano

My jeździmy normalnie rowerami trekkingowymi w terenie falistym, jesteśmy 65+ i robimy na 1 ładowaniu po ok 250 km - ja na baterii 400Wh rowerem 24 kg a żona 750 Wh rowerem 27 kg. Trekking to najlepsze zastosowanie elektryka SL, a na bateria im większa tym cięższa, poza ekstremalnymi wyprawami nie najmniejszego sensu kupna dużej baterii do trekkingu, ciekawe jaki największy przebieg dzienny miał kolega który chwali swój rower za przebieg 190 km na jednym ładowaniu. Trekkingiem po szosie zużycie energii jest zupełnie inne niż w MTB po szlakach - nawet jak zużyjesz więcej na podjeździe to potem zjeźdźasz bez zużycia energii.

Napisano (edytowane)

No fakt mój błąd w tym wszystkim.  Mieszkam na Górnym Śląsku (Katowice) czyli tereny płaskie. Dla czego rower z bagażnikiem? Że względu że wożę sakwy w których przewożę najczęściej drona, sprzęt do radiokomunikacji oraz modele rc. Głównie rower ma służyć na dojazdy do pracy na ogródek i najczęściej na jazdę w lekkim terenie jak lasy w których z całym ekwipunkiem np śpimy. Rower musi być wygodny ze względu na to że na rowerze sportowym już po paru km boli mnie kregoslup. Tak i rower typu SUV z pełnym zawieszeniem byłby idealny ale cena.... obecnie mam globtrotera, którego chce oddać żonie. Kolejna sprawa to patrzę na rowery gdzie serwis w razie W jest na miejscu. A zamawianie elektryka przez internet jakoś mnie nie przekonuje. 

Edytowane przez MateuszL
Napisano (edytowane)

Przy takim budżecie i potrzebach spokojnie możesz  kupić KTM Macina SX 10 a nawet powinno starczyć na SX 20 - rowery mające wygodną wersję low-step o wadze ok 20 kg a nie pod 30. Albo poszukać czegoś tańszego z zeszłego sezonu z dobrej przeceny - spokojnie możesz kupić rower cięższy z baterią 500Wh lub SL  z baterią 400, najwyżej na naprawdę dłuższe trasy ( pod 300 km bez możliwości doładowania) dokupisz extender 250 Wh który waży 1,5 kg, no chyba że tę działkę masz w odległości 80 km od domu😃. Duże ( i ciężkie) baterie są dla tych którzy robią nawet po 80 km ale z przewyższeniem 1500 - 2000 m . I przemyśl jednak możliwość kupna przez internet - znane duże sklepy najczęściej w razie awarii części typowo rowerowych zwracają koszty naprawy lokalnie a nie licz że jakikolwiek serwis będzie naprawiał na gwarancji silnik czy inne elementy wspomagania , rozmawiałem w autoryzowanym serwisie Gianta, opowiedzieli że byli na szkoleniu w Holandii gdzie ich nauczyli demontażu i pakowania na transport - nie wolno im nic robić poza przeczyszczenie styków. A po gwarancji nikogo nie obchodzi jak kupiłeś rower.

I jeszcze jedno - jakim rowerem jest ten globtroter którego chcesz oddać żonie? Bo przy jeździe we dwójkę rowery powinny być dostosowane do siebie, ja np błyskawicznie się wyleczyłem z układu żona na elektryku a ja na dobrym lekkim analogu.

Edytowane przez PiotrWie

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...