KSikorski Napisano Wtorek o 08:23 Napisano Wtorek o 08:23 9 godzin temu, lis50 napisał: Do obu zamówiłem "kit" łożyskowy bo ze wszystkich w każdym tylko dwa były w stanie dobrym reszta kręciła się z przeskokami. Łożyska otwarte, smar czysty. Więc problem nie był wynikiem korozji. Stawiałbym na słabe spasowanie ramy. Bardzo trudno jest zrobić VPP w aluminium, biorąc pod uwagę że tolerancje spawalnicze są jakie są, to nie jest produkt z formy. Dla przykładu załączam zdjęcie z montażu VPP w Kross Soil. Suma niedokładności na wszystkich węzłach obrotu powodowała kilkumilimetrowy uchyb na ostatniej z skręcanych śrub. Trzeba było włożyć dużo siły by to "naciągnąć". Po skręceniu zawias kręcił się lekko, bez demontażu nie do wykrycia. Tylko łożyska były do wymiany co rok 😉 https://photos.app.goo.gl/KkNK3dpSsoGFPRGD7 Od czasu Soila podjąłem decyzję że nie kupię żadnego fulla póki nie rozkręcę wahacza i nie sprawdzę czy się prosto skręca. Cytuj
marcin_ostrów Napisano Wtorek o 08:42 Napisano Wtorek o 08:42 Nie no , Soil/Moon to jest "klasa" sama w sobie Cytuj
Tyfon79 Napisano Wtorek o 09:56 Napisano Wtorek o 09:56 Godzinę temu, KSikorski napisał: Stawiałbym na słabe spasowanie ramy. Bardzo trudno jest zrobić VPP w aluminium, biorąc pod uwagę że tolerancje spawalnicze są jakie są, to nie jest produkt z formy. Ok coś się może prześlizgnąć ale bez przesady. To nie firma krzak tylko sama innym robi ramy a porównywanie czegokolwiek do wykonania Krossa to grube przegięcie. No chyba, że tam teraz na maszynach robi 3-ci świat... Cytuj
NerfMe Napisano Wtorek o 10:00 Napisano Wtorek o 10:00 13 godzin temu, Tyfon79 napisał: Problem jest taki a raczej go brak, że Giant ma na tyle per fekt zawias i tak dobre łożyska, że trza by to topić w bagnie by były jakieś giga problemy. Po nieco większym przebiegu tylko wszystko w górach też wymieniłem ale jak pisałem jeszcze by z sezon pochodziły. Ogólnie brawa dla @Dokumosy za poruszenie kwestii gniazd jak by ktoś chciał mieć długo rower a wymieniać z 2 x w roku. Nie bez przyczyny gdzie indziej poddawałem w wątpliwość coroczne cuda na kiju z zawieszeniem. Czyli jak mi w serwisie mówią, że łożysko do zmiany to mam kazać im nie ruszać:>? Widziałem te wyjęte łożyska i były zdecydowanie do wywalenia. Cytuj
Dokumosa Napisano Wtorek o 10:03 Napisano Wtorek o 10:03 Trzeba było je oglądać zanim zostały wyjęte. Często zdrowe łożysko wyciągane z gniazda za wewnętrzną bieżnię ulega destrukcji. 2 Cytuj
TheJW Napisano Wtorek o 10:05 Napisano Wtorek o 10:05 3 minuty temu, NerfMe napisał: Czyli jak mi w serwisie mówią, że łożysko do zmiany To zależy, czy serwis jest sprawdzony i zaufany, czy nie. Znam taki, gdzie prawie 100% klientów na wejściu dostaje diagnozę wymiany łańcucha, nawet jak przychodzą z przebitym kołem. Cytuj
Tyfon79 Napisano Wtorek o 10:09 Napisano Wtorek o 10:09 5 minut temu, NerfMe napisał: Czyli jak mi w serwisie mówią, że łożysko do zmiany to mam kazać im nie ruszać:>? Widziałem te wyjęte łożyska i były zdecydowanie do wywalenia. Nic takiego nie pisałem a skoro wymienili ci tylko za tyle km 6 to chyba nie jest fatalnie 1 Cytuj
Magaraszz Napisano Wtorek o 11:19 Napisano Wtorek o 11:19 (edytowane) Godzinę temu, TheJW napisał: To zależy, czy serwis jest sprawdzony i zaufany, czy nie. Znam taki, gdzie prawie 100% klientów na wejściu dostaje diagnozę wymiany łańcucha, nawet jak przychodzą z przebitym kołem. +1 Póki sam danej części nie serwisujesz nigdy nie jesteś pewien w 100% czy aby na pewno było do wymiany, a nie tylko do konserwacji. Ale jak ktoś tylko ma ochotę płacić, niech płaci i robi serwis co miesiąć bo np. jeździ intensywnie. Chłopaki mający klitki serwisowe na bank będą z takich klientów zadowoleni i będą RABACIKI. Edytowane Wtorek o 11:27 przez Magaraszz Cytuj
NerfMe Napisano Wtorek o 13:35 Napisano Wtorek o 13:35 (edytowane) Niech będą zadowoleni. Oddaje im rower kiedy nie jest mi potrzebny i mam gotowy kiedy ja potrzebuję, na serwis wszystkiego samemu nie mam czasu. Edytowane Wtorek o 13:36 przez NerfMe 1 Cytuj
lis50 Napisano Wtorek o 14:57 Napisano Wtorek o 14:57 7 godzin temu, chudzinki napisał: Proste, jeżeli wymieniasz zestawy łożysk (rozumiem, że wszystkie) co 3-4 tys. km jeżdżąc w tak dobrych warunkach to uznałem, że wymiany są profilaktyczne. Ale nieistotne. Ja swoje zdanie mam, moje metody się sprawdzają, więc temat można uznać za zakończony 🙂. Jak wyobrażasz sobie czasochłonność, sposób wykonania i koszt wymiany łożysk zawieszenia? Każdy zazwyczaj ma jakieś wyobrażenia jak coś wygląda. Załóżmy że to rower X, jak wiele z nich obecnie ma poprowadzony pancerz przerzutki wewnątrz rurki podłańcuchowej. Przewód hamulca w drugiej. Typowy " czterozawias" , dwie części wahacza plus rocker który łączy wahacz z damperem. Cytuj
KSikorski Napisano Wtorek o 16:20 Napisano Wtorek o 16:20 Cytat Załóżmy że to rower X, jak wiele z nich obecnie ma poprowadzony pancerz przerzutki wewnątrz rurki podłańcuchowej. Przewód hamulca w drugiej. Typowy " czterozawias" , dwie części wahacza plus rocker który łączy wahacz z damperem. Wiem tylko że robiąc samemu VPP z 10 sztukami łożysk obrobiłem się w dwa wieczory, zatem byłoby to około 6 roboczogodzin. Gdybym miał to robić komercyjnie to musiałoby to kosztować około 470zł netto za usługę. Cytuj
JWO Napisano Środa o 05:35 Napisano Środa o 05:35 @lis50, konkurencja duza na tym rynku, wiec ceny niskie. Cytuj
lis50 Napisano Środa o 06:53 Napisano Środa o 06:53 Czyli obecnie serwisy mają "luzy"? Wydawało mi się że od marca to zaczyna się hiper zawał robotą. Cytuj
JWO Napisano Środa o 07:50 Napisano Środa o 07:50 @KSikorski napisal ze gdybby to robil komercyjnie. to okolo 80PLN/h netto. Brutto pwiedzmy 110PLN/h. To nie wysoka cena za usluge. Nie wiem jak sa oblozone serwisy, bo robie to sam. Cytuj
KSikorski Napisano Środa o 14:17 Napisano Środa o 14:17 Cytat Godzina pracy 80 pln? Godzina netto mojej czystej robocizny jest tyle warta na rynku pracy i za tyle jestem gotów z zaangażowaniem pracować 8 godzin dziennie. Gdyby to miał być cennik warsztatu na szyld, to jest musiał amortyzować lokal, narzędzia oraz opłacać niezbędne składki i podatki to podejrzewam że wyszłoby dwa razy tyle. Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 14:28 Napisano Środa o 14:28 Warsztat, który robi takie rzeczy na co dzień ogarnie zawieszenie w 2h. 1 Cytuj
KSikorski Napisano Środa o 14:34 Napisano Środa o 14:34 Tym się różni zawodowiec od amatora, że amator lubi to robić z pietyzmem, a zawodowiec umie to robić może bez pietyzmu, ale wydajnie 😉 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.