B2rT Napisano Niedziela o 16:33 Napisano Niedziela o 16:33 Witam, tak jak w temacie poszukuje roweru, a właściwie dwa rowery elektryczne na dojazdy do pracy, damkę z niską ramą oraz męski z wysoką ramą. Dojazdy nie są to duże przebiegi, ok. 150km/miesięcznie. Obecnie w posiadaniu jestem już leciwych rowerów jakimi są Gazelle innergy orange pure, z bateriami GOLD, w wersji damskiej i męskiej. Z racji że przyszła już pora na wymianę rowerów, to stąd ten post. Tak, domyślam się że w tym przedziale cenowym rowery mogą się okazać gorszę niż te stare Gazelle, ale jest zalecenie zmiany na młodsze modele, w wskazanym budżecie, ew. dopłata max 1000zł do roweru. Z tego co się zorientowałem w tej cenie można dorwać np. - (Używka co mało mi się podoba ) Gazelle Paris C7, tutaj też mi się podoba właśnie wybór ramy, gdzie zależy mi aby była damka oraz męski. - (Nówka) ROMET E-MODECO URB, jest to unisex, ale tak jak pisałem zależy mi na damce oraz męskim z wyższą ramą, tylko nie wiem jaki model będzie odpowiednikiem w wersji z wyższą ramą. Podobają mi się ROMET'y tylko nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat ich wykonania czy ogólnie opinii. -(Nówka) z Decathlon A może coś innego? Przepraszam za mało precyzyjne opisy, ale nie kupuję na codzień rowerów Z góry dziękuje za informacje. Pozdrawiam Cytuj
HSM Napisano Niedziela o 16:49 Napisano Niedziela o 16:49 Do tych zastosowań i tych niewielkich przebiegów https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-e-flitzer-pd34004/?srsltid=AfmBOopcXJ5ZB-j7vdpb1uD_pnEDBpnwRh1xrwMp5vsa89YtJUMWVW8H a za resztę poszukaj czegoś równie lekkiego z niską ramą. Cytuj
B2rT Napisano Niedziela o 16:56 Autor Napisano Niedziela o 16:56 (edytowane) Nie mogę już edytować głównego postu, ale budżet 6500-7000zł przysługuje na każdy z rowerów, czyli w sumie max 14tys na 2 rowery. Edytowane Niedziela o 17:00 przez B2rT Cytuj
HSM Napisano Niedziela o 17:27 Napisano Niedziela o 17:27 Toteż pisze, że resztę (czyli 10 tys.) masz na drugi rower 🙂 i to wcale nie jest forma żartu. Gdyby ta winora w rewelacyjnej cenie z CR występowała też z ramą o niskim przekroku, polecałbym kupić dwa takie rowery (w wersji z wysoką i niską ramą). Za 4 tys. masz w pełni wyposażony rower (błotniki, lekki bagażnik, oświetlenie) do jazdy po mieście na napędzie renomowanego (choć mało popularnego w Polsce producenta Mahle - i to napędzie dostosowanym idealnie właśnie do tych zastosowań). Rower ma małą baterię, ale sam zakładasz małe przebiegi, ale za to jest lekki.W dodatku dostajesz go w cenie, której trudno szukać nawet w promocjach na Zachodzie. Te rowery nie występowały za mniej niż 1 tys. Euro, jak w tym przypadku. Najprawdopodobniej CR wtopiło z tymi rowerami i chce się ich pozbyć, bo w Polsce musi być Shimano albi Bosch, wielka atrapa amortyzatora na przedzie, duża bateria, co razem daje ciężkiego 25-kilogramowego kloca, więc ta winora na Mahle zalega im w magazynach. Jak sam poszukasz, to zobaczysz, że: -za te pieniądze możesz mieć jakieś chińskie wynalazki, które należy traktować jako wyroby jednorazowe, bez żadnego serwisu i dostępności kluczowych komponentów w razie potrzeby; -nawet jak zwiększysz budżet - do tych Twoich 7 tys. na rower, to okaże się, że wcale nie dostajesz wiele więcej, (zob. https://www.decathlon.pl/p/rower-elektryczny-miejski-dlugodystansowy-elops-ld-500e-lf-niska-rama/_/R-p-302285?mc=8526895&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-shopp_ts-gen_f-cv_o-roas_xx-inne-marki-css&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIv5_Y3r7VjAMVTDkGAB2pUQClEAQYAiABEgI-qfD_BwE rower o podobnej koncepcji - prosty z silnikiem w piaście, z większym akumulatorem , ale i wagą o 50% wyższą), alb rowery będą paradoksalnie mniej dostosowane do tych zastosowań (miasto, wyposażenie, lekkość, małe przebiegi)... 1 Cytuj
PiotrWie Napisano Niedziela o 18:15 Napisano Niedziela o 18:15 Czy dobrze zrozumiałem że planujesz wyrzucić dobrze działające rowery by kupić nawet gorsze ale nowe? Czy jednak z jakiegoś powodu te Gazelle nie nadają się do waszych potrzeb. Cytuj
HSM Napisano Niedziela o 18:39 Napisano Niedziela o 18:39 (edytowane) @PiotrWie a widziałeś, jak wygląda ta Gazela Orange Innergy, bo ja sprawdziłem i wcale się nie dziwie, że autor chce się ich pozbyć... 🙂 Dobra, żarty na bok... 🙂 To są klasyczne holendry, ale zelektryfikowane, tylko z początków fali elektryfikacji, kiedy nawet duzi producenci uważali, że no nameowy silnik w przedniej piaście kupiony w hurcie w Chinach i bateria w bagażniku, to jest cool pomysł. Ludzie (w tym holenderscy emeryci) łaknęli wspomaganych rowerów, to trzeba im było te rowery dać, bez windowania ceny w kosmos. Podejrzewam, że problemem są właśnie te elementy wspomagania. Silnik pewnie jest niesterwisowalny (tzn. nie ma do niego części). Bateria wymaga wymiany, tylko nikt jej już nie oferuje, a spawanie zamiennika może być utrudnione, bo nie wiadomo jaki bms tam siedzi, co robi itd.. Można oczywiście cały napęd wymienić na jakiś aliexpresowy standard (także przepleść przednie koło na nowy silnik), ale wówczas tracisz to, co stanowiło o powodzeniu tego tego roweru - to nie będzie spójny e-bike z fabrycznie zgranymi komponentami, pochowanymi kablami itp itd, ale normalny ulep po konwersji... Edytowane Niedziela o 18:43 przez HSM Cytuj
XC100S Napisano Niedziela o 19:01 Napisano Niedziela o 19:01 (edytowane) https://www.pepper.pl/promocje/ower-elektryczny-miejski-husqvarna-towner-2-bosch-49cm-28-nexus-cb-1022869 https://www.pepper.pl/promocje/rower-emtb-bianchi-t-tronik-sport-91-29-deore-e700-bateria-phylion-bn21s-522wh-1025080 Edytowane Niedziela o 19:04 przez XC100S Cytuj
B2rT Napisano Niedziela o 19:02 Autor Napisano Niedziela o 19:02 (edytowane) 47 minut temu, PiotrWie napisał: Czy dobrze zrozumiałem że planujesz wyrzucić dobrze działające rowery by kupić nawet gorsze ale nowe? Czy jednak z jakiegoś powodu te Gazelle nie nadają się do waszych potrzeb. Rowery są w pełni sprawne mimo swoich lat, juz zapewne nie można przejechać na jednym ładowaniu tyle co na początku, ale nic nie jest wieczne, wymiana baterii to koszt porównywalny do zakupu takiego roweru, a silniki też nie są wieczne. Ogólnie wykonanie/wykończenie super. Jedynie to system wspomagania nie działa na tej samej zasadzie co nawet w rowerach z marketu.. Przyszła pora na wymianę i tyle 1 godzinę temu, HSM napisał: Toteż pisze, że resztę (czyli 10 tys.) masz na drugi rower 🙂 i to wcale nie jest forma żartu. Gdyby ta winora w rewelacyjnej cenie z CR występowała też z ramą o niskim przekroku, polecałbym kupić dwa takie rowery (w wersji z wysoką i niską ramą). Za 4 tys. masz w pełni wyposażony rower (błotniki, lekki bagażnik, oświetlenie) do jazdy po mieście na napędzie renomowanego (choć mało popularnego w Polsce producenta Mahle - i to napędzie dostosowanym idealnie właśnie do tych zastosowań). Rower ma małą baterię, ale sam zakładasz małe przebiegi, ale za to jest lekki.W dodatku dostajesz go w cenie, której trudno szukać nawet w promocjach na Zachodzie. Te rowery nie występowały za mniej niż 1 tys. Euro, jak w tym przypadku. Najprawdopodobniej CR wtopiło z tymi rowerami i chce się ich pozbyć, bo w Polsce musi być Shimano albi Bosch, wielka atrapa amortyzatora na przedzie, duża bateria, co razem daje ciężkiego 25-kilogramowego kloca, więc ta winora na Mahle zalega im w magazynach. Jak sam poszukasz, to zobaczysz, że: -za te pieniądze możesz mieć jakieś chińskie wynalazki, które należy traktować jako wyroby jednorazowe, bez żadnego serwisu i dostępności kluczowych komponentów w razie potrzeby; -nawet jak zwiększysz budżet - do tych Twoich 7 tys. na rower, to okaże się, że wcale nie dostajesz wiele więcej, (zob. https://www.decathlon.pl/p/rower-elektryczny-miejski-dlugodystansowy-elops-ld-500e-lf-niska-rama/_/R-p-302285?mc=8526895&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-shopp_ts-gen_f-cv_o-roas_xx-inne-marki-css&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIv5_Y3r7VjAMVTDkGAB2pUQClEAQYAiABEgI-qfD_BwE rower o podobnej koncepcji - prosty z silnikiem w piaście, z większym akumulatorem , ale i wagą o 50% wyższą), alb rowery będą paradoksalnie mniej dostosowane do tych zastosowań (miasto, wyposażenie, lekkość, małe przebiegi)... Jakoś nie leży mi ten rower, przyznam że kieruje się też trochę wyglądem. Fajnie byłoby gdyby tak jak moja obecna Gazelle mial amortyzacje siedziska oraz kierownicy oraz sama kierownica również regulowana, jak np.ROMET Co do ceny roweru, 14tys musi być równo podzielone na dwa rowery Co myślisz o tym ROMECIE? faktycznie aż tak słaba chińszczyzna? Edytowane Niedziela o 19:04 przez B2rT Cytuj
XC100S Napisano Niedziela o 19:06 Napisano Niedziela o 19:06 Na rometki i krosiki nie patrzę. Widziałeś moje propozycje ? Cytuj
B2rT Napisano Niedziela o 19:15 Autor Napisano Niedziela o 19:15 12 minut temu, XC100S napisał: https://www.pepper.pl/promocje/ower-elektryczny-miejski-husqvarna-towner-2-bosch-49cm-28-nexus-cb-1022869 https://www.pepper.pl/promocje/rower-emtb-bianchi-t-tronik-sport-91-29-deore-e700-bateria-phylion-bn21s-522wh-1025080 Husqvarna wydaje się ciekawą propozycją Cytuj
B2rT Napisano Niedziela o 20:10 Autor Napisano Niedziela o 20:10 Godzinę temu, XC100S napisał: Na rometki i krosiki nie patrzę. Widziałeś moje propozycje ? A coś pokroju Husqvarna, ale żeby rama była wyższa? Bardzo mi odpowiada właśnie ten typ roweru, niezbyt krzykliwy Cytuj
XC100S Napisano Poniedziałek o 06:40 Napisano Poniedziałek o 06:40 (edytowane) https://fitness-home.pl/pl/p/Rower-Elektryczny-Ortler-Oslo-E-Urban-55cm-28/11306 https://www.bike-discount.de/en/merida-espresso-cc-400-eq-1 https://www.bike-discount.de/en/kettler-quadriga-p10-625 https://www.decathlon.pl/p/rower-elektryczny-trekkingowy-riverside-e-actv-500-hf-wysoka-rama/_/R-p-341895 Edytowane Poniedziałek o 06:53 przez XC100S Cytuj
B2rT Napisano Poniedziałek o 06:46 Autor Napisano Poniedziałek o 06:46 Witam, dziękuję za odpowiedzi i propozycje, za chwilę się z nimi zapoznam. Właśnie namierzyłem coś takiego, trochę ponad budżet, ale jeśli ma to być dobry rower na lata to coś dołożę: https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-winora-yucatan-x8-low-quartz-matt-45-m-na-167-179cm-17308552492 https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-winora-yucatan-x8-high-quartz-matt-45-m-na-170-179cm-17308171741 Cytuj
XC100S Napisano Poniedziałek o 06:59 Napisano Poniedziałek o 06:59 Dla Twoich potrzeb wszystkie te rowery są dobrym wyborem. Oczywiście różnią się ale … to nie ma technicznego znaczenia. Ty i tak przy rowerze pewnie nic sam nie zrobisz (bez obrazy) więc koncentruj się na ewentualnym serwisie blisko domu. Lub kup w Niemczech tańszy rower ale lepiej wykonany i różnice ceny przeznacz na ewentualny serwis. Podstawy też wypada się nauczyć samemu. Cytuj
PiotrWie Napisano Poniedziałek o 07:27 Napisano Poniedziałek o 07:27 12 godzin temu, B2rT napisał: Jedynie to system wspomagania nie działa na tej samej zasadzie co nawet w rowerach z marketu.. To rozumiem - jest przyczyną wymiany - a nie fakt że mają ileś lat. A jaka jest przyczyna tego że muszą tyle samo kosztować a nie być tak samo dobre? Bo to też jest pewna ciekawostka. A te Winory jak na ceny w Polsce są całkiem w porządku, tylko że względu na wagę radził bym oba egzemplarze typu low step bo to znacznie wygodniejsze ( no chyba że uważasz jak mój wnuk że to rower wyłącznie "babski" i wstyd na nim jeździć dla prawdziwego mężczyzny) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.