Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jestem coraz bliżej zakupu MTB do jazdy po mieście i w lesie. Wzrost 176, waga 88kg, wybrany rower w rozmiarze L: 

https://olimpiasport.pl/produkt/704.55036.5.htm?utm_source=skapiec.pl&utm_medium=referral&utm_term=CPC14#dlapi_npa=0&dlapi_lu=202406281217286153302374

Czy jest lepsza opcja do kwoty 3700zł? Tutaj mam Shimano XT, amor RockShox i niska waga, ok. 13.5kg. szukam już od 2 tyg, różne marki. Czuje że wreszcie dotarłem do najlepszej cenowo oferty. Dodatkowo siedziałem już na Cube w rozmiarze L, na Reaction i AIM slx. Pasuje :)Proszę o opinie.

Edytowane przez pncch
Napisano

@emski Myślałem o tym rowerze, wiem że komponentami jest lepszy, a cenowo podobny do Cuba. Jednak sklep wysyłkowy mnie nie przekonuje. Chce uniknąć ewentualnych problemów z gwarancją. Poza tym lubię zobaczyć coś przed kupnem. Jeśli się nie mylę Radon nawet nie ma serwisu/dealera w Polsce 

Napisano (edytowane)

@afly @emski Już próbowałem iść tą drogą, tylko za każdym gdy podwyzszam cenę, pojawia się jakiś model lepszy, za 200-500zl więcej. Tak możemy się bawić do 15k, a pewnie znajdzie się ktoś kto skomentuje że nie no dołóż jeszcze 1k, bo będzie jakaś część której koniecznie potrzebuje :) dlatego dalem widełki 3700 tyle ile za Cuba. Jest jakiś jeszcze do tej kwoty godny rozważenia? Pomijając Radona.

Edytowane przez pncch
Napisano

Kelly's Gate 30 kosztuje prawie dokładnie 3700 i ma Rekona Silver, TA, napęd Deore 12s (poza korbą). Opony są wąskie (2,1") i przednia tarcza hamulcowa jest do wymiany ale poza tym jest ok.

Napisano

Jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć w prosty sposób dlaczego potrzebuje sztywnej osi (zamiast QR) przy wadze 88 kg (redukcja do 85 kg wkrótce) do jazdy po mieście i leśnych równinach? Bo wcześniej posiadałem przez 4 lata Krossa Hexagona 5.0, dużo słabszego niż zaproponowany przeze mnie Cube i rower w sumie mi wystarczył. Chcę po prostu coś półkę wyżej do tego lżejszego. Kross nie miał sztywnych osi. Ponadto, zauważyłem, że QR montowane jest w hardtailach nawet za 2x tyle co mój budżet, więc chyba nie do końca ta technologia ma same wady. A powiem również, że jak się dowiedziałem na czym polega różnica, a czasem lubie zdjąć koło i walnąć się z rowerem w bagażniku auta na przejażdżkę, to sztywne mnie nie zachęcają. 

Napisano

@pncch, to coś źle się dowiedziałeś, bo właśnie dla takich co często ściągają koła sztywna oś pokazuje swoje zalety... Koło zawsze "siądzie" dokładnie w tym samym miejscu i nigdy nie ma potrzeby doregulowania hamulców.

Oczywiście nie jest powiedziane, że przy QR będziesz musiał to robić. Są też tacy, którym coś trze i nie zwracają na to uwagi...

Nie, nie potrzebujesz sztywnych osi, ale jest to duży plus z obsługą i ewentualną wymianą kół bądź amortyzatora.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...