Magaraszz Napisano wczoraj o 13:24 Napisano wczoraj o 13:24 Ktoś wie z jakiego powodu ten model waży aż 14.1 kg? Próbowałem szukać ile waży zastosowana rama ale za pieruna nie idzie znaleźć może ona ma wage typu 2.5kg? Chociaż mega wątpie. Jak na moje oko powinien w tej cenie plasować się koło 13kg +/- https://www.mtbiker.pl/shop/rowery/gorskie/hardtail/rower-gorski-cannondale-trail-29-1-gdf-2020-p92442.html Cytuj
marcin_ostrów Napisano wczoraj o 13:41 Napisano wczoraj o 13:41 Przecież tam , może poza rebą , nie ma żadnej lekkiej części , to czego się spodziewałeś ? A korelacja między wagą a ceną jest , hmmm , nie do końca współzależna , szczególnie u bardziej znanych marek Cytuj
Magaraszz Napisano wczoraj o 13:52 Autor Napisano wczoraj o 13:52 @marcin_ostrów o oo właśnie ten ten REBA mnie zwiódł ale i tak waga blado wypada bardzo bo nawet taki Rockrider EXPL540 bije na głowe przy cenie poniżej 50% tego "cannondale". Wiedziałem że "marka", "renoma" powoduje podbicie ceny ale aż tak drastyczne przy tym dając tak mało. Tego już się nie spodziewałem. 😂 Cytuj
Przecietny Napisano wczoraj o 15:32 Napisano wczoraj o 15:32 Sama rama waży pewnie coś ok 1700-1800 gramów ale pewnie koła w całości czyli z tarczami, oponami, dętkami i kasetą mogą wypadać blisko 4500 gramów. Wg moich bardzo przybliżonych wyliczeń by pasowało. Podstawiłem z pamięci tak mniej więcej jak wygląda specyfikacja gotowca tej klasy. rama 1800 amor 1650 sztyca 330 mostek 140 kiera 250 chwyty 100 siodlo 350 kola 4500 linki panc 300 rogi 0 suport 80 stery 150 korba 705 kaseta 615 lancuch 260 przerz tyl 320 przrz prz 0 hamulec 750 manetki 240 zacisk 30 opony 1400 detk 440 klamki 0 osie 100 pedy 0 hak 50 14560 Cytuj
Magaraszz Napisano wczoraj o 15:57 Autor Napisano wczoraj o 15:57 @Przecietny Serio aż tak koła liczysz? o0 Wtedy faktycznie nawet ponad 2 kg nie musi ważyć ta rama, aaa pierniczyć te "firmówki" jak tak beznadziejnie to wygląda w stosunku do takiego Rockridera który w aluminiaku daje gwarancje dożywotnią do tego serwis pełna profeska. Dosłownie 0 sensu kupna takiej "firmówki" w takim razie z tego wychodzi. ;0 Cytuj
Przecietny Napisano wczoraj o 15:57 Napisano wczoraj o 15:57 (edytowane) Widze,że popełniłem błąd bo dwa razy policzyłem opony i detki, wcześniej wliczyłem w koła. To nie wiem, może jednak same koła duzo ważą. Piasty powiedzmy 300+250 szprychy po 150-170 jakieś zwykłe 2,0, nyple 70, obręcze po 600 może tak być? Chyba może. Rama jednak bliżej 2000 niż 1800 może ważyć jeśli nie wylajtowana. No gdzies ta waga siedzi. Ponizej dychy trudno bedzie zejść😁 Moje koła w nowym rowerze ważyły właśnie w tych okolicach na piastach mt400 z oponami maxis drut i tarczami rt10 plus detki zwykłe po 220. Cytat Serio aż tak koła liczysz? znalazłem temat sprzed 4 lat gdzie ważyłem i było to: Koło przednie: Merida COMP CC - 2100 g Koło tylne: Merida COMP CC - 2950 g zatem jak widzisz koła mogą ważyć sporo w takim rowerze ze sklepu oczywiście "ubrane" a dodam,że obręcze to chyba było tylko 20 albo 21mm Edytowane wczoraj o 16:09 przez Przecietny Cytuj
marvelo Napisano wczoraj o 22:11 Napisano wczoraj o 22:11 szprychy po 150-170 jakieś zwykłe 2,0 Zdecydowanie więcej. Szprychy 2.0 ważą około 250 g na jedno koło (32 sztuki, dla koła 29" przy długości około 290 mm). Moje składaki na szprychach cieniowanych Laser (2.0-1.5-2.0), nyplach aluminiowych, lekkich obręczach Accent Exe, piastach Novatec i XT, z oponami Schwalbe z linii Evolution i dętkami TPU wyszły tyle: 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.