Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Mam sprecyzowane pytanie do posiadaczy FULLi którzy już przejechali nie jeden sezon i zajmowali się sami "skrzypcami" ze strony zawieszenia.

Zawieszenie sztywne 100%, bez żadnego luzu.

Dokładnie chodzi o to czy elementy zaznaczone na CZERWONE są bardziej podatne na dziwne dźwieki w trakcie pracy (skrzypienie, "strzelanie") czy może za te dźwieki bardziej odpowiadają elementy zaznaczone na ZIELONO?

Może ktoś też wie jaka siła dokręcenia NM będzie odpowiednia do tych miejsc CZERWONYCH i tych ZIELONYCH?

Na początku myślałem że wszystko bierze się od sztycy/siodełka ale już je "przerobiłem" i są cichutko jak makiem zasiał. ;)

 

rama speca.jpg

Edytowane przez Magaraszz
Napisano

A siły dokręcenia nie masz podanej na tych nakrętkach? widać tam jakieś białe napisy więc pewnie jest tam podane. Jak nie to trzeba szukać jakiś instrukcji u producenta. Warto też rozebrać wyczyścić i dać delikatnie smaru, jeśli to tam skrzypi to smar powinien wyciszyć.

Napisano

@Rafał87 Dzięki za te banalny tip, faktycznie spróbuje się przyglądnąć czy może są jakieś oznaczenia odnośne momentu dokręcenia.

Co do skrzypienia chyba ono jest rzadkie, minimalne bardziej są takie pojedyńcze "strzały" sa mocniejsze (bardziej wyraźne) i słabsze.

Skrzypienie lekkie gdzieś pomiędzy tymi "strzałami" się pojawia.

Napisano

Jeszcze tak myślę może te strzały byłyby od dampera? Chociaż działa płynnie i zakres pracy ma cały, jak spuściłem powietrze lub mało napompowałem 100 psi +/-  działał ładnie ale może przy 200 psi potrafi tak strzelać?

 

Napisano

Obie strony mocowania dampera przesmarowałem.  Za dużo nie pomogło, poszedłem krok dalej...

Ta śruba zaznaczona na zielono bliżej dampera i ta śruba obok niej której nie oznaczyłem na zielono po demontażu, wyskoczyły mi podkładki w kształcie STOŻKA (nie widziałem ich...) i teraz mam dylemat którą stroną tej podkładki STOŻKOWEJ podłożyć je pod te łożyska przy montażu?

Tę część PŁASKĄ podkładki dać na łożysko aby je chroniło przy okazji przed brudem czy może PŁASKA na zewnątrz a ten STOŻEK podkładki w stronę łożyska?

 

Napisano

Ze swojego doświadczenia najczęściej strzelanie/pykanie pojawiało mi się po błotnej eskapadzie zakończonej solidnym myciem myjką ciśnieniową. Kolejna wycieczka wykazywała pykanie ramy. Powodem są drobinki pyłu, które wpłyną z wodą i zostają w drobnych szczelinach ramy. Gdy potem rama pracuje zaczynają się jęki. Bardzo trudno jest dociec miejsca ich generowania, czasami po kolejnym myciu samo przechodzi lub akceptowalnie słabnie, czasami trzeba rozbierać i smarować. Faktycznie kiedyś po totalnej rozbiórce i czyszczeniu wszystkiego winnym okazał się ostatecznie hak. W życiu bym nie przypuszczał że dźwięki z niego mogą się tak przenosić na całą ramę.

Napisano

@abra a wiesz może którą stroną umiejścowić te podkładki?

"Obie strony mocowania dampera przesmarowałem.  Za dużo nie pomogło, poszedłem krok dalej...

Ta śruba zaznaczona na zielono bliżej dampera i ta śruba obok niej której nie oznaczyłem na zielono po demontażu, wyskoczyły mi podkładki w kształcie STOŻKA (nie widziałem ich...) i teraz mam dylemat którą stroną tej podkładki STOŻKOWEJ podłożyć je pod te łożyska przy montażu?

Tę część PŁASKĄ podkładki dać na łożysko aby je chroniło przy okazji przed brudem czy może PŁASKA na zewnątrz a ten STOŻEK podkładki w stronę łożyska?"

Napisano

Już jedeno mocowanie ŻÓŁTE ogarnąłem i jest płaskim do ramy, do łożyska tym stożkiem. 

Ciekawe jak powinno być w przypadku NIBIESKIEGO miesjca czy tak samo do łożyska stożkiem czy może tu odwrotnie.

Przewalone jak sprzęt ma swoje lata bo znaleźć informacje o tym akurat elemencie nie jest łatwo ale może ktoś WSZECHWIEDZĄCY jeszcze pomoże. ;)

rama speca.jpg

Napisano

Wszystko jasne gdzie leży cała "cholera". 

Całe zawieszenie już działa prawidłowo został on... Zaznaczony na FIOLET. 

Pytanie odnośnie DAMPERA czy tulejka przez którą przechodzi śruba mocująca do ramy jest wymienna?

Czy ją się wybija jakoś i smaruje?

Ona powoduje całe "strzały" co innego z nią zrobić jak się jednak tej tulejki nie wyjmuje ani nie smaruje?

 

Sztyca i siodełko są jak makiem zasiał tak jak w temacie zaznaczyłem.

rama speca.jpg

Napisano

Nie mogę edytować postów w wybranych tematach nie wiem dlaczego...

Chodzi o te tulejke widoczną na zdjęciu. Jak sobie z nią poradzić to 1 sprawa, a 2 sprawa kosztowna takowa tulejka czy "grosze"?

damper tulejka.jpg

Napisano

Śruba 8 mm + odpowiednio dobrane tulejki 🙂. Zapewne są w sprzedaży dedykowane ściągacze.

Zwróć uwagę, że ta tulejka ma pracować, nie za lekko, ale ma. Lekko smarem co każdy serwis dampera. 

Napisano

@chudzinki Dzięki. Właśnie myślę w jaki sposób zastąpić "dedykowane ściągacze" bo operacja jakby nie patrzec 1-razowa.

Chyba na chłopski rozum pomoc imadełka niezbędna i coś aby "popchnęło" te tulejke właśnie "gdybam" co by to mogło być?

Jasna sprawa że nie będzie jak koło pracować takowa tulejka ale obecnie po złapaniu "żabką" tulejki trzeba użyć siły aby ją obkręcić także opór dużo za duży, a strzały jestem 100% pewny że są od tej "francy" i muszę ją zrobić bo szlak trafi jak się jedzie, a tu strzały jak na dzikim zachodzie. 😂

 

Napisano

@chudzinki o kurde bele profeska 10 na 10 takie wynalazki piwnicze ja lubie ;) Oprócz tulejki jeszcze pewnie tam jest jakieś specyficzne łożysko też je dziabiesz tą maszynką? 

Taką tulejke zamawiałeś gdzieś specjalnie czy wystarczy zabrać tę z dampera do castoramy i dobiorą bez problemu?

Napisano

Ktoś wie może jakie tam łożysko "wchodzi"? Bo tulejka jakby nie było wyczyszcze i będzie bo skaz mechanicznych nie ma. Chyba że po wyjęciu się okaże że jednak ma.

Ale łożyska na bank będą do śmieci i tu pytanie jakie one by mogłybyć w takim damperze?

Napisano

A skąd mamy wiedzieć, skoro poza pomazanym w Paint'cie zdjęciem poglądowym z sieci, nie wrzuciłeś żadnych innych informacji o rowerze? Wejdź na stronę producenta, poszukaj podręcznika (user manual) albo zakładki "części zamienne", tam powinny być podane oznaczenia lub wymiary łożysk.

Napisano


Wybijak do tulej, ma tez wyciskacz tulej, wiec może opłaca się kupić. Po za tym wydaje mi się ze te tuleje będą się wybijać, wiec to wymienny element eksploatacyjny Tuleje musza pasować do ramy (rozmiar). Ten sam damper z różnymi tulejami można używać różnych ramach. Tam może być łożysko, ale nie musi. Ja u siebie wstawiłem takie z ‚pseudo’ łożysko. Na drugiej stronie tego wątku jest zdjęcie.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...