Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czolem !

Od kiedy kupilem swoja pierwsza szose (Giant Defy) na poczatku poprzedniego sezonu wiedzialem ze to nie bedzie koniec mojej przygody wlasnie z szosa :) Od jakiegos czasu zaczela mi chodzic po glowie karbonowa rama i takiego roweru zaczalem szukac. Poniewaz pasowala mi geometria Gianta chcialbym nadal zostac w czyms blizej Endurance niz typowy scigacz, moja uwage przykul Cannondale Synapse, z racji ze jest to z tego co czytam sprawdzona solidna konstrukcja i troche kosztuje, celuje w cos z lat 2015-2020. I tu pytanie, pierwsze o rozmiar, mam 184 cm i wypadam jak zawsze gdzies pomiedzy 56 a 58, czy ktos kto jezdzi na Cannonie bylby w stanie cos podpowiedziec ?

Druga sprawa to osprzet, widzialem rozne konfiguracje, m.in na Ultegrze ale tez na SRAM Red - tego SRAMa troche sie obawiam, przede wszystkim dlatego ze to kosztowna zabawa, jak zobaczylem ile kosztuje kaseta do tego zestawu to sie za glowe zlapalem. Czy to jest tak ze taka najwysza grupa generuje potem duzo wieksze koszty eksploatacyjne czy to sie tak nie przeklada ?

Rozwazam kazdy rower z karbonowa rama i geometria endurance, wiec gdzies tam tez rzucam okiem na Vento 6.0, ale jesli ktos bylby w stanie cos polecic albo odradzic to bede wdzieczny !

Jezdze rekreacyjnie, trasy 100+ km

Napisano

Co do rozmiaru to zastanów się na jakiej wysokości względem siodełka masz kierownicę (i odległości też). 

SRAM Red to topowa grupa i tanio nie będzie, ale ten canondale akurat ma kasetę ultegry. Bardziej bym się obawiał ergonomii, sramowski leap-tap nie każdemu odpowiada. 

W eksploatacji najtańszy będzie ten vento bo x10 (ale logistycznie lepiej mieć taki sam napęd jak w już użytkowanym rowerze, zamawiasz łańcuchy na zapas albo koło przełożysz w razie ,,W'' i śmigasz). A poza tym uwagę bym zwrócił na zewnętrzne prowadzenie linek, aluminiową sterówkę, popularny standard suportu i ,,normalną'' sztycę (w karbonowych ramach często są jakieś autorskie patenty). 

Napisano
16 godzin temu, wildix napisał:

A poza tym uwagę bym zwrócił na zewnętrzne prowadzenie linek, aluminiową sterówkę, popularny standard suportu i ,,normalną'' sztycę (w karbonowych ramach często są jakieś autorskie patenty). 

Dzieki, bardzo dobre uwagi! A to nie jest tak ze do karbonowego widelca najlepiej karbonowa rura sterowa ? 

17 godzin temu, wildix napisał:

sramowski leap-tap nie każdemu odpowiada.

Moglbys rozwinac mysl ? :)

Cytat

Zerknij sobie na cube attain gtc

Tez fajna opcja, tyle ze wiekszosc jest na tarczach z tego co widze, ale poszukam

 

Napisano

Do karbonowej sterówki potrzeba specjalnego (niekoniecznie karbonowego) mostka kierownicy, który jej nie uszkodzi. Kupujesz używkę, nie wiesz czy poprzedni właściciel nie zmieniał mostka, nie wiesz czy sam nie będziesz zmieniał ;-).

Manetki srama mają inną filozofię zmiany biegu. Jak naciskasz dźwigienkę lekko to luzujesz linkę o jeden klik, jak naciskasz mocniej to naciągasz o jeden klik (Red to topowa grupa i być może naciąga o dwa kliki). Nie każdemu to pasuje, choć w grubych rękawiczkach to sram może być wygodniejszy.

Napisano

Jeżdziłem od  2020 na synapsie z ultegrą, ogolnie rower naprawdę super, miałem okazję jeździć na defym i w porównaniu z synapsem o wiele lepiej było na synapsie. Wzrost 188 cm i rozmiar 58, natomiast mam dość długie ręce i wrzuciłem tam mostek 130 z fittingu wyszło, że potrzebowałbym nawet 140 natomiast ciężko było kupić coś o tej długości. 3 tyg temu kupiłem orce aero i rożnica jest kolosalna jeśli chodzi o pozycję, mimo że w synapsie miałem wywalone wszystkie podkładki to orca z całym zestawem podładek i tak ma niżej kierownicę, na początku ciężko było mi się wpasować w orbee. Jeśli chodzi o synapsa ten rower nie jest klasycznym endurancem jak defy, ma trochę więcej charakteru sportowego. Największy minus jak dla mnie ale to akurat bolączka roweru z tamtego okresu to aspekt wizualny, bardzo mocno wystające przewody i niezbyt atrakcyjne profile rur, po za tym na pewno można polecić.

Napisano
2 godziny temu, wildix napisał:

Do karbonowej sterówki potrzeba specjalnego (niekoniecznie karbonowego) mostka kierownicy, który jej nie uszkodzi. [..]

Masz jakieś przykłady takich 'dedykowanych pod karbon' mostków? Bo pierwsze słyszę 🤔

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...