Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

mam koła złożone niegdyś na karbonowej obręczy szprychach sapim cx ray i nyplach aluminiowych sapim polyax. 

Nie wiem jakim klejem były klejone gwinty. 

Natomiast, gdzieś koło dostało strzała i naprężenie na szprysze jest wg. TM-1 park toola 0. 

Klej na tyle mocny, że uniemożliwia centrowanie. 

Czym usunąć? 

Podjąłem decyzję, że wymienię nyple w obu kołach na DT Swiss Standard Pro lock. 

 

Pytanie czym potraktować nypel/szprycha aby było bezpieczne dla karbonu jednoczęśnie zadziałało ? 

Kółka pod szytkę więc musi to być zrobione na igłe:)

Napisano

@goa2004 chemią tego nie ruszysz, b. dobrze dopasowany klucz o możliwie dużej szerokości i łapiący za wszystkie krawędzie + grzanie każdego nypla (np. pistoletem na gorące powietrze). Ale jest też możliwość, że tam żadnego kleju nie było i wtedy pozostaje to o czym wspomniał @pecio.

Napisano

te dopiero zakupiłem aby wymienić stare :)

jednego właśnie odkręcałem na żywca i powiem szczerze, ukręciła się główka nypla.... ;)

ale szprycha została cała... w takim razie chyba skupię się tylko na tych sklejonych i luźnych szprychach i daruję sobie wymianę nypli skoro to ma być taki turbo problem :)

grzać nyple przy karbonowej obręczy słaby pomysł :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...