Skocz do zawartości

[wybór i modernizacja roweru] Giant Comfort Zeg lub Giant Blazer - ramy z pełnym zawieszeniem inne niż MTB .


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do zakupu roweru krosowego lub turystycznego z pełnym zawieszeniem. Waham się trochę, bo po badaniu netu wydaje mi się, że zazwyczaj są to leciwe wynalazki. Z powodów zdrowotnych odrzuciłem fulle MTB, ale wolałbym pozostać przy pełnym zawiasie i zawiesiłem oko na wspominanych wyżej modelach Gianta. Jeśli ktoś zna nowsze konstrukcje to poproszę o podpowiedź. 

Giant Comfort Zeg wygląda tak:

https://www.olx.pl/d/oferta/super-rower-miejski-giant-comfort-zeg-rama-52-cm-CID767-ID124hEc.html

Giant Blazer

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-trekkingowy-giant-blazer-kola-28-CID767-ID152VFD.html

Nie mam doświadczenia i nie wiem czy taki damper spełnia swoje zadanie i pozwala na wyższy komfort jazdy, czy to jednak działa słabo, bo z jakiegoś powodu fulle poza MTB nie podbiły rynku i może warto jednak kupić dobrego, współczesnego crossa, zamontować amortyzowaną sztycę i cześć.

Poza tym, nie potrafię ocenić potencjału modernizacyjnego tych starych Giantów, czy do takiego rupiecia dam radę jeszcze znaleźć nowszy, kompatybilny osprzęt i zamontować na przykład lepszy amortyzator z przodu?

Napisano

Z jakiegoś powodu to rozwiązanie się nie przyjęło - więc ja bym w to nie szedł. Nawet jak ten amortyzator obecnie działa to nie znaczy że w razie potrzeby dostaniesz do niego choćby jakieś uszczelki. Kup crossa o odpowiadającej Ci geometrii najlepiej z najtańszym sprężynowym amortyzatorem, wymień na Rock Shock Paragon Gold - to najlepszy na rynku amortyzator ze skokiem 63mm, zamontuj amortyzowaną sztycę typu pantograf i to będzie najwygodniejszy rower nie-MTB jaki obecnie da się uzyskać.

  • +1 pomógł 1
Napisano

I teoretycznie wydaje mi się, że amortyzacja tylnego koła w zakresie 3cm nawet to lepsza opcja niż pływająca sztyca czy nawet karbonowa rura podsiodłowa, bo z drugiej strony zorientowałem się, że sporo ludzi nadal użytkuje, czyli chyba z zadowoleniem, te swoje stare rowery. Kupiłbym nowszy, ale tego nie znalazłem na rynku.

Napisano

Ewentualnie wymyśliłem jeszcze inną koncepcję. Można wyszukać jak najmniej agresywny full MTB z linii damskiej, kupić rozmiar większy niż wynika z Twoich wymiarów, przesunąć maksymalnie do przodu siodełko, zmienić mostek na regulowany by podnieść kierownicę i w ten sposób uzyskać pozycję moderate zamiast sport. Bo myślę że pisząc o powodach zdrowotnych masz na myśli pozycję na rowerze.

A jeśli się jednak zdecydujesz na tego Gianta to licz się z tym że raczej w starych standardach znajdziesz głównie części kiepskiej jakości. A amortyzatorów kup kilka na zapas - to raczej leżaki magazynowe niż aktualna produkcja.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ależ takie rowery (miejskie fulle o wyprostowanej pozycji) są... ale elektryczne. Nawet w sobotę na bike expo na takim jeździłem (cena 8300 Euro) . Tak się rozwinął rynek - jak ktoś spodziewa się komfortu to elektryk jest oczywistym wyborem, szczególnie, że zawieszenie w rowerze miejskim to większa masa i mniejsza efektywność pedałowania. Powstała cała kategoria elektryków typu SUV - część z pełnym zawieszeniem, wszystkie z błotnikami, oświetleniem, bagażnikami i zrelaksowaną pozycją.

Polecam rower sztywny z dobrej jakości sztycą amortyzowaną. Skomplikowane zawieszenie rowerów górskich jest po to, by zapewnić trakcję na wertepach, kontrolę na lądowaniach i możliwość pedałowania na ostrych podjazdach - komfort jest drugorzędny, a rowery o najlepszym zawieszeniu siodełka mają praktycznie dla ozdoby, bo są przeznaczone na takie trasy, na których cały czas się stoi na pedałach. W miejskim rowerze, gdy chodzi tylko o wygodę na niewielkich wertepach, amortyzowane sztyce robią robotę (i to moim zdaniem większą niż widelce, bo jak się siedzi pionowo, bez nacisku na kierownicę, to rola widelca jest mniejsza).

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, PiotrWie napisał:

Ewentualnie wymyśliłem jeszcze inną koncepcję. Można wyszukać jak najmniej agresywny full MTB z linii damskiej, kupić rozmiar większy niż wynika z Twoich wymiarów, przesunąć maksymalnie do przodu siodełko, zmienić mostek na regulowany by podnieść kierownicę i w ten sposób uzyskać pozycję moderate zamiast sport. Bo myślę że pisząc o powodach zdrowotnych masz na myśli pozycję na rowerze.

A jeśli się jednak zdecydujesz na tego Gianta to licz się z tym że raczej w starych standardach znajdziesz głównie części kiepskiej jakości. A amortyzatorów kup kilka na zapas - to raczej leżaki magazynowe niż aktualna produkcja.

To jest koncepcja, ale linie damskie MTB z tego co widziałem nadal miewają wysoko poprowadzoną ramę co u mnie odpada z przekrokiem ledwie 72 cm i stopami, które wymagają pełnego podparcia obunóż. Nawet myk myk jako półśrodek odpada, bo ryzyko niestabilnego postawienia stopy w sytuacji awaryjnej i tak pozostaje. Wyłączam, oczywiście sytuacje awaryjne, gdzie zamiast na ramie od razu ląduje sie przed kierownicą. Ale dziękuję Koledze za inwencję, tylko nie rozumiem po co większy rozmiar skoro mostkiem i siedzeniem mogę zmienić pozycję w moim rozmiarze, a wydłużenie ramy raczej powinno spłaszczać sylwetkę, o co nam nie chodzi? 

Jesli chodzi o leżaki to na znanym portalu obrót zamiennikami jest bieżący w cenach około 20zł :) I ludzie mają tylko problem z doborem siły tłumienia, bo albo przesadzają, albo biorą za słabe.

Edytowane przez bart50
Literówka
Napisano

Doczytałem, że ten układ tylnego zawieszenia z Gianta zmienia długość pracy nogi w czasie jazdy poza naszą kontrolą, więc rezygnuję z tego pomysłu i idę w amortyzowaną sztycę  HT. Dziękuję wszystkim, wątek do zamknięcia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...