bart50 Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia Koledzy, wybaczą naiwność, planuję zakup używanego roweru z systemem Bosch gen 4 Smart z wyświetlaczem Intuvia 100, ale tym większym, zdaje się bez bluetooth. Czy możliwie jest cofanie liczników w takich rowerach w warunkach amatorsko - domowych i jak ewentualnie to sprawdzić? Czy są jakieś urządzenia diagnostyczne jak w autach? Temat drugi to czy taką Intuvię 100 można wymienić przekładając sam wyświetlacz na Intuvię 100 z blutem lub wyższe modele, czy też wymaga to dodatkowo wymiany np. sterowników czy innych elementów, o których mam mgliste pojęcie? Wreszcie, jakie wyższe modele wyświetlaczy Boscha polecacie do takiej modernizacji? Cytuj
bart50 Napisano 7 Kwietnia Autor Napisano 7 Kwietnia Dzięki, AI mówi różne rzeczy, ale rozumiem, że to też doświadczenia praktyczne i działa to na zasadzie plug end play i nie wymaga np. pociągnięcia nowego kabelka do silnika. Cytuj
HSM Napisano 7 Kwietnia Napisano 7 Kwietnia Odpowiedzi od AI traktuj raczej z przymrużeniem oka, bo nigdy nie wiesz, czy jest zgodna z prawdą, a jak masz taką odpowiedź sam sprawdzić, to w sumie nakład pracy jest wystarczającym żeby się tej AI w ogóle nie pytać. Bosch na swojej stronie podaje, że w ramach systemu mogą działać rozmaite kontrolery/wyświetlacze - od system controller, mini, led remote, przez puriona 200 i 400, intuvię 100, aż po kioxy 300 i 500. Zresztą tu https://www.bosch-ebike.com/en/service/productcombinations możesz sprawdzić, jakie kombinacje są ze sobą kompatybilne. Intuvia 100 chyba we wszystkich wydaniach ma bluetooth - bo to za jego pomocą łączy się z kontrolerem. Być może masz na myśli zwykłą Intuvię (bez oznaczeń liczbowych), bo ona jest na kabelek. Tylko wówczas nie ma chyba mowy o smart systemie, tylko zwykłym eBike system 2. Nie wiem jak dodanie zwykłego wyświetlacza w rodzaju Intuvii, ale na pewno podmiana kontrolera (np. led na puriona 200 / 400) jest możliwa, tylko wymaga użycia oprogramowania serwisowego (sparowanie z systemem i wpis do elektronicznej książki serwisowej), więc nawet jak samemu kupisz coś takiego na podmianę, to żeby działało, będziesz musiał udać się do serwisu. A co do cofania licznika... pewnie są programu do robienia cudów (nie od Boscha, albo spiracone i zhakowane oprogramowanie boschowskie), bo współcześnie łamie się wszystkie zabezpieczenia... To jest jasne. Od Twoich zdolności zależy, czy do nich dotrzesz i ich użyjesz. Natomiast jeśli obawiasz się, że ktoś z wykorzystaniem takiego oprogramowania cofnie licznik w oferowanym Ci rowerze, żeby wyglądał na mniej zużyty, to pewnie jest jakieś niezerowe prawdopodobieństwo takiej sytuacji. Jak masz obawy, skontaktuj się z jakimś autoryzowanym (i kumatym) serwisem z oprogramowaniem Boscha (gdzie rutynowo diagnozuje się i naprawia te systemy), to może Ci odpowiedzą, czy taka ingerencja jest do wykrycia podczas wizyty w serwisie (może w elektronicznej książce serwisowej są zapisywane przebiegi odczytywane z systemu podczas napraw i każdorazowej diagnostyki - nie wiem)... Cytuj
bart50 Napisano 7 Kwietnia Autor Napisano 7 Kwietnia Dziękuję, zwłaszcza za podesłany link. Me culpa, przywidziało mi się. Rzeczywiście, chodzi mi o pierwszy model Intuvii bez oznaczeń numerycznych, który posiada łączność tylko przez USB i o jego update się rozchodzi. Czy dobrze rozumiem, że modernizacja kontrolera i być może wyświetlacza oraz oprogramowania w serwisie umożliwi przejście od Ebike System 2 do Bosch Smart? I czy, nie abstrahując od zapewne sporych kosztów, Bosch Smart jest aż tak tego wart? Co do informacji o cofaniu dziękuję. Widziałem czasem drogie, używane rowery w stanie jak z fabryki, ale z niewielkim przebiegiem i zastanawiałem się czy kryje się za tym coś jeszcze, poza historiami o zmarłym dziadku czy żonie w ciąży. Cytuj
HSM Napisano 7 Kwietnia Napisano 7 Kwietnia (edytowane) @bart50 nie jestem żadnym specjalistą, więc to, co piszę, bierz za przypuszczenia, a nie pewnik, ale wydaje mi się, że jeżeli rower ma wyposażenie "nie smart", to w żaden sposób tego nie zmienisz. Żadna podmiana kontrolera, instalowanie purionów 200 itp. nic nie da. Elementy Bosch eBike System 2 są całkowicie niekompatybilne ze smart system i na odwrót. Nawet baterie musisz mieć pod właściwy system. Nie sądzę więc, żeby Bosch w ogóle oferował taką ścieżkę aktualizacji, że wystarczy podmienić sterownik/wyświetlacz i oprogramowanie i już masz smart... Jak teraz sobie szukam informacji o tych systemach, to nigdzie nie wyskoczyła mi nawet wzmianka o takiej możliwości. Jeżeli tam w tym rowerze są komponenty "nie smart" to, możesz, co najwyżej przejść z Intuvii na wyświetlacze Kiox (bez oznaczeń liczbowych) czy Nyon (tylko ten nowszy). Zyskasz chociażby elektroniczną blokadę silnika no i to połączenie bt, choć nie sprawdzałem, do czego się przydaje bez smart systemu... Ogólnie zwykły System 2 jest tańszy niż smart system. Zarówno dla producentów rowerów jak i w kontekście komponentów dostępnych dla zwykłych użytkowników. Jak porównasz podobne komponenty, to okaże się, że te "nie smart" są tańsze - na przykład baterie 625 Wh zwykłe (to najwyższa pojemność baterii w System 2) są tak ze 100 EUR tańsze niż podobne baterie 625 Wh pod smart system (choć w smart systemie masz już dostępne większe pojemności - nawet 800 Wh). Jeżeli chcesz kupić rower ze zwykłym System 2, to raczej ze świadomością tych różnic (musisz dokładnie wybadać, co tracisz i czy to warte) oraz raczej niemożliwością zmiany.). Edytowane 7 Kwietnia przez HSM 1 Cytuj
bart50 Napisano 7 Kwietnia Autor Napisano 7 Kwietnia Dzięki, w kontekście potencjalnych napraw doceniam System 2. Cytuj
nikbar1 Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia Porównując do gen 4 smart to jest wodotrysk , mam i nie korzystam z aktualizacji, programowania siły wspomagania, jeździ się identycznie jak na gen2, przynajmniej ja nie widzę jakieś różnicy. Co do cofania licznika,z tego co czytałem (facet który zajmował się wgrywaniem softu USA) to da się wyzerować licznik (właściwie to ta operacja zeruje licznik zawsze), jak to poznać, np masz rower x i program powinien pokazywać ,ze silnik jest przypisany do roweru x, a jest z. Cytuj
XC100S Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia Smart w Boschu jest rewelacyjny. Począwszy od tego że w połączeniu z Apple Watch „rower widzi Twój puls” i wyliczanie kalorii jest dokładniejsze. Widzisz baterie iPhone’a w rowerze. Wyświetlanie nawigacji na „kioxsie”. Planowanie trasy żeby np na powrót zostało np 30% baterii. Blokowanie roweru telefonem lub wyświetlaczem systemu. Dużo dużo jeszcze przydatnych możliwości. Cytuj
HSM Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia Zdania mogą być różne, bo naprawdę wiele tych funkcji smart może być konkretnemu użytkownikowi zupełnie zbędna, a ktoś inny nie wyobraża sobie używania roweru bez nich. Z mojej strony tak naprawdę jedyną interesującą wydaje się blokada silnika. Tylko do kwietnia tego roku eBike Lock (oczywiście działający nieco inaczej niż ten ze smart systemu) był dostępny nie tylko w smarcie, ale także jako płatna opcja do wykupienia przez aplikację Connect dla zestawów System 2 (jeśli miałeś Nyona lub starego Kioxa). Tylko to jest przeszłość, bo właśnie odświeżając wiedze, doczytałem, że Bosch wycofał możliwość wykupienia tej opcji... To pokazuje, dlaczego warto jednak iść w smart system - po prostu tylko on będzie rozwijany - zarówno programowo jak i sprzętowo. BES2 będzie sobie trwał i powoli usuwał się w cień. Przecież już teraz jest znacząca różnica, bo do BES3 są baterie 750 Wh i 800 Wh, a w starym systemie można co najwyżej użyć 625 Wh. Więc nie bajery programowe (choć jeśli ktoś je lubi, to także), ale po prostu szanse na modernizację i dostępność elementów stanowią o sensowności zakupu roweru ze smart systemem. 1 Cytuj
nikbar1 Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia 6 godzin temu, XC100S napisał: Smart w Boschu jest rewelacyjny. Począwszy od tego że w połączeniu z Apple Watch „rower widzi Twój puls” i wyliczanie kalorii jest dokładniejsze. Widzisz baterie iPhone’a w rowerze. Wyświetlanie nawigacji na „kioxsie”. Planowanie trasy żeby np na powrót zostało np 30% baterii. Blokowanie roweru telefonem lub wyświetlaczem systemu. Dużo dużo jeszcze przydatnych możliwości. No, dla Dżejmsów Bondów mi to kompletnie niepotrzebne (rower służy mi do przemieszania się i obserwacji przyrody), kalorie, puls, japierdziele, to ogródkowej łopaty niedługo coś podłączą. 1 2 Cytuj
XC100S Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia Jeżeli tylko nie zmuszają cię do podłączenia do tej Twojej „łopaty” to problemu nie widzę. Każdemu według jego potrzeb. Cytuj
dfq Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia (edytowane) Jednym nie potrzebne innym tak. Szkoda tylko że w Apce na Androida nie ma czujnika pulsu. Niestety muszę korzystać z Garmina dla kompletu danych Edytowane 17 Kwietnia przez dfq Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.