Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koledzy, wybaczą naiwność, planuję zakup używanego roweru z systemem Bosch gen 4 Smart z wyświetlaczem Intuvia 100, ale tym większym, zdaje się bez bluetooth. Czy możliwie jest cofanie liczników w takich rowerach w warunkach amatorsko - domowych i jak ewentualnie to sprawdzić? Czy są jakieś urządzenia diagnostyczne jak w autach? Temat drugi to czy taką Intuvię 100 można wymienić przekładając sam wyświetlacz na Intuvię 100 z blutem lub wyższe modele, czy też wymaga to dodatkowo wymiany np. sterowników czy innych elementów, o których mam mgliste pojęcie? Wreszcie, jakie wyższe modele wyświetlaczy Boscha polecacie do takiej modernizacji?

Napisano

Dzięki, AI mówi różne rzeczy, ale rozumiem, że to też doświadczenia praktyczne i działa to na zasadzie plug end play i nie wymaga np. pociągnięcia nowego kabelka do silnika.

Napisano

Odpowiedzi od AI traktuj raczej z przymrużeniem oka, bo nigdy nie wiesz, czy jest zgodna z prawdą, a jak masz taką odpowiedź sam sprawdzić, to w sumie nakład pracy jest wystarczającym żeby się tej AI w ogóle nie pytać.

Bosch na swojej stronie podaje, że w ramach systemu mogą działać rozmaite kontrolery/wyświetlacze - od system controller, mini, led remote, przez puriona 200 i 400, intuvię 100, aż po kioxy 300 i 500. Zresztą tu https://www.bosch-ebike.com/en/service/productcombinations możesz sprawdzić, jakie kombinacje są ze sobą kompatybilne.

Intuvia 100 chyba we wszystkich wydaniach ma bluetooth - bo to za jego pomocą łączy się z kontrolerem. Być może masz na myśli zwykłą Intuvię (bez oznaczeń liczbowych), bo ona jest na kabelek. Tylko wówczas nie ma chyba mowy o smart systemie, tylko zwykłym eBike system 2. Nie wiem jak dodanie zwykłego wyświetlacza w rodzaju Intuvii, ale na pewno podmiana kontrolera (np. led na puriona 200 / 400) jest możliwa, tylko wymaga użycia oprogramowania serwisowego (sparowanie z systemem i wpis do elektronicznej książki serwisowej), więc nawet jak samemu kupisz coś takiego na podmianę, to żeby działało, będziesz musiał udać się do serwisu.

A co do cofania licznika... pewnie są programu do robienia cudów (nie od Boscha, albo spiracone i zhakowane oprogramowanie boschowskie), bo współcześnie łamie się wszystkie zabezpieczenia... To jest jasne. Od Twoich zdolności zależy, czy do nich dotrzesz i ich użyjesz. Natomiast jeśli obawiasz się, że ktoś z wykorzystaniem takiego oprogramowania cofnie licznik w oferowanym Ci rowerze, żeby wyglądał na mniej zużyty, to pewnie jest jakieś niezerowe prawdopodobieństwo takiej sytuacji. Jak masz obawy, skontaktuj się z jakimś autoryzowanym (i kumatym) serwisem z oprogramowaniem Boscha (gdzie rutynowo diagnozuje się i naprawia te systemy), to może Ci odpowiedzą, czy taka ingerencja jest do wykrycia podczas wizyty w serwisie (może w elektronicznej książce serwisowej są zapisywane przebiegi odczytywane z systemu podczas napraw i każdorazowej diagnostyki - nie wiem)...

 

 

Napisano

Dziękuję, zwłaszcza za podesłany link. Me culpa, przywidziało mi się. Rzeczywiście, chodzi mi o pierwszy model Intuvii bez oznaczeń numerycznych, który posiada łączność tylko przez USB i o jego update się rozchodzi. Czy dobrze rozumiem, że modernizacja kontrolera i być może wyświetlacza oraz oprogramowania w serwisie umożliwi przejście od Ebike System 2 do Bosch Smart? I czy, nie abstrahując od zapewne sporych kosztów, Bosch Smart jest aż tak tego wart?

Co do informacji o cofaniu dziękuję. Widziałem czasem drogie, używane rowery w stanie jak z fabryki, ale z niewielkim przebiegiem i zastanawiałem się czy kryje się za tym coś jeszcze, poza historiami o zmarłym dziadku czy żonie w ciąży.

Napisano (edytowane)

@bart50 nie jestem żadnym specjalistą, więc to, co piszę, bierz za przypuszczenia, a nie pewnik, ale wydaje mi się, że jeżeli rower ma wyposażenie "nie smart", to w żaden sposób tego nie zmienisz. Żadna podmiana kontrolera, instalowanie purionów 200 itp. nic nie da. Elementy Bosch eBike System 2 są całkowicie niekompatybilne ze smart system i na odwrót. Nawet baterie musisz mieć pod właściwy system. Nie sądzę więc, żeby Bosch w ogóle oferował taką ścieżkę aktualizacji, że wystarczy podmienić sterownik/wyświetlacz i oprogramowanie i już masz smart... Jak teraz sobie szukam informacji o tych systemach, to nigdzie nie wyskoczyła mi nawet wzmianka o takiej możliwości.

Jeżeli tam w tym rowerze są komponenty "nie smart" to, możesz, co najwyżej przejść z Intuvii na wyświetlacze Kiox (bez oznaczeń liczbowych) czy Nyon (tylko ten nowszy). Zyskasz chociażby elektroniczną blokadę silnika no i to połączenie bt, choć nie sprawdzałem, do czego się przydaje bez smart systemu...

Ogólnie zwykły System 2 jest tańszy niż smart system. Zarówno dla producentów rowerów jak i w kontekście komponentów dostępnych dla zwykłych użytkowników. Jak porównasz podobne komponenty, to okaże się, że te "nie smart" są tańsze - na przykład baterie 625 Wh zwykłe (to najwyższa pojemność baterii w System 2) są tak ze 100 EUR tańsze niż podobne baterie 625 Wh pod smart system (choć w smart systemie masz już dostępne większe pojemności - nawet 800 Wh). Jeżeli chcesz kupić rower ze zwykłym System 2, to raczej ze świadomością tych różnic (musisz dokładnie wybadać, co tracisz i czy to warte) oraz raczej niemożliwością zmiany.).

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...