bart50 Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia Koledzy, wybaczą naiwność, planuję zakup używanego roweru z systemem Bosch gen 4 Smart z wyświetlaczem Intuvia 100, ale tym większym, zdaje się bez bluetooth. Czy możliwie jest cofanie liczników w takich rowerach w warunkach amatorsko - domowych i jak ewentualnie to sprawdzić? Czy są jakieś urządzenia diagnostyczne jak w autach? Temat drugi to czy taką Intuvię 100 można wymienić przekładając sam wyświetlacz na Intuvię 100 z blutem lub wyższe modele, czy też wymaga to dodatkowo wymiany np. sterowników czy innych elementów, o których mam mgliste pojęcie? Wreszcie, jakie wyższe modele wyświetlaczy Boscha polecacie do takiej modernizacji? Cytuj
bart50 Napisano 7 Kwietnia Autor Napisano 7 Kwietnia Dzięki, AI mówi różne rzeczy, ale rozumiem, że to też doświadczenia praktyczne i działa to na zasadzie plug end play i nie wymaga np. pociągnięcia nowego kabelka do silnika. Cytuj
HSM Napisano 7 Kwietnia Napisano 7 Kwietnia Odpowiedzi od AI traktuj raczej z przymrużeniem oka, bo nigdy nie wiesz, czy jest zgodna z prawdą, a jak masz taką odpowiedź sam sprawdzić, to w sumie nakład pracy jest wystarczającym żeby się tej AI w ogóle nie pytać. Bosch na swojej stronie podaje, że w ramach systemu mogą działać rozmaite kontrolery/wyświetlacze - od system controller, mini, led remote, przez puriona 200 i 400, intuvię 100, aż po kioxy 300 i 500. Zresztą tu https://www.bosch-ebike.com/en/service/productcombinations możesz sprawdzić, jakie kombinacje są ze sobą kompatybilne. Intuvia 100 chyba we wszystkich wydaniach ma bluetooth - bo to za jego pomocą łączy się z kontrolerem. Być może masz na myśli zwykłą Intuvię (bez oznaczeń liczbowych), bo ona jest na kabelek. Tylko wówczas nie ma chyba mowy o smart systemie, tylko zwykłym eBike system 2. Nie wiem jak dodanie zwykłego wyświetlacza w rodzaju Intuvii, ale na pewno podmiana kontrolera (np. led na puriona 200 / 400) jest możliwa, tylko wymaga użycia oprogramowania serwisowego (sparowanie z systemem i wpis do elektronicznej książki serwisowej), więc nawet jak samemu kupisz coś takiego na podmianę, to żeby działało, będziesz musiał udać się do serwisu. A co do cofania licznika... pewnie są programu do robienia cudów (nie od Boscha, albo spiracone i zhakowane oprogramowanie boschowskie), bo współcześnie łamie się wszystkie zabezpieczenia... To jest jasne. Od Twoich zdolności zależy, czy do nich dotrzesz i ich użyjesz. Natomiast jeśli obawiasz się, że ktoś z wykorzystaniem takiego oprogramowania cofnie licznik w oferowanym Ci rowerze, żeby wyglądał na mniej zużyty, to pewnie jest jakieś niezerowe prawdopodobieństwo takiej sytuacji. Jak masz obawy, skontaktuj się z jakimś autoryzowanym (i kumatym) serwisem z oprogramowaniem Boscha (gdzie rutynowo diagnozuje się i naprawia te systemy), to może Ci odpowiedzą, czy taka ingerencja jest do wykrycia podczas wizyty w serwisie (może w elektronicznej książce serwisowej są zapisywane przebiegi odczytywane z systemu podczas napraw i każdorazowej diagnostyki - nie wiem)... Cytuj
bart50 Napisano 7 Kwietnia Autor Napisano 7 Kwietnia Dziękuję, zwłaszcza za podesłany link. Me culpa, przywidziało mi się. Rzeczywiście, chodzi mi o pierwszy model Intuvii bez oznaczeń numerycznych, który posiada łączność tylko przez USB i o jego update się rozchodzi. Czy dobrze rozumiem, że modernizacja kontrolera i być może wyświetlacza oraz oprogramowania w serwisie umożliwi przejście od Ebike System 2 do Bosch Smart? I czy, nie abstrahując od zapewne sporych kosztów, Bosch Smart jest aż tak tego wart? Co do informacji o cofaniu dziękuję. Widziałem czasem drogie, używane rowery w stanie jak z fabryki, ale z niewielkim przebiegiem i zastanawiałem się czy kryje się za tym coś jeszcze, poza historiami o zmarłym dziadku czy żonie w ciąży. Cytuj
HSM Napisano 7 Kwietnia Napisano 7 Kwietnia (edytowane) @bart50 nie jestem żadnym specjalistą, więc to, co piszę, bierz za przypuszczenia, a nie pewnik, ale wydaje mi się, że jeżeli rower ma wyposażenie "nie smart", to w żaden sposób tego nie zmienisz. Żadna podmiana kontrolera, instalowanie purionów 200 itp. nic nie da. Elementy Bosch eBike System 2 są całkowicie niekompatybilne ze smart system i na odwrót. Nawet baterie musisz mieć pod właściwy system. Nie sądzę więc, żeby Bosch w ogóle oferował taką ścieżkę aktualizacji, że wystarczy podmienić sterownik/wyświetlacz i oprogramowanie i już masz smart... Jak teraz sobie szukam informacji o tych systemach, to nigdzie nie wyskoczyła mi nawet wzmianka o takiej możliwości. Jeżeli tam w tym rowerze są komponenty "nie smart" to, możesz, co najwyżej przejść z Intuvii na wyświetlacze Kiox (bez oznaczeń liczbowych) czy Nyon (tylko ten nowszy). Zyskasz chociażby elektroniczną blokadę silnika no i to połączenie bt, choć nie sprawdzałem, do czego się przydaje bez smart systemu... Ogólnie zwykły System 2 jest tańszy niż smart system. Zarówno dla producentów rowerów jak i w kontekście komponentów dostępnych dla zwykłych użytkowników. Jak porównasz podobne komponenty, to okaże się, że te "nie smart" są tańsze - na przykład baterie 625 Wh zwykłe (to najwyższa pojemność baterii w System 2) są tak ze 100 EUR tańsze niż podobne baterie 625 Wh pod smart system (choć w smart systemie masz już dostępne większe pojemności - nawet 800 Wh). Jeżeli chcesz kupić rower ze zwykłym System 2, to raczej ze świadomością tych różnic (musisz dokładnie wybadać, co tracisz i czy to warte) oraz raczej niemożliwością zmiany.). Edytowane 7 Kwietnia przez HSM 1 Cytuj
bart50 Napisano 7 Kwietnia Autor Napisano 7 Kwietnia Dzięki, w kontekście potencjalnych napraw doceniam System 2. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.