Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

jestem nowy w temacie amortyzator - dlatego proszę o wyrozumiałość:)

Mam Treka Procaliber 6 od roku z amortyzatorem Rock Shock Judy Silver TK 120 mam. Przejechałem na nim około 4.5 tys km i od około 500 km w okresie zimowym zauważyłem, że mi nie odbija dobrze - nie zawsze do końca wraca, potrafi się zablokować głęboko w czasie jazdy i dopiero solidnie pobujany wraca do pozycji wyjściowej.

Oddałem finalnie miesiąc temu amortyzator do serwisu lokalnie w Gliwicach. Kosztowało mnie to 400 PLN, otrzymałem informację, że wymieniono co należy, generalnie amortyzator jest w dobrym stanie - jeździć i się cieszyć.

Nie podoba mi się jednak dalej jak on pracuje.

Na sucho przed jazdą wydaje się ok - odbija, wraca, wszystko w porządku.

Kupiłem pompkę aby mieć pewność, że jest dość ciśnienia - jest.

Tłumienie odbicia ustawiam na max na króliczka.

Ustawiam SAG na ok 20%, wszystko pięknie.

Jak tylko jednak trochę pojeżdżę, kilka, kilkanaście km mam problem taki, że właściwie jadąc po prostym amortyzator jest dobity na powiedzmy 70-80%.

Zatrzymuje się, schodzę z roweru, sam nie odbija do 120 mm.

Pobujam trochę, podnoszę koło - wraca do 110-120mm.

Wsiadam, jadę - za chwilę to samo.

Patrzę na mijane rowery z amortyzatorami - u wszystkich dobicie raczej minimalne w granicach SAG, u mnie jak pisałem na 70-80%.

Czy tak pracuje amortyzator powietrzny?

Czy na serwisie nie powinny wyjść takie problemy?

Czy może się nie bawić i zareklamować amortyzator u Treka gdzie rower był kupowany? Rozumiem że gwarancja standardowo trwa 2 lata?

I jeszcze pytanie: czy jazda w temperaturach zimowych może wpływać na takie zachowanie amortyzatora jak opisałem? Problem zauważyłem w grudniu, wcześniej od kwietnia gdy rower był kupiony - bez problemu.

Będę wdzięczny za jakieś wskazówki, bo nie znam się na tym, wydałem 400 PLN, usłyszałem, że jest ok, a nadal czuję, że coś jest nie tak... 

Pozdrawiam

Arek

Napisano

Poproszę o link, chętnie kupię w tej cenie kilka :)

Tak na poważnie to na centrum rowerowym dla koła 29 cali i przy skoku 120 mam to jest cena około 1.5 PLN.

 

A serwisow obdzwonilem 5 w okolicy miejsca gdzie mieszkam. W 3 się amorami w ogóle nie zajmują, w pozostałych dwóch cena 300 na start + uszczelki/oleje itp.

Napisano (edytowane)

Może też to być zagadnienie słabo spasowanych ślizgów i wtedy pomóc może serwis z narzędziami do kalibracji lub gwarancja.

Niemniej biorąc pod uwagę wartość nowego około 400zl i wartość używki w granicach 200zl, to można dla sportu zgłosić się z roszczeniem gwarancyjnym lub kupić coś lepszego. Na pewno nie opłaca się wydawać pieniądzy na kolejne serwisy.

Tydzień temu kupiłem rebę po jednym sezonie za 500zl, dołożyłem 130 na komplet uszczelek i olej, stan po rozbiórce - nówka.

Edytowane przez KSikorski
Napisano
8 godzin temu, eloo napisał:

https://www.bike-discount.de/de/rockshox-judy-silver-tk-29-solo-air-120-tapered-boost-7

wygląda na  nieszczelność między komorą pozytywną i negatywną, pełny serwis z wymianą uszczelek powinien załatwić sprawę. Jak odebrałeś amor z serwisu to dostałeś stare uszczelki?

Nie, nie dostalem uszczelek.

A to jak mam solo-air to są dwie komory też, negatywna i pozytywna?

A to inne amortyzatory - jakie są warte uwagi jeżeli ten nie - charakteryzują się większą trwałością? 

Mam pecha czy to normalny scenariusz dla tego Rock Shock?

Napisano (edytowane)

Wszystko co silver ze stajni RS to padlina. U Ciebie najprawdopodobniej jest problem z zacinającym się zaworem zintegrowanym z tłokiem, który odpowiada za wyrównywanie ciśnień pomiędzy komorami pozytywną i negatywną.

Bezproblemowe są Reby (przede wszystkim aluminiowe golenie górne, które są trwalsze od stalowych i maja o rząd wielkości mniejszy wsp tarcia, wyrównywanie ciśnień między komorami jest ogarnięte bezzaworowo).

Gdybyś się decydował na te kilka Judy Silverów z Bike-Discount to do 5 szt. wyślą do PL za 6,99EUR.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Nie, nie będę nic zamawiać, na razie muszę dopilnować temat do końca, nie chcę wydawać kolejnej kasy...

A inne amortyzatory (np ta Reba) tez bywają tam w tak dobrych cenach?

I dlaczego na takim centrum rowerowym to kosztuje 3-4 razy tyle?

Ale dziękuję bardzo za wszystkie uwagi, martwi mnie tylko to, że jedyny serwis, który mam w Gliwicach, który chciał się podjąć tematu amora jest taki nieogarnięty, a inny, który znam i wydaje się ogarnięty to pomijając, że jest daleko, to trzeba czekać miesiąc na kolejkę - jak tu jeździć i się cieszyć rowerem:)

I jeszcze pytanie: ja w swoim RS mam w specyfikacji offset 42mm, ta wersja z bike-discount.de ma 51 mm, rozumiem, że muszę szukać identycznego czy niekoniecznie?

Co dokładnie ten offset określa?

Pozdrawiam

Arek

Napisano (edytowane)

Tak, za zachodnią granicą Rebę też kupisz duuużo taniej niż w PL. W PL właściwie wszyscy sprzedawcy przyzwyczaili się do dojenia ile wlezie swoich klientów. U nas nie istnieje coś takiego jak wyprzedaż albo promocja a jeśli już nazywają tak jakąś akcję to są to jakieś żałosne upusty.

Odnośnie offsetu to nie ma większego znaczenia. We współczesnych rowerach zwykle stosowany jest 42mm. Offset określa o ile przesunięta jest oś koła względem osi rury sterowej.

Edytowane przez Dokumosa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...