Pioter02 Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia Witam forumowiczów, Mam na imię Piotrek, i jak za pewne się domyślacie poszukuje roweru, roweru marzeń. A dokładnie; ma być to rower Full suspension, który za każdym razem jak na niego wsiądę będzie mi dał cholernie dużo uśmiechu. Ale do rzeczy... ostatnie kilka dni przeglądałem forum a dzisiaj postanowiłem dodać sam na nim zapytanie. W podobnych tematach wyłapałem polecane przez Was propozycje, ale o nich później. Najpierw opisze, może czego oczekuje od roweru, jak go będę użytkował i dlaczego zdecydowałem się na FL a nie HT. Pochodzę z Wielkopolski, mamy tu liczne i fajowe single tracki i ścieżki leśne na których fajnie można pozjeżdżać i popedałować pod górę. Teren nie jest zbytnio zróżnicowany, ale wygoda FL do mnie przemawia. Ma być to jazda for fun 2/3 razy tygodniu. 0 wyścigów. Nie chce DH czy Enduro bardziej coś Trailowego, co również fajnie pojedzie po szutrze, płaskich leśnych ścieżkach. Co istotne swoje niestety ważę bo 95kg przy 182cm. Nastawiłem się trochę na karbonową ramę, ale z tyłu głowy mam przeczucie, że nie jest ona tak wytrzymała jak aluminiowa?! i trochę tego się obawiam. Po drugie przy budżecie 10k ciężko znaleźć karbon z dobrym wyposażeniem. Propozycję; 1. Rose Ground Control 3, niestety tylko XL a wersja 2 zbyt słaba https://www.rosebikes.pl/rose-ground-control-3-2702037?article_size=7646&product_shape=19742&sf=1 2. Orbea Oiz H20, tu niestety Fox 32mm Rythm https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-orbea-oiz-h20-pd33727/?v_Id=207253 3. Orbea Oiz H10, aktualnie nie ma rozmiaru 😕 a parametry bardzo ciekawe https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-orbea-oiz-h10-pd33716/ 4. Neuron CF8, też nie ma rozmiaru a fajna promocja https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-trailowe/neuron/cf/neuron-cf-8/3170.html?dwvar_3170_pv_rahmenfarbe=RD%2FBK 5. Karbonowy Radon Skeen 10/9 https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-10.0-3 https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-9.0-3 (wersja niżej, hamulce do wymiany) wersja Alu https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-8.0-3 (ale to już waga pod 15kg 😕 ) 6. Cube Stereo ONE22 HPC TM CARBON 29” (ostatnio poruszany na forum) https://szybkierowery.pl/produkt/cube-stereo-one22-hpc-tm-carbon-29-flashgreynolive/ 7. https://szybkierowery.pl/produkt/cube-stereo-one44-c62-pro-carbon-mayabluenblack/ (wersja wyższa) Z racji, że sporo z tych modeli nie ma dla mnie rozmiarów to wybór aktualnie nie taki duży Poproszę, aby ktoś mógł spojrzeć na parametry i po krótce może nie zdecydować za mnie, ale coś podpowiedzieć i zasugerować. Pozdrawiam Piotrek Cytuj
NerfMe Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia To nie jest tak, że GC 2 jest "za słaba", po prostu swego czasu różnica między GC 2 a 3 była tak mała, że nie warto było kupować 2 (same koła z 3 to wydatek obecnie ponad 400 euro). W tej sytuacji, do normalnej jazdy, to jest dobrze wyposażony rower w tym budżecie. Z podanych rowerów, jeśli nie nastawiasz się na skoki i hardcorowe zjazdy, wybierałbym miedzy Rose GC2, Neuronem i karbonowymi Radonami, ze względu na dość wypośrodkowaną geometrię i stosunkowo niską wagę. Neuron w tej cenie osprzętowo zabija wszystko, niestety ma prowadzenie przewodów przez stery oraz jest z outletu, więc pewnie po zwrocie. Hamulce Shimano MT520 wcale nie są do wymiany. To jedne z najlepszych hamulców w tym budżecie. Sam posiadam i polecam. 1 Cytuj
Pioter02 Napisano 6 Kwietnia Autor Napisano 6 Kwietnia Żałuje, że się nie pośpieszyłem i nie złapałem GC 3 lub tego Neurona. W takim wypadku jest coraz bliżej wybrania Radona, tylko nie wiem którą wersję, 9 czy 10. A różnica w cenie to 500 EUR. Fox 34 Performance vs. RS Pike Ultimate Charger 3 Shimano BR-MT520/500 Shimano SM-RT56, 180/180mm, 6-bolt vs. Magura MT Trail Custom / Magura MDR-C, 180/180mm, 6-bolt podzespoły SLX głównie vs. Sram GX koła SUNringlé Düroc 35 Expert vs. Newmen Evolution SL A.30 opony Maxxis Forecaster 3C vs. Schwalbe Nobby Nic różnica wagi między nimi to 0,55kg Kusi, aby dopłacić i mieć już wszystko z górnej półki ale czy warto.... nie wiem. @NerfMe Dziękuje serdecznie za pomoc, jak zawsze profesjonalne podejście Cytuj
NerfMe Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia (edytowane) Osobiście bym nie dopłacał. Wolę pracę napędów Shimano, co więcej w kasecie SLX masz możliwość zmiany najmniejszych koronek, co przy napędzie 1x bywa przydatne. Nie miałem okazji jeździć na zawieszeniu RSa w tym modelu, więc ciężko coś powiedzieć, ale praca Foxa jest świetna, można się czepnąć średniej sztywności w trudnym terenie. Hamulce MT520 są świetne nawet w trudniejszym terenie, do tego można bez problemów samemu odpowietrzać, ewentualnie w każdym serwisie od ręki wszystko zrobią. Z Magurami ponoć bywa różnie. Opony też mi bardziej podchodzą od Maxxisa a Forekaster to dość uniwersalny model i całkiem żwawo się toczy po asfalcie. Nie wiem jak wypadają te koła, katalogowo Newmeny są nieco lżjsze. Generalnie ja nie widzę żadnego powodu by brać droższy model w tym wypadku, nie wiem też skąd aż taka różnica w wadze. Edytowane 6 Kwietnia przez NerfMe 1 Cytuj
Tyfon79 Napisano 6 Kwietnia Napisano 6 Kwietnia 53 minuty temu, Pioter02 napisał: Kusi, aby dopłacić i mieć już wszystko z górnej półki ale czy warto.... nie wiem. Niczego z górnej półki miał nie będziesz. Co najwyżej sięgniesz wyżej tyle co na palcach nóg więc moim zdaniem tą kasę idzie skierować na jakiś zakupy typu kask, gacie albo inne szmaty. 1 Cytuj
Pioter02 Napisano 6 Kwietnia Autor Napisano 6 Kwietnia Dziękuje Panowie, w takim razie wyboru dokonałem. Pozostało mi dobrać jakieś potrzebne graty typu, pedały platformowe, smar do amortyzatora, jakiś uniwersalny smar do gwintów i łożysk, pompki amortyzatora, koszyk na bidon, pewnie klucz dynamometryczny się przyda ( co by karbonu nie połamać 😛 ) a i najważniejsze kask! Wszystko wyjdzie w praniu. Pozdrawiam Cytuj
Galvatron Napisano 7 Kwietnia Napisano 7 Kwietnia W tym budżecie nie warto pchać się w carbon, bo w zamian za lepszy materiał ramy dostajesz gorsze wyposażenie. Cytuj
Xzc Napisano 7 Kwietnia Napisano 7 Kwietnia Przy takiej wadze fox 34 może być dosyć wiotki, generalnie RS na lagach 35 są sztywniejsze od foxów 36, przynajmniej liryk, którego posiadam na chargerze 2.1. Natomiast ten nowszy model na chargerze 3 nie miał zbyt dobrych recenzji, więc ciężko mi coś powiedzieć o nim, ale jeśli chodzi o jakość działania RS tak jak wspomniałem tego starszego jest świetna, a przy dość sporej wadze, o której pisałeś sztywność może już mieć znaczenie. 2 Cytuj
NerfMe Napisano 7 Kwietnia Napisano 7 Kwietnia 46 minut temu, Galvatron napisał: W tym budżecie nie warto pchać się w carbon, bo w zamian za lepszy materiał ramy dostajesz gorsze wyposażenie. https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-9.0-3 https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-8.0-3 🤔 Cytuj
Pioter02 Napisano 7 Kwietnia Autor Napisano 7 Kwietnia Rower jeszcze nie zamówiony, mogę się wstrzymać do środy i do tego czasu coś już wybrać. @Galvatron nie upieram się absolutnie na karbon, ale też za bardzo nie mam propozycji w czym wybierać 😕 Coś możesz zasugerować? @Xzc też o tym czytałem, że RS jest bardziej sztywny, ale wszystkiego nie mogę pogodzić. W podlinkowanym przez @NerfMe aluminiowym Skeen 8 jest RockShox Pike Ultimate z Chargerem 3, ale na osprzęcie Sram. Jak nie urok to sraczka Cytuj
NerfMe Napisano 7 Kwietnia Napisano 7 Kwietnia To było a propos tego że się nie opłaca karbon. Moim zdaniem ten Radom Skeen jest świetna ofertą, nawet porównując do aluminiowych modeli w tej cenie. 1 Cytuj
Tyfon79 Napisano 7 Kwietnia Napisano 7 Kwietnia Godzinę temu, Pioter02 napisał: Też o tym czytałem, że RS jest bardziej sztywny, ale wszystkiego nie mogę pogodzić. Niby gdzie w Wielkopolsce będziesz narzekał na sztywność? Nie słuchaj ludzi, którzy walą opiniami jak cepem bo sami latają po górach i tak dalej. Brakuje jeszcze opinii, że heble gdzieś słabe jak dwu tłoczkowe to aż nadto by było gdyby takie wsadzili. Cytuj
Pioter02 Napisano 7 Kwietnia Autor Napisano 7 Kwietnia Nie mam doświadczenia, dlatego powtarzam to co mówią inni. Rower zamówiony. Mam nadzieje, że będę zadowolony. Zdam relację jak tylko przyjdzie i pojeżdżę. Temat zamknięty. Dzięki Cytuj
Pioter02 Napisano Sobota o 12:01 Autor Napisano Sobota o 12:01 Dziękuje, @NerfMe rower powinien być w poniedziałek/wtorek. Zalewać od razu opony mlekiem czy pojeździć chwilę na dętkach? Posprawdzałem na kilku kalkulatorach ciśnienie jakie powinienem mieć i powychodziło ~1.9 przód o ~2.0 tył, niektóre pokazywały nawet 1.6 i 1.8. SAG wstępnie ustaliłem przód 22% a tył 25 z racji na niewymagający teren. No i chyba ze względu na to, również Rebound będę starał się ustawić tylko delikatne tłumienie; Bazując na manualu, teście krawężnikowym lub puszczając wciśnięty amortyzator z rowerem i patrząc czy koła nie odrywają się od podłoża. Cytuj
Magaraszz Napisano Sobota o 13:27 Napisano Sobota o 13:27 @Pioter02 W miarę obcykane masz regulacje jak tak napisałeś o nich. Wstępnie aby wyjechać spoko masz ustawienia ale wiadomo więcej niż pewne będzie potrzebna korekta i jak masz tą pompeczke do amorka to zabierz ze sobą i poeksperymentuj które ustawienie najbardziej ci "leży" bo każda z tych wartości będzie inna nawet jak osoby mają taką samą wagę bo jednak są też zmienne jak styl jazdy, preferencje. Co do opon mleko więcej niż pewne pozwala na zejście jeszcze bardziej z ciśnieniem i wiele już innych plusów z opinii użytkowników. Osobiście na pierwsze 2-3 jazdy bym zostawił dętki nawet dla samego DOŚWIADCZENIA ono jak nic innego jest też bardzo cenne i ew. jak ciekawość będzie cię korciła to przejść na mleko. Ja osobiście nie raz miałem na "mleko" ochotę ale bezproblemowość dętek (np.dłuższy postój) jakoś zawsze mnie od tego odciągają. 1 Cytuj
NerfMe Napisano Sobota o 13:30 Napisano Sobota o 13:30 Jak nie jeździsz w wymagającym terenie i na super niskim ciśnieniu to dętki możesz zostawić. Natomiast jak planujesz 1.6 i 1.8 to na dętkach nie ma opcji, szczególnie przy Twojej masie. 1 Cytuj
Pioter02 Napisano Sobota o 14:36 Autor Napisano Sobota o 14:36 35 minut temu, Magaraszz napisał: @Pioter02 Osobiście na pierwsze 2-3 jazdy bym zostawił dętki nawet dla samego DOŚWIADCZENIA ono jak nic innego jest też bardzo cenne i ew. jak ciekawość będzie cię korciła to przejść na mleko. Ja osobiście nie raz miałem na "mleko" ochotę ale bezproblemowość dętek (np.dłuższy postój) jakoś zawsze mnie od tego odciągają. Dobra, wystartuje z ustawieniami taki jak wspomniałem. A potem będę eksperymentował i znajdę złoty środek. Dętki zostawię na razie, chociaż coś czuje, że mogą zostać na dłużej bo teren(ten aktualny ) nie wymaga niskiego ciśnienia. Dłuższy postój masz na myśli? Dolewanie mleka co jakiś czas, szczególnie w sezonie zimowym jak ktoś nie jeździ? "Open (Otwarte): W tym trybie kompresja jest najmniejsza, co oznacza, że widelec ugina się łatwiej i głębiej. Jest to idealne dla zjazdów i jazdy w trudnym terenie, gdzie potrzebna jest maksymalna absorpcja uderzeń. Medium (Średnie): Ten tryb oferuje średni poziom kompresji, co jest odpowiednie dla ogólnej jazdy w terenie. Widelec ugina się w stopniu umiarkowanym, zapewniając równowagę między absorpcją uderzeń a stabilnością. Firm (Twarde): W tym trybie kompresja jest największa, co oznacza, że widelec ugina się wolniej i w mniejszym stopniu. Jest to przydatne dla jazdy po drogach lub w sytuacjach, gdzie potrzebna jest większa sztywność widelca, aby uniknąć "zanurzania" się przedniego koła podczas wspinania się lub w trakcie szybkiej jazdy po równym terenie" i teraz ustawienie SAGu powinienem robić w trybie "Open" Cytuj
Magaraszz Napisano Sobota o 15:04 Napisano Sobota o 15:04 @Pioter02 Dokładnie jak mówisz o tym mleku gdy ktoś używa roweru jak ja w skali roku 6-7 miesięcy wtedy mleko jest "zabawą" bo zastyga najzwyczajniej ale dla użytkownika całorocznego już będzie dosyć ciekawym wyjściem. Osobiście "ciekawość" ciągnie ku mleku ale rozum odradza. 😂 Z tymi oponami faktycznie jak koło stówki KG się kręcisz bym dał ciutke więcej na starcie 2.2 bara na oba i już eksperymentując doszedł do odpowiedniego dla Ciebie. Co do SAGu dobrze myślisz, amortyzator na OPEN, wsiadasz na rower on się ugnie i masz czarno na białym wartość SAG. Cytuj
NerfMe Napisano Sobota o 15:17 Napisano Sobota o 15:17 Nie jest żadną zabawą. Jak rower długo stoi to przed sezonem trochę dolewasz i możesz śmigać. Mi osobiście zasychalo mleko z Decathlonu, raz kupiłem trezado i ono już było zaschnięte w opakowaniu... Obecnie używam tylko Stansa i nie mam problemu z zasychaniem, nawet jak rower dłużej stoi. Cytuj
Wojcio Napisano Sobota o 18:26 Napisano Sobota o 18:26 Dziś dolewalem mleko do 3 rowerów. Poprzednie dolewanie było 10 miesiecy temu. W każdej oponie było jeszcze sporo płynnego. Dolałem po 60ml, zmieniłem zaworki - krótka i dość czysta robota (kilka kropelek na podłodze). Polecam. Cytuj
Czikol Napisano Sobota o 20:35 Napisano Sobota o 20:35 (edytowane) To myślę że na dętce pośmigam do pierwszej dziury w niej. dzięki za polecenie mleczka Stans, mogę prosić jeszcze o jakieś sensowne wentyle w dobrym stosunku cena/jakość/ Muc Off V2, są okej? Czekaj czekaj…złoty kolor podwaja cenę, nieźle! Widzę że koła już są obłożone taśmą więc o to nie pytam Edytowane Sobota o 20:37 przez Czikol Cytuj
Wojcio Napisano Sobota o 20:42 Napisano Sobota o 20:42 A jesteś pewien, że to taśma do tubeless a nie zwykła? 1 Cytuj
NerfMe Napisano Niedziela o 21:56 Napisano Niedziela o 21:56 W dniu 12.04.2025 o 22:35, Czikol napisał: To myślę że na dętce pośmigam do pierwszej dziury w niej. dzięki za polecenie mleczka Stans, mogę prosić jeszcze o jakieś sensowne wentyle w dobrym stosunku cena/jakość/ Muc Off V2, są okej? Czekaj czekaj…złoty kolor podwaja cenę, nieźle! Widzę że koła już są obłożone taśmą więc o to nie pytam https://pl.aliexpress.com/item/1005002103607965.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.55.18d31c24e5kuof&gatewayAdapt=glo2pol Te są bardzo ok. Każde inne firmowe pewnie też dadzą radę. 1 Cytuj
Pioter02 Napisano Poniedziałek o 15:16 Autor Napisano Poniedziałek o 15:16 Pisze taśma tubeless, więc myśle że tak. O kurczę, kolejne zakupy u chińczyka. Pozbieram trochę rzeczy i puszcze zamówienie. Muszę poprzeglądać forum i zobaczyć co warto powinąć od żółtków. Mam pytanko, jak to jest z czyszczeniem goleni i uszczelek kurzowych? Najlepiej czysta sucha szmatka, ale czym potem nasmarować? To zda egzamin https://www.centrumrowerowe.pl/spray-do-amortyzatorow-finish-line-max-suspension-pd5805/?v_Id=123933 ? a może wazelina techniczna? Wiem, żeby unikać środka brunox. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.