Dyzioski Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Cześć, Stoję przed dylematem jaki rower wybrać. Aktualny sprzęt BIG NINE 100 Meridy. Główne trasy to lasy, unikam tras asfaltowych, w tym sezonie planuje trochę pośmigać po górskich terenach (Beskid i okolice). W większości przypadków na rowerze cisnę na maksa, ale i zdarzają się wypady “wycieczkowe”, względnie rzadko. Ilość km w zeszłym sezonie ok 2k. Mocno “nagrzałem” się na model Orbei Oiz H30 - aktualnie można złapać w przystępnej dla mnie cenie. W niej na duży plus - jak dla mnie - blokada amortyzatorów z manetki. Ale pojawiła się też ciekawa oferta na Cube stereo one22 HPC TM - ale martwi mnie w nim brak w/w blokady. Wiem że Oiz bardziej wyścigowy a Cube Trailowy, trochę stanąłem w kropce w obawie że Oiz zbyt “sportowy” dla mnie. Przeszperalem forum w poszukiwaniu odpowiedzi, ale nie znalazłem nic konkretnego w dodatku natknąłem się na wątek gdzie wręcz marka Orbei nie dokonca była polecana. Prośba o polecenie ewentualnie innych modeli, sugestie. z góry dzięki za pomoc ! Cytuj
NerfMe Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia (edytowane) Nie kupiłbym już roweru bez "myk-myka" do jazdy w górach. Z tego co widzę też w specyfikacji Cube ma bardzo dobre hamulce. Blokadę widelca ma na goleni, a do blokady dampera trzeba się lekko schylić. Ja w terenie blokad w zasadzie nie używam, bo zdarzyło mi się zapomnieć nie przełączyć po podjeździe Co do bezpośredniego porównania to podaj linki do interesujących Cię modeli, bo Oiz z 2022 jest inaczej wyposażony niż z 2024... Edytowane 1 Kwietnia przez NerfMe Cytuj
JWO Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia MAm podobnie jak @NerfMe. Blokuje amortyzator tylko jak jade po zwyklej drodze, turystycznie, do pracy. Przy zjazdach/podjazdach nie blokuje bo tez zdarzylo mi sie zapomniec odblokowac . Moze gdyby mial manetke to bym to robil . Bez myk-myka nie wyobrazam sobie jazdy po siglach w gorach. Cytuj
Dyzioski Napisano 1 Kwietnia Autor Napisano 1 Kwietnia 49 minut temu, NerfMe napisał: Co do bezpośredniego porównania to podaj linki do interesujących Cię modeli, bo Oiz z 2022 jest inaczej wyposażony niż z 2024... No to tak, Orbea: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-orbea-oiz-h30-pd33817/?v_Id=189417 Cube: https://szybkierowery.pl/produkt/cube-stereo-one22-hpc-tm-carbon-29-flashgreynolive/ Ale widze jeszcze ciekawe propozycje na: Rose: https://www.rosebikes.pl/rose-ground-control-2-2702035?article_size=6847&product_shape=20404&sf=1 Teoretycznie mykmyka zawsze mozna dołożyć, no ale to zawsze dodatkowy koszt. Cytuj
KNKS Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia (edytowane) 56 minut temu, NerfMe napisał: . Blokadę widelca ma na goleni, a do blokady dampera trzeba się lekko schylić. To tak jakby nie miał... Obsługiwanie blokady zawieszenia, bezpośrednio na amortyzatorze, to ciemnogród, średniowiecze i igranie ze śmiercią 😁. Edytowane 1 Kwietnia przez KNKS Cytuj
NerfMe Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia Bez przesady, zablokowanie na asfalcie, czy ścieżce rowerowej śmiercią raczej nie grozi Natomiast nie da się ukryć, że nie jest to najwygodniejszy sposób, dlatego korzystam bardzo sporadycznie. Z wybranych przez zautora brałbym Cube. Orbea ma podstawowe hamulce, widelec z goleniami 32 mm ( osobiście mam Foxa 34 i w terenie nie jest wybitnie sztywny), linki prowadzone przez stery, które wiele osób hejtuje. Jak jeszcze jest dostępny to świetną opcją jest Ground Control 3. Cytuj
wierzbajol Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia 2 godziny temu, Dyzioski napisał: No to tak, Orbea: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-orbea-oiz-h30-pd33817/?v_Id=189417 Cube: https://szybkierowery.pl/produkt/cube-stereo-one22-hpc-tm-carbon-29-flashgreynolive/ Ale widze jeszcze ciekawe propozycje na: Rose: https://www.rosebikes.pl/rose-ground-control-2-2702035?article_size=6847&product_shape=20404&sf=1 Teoretycznie mykmyka zawsze mozna dołożyć, no ale to zawsze dodatkowy koszt. sprawdzałeś wagę tych rowerów ? Cytuj
Dyzioski Napisano 1 Kwietnia Autor Napisano 1 Kwietnia 9 minut temu, NerfMe napisał: Bez przesady, zablokowanie na asfalcie, czy ścieżce rowerowej śmiercią raczej nie grozi Natomiast nie da się ukryć, że nie jest to najwygodniejszy sposób, dlatego korzystam bardzo sporadycznie. Z wybranych przez zautora brałbym Cube. Orbea ma podstawowe hamulce, widelec z goleniami 32 mm ( osobiście mam Foxa 34 i w terenie nie jest wybitnie sztywny), linki prowadzone przez stery, które wiele osób hejtuje. Jak jeszcze jest dostępny to świetną opcją jest Ground Control 3. Ground Control 3 juz sold out - na stronie widze tylko dostępny XL, a ten bedzie zdecydowanie za duży (183 cm wzrostu mam). Troche właśnie obawiam się tych linek prowadzone przez stery - późniejsze serwisowanie. @wierzbajol tak, Cube najlżeszy, Rose najcieższy, Orbea pośrodku (13,5 kg - 15kg). Skąd pytanie? Cytuj
NerfMe Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia Z wad Cube ma systemowe koła, warto sprawdzić dostępność ewentualnych części zamiennych. Reszta wygląda na papierze ok, sensownie skonfigurowany rower. Cytuj
Galvatron Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia Orbea i Cube mają widelce Fox z serii Rhythm, która ma gorszą, łatwiejszą do uszkodzenia anodę niż seria Performace/Performance Elite. Osobiście nigdy bym nie wziął roweru z Rhythmem. Rose Ground Control 2 to niezła opcja, ale warto by było wymienić tarcze hamulcowe na RT66 (fabryczne to badziewie), a tłumik w Pike'u na Chargera. Wtedy za ok 8000 zł miałbyś bardzo dobrze wyposażony rower. Cytuj
XYZPV Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia RT66 to takie samo badziewie jak fabryczne mistrzu słabej anody. Brałbym Cuba bo jest na węglu i wiele lepiej wyposażony od pozostałych. Cytuj
afly Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia (edytowane) 4 godziny temu, JWO napisał: MAm podobnie jak @NerfMe. Blokuje amortyzator tylko jak jade po zwyklej drodze, turystycznie, do pracy. Przy zjazdach/podjazdach nie blokuje bo tez zdarzylo mi sie zapomniec odblokowac . Moze gdyby mial manetke to bym to robil . Bez myk-myka nie wyobrazam sobie jazdy po siglach w gorach. Potwierdzam, parę razy musiałem się zatrzymać na zjeździe aby odblokować amortyzator pomimo posiadanej manetki na kierownicy z prostego powodu: chwyt kierownicy, odpowiednio ustawiona klamka hamulcowa + manetka od sztycy regulowanej i dopiero manetka od blokady amortyzatora. Na zjeździe nie sposób do niej sięgnąć . Również nie wyobrażam sobie roweru bez sztycy myk-myk w góry, natomiast blokada zawieszenia jest dla mnie zbędna. @Dyzioski - słusznie się obawiasz linek prowadzonych przez stery - ja z tym rozwiązaniem już mam problemy tj. stery Acros (m.in. Merida, Orbea) Edytowane 1 Kwietnia przez afly Cytuj
Dyzioski Napisano 1 Kwietnia Autor Napisano 1 Kwietnia Chyba troche "sporadyczne wyprawy w góry" przyćmiły główne zastosowanie roweru - czytaj "orka" po lasach w okolicach Katowic (promień +/- 40 km). A im dłużej myśle, tym bardziej zależy mi na blokadzie z manetki, nawet kosztem braku myk-myk'a .. ale znów osprzęt w Cube, aż się prosi.. Problem w tym, że turbo mało modeli - w tym zakresie cenowym - oferuje blokade z manetki.. chyba ze sie myle i czegoś nie zauważyłem. Cytuj
Tyfon79 Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia Skoro się unika asfaltu to w jakim celu w trailówce manetki od blokad? Same tylko kłopoty z tym są. Plus dla Cube'a a od Orbei to się przyjacielu trzymaj z daleka i nie chodzi tylko o kable w sterach. Cytuj
Magaraszz Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia Ta blokada jest "gadżetem" jeśli asfaltu unikasz. Nawet na asfalcie jeśli nie jest dobry lepiej mieć imo ten amortyzator włączony. Chyba że o perfect drodze mowa i jeździe głównie na niej wtedy faktycznie mógłbyś tak zabiegać o kontrole z kierownicy i miałoby to jakieś przełożenie użytkowe. Przy twoim użytkowaniu jest ta opcja "gadżetem", a nie czymś przydatnym. Co do marek orbei nie skomentuje bo nie mam żadnej wiedzy realnej, a bazować tylko na komentarzach z inernetu nie ma sensu. Jeśli chodzi o CUBE mam opinie realne i sądze że jest to jedna z tych marek "good". Cytuj
Enadxx Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia 5 godzin temu, Dyzioski napisał: Cube: https://szybkierowery.pl/produkt/cube-stereo-one22-hpc-tm-carbon-29-flashgreynolive/ Za długo nie był na promocji. Jeszcze w zeszłym tygodniu paliło się na pepper za 6999. Ciekawe ile fizycznie mieli modeli w obniżonej cenie. Cytuj
Dyzioski Napisano 1 Kwietnia Autor Napisano 1 Kwietnia 11 minut temu, Enadxx napisał: Za długo nie był na promocji. Jeszcze w zeszłym tygodniu paliło się na pepper za 6999. Ciekawe ile fizycznie mieli modeli w obniżonej cenie. W przeciągu dwóch dni cena z 6 999 -> 7 499 -> 7 999 😥 Cytuj
afly Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia Dobrze to widać na przykładzie sprzedaży opon do samochodów na znanych portalach, z każdym sprzedanym kompletem cena idzie lekko w górę Cytuj
NerfMe Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia Godzinę temu, Dyzioski napisał: Chyba troche "sporadyczne wyprawy w góry" przyćmiły główne zastosowanie roweru - czytaj "orka" po lasach w okolicach Katowic (promień +/- 40 km). A im dłużej myśle, tym bardziej zależy mi na blokadzie z manetki, nawet kosztem braku myk-myk'a .. ale znów osprzęt w Cube, aż się prosi.. Problem w tym, że turbo mało modeli - w tym zakresie cenowym - oferuje blokade z manetki.. chyba ze sie myle i czegoś nie zauważyłem. Pytanie w takim razie czemu full? Cytuj
Dyzioski Napisano 1 Kwietnia Autor Napisano 1 Kwietnia 12 minut temu, NerfMe napisał: Pytanie w takim razie czemu full? Chce poprafić swoj komfort/osiągi na trasach po których aktualnie jeżdze. Być może troche fanaberia, ale dlaczego nie? Pewnie nie wykorzystam na co dzień 100% potencjału roweru, ale z drugiej strony nie szukam skrajnego Enduro / DH o skoku 160-180 do jazdy po parkach leśnych. Nie każde Prosche 911 GT3 RS sciga sie tylko na torze Cytuj
afly Napisano Wtorek o 15:11 Napisano Wtorek o 15:11 Czasami trzeba coś mieć w rowerze, aby później przekonać się jak bardzo było to niepotrzebne - ja to mogę zrozumieć . 1 Cytuj
wierzbajol Napisano Środa o 10:16 Napisano Środa o 10:16 W dniu 1.04.2025 o 11:57, Dyzioski napisał: Skąd pytanie? że chcesz taki ciężki rower Cytuj
Dyzioski Napisano Środa o 11:18 Autor Napisano Środa o 11:18 @wierzbajol chyba bedzie ciezko znaleźć w tym przedziale cenowym 'coś' lższjeszego (?) patrząc, że aktualna Merida waży 14kg, to full z taką samą wagą chybą bedzie ok? Cytuj
NerfMe Napisano Środa o 13:04 Napisano Środa o 13:04 23 godziny temu, Dyzioski napisał: Chce poprafić swoj komfort/osiągi na trasach po których aktualnie jeżdze. Być może troche fanaberia, ale dlaczego nie? Pewnie nie wykorzystam na co dzień 100% potencjału roweru, ale z drugiej strony nie szukam skrajnego Enduro / DH o skoku 160-180 do jazdy po parkach leśnych. Nie każde Prosche 911 GT3 RS sciga sie tylko na torze Moim zdaniem, jak się nie ścigasz, i nie potrzebujesz droppera, to tym bardziej nie potrzebujesz fulla. W Katowicach na pewno masz kilka większych sklepów rowerowych - zrób sobie kilka kółek na jednym z fulli jakie rozważasz, a potem na jakimś karbonowym HT w podobnym budżecie. Będziesz bogatszy o doświadczenie. Na nowoczesnym hardtailu też odczujesz znaczącą różnicę w jeździe. Dla przykładu tylko podam, że dziś wyciągnąłem swojego starego 26 calowego HT, bo oddałem do serwisu Trance, zrobiłem tradycyjną pętelkę w okolicznym podwarszawskim lesie ze średnią niecałe 25 km/h. Na fullu przy tym samym tętnie średnie są w okolicach 21 km/h. Full za to pokazuje znaczącą przewagę w trudnym terenie zarówno na podjazdach jak i zjazdach. Oczywiście ma to drugą stronę medalu - zapomniałem że mam tyle korzeni w okolicznym lesie Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.