Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

Stoję przed dylematem jaki rower wybrać. Aktualny sprzęt BIG NINE 100 Meridy. Główne trasy to lasy, unikam tras asfaltowych, w tym sezonie planuje trochę pośmigać po górskich terenach (Beskid i okolice). W większości przypadków na rowerze cisnę na maksa, ale i zdarzają się wypady “wycieczkowe”, względnie rzadko. Ilość km w zeszłym sezonie ok 2k.

Mocno “nagrzałem” się na model Orbei Oiz H30 - aktualnie można złapać w przystępnej dla mnie cenie. W niej na duży plus - jak dla mnie - blokada amortyzatorów z manetki. Ale pojawiła się też ciekawa oferta na Cube stereo one22 HPC TM - ale martwi mnie w nim brak w/w blokady. 

Wiem że Oiz bardziej wyścigowy a Cube Trailowy, trochę stanąłem w kropce w obawie że Oiz zbyt “sportowy” dla mnie. 

Przeszperalem forum w poszukiwaniu odpowiedzi, ale nie znalazłem nic konkretnego w dodatku natknąłem się na wątek gdzie wręcz marka Orbei nie dokonca była polecana.

Prośba o polecenie ewentualnie innych modeli, sugestie. 

z góry dzięki za pomoc ! 

Napisano (edytowane)

Nie kupiłbym już roweru bez "myk-myka" do jazdy w górach. Z tego co widzę też w specyfikacji Cube ma bardzo dobre hamulce. Blokadę widelca ma na goleni, a do blokady dampera trzeba się lekko schylić. Ja w terenie blokad w zasadzie nie używam, bo zdarzyło mi się zapomnieć nie przełączyć po podjeździe ;)

Co do bezpośredniego porównania to podaj linki do interesujących Cię modeli, bo Oiz z 2022 jest inaczej wyposażony niż z 2024...

Edytowane przez NerfMe
Napisano

MAm podobnie jak @NerfMe. Blokuje amortyzator tylko jak jade po zwyklej drodze, turystycznie, do pracy. Przy zjazdach/podjazdach nie blokuje bo tez zdarzylo mi sie zapomniec odblokowac :D.  Moze gdyby mial manetke to bym to robil :P. Bez myk-myka nie wyobrazam sobie jazdy po siglach w gorach.

Napisano
49 minut temu, NerfMe napisał:

Co do bezpośredniego porównania to podaj linki do interesujących Cię modeli, bo Oiz z 2022 jest inaczej wyposażony niż z 2024...

No to tak,

Orbea: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-orbea-oiz-h30-pd33817/?v_Id=189417
Cube: https://szybkierowery.pl/produkt/cube-stereo-one22-hpc-tm-carbon-29-flashgreynolive/

Ale widze jeszcze ciekawe propozycje na:
Rose: https://www.rosebikes.pl/rose-ground-control-2-2702035?article_size=6847&product_shape=20404&sf=1

Teoretycznie mykmyka zawsze mozna dołożyć, no ale to zawsze dodatkowy koszt.

Napisano (edytowane)
56 minut temu, NerfMe napisał:

. Blokadę widelca ma na goleni, a do blokady dampera trzeba się lekko schylić.

To tak jakby nie miał... Obsługiwanie blokady zawieszenia, bezpośrednio na amortyzatorze, to ciemnogród, średniowiecze i igranie ze śmiercią 😁.

Edytowane przez KNKS
Napisano

Bez przesady, zablokowanie na asfalcie, czy ścieżce rowerowej śmiercią raczej nie grozi ;)

Natomiast nie da się ukryć, że nie jest to najwygodniejszy sposób, dlatego korzystam bardzo sporadycznie.

Z wybranych przez zautora brałbym Cube. Orbea ma podstawowe hamulce, widelec z goleniami 32 mm ( osobiście mam Foxa 34 i w terenie nie jest wybitnie sztywny), linki prowadzone przez stery, które wiele osób hejtuje.

Jak jeszcze jest dostępny to świetną opcją jest Ground Control 3.

 

Napisano
2 godziny temu, Dyzioski napisał:

sprawdzałeś wagę tych rowerów ?

Napisano
9 minut temu, NerfMe napisał:

Bez przesady, zablokowanie na asfalcie, czy ścieżce rowerowej śmiercią raczej nie grozi ;)

Natomiast nie da się ukryć, że nie jest to najwygodniejszy sposób, dlatego korzystam bardzo sporadycznie.

Z wybranych przez zautora brałbym Cube. Orbea ma podstawowe hamulce, widelec z goleniami 32 mm ( osobiście mam Foxa 34 i w terenie nie jest wybitnie sztywny), linki prowadzone przez stery, które wiele osób hejtuje.

Jak jeszcze jest dostępny to świetną opcją jest Ground Control 3.

 

Ground Control 3 juz sold out - na stronie widze tylko dostępny XL, a ten bedzie zdecydowanie za duży (183 cm wzrostu mam). Troche właśnie obawiam się tych linek prowadzone przez stery - późniejsze serwisowanie.

@wierzbajol tak, Cube najlżeszy, Rose najcieższy, Orbea pośrodku (13,5 kg - 15kg). Skąd pytanie? 

Napisano

Orbea i Cube mają widelce Fox z serii Rhythm, która ma gorszą, łatwiejszą do uszkodzenia anodę niż seria Performace/Performance Elite. Osobiście nigdy bym nie wziął roweru z Rhythmem. 

Rose Ground Control 2 to niezła opcja, ale warto by było wymienić tarcze hamulcowe na RT66 (fabryczne to badziewie), a tłumik w Pike'u na Chargera. Wtedy za ok 8000 zł miałbyś bardzo dobrze wyposażony rower.

 

Napisano

RT66 to takie samo badziewie jak fabryczne mistrzu słabej anody. 

Brałbym Cuba bo jest na węglu i wiele lepiej wyposażony od pozostałych. 

Napisano (edytowane)
4 godziny temu, JWO napisał:

MAm podobnie jak @NerfMe. Blokuje amortyzator tylko jak jade po zwyklej drodze, turystycznie, do pracy. Przy zjazdach/podjazdach nie blokuje bo tez zdarzylo mi sie zapomniec odblokowac :D.  Moze gdyby mial manetke to bym to robil :P. Bez myk-myka nie wyobrazam sobie jazdy po siglach w gorach.

Potwierdzam, parę razy musiałem się zatrzymać na zjeździe aby odblokować amortyzator pomimo posiadanej manetki na kierownicy z prostego powodu: chwyt kierownicy, odpowiednio ustawiona klamka hamulcowa + manetka od sztycy regulowanej i dopiero manetka od blokady amortyzatora. Na zjeździe nie sposób do niej sięgnąć ;). Również nie wyobrażam sobie roweru bez sztycy myk-myk w góry, natomiast blokada zawieszenia jest dla mnie zbędna.

@Dyzioski - słusznie się obawiasz linek prowadzonych przez stery - ja z tym rozwiązaniem już mam problemy tj. stery Acros (m.in. Merida, Orbea)

Edytowane przez afly
Napisano

Chyba troche "sporadyczne wyprawy w góry" przyćmiły główne zastosowanie roweru - czytaj "orka" po lasach w okolicach Katowic (promień +/- 40 km).
A im dłużej myśle, tym bardziej zależy mi na blokadzie z manetki, nawet kosztem braku myk-myk'a .. ale znów osprzęt w Cube, aż się prosi.. 

Problem w tym, że turbo mało modeli - w tym zakresie cenowym - oferuje blokade z manetki.. chyba ze sie myle i czegoś nie zauważyłem.

Napisano

Skoro się unika asfaltu to w jakim celu w trailówce manetki od blokad? Same tylko kłopoty z tym są. Plus dla Cube'a a od Orbei to się przyjacielu trzymaj z daleka i nie chodzi tylko o kable w sterach. 

Napisano

Ta blokada jest "gadżetem" jeśli asfaltu unikasz. Nawet na asfalcie jeśli nie jest dobry lepiej mieć imo ten amortyzator włączony. Chyba że o perfect drodze mowa i jeździe głównie na niej wtedy faktycznie mógłbyś tak zabiegać o kontrole z kierownicy i miałoby to jakieś przełożenie użytkowe. Przy twoim użytkowaniu jest ta opcja "gadżetem", a nie czymś przydatnym.

Co do marek orbei nie skomentuje bo nie mam żadnej wiedzy realnej, a bazować tylko na komentarzach z inernetu nie ma sensu.

Jeśli chodzi o CUBE mam opinie realne i sądze że jest to jedna z tych marek "good".

Napisano
11 minut temu, Enadxx napisał:

Za długo nie był na promocji. Jeszcze w zeszłym tygodniu paliło się na pepper za 6999. 
Ciekawe ile fizycznie mieli modeli w obniżonej cenie. 

W przeciągu dwóch dni cena z 6 999 -> 7 499 -> 7 999 😥

Napisano
Godzinę temu, Dyzioski napisał:

Chyba troche "sporadyczne wyprawy w góry" przyćmiły główne zastosowanie roweru - czytaj "orka" po lasach w okolicach Katowic (promień +/- 40 km).
A im dłużej myśle, tym bardziej zależy mi na blokadzie z manetki, nawet kosztem braku myk-myk'a .. ale znów osprzęt w Cube, aż się prosi.. 

Problem w tym, że turbo mało modeli - w tym zakresie cenowym - oferuje blokade z manetki.. chyba ze sie myle i czegoś nie zauważyłem.

Pytanie w takim razie czemu full?

Napisano
12 minut temu, NerfMe napisał:

Pytanie w takim razie czemu full?

Chce poprafić swoj komfort/osiągi na trasach po których aktualnie jeżdze. Być może troche fanaberia, ale dlaczego nie?

Pewnie nie wykorzystam na co dzień 100% potencjału roweru, ale z drugiej strony nie szukam skrajnego Enduro / DH o skoku 160-180 do jazdy po parkach leśnych.
Nie każde Prosche 911 GT3 RS sciga sie tylko na torze ;) 

Napisano
23 godziny temu, Dyzioski napisał:

Chce poprafić swoj komfort/osiągi na trasach po których aktualnie jeżdze. Być może troche fanaberia, ale dlaczego nie?

Pewnie nie wykorzystam na co dzień 100% potencjału roweru, ale z drugiej strony nie szukam skrajnego Enduro / DH o skoku 160-180 do jazdy po parkach leśnych.
Nie każde Prosche 911 GT3 RS sciga sie tylko na torze ;) 

Moim zdaniem, jak się nie ścigasz, i nie potrzebujesz droppera, to tym bardziej nie potrzebujesz fulla. W Katowicach na pewno masz kilka większych sklepów rowerowych - zrób sobie kilka kółek na jednym z fulli jakie rozważasz, a potem na jakimś karbonowym HT w podobnym budżecie. Będziesz bogatszy o doświadczenie. Na nowoczesnym hardtailu też odczujesz znaczącą różnicę w jeździe.

Dla przykładu tylko podam, że dziś wyciągnąłem swojego starego 26 calowego HT, bo oddałem do serwisu Trance, zrobiłem tradycyjną pętelkę w okolicznym podwarszawskim lesie ze średnią niecałe 25 km/h. Na fullu przy tym samym tętnie średnie są w okolicach 21 km/h. 

Full za to pokazuje znaczącą przewagę w trudnym terenie zarówno na podjazdach jak i zjazdach.

Oczywiście ma to  drugą stronę medalu - zapomniałem że mam tyle korzeni w okolicznym lesie :D

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...