Thomass13 Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Witam grupo, stoję przed dylematem zakupu nowego roweru. Trzeba wreszcie przejść z koła 26 na 29. Zastanawiam się nad HT. Mam dylemat między rama alu a karbonowa. Chodź do karbon mam mieszane uczucia. Ktoś coś może doradzić? Cytuj
Magaraszz Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Mało informacji podałeś. Napisz coś o wykorzystaniu roweru, może coś o sobie wtedy na bank ktoś doświadczony pomoże bo obecnie nie ma zbytnio w czym pomóc. Od siebie dodam 3 grosze na temat "karbonu" jeśli używasz roweru zgodnie z przeznaczeniem naprawdę nie ma się go co obawiać. Opinie bazuje na swoim doświadczeniu jak i poznanych ludzi w rzeczywistości. Tylko też nie bierz na siłe karbonu z powodu np. ultra tłumienia drgań czy coś podobnego typu bo to tak nie działa, raczej jest symboliczne i mając możliwość kupna konkret aluminium (wykorzystane technologie) w dobrej cenie jest na bank lepszym zakupem niż kupno karbonu z powodu typu "bo karbon". Cytuj
Thomass13 Napisano 31 Marca Autor Napisano 31 Marca Do ścigania na zawodach to raczej chyba nie. Chodź nie mówię nie. Tereny na południu Polski. Tam już górki sa, nawet takie 20% podjazdy. Mam w miarę niedaleko w Beskid Niski, Słowacja, Pieniny, Tatry. Gravel odpada tego nie chce bo mam również szosę. Lubię jeździć po lasach. Patrzyłem ostatnio na: -giant xct slr w wersji alu 7500 tylko tam jest akurat ich autorski amortyzator. Nie wiem czy gdzieś o nim są opinie. Lub Cannondale ht w wersji karbon tam już jest wrzucony rock shox sid Cytuj
Czikol Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Południe Polski to może trzeba już pomyśleć o FS-Trialu: Rose Ground Control, Canyon Lux Trial, Orbea Oiz, Radon Skeen Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 31 Marca Mod Team Napisano 31 Marca Zastanów się najpierw, czy na pewno HT, czy może jednak full ? Potem dopiero wybierz materiał ramy. HT brałbym karbon, nad full'em bym się zastanawiał, choć karbon lżejszy... Na koniec geometria - nadal można trafić na taką sprzed kilku lat (co niektórym nie przeszkadza), ale do wyboru jest i ta nowsza, bardziej progresywna (mniejszy/bardziej płaski kąt główki ramy, większa baza kół, większy reach/zasięg). Później dochodzą niuanse - np. średnica podsiodłówki pod mykmyka/opuszczaną sztycę (jeśli nie ma jej fabrycznie, a planujemy), itp. Cytuj
Thomass13 Napisano 31 Marca Autor Napisano 31 Marca Właśnie jak chodzi o full to raczej nie. W tej cenie to w całe nie będzie aż tak lekkie jak bym tego oczekiwał. Obstawiam wagę 14 kg a to trochę za dużo. Na pewno koła 29 inne nie wchodzą w grę. Ja bardziej patrze na ramę race czyli ta progresywna jak dobrze pisze. Myk myk nie koniecznie. Chodzi mi o taki rodzaj ramy. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 31 Marca Mod Team Napisano 31 Marca Chyba najbardziej Race jest Ghost Lector - wyjątkowo długi, jakbyś chciał się położyć W jednej z wersji ma myk -myka Eightpins, który ma tyle skoku, na ile wysunięta jest sztyca (zjeżdża całkowicie). Cytuj
Thomass13 Napisano 31 Marca Autor Napisano 31 Marca Czy ten tylny trójkat tak dokładnie jest wyprofilowany? Cytuj
Thomass13 Napisano 31 Marca Autor Napisano 31 Marca A to takiego czegoś nie chce. Niestety ale tak wyprofilowane rurki jak górnego trójkąta w tym rowerze nie podoba mi się. Cytuj
Krystian_K Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Zdecydowanie szedłbym w karbon. Rama i zastosowane w niej rozwiązania (technologie, standardy) to podstawa a całą resztę można z biegiem czasu podmienić. Na alu już bym nie patrzył jeżeli szukasz roweru na lata i nie podmieniasz sobie często Cytuj
Tyfon79 Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Też mi ten Ghost nie siedzi przez te widełki a szukam już od dłuższego czasu fajnego sztywniaka na góry. Ogólnie same paści i łatwiej ciekawego fulla wyciągnąć niż HT. Kurna znikła Reba i wszędzie Sid'y a na niej najbardziej mi zależy. Jak już coś jest to na osprzęcie Srama, jego syfnych heblach i tak dalej. Dramat. Ten Cannon całkiem ok jak na to, że się u nich nieco przepłaca. Na dziś nr 1 dla mnie jak już Sid to Sensa Fiori Evo Elite. Też myk myka nie potrzebuję i geo mi siada całkowicie. To czego tu nie ma, mam w fullu a że już mam coraz większe ciągoty na spokojną emerycką włóczęgę to ideał. 1 Cytuj
Czikol Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca https://www.bike-discount.de/de/radon-jealous-9.0-3 moze komuś podejdzie, co myślicie? Cytuj
Thomass13 Napisano 31 Marca Autor Napisano 31 Marca Ten tak jak chodzi o wygląda i raczej patrząc poamortyzatorze nie najgorszy osprzętowe. https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-slr-29-1-2025 To mi jeszcze się spodobało tylko jak pisałem tutaj brak rock shoxa. Bo reszta też nie tak źle wygląda. Jest slx, koła w systemie centerlook itd. Brakuje tutaj jedynie rock shoxa Cytuj
Tyfon79 Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Z tym Giantem to panie drogo... za alu paści na press ficie? Jeszcze ten ich wynalazek w postaci amora. To się nijak ma choćby do tego Scalpela. Nie idz tą drogą. 1 Cytuj
Thomass13 Napisano 31 Marca Autor Napisano 31 Marca Dlatego właśnie pytam. Też mi nie do końca ten giant leży. Ale lepiej zapytać Cytuj
Tyfon79 Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Jest u mnie jeszcze na tapecie Rockrider Race 740 bo ma Rebę ale ten kolor mnie oślepia. Osprzętowo nawet bym Sramolca łyknął bo GX, koła też w miarę spoko, heble to tam srał pies do wywalenia jak coś ale w górach to bym chyba straszył tym kolorem zwierzynę. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 31 Marca Mod Team Napisano 31 Marca Z niesymetrycznym tylnym trójkątem (rurki łańcuchowe - jedna niżej, druga wyżej) coś się zmieniło ? Cytuj
CoolBreezeOne Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca @Tyfon79, oj nie przesadzaj z tymi kolorami Śmigałem po Kaczawskich z kumplem na RR 740 w wersji "pastelowy błękit". Na żywo wyglądał zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. Ale..., że ty zerkasz na SRAM'a? Cytując klasyka: "Nie popieram, ale rozumiem". Chociaż..., nie rozumiem 😜 Cytuj
Thomass13 Napisano 1 Kwietnia Autor Napisano 1 Kwietnia To może marka rowerów Sensa ma sens w zakupie? https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-fiori-evo-pro-pd36381/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-fiori-evo-elite-pd47021/ Cytuj
Thomass13 Napisano 1 Kwietnia Autor Napisano 1 Kwietnia 14 godzin temu, Czikol napisał: Południe Polski to może trzeba już pomyśleć o FS-Trialu: Rose Ground Control, Canyon Lux Trial, Orbea Oiz, Radon Skeen Chodziło pewnie o takiego orbea? Widzę że te rowery są na foxie: Cytuj
Czikol Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia @Thomass13 jeżeli się zdecydować na HT. To ja w podobny budżecie rozważałem takie: Podlinkowana przez Ciebie Sensai Fiori EVO Elitę Wspomnianego Ghosta Lector Meride Big Nine XT Carbon Radona Alu https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-100-2024/ No i troszkę ponad budżet: https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous/jealous-90-2024/ ale to Carbon w tym RockShox SID SL Select+ 2P, Charger Race Day 2, koła dużo lżejsze i lepsze niż w pozostałych modelach Newmen Evolution SL X.A.25 i waga 9,65kg Cytuj
Xzc Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia 16 godzin temu, Czikol napisał: https://www.bike-discount.de/de/radon-jealous-9.0-3 moze komuś podejdzie, co myślicie? mam wersje z 2021 roku, też uznałem, że chce jakiś dodatek do szosy i ht wydawał mi sie odpowiedni. Skończyło się, że po 3 miesiącach wymieniłem go na fulla i od tego momentu stoi praktycznie nie używany, amortyzator tragedia, w ciągu 2 msc 2x był na gwarancji, na 3 xtc u znajomych 2 amortyzatory padły w przeciągu kilku tygodni, do tego koledze strzeliła rama, wymieniona na nową na gwarancji. Generalnie wkręciłem się w mtb dzięki temu rowerowi, ale bardzo szybko okazało się, że ma masę ograniczeń i full był zdecydowanie lepszym wyborem, to że cięższy i gorzej podjeżdżał nie miało zupełnie znaczenia jeśli zestawiło się go z tym na ile pozwalał na zjazdach. Cytuj
Czikol Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia Przecież to wszystko zależy w jakich warunkach ma być rower użytkowany. Chyba, że chcesz powiedzieć między wierszami, że widelec RS SID jest do bani a dobry Carbon zaczyna się +20k. każdy rower ma ograniczenia, dlatego nie ma uniwersalnych Cytuj
Thomass13 Napisano 1 Kwietnia Autor Napisano 1 Kwietnia Ciekawe jak taki full by się zachowywal podczas dojazdu do pracy 100% asfalt + ścieżki rowerowe ok 19 km w jedną stronę. Bk do takich zstosowan też będzie. Plus jazda ze znajomymi w leśnym terenie Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.