lukasz43 Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Jestem w trakcie poszukiwań roweru. Pierwszy, który mis ie spodobał i fajnie się jeździło to scott metrix 20. Niestety nie znalazlem rozmiaru większego na 193 cm chłopa. Próbowałem mariny dsx, ale nie podeszły. Jeździłem trekiem fx sport 5. Podobał mi się jednak nie jestem tak częstym rowerzystą, żeby miało sens płacić 10000. Dodatkowo rozważam scotta metrix 10 o ile strona mówi prawdę, że jest dostępny, ale tu znowu 10000 i specyfikacja między sklepem a strona scott jest inna. Z tańszych rowerów zastanawiam sie w ciemno nad cube nulane pro, który jest poniżej 5000, ale boję się, że między tym co jeździłem bedzie drastyczna roznica w jeździe i nie bede zadowolony, a nie udało mi sie dostać takiego na przetestowanie. Co radzicie w takiej sytuacji? Macie jakies swoje polecenia? Limit max to 10000, ale w związku z tym, że nie jeżdżę tak dużo to nie wiem czy warto tyle płacić za rower Cytuj
yapabaka Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Ładny ten Scott. https://www.wysepka.pl/rowery-szosowe/12758-rower-szosowy-scott-metrix-20.html tu jest dostępny XL, według kalkulatora mógłby pasować Cytuj
spidelli Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca A gdzie chcesz jeździć? Płasko czy przeciwnie, asfalty czy szutry? Ten Scott ma względnie szeroką oponę ale dość twardy napęd szosowy 50/34 i 11-32. Pod górkę może brakować, zwłaszcza jeśli wiele nie jeździsz. Tylna przerzutka nie ma sprzęgła więc jak zjedziesz na jakieś wyboje, to łańcuch może grzechotać o ramę. To IMHO bardziej fitnes niż gravel Mam na myśli rower z linka od @yapabaka Cytuj
lukasz43 Napisano 31 Marca Autor Napisano 31 Marca (edytowane) Zakładam okolo 80% miasto (asfalt, kostka na ścieżkach itp) i 20% na jakies lasy. Czyli w to by pasował ten scott? Ten sklep wysepka ma w ogłoszeniu, że nie wysyłają do klientów, a do Gdańska z Warszawy kawał drogi Edytowane 31 Marca przez lukasz43 Cytuj
spidelli Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Chyba się wpasuje natomiast napęd ma dość twardy, dość szosowy - pytanie czy go wykorzystasz. DSX ma bardziej miękki napęd ale jak nie pasował, to trzeba szukać dalej - coś z hydraulicznymi hamulcami, oponą 40 - 45, miękką korbą, raczej gravelowe 46/30 z przodu niż szosowe 50/34, ewentualnie bez przedniej przerzutki bo raczej po płaskim. Z tyłu coś ze sprzęgłem czyli GRX albo coś od Wuja Srama. W granicach budżetu masz Giant Fastroad Adv czyli karbon - cennikowo i w sklepie Gianta to 9999 ale sklepy z listy mogą mieć taniej, widziałem za 8600 ale za mały. Cytuj
Greg1 Napisano 1 Kwietnia Napisano 1 Kwietnia (edytowane) Ja bym Ci jednak radził jeszcze raz się przyjrzeć Cube Nulane ale nie wersję Pro bo zmienili w nim napęd z GRX 2x10 na Cues 2x10 (no chyba, że jeszcze znajdziesz gdzieś na GRX-ie) tylko wersję Race na GRX-ie 2x11. Wg mnie jest to niemal idealny (niemal bo niektórzy wolą napędy 1xx), niemal wzorcowy przykład tzw. "grawela z prostą kierownicą" - dobry napęd grawelowy ze sprzęgłem, karbonowy widelec, hydrauliczne hamulce, miejsce na opony 40-42c (może nawet na 45c), dość wygodna pozycja za kierownicą. Mam Cube SL Road, czyli poprzednika Nulane i jest to rower naprawdę godny polecenia i zresztą bardzo często go polecam jak ktoś szuka tego typu roweru. W budżecie mógłbyś się pokusić nawet o karbonową wersję c:62 - jest wersja Nulane C:62 SLT na SRAM-ie 1x12 (wcześniejsze były na GRX 2x11) i tańsza Nulane C:62 SLX na Cues-ie 1x11. Jeśli nie masz nigdzie w okolicy sklepu, żeby przymierzyć się do Nulane to sprawdź używki na olx i umów się na oglądanie. Przejedziesz sie pooglądasz a na koniec powiesz, że jednak nie ale będziesz miał rozeznanie Edytowane 1 Kwietnia przez Greg1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.