ernorator Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca To jest pomysł, któremu kibicuję wszystkimi kończynami. Bardzo dobrze jeździ mi się w pedałach szosowych ale lubię robić sobie spacerki podczas jazdy i lubię gravele i tam też lubię sobie pospacerować więc jestem skazany na buty MTB. Mam też nadzieję, że jak ktoś jeszcze nad tym siądzie to do MTB też to przystosują. https://www.ekoi.com/pl/blog/pw8-le-nouveau-concept-pedale-chaussure-revolutionnaire Cytuj
spidelli Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Pedały z butami - ponad 2,6 koła Dobrze, że nie jestem fanem zatrzasków Cytuj
ernorator Napisano 30 Marca Autor Napisano 30 Marca @spidelli to są pierwsze.....nikt normalny ich za tyle nie kupi Cytuj
spidelli Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Domyślam się, że jest dopłata za nowość. Patrzę też z własnej perspektywy, dlatego kwota nieco zaporowa. Jeśli jednak ktoś jeździ na poważnie, to już za "normalne" buty i pedały płaci pewnie w okolicach połowy tych Ekoi i z tej perspektywy może to tak nie wygląda. Cytuj
zekker Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Godzinę temu, ernorator napisał: Mam też nadzieję, że jak ktoś jeszcze nad tym siądzie to do MTB też to przystosują. Bo potrzeba nam 4 niekompatybilnego standardu mocowania bloków Ja tutaj widzę jeden podstawowy mankament, czyli 2x więcej kombinowania z ustawieniem bloków, bo jest rozdzielony na dwa niezależne. Mogą tutaj być dziwne akce ze zbyt słabym trzymaniem lub zbyt mocnym, trudnością z wpięciem jak się źle ustawi odległość. Co do dostosowania do MTB, to zagłębienie na przedni blok jest idealne na zbieranie błota. Samym wkładaniem w pedał raczej się go nie wygrzebie. Kolejna kwestia, to w miejscu przedniego bloku powinny być kostki bieżnika, tak żeby dało się wypchnąć pod górę, podbiegać itp. Tutaj nie ma na to miejsca. Godzinę temu, ernorator napisał: Bardzo dobrze jeździ mi się w pedałach szosowych ale lubię robić sobie spacerki podczas jazdy i lubię gravele i tam też lubię sobie pospacerować więc jestem skazany na buty MTB. Nie wiem w czym lepsze szosowe, jak brakuje podparcie, to przecież są mtb z ramką. Przy tak sztywnych podeszwach jak ten pokazany but i tak nie pospacerujesz. Na dobrą sprawę można by zrobić szersze buty szosowe i obudować blok bieżnikiem, tak żeby dało się normalnie chodzić. Cytuj
ernorator Napisano 30 Marca Autor Napisano 30 Marca Mam buty MTB z najwyższą możliwą sztywnością ( @spidelli buty + pedały sqlab pewnie wchodzę w terytorium 50% ceny zestawu PW8), chodzi mi się w nich wygodnie. Natomiast nadal czuję różnicę na + w szosowych butach na szosowych pedałach. Pedały z MTB z ramką nic dla mnie nie zmieniają bo z założenia ramka nie odtyka buta b ingerowała by w miejsce spięcia z blokiem. Nie potrzebny nam 4 standard mocowania butów, potrzeby nam 1...no może 2 jeśli nie da się tego pogodzić z MTB). Natomiast chodzenie w butach szosowych jest pewną rewolucja dla mnie. Gdybym nie odczuwał mdłości na myśl o wizycie na (e-)bike expo w wawie to bym poszedł tylko to zobaczyć. 46 minut temu, zekker napisał: Ja tutaj widzę jeden podstawowy mankament, czyli 2x więcej kombinowania z ustawieniem bloków, bo jest rozdzielony na dwa niezależne. Mogą tutaj być dziwne akce ze zbyt słabym trzymaniem lub zbyt mocnym, trudnością z wpięciem jak się źle ustawi odległość. Nie wiem, nie miałam fizycznie kontakt ale wiem, że są ludzie, którzy są w stanie wszystko źle zrobić i tacy, którzy zazwyczaj nie maja problemów. 49 minut temu, zekker napisał: Na dobrą sprawę można by zrobić szersze buty szosowe i obudować blok bieżnikiem, tak żeby dało się normalnie chodzić. To by oznaczało jakieś 2cm dodatkowej szerokości na bucie, żeby to pomieścić. Cytuj
HSM Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca (edytowane) @zekker przypomnisz, o który 3. system mocowania bloków Ci chodzi (bo sam wymyślę, 2 otwory pod bloki powiedzmy mtb i 3 otwory pod bloki szosowe, ale tego trzeciego to już niestety nie)... Tak ze swej strony - myślę, że niekompatybilność z czymkolwiek co nie jest stricte wyprodukowane pod ten system, zabije go. Nawet jak ekoi zacznie udzielać darmowej licencji na ten system dowolnemu producentowi butów, pedałów, to nic nie da. Jak dziś @ernorator kupujesz buty, to w sumie musisz dokonać jedynie wyboru dwie czy trzy dziurki, a co do nich przykręcisz, to jest już Twoja sprawa, jaki system pedałów/bloków wybierzesz jest już dowolne, co więcej możesz całkowicie swobodnie zmienić po jakimś czasie zdanie i zmienić np. spd na cranka czy spd sl na speedplaye, albo nawet do butów szosowych na 3 dziury przykręcić coś takiego, co wepnie się w pedał spd (mtb) - tak, są takie cuda. Tutaj kupujesz buty, które pasują tylko pod jeden rodzaj pedałów (chwilowo tylko od jednego producenta, a może już tak na zawsze - do naturalnej śmierci systemu). Już widzę tłumy, które się o to zabijają... Zresztą już widzę producentów butów, którzy tylko pod system ekoia będą produkować osobne wersje swoich butów szosowych - wiesz, do tej pory mieli np. 3 modele szosowe z 3 dziurami w podeszwie, w powiedzmy 5 kolorach i 8 rozmiarach, co daje 120 pozycji inwentarzowych (SKU) w produkcji, dystrybucji i detalu, a po wejściu w ten super system od ekoia będą mieli dodatkową wersję każdej pary butów (dodatkowe 120 SKU). W sytuacji, kiedy wielcy z w rodzaju speca dążą właśnie do redukcji SKU w swojej ofercie... Zresztą wyobraź sobie producenta nart, którego klienci kupują narty i doczepiają do nich dowolne wiązania i buty. Aż przychodzi do niego taki ekoi i mówi, że mają produkować nowe narty, do których nie doczepi się żadnych innych wiązań i butów niż jednego typu... Ja bym ich wyśmiał. Tak więc, powodzenia... Zresztą, żeby to miało jakieś wielkie zalety w stosunku do obecnych rozwiązań. W zasadzie to ma tylko jedną - naprawdę duża platforma podparcia w stosunku do zarówno obecnych pedałów szosowych jak i dużej części tych mtb. Natomiast jeżeli @ernorator myślisz, że one w jakiś sposób łączą cechy systemów szosowych i mtb, to chyba się mylisz. To mi wygląda na rozwiązanie stricte szosowe do ścigania, gdzie tak jak w obecnych systemach szosowych zakłada się, że w tych butach kręcisz, a nie schodzisz z roweru i sobie spacerujesz. Już pal licho ewentualne problemy z brudem/błotem, o których pisze @zekker, po prostu ta olbrzymia powierzchnia wymagana do wpięcia, a przede wszystkim wypięcia buta z pedałów moim zdaniem powoduje, że podeszwa musi być w miarę płaska i gładka (nawet z wgłębieniami po wewnętrznej stronie stopy. W tej sytuacji co z tego, że bloki wydają się metalowe i nie zetrą się od podłoża jak zwykłe szosowe bloki tworzywowe, jak z braku jakiegokolwiek protektora i tak odstają od buta i utrudniają chodzenie. Może być nawet gorzej niż dotychczasowych systemach, bo teraz blok jest jeden, pod przednią połową podeszwy. Nawet jak od niej odstaje, to stopa jest uniesiona z przodu, więc ludzie w szosowych butach chodzą "na piętach". W tym nowym systemie bloki są dwa, jeden z nich będzie chyba odsłonięty dokładnie na śródstopiu , co z kolei będzie powodowało bujanie przód-tył przy chodzeniu. Zresztą życzę powodzenia w chodzeniu w tych drogich i gładkich butach od ekoia - może bloki się nie uszkodzą, za to bez protektora zetrzesz podeszwy i buty polecą do śmietnika. Dodatkowo wydaje mi się, że tak duża odległość miedzy przednim blokiem a tylnym (dzięki czemu masz dużą platformę podparcie) sprawi, że z tych butów będzie trudniej wypiąć się niż spd czy szosowych. Po prostu zarówno w spd jak i szosowych oś obrotu oraz punkt zaczepu są blisko siebie (w spd bardzo blisko), więc do zainicjowania wypięcia potrzebny jest minimalny (w spd) albo niewielki ruch nogą (w szosowych). W tym nowym systemie oś obrotu jest na przednim bloku, a punkt zaczepu duużo, duużo dalej, to i ruch nogą musi być większy. Dla mnie to taka ciekawostka... Jeździsz na szosie, chciałbyś mieć większą platformę, lubisz nowinki, nie przeszkadza ci ani cena, ani niekompatybilność systemu, bo i tak kupisz komplet buty-pedały pod jeden rower/jeden sposób jazdy, to kupujesz ekoia... Dla nie zdecydowanie bardziej rewolucyjnym produktem, byłyby szosowe w wyglądzie i wadze pedały pod bloki spd, które by były wyważone lepiej niż Shimano PD-ES600 Edytowane 30 Marca przez HSM Cytuj
nctrns Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca @HSM Cytat rzypomnisz, o który 3. system mocowania bloków Ci chodzi Speedplay jest na cztery otwory ale zazwyczaj stosuje się adapter na 3. Ogólnie ten system wygląda ciekawie i rozwiązuje teoretycznie problemy, na które się narzeka w shimano/look. Bloki na pewno będą się zużywać wolniej niż plastikowe szosowe. Da się w newralgicznych punktach dołożyć trochę bieżnika na bucie żeby je bardziej schować i dało się chodzić, więc na jakiś allroad / lekki gravel mogłoby być fajnie. Pożyjemy zobaczymy. Cytuj
HSM Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca @nctrns o tych speedplayach to w sumie myślałem, ale tam de facto 4 śruby są przykręcane nie do buta, ale do adaptera (base plate), który już z butem montuje się na standardowe 3 śruby, do standardowych 3-otworowych nutów. Na tej samej zasadzie to można montować 2-śrubowe bloki spd mtb od shimano pod system 3-otworowy szosowy - właśnie z wykorzystaniem specjalnego adaptera/płytki pośredniczącej. Mnie właśnie chodziło o to, że do tego nowego systemu ekoi musisz mieć całkiem nietypowe buty, których nikt poza ekoi nie oferuje. Ten system wydaje się fajny, ale właśnie w swojej natywnej wersji, bez żadnych adapterów, przejściówek. Jak mam z niego korzystać przez adapter/przejściówkę, to nagle się okazuje, że pod butem mam bulwiastą narośl, która sprawia, że dalej chodzi się w tym średnio dobrze... Zresztą speedplay jest tu dobrym przykładem. Oni zrobili te pedały i bloki z głową - może i chcieli natywnego mocowania na 4 śruby, ale zdawali sobie sprawę, że standardem są dziury 3, więc zastosowali ten adapter 3 na 4... I nawet lata obecności na rynku nie sprawiły, ze producenci butów w końcu zaczęli wypuszczać soje buty z 4 dziurami, do bezpośredniego mocowania speedplayów... Znasz jakieś seryjne buty z 4 dziurami...? Jeden Lake takie robił, ale tylko na zamówienie - jako modele custom... Cytuj
zekker Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca SIDI przypadkiem nie robi seryjnie? Trafiłem też na takie, ale co to za producent i ile tego robi ie mam pojęcia: https://www.motolegend.pl/Buty-rower-GAERNE-SPEEDPLAY-CARBON-G-CHRONO-White-p454855 Był jeszcze kiedyś system gdzie pedał to była w zasadzie tylko oś, ale jakimś dziwnym trafem się nie przyjął 20 godzin temu, ernorator napisał: Pedały z MTB z ramką nic dla mnie nie zmieniają bo z założenia ramka nie odtyka buta b ingerowała by w miejsce spięcia z blokiem Skoro ramka nie ma styku z butem, to po jaką cholerę jest tyle modeli? Ba nawet enduro/dh z pinami. Jeżeli do jazdy bez zatrzasków w zwykłych butach, to one przecież też się oprą o zatrzask, który przy miękkiej podeszwie będzie się wżynał w stopę. Cytuj
Talrand Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca @zekker https://tririg.com/products/mercury-sl Jakbyś chciał powspominać to szalenie oryginalne rozwiązanie Cytuj
HSM Napisano 31 Marca Napisano 31 Marca Godzinę temu, zekker napisał: SIDI przypadkiem nie robi seryjnie? Stylistyka trochę nie w moim guście, więc nigdy Sidi się nie interesowałem, ale sprawdziłem i tak, robił (modele z SP w nazwie), ale już nie robi 🙂... Więc jak widać zainteresowanie producentów butów alternatywnymi systemami montażu bloków jest ogromne 🙂To samo z DMT - w Internetach wspominają o butach z 4 dziurkami, ale chyba wszystkie powypadały z bieżącej oferty. Zresztą te Gaerne - też niedostępne, bo producent nie ma już w ofercie tego modelu i niczego, co by tego speedplaya w nazwie miało... Jak na produkt na rynku od dobrych 15 lat (w tym od 2021 r. pod skrzydłami Wahoo) rozpropagowanie pomysłu na swój 4-otworowy system montażu bloków zamiast standardowego 3-otworowego idzie im wyjątkowo opornie 🙂 A co do tych PW8 - nie wiem, czy zwróciliście uwagę - trochę ta oferta kuriozalnie wygląda i nie chodzi mi nawet o to, że to obecnie jest jeden model pedałów i jeden model butów (bo to zrozumiałe przy ostrożnym debiucie), ale o fakt, że można albo kupić zestaw buty+pedały+bloki, albo pedały+bloki. Nie możesz kupić drugiej pary samych butów. Nie możesz też kupić samych bloków... Cytuj
SpinOff Napisano Piątek o 20:06 Napisano Piątek o 20:06 Próba chodzenia w tak sztywnych i śliskich butach nie może się skończyć dobrze. Na szosowy blok można przynajmniej założyć gumową osłonę i całkiem spoko się chodzi. Cytuj
szajbna Napisano Sobota o 07:22 Napisano Sobota o 07:22 Jak ktoś chce chodzić w szosowych butach to prościej je zdjąć i iść w skarpetkach, nawet stopa odpocznie sobie trochę 😁 Sam pomysł Ekoi nie przemawia do mnie, za to pasuje do ich specyfiki sprzedaży czyli "tylko my w swoim sklepie mamy taki produkt" Wszystkie wyliczenia według mnie pomijalne dla amatorów, taki kolejny "marginal gains" który może mieć znaczenie ale na wyścigu elity. Marka Ekoi ma taką politykę że chce być postrzegana jako coś z "top level" dostępne dla amatorów, w wiecznej przecenie i promocji 😉 Cytuj
spidelli Napisano Sobota o 07:26 Napisano Sobota o 07:26 (edytowane) @szajbna Nawet mi przeszło przez myśl, żeby wspomnieć o wożeniu lekkich klapek (klapków??) na zmianę do chodzenia A ten model sprzedaży to wcale nie taki rzadki - zaczęło się chyba od jabolowego emajzingu - jesteś taki wyjątkowy, bo nie możesz pożyczyć od nikogo ładowarki albo kup wszystko osobno, dbamy o planetę potem Łahuuu i teraz następni. Robi się tłoczno na tym Olimpie wyjątkowości.... Edytowane Sobota o 07:27 przez spidelli Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.