Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, na wstępie zaznaczę, że czytałem już pełno podobnych wątków z tego i innych forów.

Im więcej czytam tym mniej jestem pewien, super by mi się przydała opinia doświadczonej osoby.

Do wyboru:

- Romet Aspre 3 (2024)

- Romet Aspre 3.0 (nowa seria 2025 [chyba])

- Kross Esker 5.0 (ALBO 2023 albo 2025)

- Kross Esker 6.0 (ALBO 2023 albo 2025)

Totalnie nie wiem co wybrać, czytałem odpowiedzi na innych wątkach o różnicach w geometrii, oponach, przerzutkach. Nowe Eskery mają grubsze opony i mniej agresywną geometrię. Bardzo chętnie przyjmę opinię bardziej doświadczonych osób na ile jest to do odczucia?

Jestem totalnie początkujący i przesiądę się ze starego roweru górskiego, docelowo chciałbym robić trasy 50-100km, w większości po asfalcie ale z możliwością jazdy w lesie.

Zależy mi na pewno na prędkości, czy tutaj generacje z 2025 są dobrym wyborem? Na ile odczuwalne są różnice w geometrii i grubości opon? Z tym właśnie potrzebuję pomocy.

Z góry wielkie dzięki!

Napisano
Cytat

 

Jeśli zależy ci na prędkości na asfalcie to aktualna generacja z progresywną geometrią jest tego zaprzeczeniem.

A poprzednie generacje? I da się w miarę określić jak odczuwalne są te różnice czy nie za bardzo?

Myślałem jeszcze o czymś z Superior ale dużo nie szukałem tej firmy. 

Napisano
Cytat

A poprzednie generacje? I da się w miarę określić jak odczuwalne są te różnice czy nie za bardzo?

Czy odczuwalne? Tak. Stary esker był zaprojektowany w oparciu o geometrię "szosową", nowa generacja jest już stricte ukierunkowana na targanie w cięższym terenie, dłuższa rama, krótszy mostek, mniejszy kąt główki, większa baza kół. Sęk tylko w tym, że te eskery poprzedniej generacji wcale tanie nie są i obecnie za podobne pieniądze masz już coś na napędzie 2x12 jak ta sensa którą linkowałem.

Cytat

Myślałem jeszcze o czymś z Superior ale dużo nie szukałem tej firmy. 

Superior ogólnie ma fajne założenie i robi na jednej ramie zarówno szosę jak i gravela więc teoretycznie miałbyś w miarę lekki, szybki rower. Problem w tym, że ich gravele mają napęd wyłącznie 1x a przy jeździe głównie po asfalcie nie jest imo optymalne rozwiązanie. Zostawałby zakup "szosy" ale tam masz twardsze przełożenia i opony do wymiany na start

Napisano

Wielkie dzięki za odpowiedź!

Cytat

Sęk tylko w tym, że te eskery poprzedniej generacji wcale tanie nie są

Za gen 2023 eskera 6.0 jest niecałe 6000 zł, przerzutki są 2x11. Z 5.0 przerzutki 1x11 także chyba odpada.

Szosa odpada bo też chcę mieć opcję jazdy po lasach. 
 

A mógłbyś proszę coś jeszcze powiedzieć o Romet Aspre 3? Są tańsze, bardziej agresywne niż eskery i właśnie nie wiem czemu by ich nie rozważyć bardziej.

Napisano
Cytat

 

Sam szukałem czegoś do 6k i zamówiłem to:
https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-grvl-grx-af-2x12/_/R-p-343001
Moim zdaniem w budżecie do 6k nie ma nic ciekawszego. 

Wydaje się super. Mógłbyś się wypowiedzieć czemu ten a nie np. Kross Aspre 6.0 (wersja 2023/2025)? Albo SUPERIOR X-ROAD 6.2 GR?

Rozumiem, że jeśli chce się pójść na kompromis szybkość + możliwość jazdy w lesie to opony 40 będą ok, im grubsze tym prędkość będzie mniejsza a im cieńsze tym mniejsza stabilność poza asfaltem?

 

Napisano

Jak zaczynasz to nie ma sensu babrać się w geo i tak dalej. Kup to co ci się podoba, ma odpowiedni napęd, fajnie i dobrze jest poskładane i tyle. Kupujesz sory za to stwierdzenie ale zwykłe paści do jazdy po asfalto-szutrach. Co tu ma się psuć czy rozpadać? Tyle i aż tyle i czy baza kół będzie 3 cm w lewo lub w prawo a kąt na główce inny o stopień czy dwa też wielkiego wpływu miał nie będzie. Jak byś zabrał się za coś co ma już trailową geo z jakimiś kątami 67*, długaśnym jak autobus i centymetrowym mostem bo było o czym gadać. Kup i śmigaj a nie zaprzątaj sobie głowę pierdołami o cyferkach. 

Napisano

@Tyfon79 Ta opinia bardzo mi się podoba 😄 

Mówisz, że jak to pierwszy gravel to wielkiej różnicy nie zauważę jak wezmę załóżmy nowego Eskera 6.0 z nową geometrią a nie coś sportowego? W sensie to nie są mega duże różnice, że przy nowej geometrii bym się ślimaczył?

Napisano

Przesiadasz się z MTB na gravela. Cokolwiek byś nie wybrał, będzie dużo szybciej. Wspominasz o trasach 50-100 km. Jazda stu kilometrów na mocno usportowionej ramie długofalowo odciśnie piętno na twoich plecach i nie będzie zbyt wygodna. Nowe eskery z ramami gen. 2 słyną z komfortu. Jak chcesz Krossa, to Esker 6.0 to bardzo dobry wybór. Rama jest dość ciężka, no ale nic z tym nie zrobisz. Za około tysiaka mniej masz moją propozycję z Decathlonu na lżejszej ramie i geometrii bardziej trekkingowej. Tam wyposażenie jeśli chodzi o osprzęt jest topowe w tym przedziale cenowym i tylko koła są średnie. 

Na Twoim miejscu i tak bym brał tego Van Rysela. 5300 za GRX-a 2x12 i do tego 235 zł na kolejne zakupy. Nie ma sensu dopłacać do Krossa. 

 

Napisano
2 godziny temu, Maciej55627 napisał:

Mówisz, że jak to pierwszy gravel to wielkiej różnicy nie zauważę jak wezmę załóżmy nowego Eskera 6.0 z nową geometrią a nie coś sportowego? W sensie to nie są mega duże różnice, że przy nowej geometrii bym się ślimaczył?

Żeby cosik zauważyć trzeba mieć porównanie a tu brak po drugie różnice są delikatne a ślimaczenie się zależy od tego jak mocną masz nogę. 

Napisano

@Tyfon79 Chyba mnie kusi coś bardziej szosowego z dodatkiem gravela. Rok temu robiłem ponad 80km na starym górskim i to przyjemne nie było.

Widziałem przed chwilą recenzję Eskera 6.0 tego nowego i też tam mówili, że on się na asfalcie zachowuje mocno jak mtb. Nie wiem na ile to prawda ale naprawdę pełno jest opinii, że on jest bardziej uniwersalny, z naciskiem na nierówne tereny.

Ten Van Rysel polecony przez @najssc jest kuszący, ewentualnie droższy SUPERIOR X-ROAD 6.2 GR.

Dzięki wszystkim za pomoc! Jeszcze trochę poszperam i pewnie coś kupię : )

Napisano

Patrz na bazę kół, długość tylnego ogona, kąt przedniego widelca.  Szosowka ma bazę blisko 1metra, krotki ogon i kat przedniego widelca w okolicach 72stopni. Superior ma najbardziej szosową geometrię. Opisując obrazowo, Taki rower łatwiej reaguje na balans ciałem, łatwo sie omija kratery w szosie zobaczone w ostatniej chwili, rower chętnie wchodzi w ronda, zakręty na dużej prędkości, ale cos za coś, w terenie troszkę kolein, trudniejszy zjazd i rower naprawdę chce cię zabić. 

Van rysel blizej do gravela, to nie jest taki asfaltowy hart. Co przy samotnej jeździe na długie dystanse, nie jest złym pomysłem. 

Te różnice w geometrii traktuj na takim poziomie jak smak kawy z ziaren arabiki czy robusty, jedni odczuwają i badają dokładnie skład, a inni kawa to kawa. 

Wybrał bym ten który mi się bardziej podoba. Różnica względem starego górala i tak będzie kosmiczna 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...