Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, na wstępie zaznaczę, że czytałem już pełno podobnych wątków z tego i innych forów.

Im więcej czytam tym mniej jestem pewien, super by mi się przydała opinia doświadczonej osoby.

Do wyboru:

- Romet Aspre 3 (2024)

- Romet Aspre 3.0 (nowa seria 2025 [chyba])

- Kross Esker 5.0 (ALBO 2023 albo 2025)

- Kross Esker 6.0 (ALBO 2023 albo 2025)

Totalnie nie wiem co wybrać, czytałem odpowiedzi na innych wątkach o różnicach w geometrii, oponach, przerzutkach. Nowe Eskery mają grubsze opony i mniej agresywną geometrię. Bardzo chętnie przyjmę opinię bardziej doświadczonych osób na ile jest to do odczucia?

Jestem totalnie początkujący i przesiądę się ze starego roweru górskiego, docelowo chciałbym robić trasy 50-100km, w większości po asfalcie ale z możliwością jazdy w lesie.

Zależy mi na pewno na prędkości, czy tutaj generacje z 2025 są dobrym wyborem? Na ile odczuwalne są różnice w geometrii i grubości opon? Z tym właśnie potrzebuję pomocy.

Z góry wielkie dzięki!

Napisano
Cytat

Jeśli zależy ci na prędkości na asfalcie to aktualna generacja z progresywną geometrią jest tego zaprzeczeniem.

A poprzednie generacje? I da się w miarę określić jak odczuwalne są te różnice czy nie za bardzo?

Myślałem jeszcze o czymś z Superior ale dużo nie szukałem tej firmy. 

Napisano
Cytat

A poprzednie generacje? I da się w miarę określić jak odczuwalne są te różnice czy nie za bardzo?

Czy odczuwalne? Tak. Stary esker był zaprojektowany w oparciu o geometrię "szosową", nowa generacja jest już stricte ukierunkowana na targanie w cięższym terenie, dłuższa rama, krótszy mostek, mniejszy kąt główki, większa baza kół. Sęk tylko w tym, że te eskery poprzedniej generacji wcale tanie nie są i obecnie za podobne pieniądze masz już coś na napędzie 2x12 jak ta sensa którą linkowałem.

Cytat

Myślałem jeszcze o czymś z Superior ale dużo nie szukałem tej firmy.