Wooden Napisano 28 Marca Napisano 28 Marca Witajcie Właśnie założyłem konto bo poszukuje rozwiązania pewnego problemu Całkiem niedawno kupiłem taki oto Crusier, niestety waga roweru jest dość spora co czasem jest dość męczące zwłaszcza przy jeździe pod górkę. Szukam rozwiązania żeby odciążyć trochę nogi do napędzenia tego bydlaka i mam parę pomysłów, ALE... 1.Zamontowanie Mid Drive: problem z montażem oraz dość kosztowna inwestycja 2.Silnik spalinowy dwusuw: Koszty mniejsze, ale pyr pyr pyr jak od piły trochę psuje podróże z partnerką i w ogóle pyr pyr pyr 3.Własny pomysł z zastosowania czegoś podobnego do wielokrążka: Niskie koszty ale nie wiem czy dobrze to rozkminiłem Dodaję grafikę poglądową w której czerwony to oczywiście łańcuch, a zielone kółka to dodatkowe zębatki ( tylna zębatka oczywiście taka sama jak pierwotna gdyż posiadam piastę Sturmey Archer 3biegową) Czy takie coś odciąży moje nogi? Może macie jakieś inne rozwiązania i porady? Piszcie co o tym sądzicie : Cytuj
wildix Napisano 28 Marca Napisano 28 Marca W pkt.3 chyba chodziło ci o RetroDirect, i na rysunku źle to rozrysowałeś. Cytuj
Turysta05 Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca @Wooden to byś dopiero zadał szyku pedałując do tyłu😲, a jednak do przodu😂. Może tylko dla tego, warto to rozpracować. A partnerka na jakim rowerze jeździ? Rozumiem Twoje rozterki, gdy Ona śmiga z koszem kwiatów, a Ty ledwo ledwo..., i tu podpowiem skuteczne wspomaganie: przerzutka przednia, niestety wyrafinowana estetyka tego roweru, tak jak powiada klasyk - "misterny plan w pizdu"🥴 Cytuj
spidelli Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca A wymiana piasty na coś z 7-ma biegami? Pytam teoretycznie, miałem chwilę trekinga z taką piastą i do emeryckiej jazdy było całkiem ok. Nawet spore podjazdy dawało się zrobić, byle wolno i dostojnie, oszczędzając siły. Nie wiem na ile części w takich rowerach są wymienne ale zacząłbym od tego a nie od dospawywania kolejnych elementów Nie chcę być złośliwy ale to rower do wyglądania a nie jazdy Zasadne pytanie na czym jeździ partnerka, bo może warto kupić coś podobnego i dla ludzi? 1 Cytuj
smw44199 Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca Rower gadżeciarski, ale do pojechania 2km na piwo z kumplami, albo dziewczyną😉. Do jazdy to sie faktycznie nie nadaje. Jak problem z górkami, to może mniejsza zębatka z przodu? Cytuj
Wojcio Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca Mniejsza zębatka z przodu, albo wielobiegowa piasta (7-8 przełożeń z tyłu) ale będzie lżej ale wolniej. Ten rower ma fatalną na dłuższe wycieczki geometrię. Jakiś prąd może cię uratować - np. retrofit z silnikiem w przednim kole i baterią na kierownicy - zobacz np. https://order.swytchbike.com/gomaxfast/ 2 Cytuj
Magaraszz Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca Ja popieram co wyżej tu się liczy WYGLĄD, a całą reszta jest "dodatkiem". Ja bym nie wsadzał w modernizacje ani 1 grosza bo modernizacja wiele tu nie zmieni. Sam taki bym wykorzystał do wystawy w firmie może w domu jak ktoś "lubi". Do jazdy kup cokolwiek za dosłownie 2 tyś i jazda będzie x100 bardziej komfortowa bo obecna maszyna jest do "pokazu" nie do funkcjonalności. 1 Cytuj
Wooden Napisano 29 Marca Autor Napisano 29 Marca (edytowane) Dzięki za odzew, możliwe faktycznie spróbuje z wielobiegiem z tyłu, na początek i jak to się sprawdzi A jazda na rowerze jest zadziwiająco wygodna, w odpowiedzi ze rower nie sprawdza się w jeździe w słoneczku, z muzą w kapturze z umiarkowaną prędkością przez miasto jest super i daje radę nawet 15km jak i 20 zrobić Już się najeździłem i naskakałem i wyciskałem prędkości na drugim A druga połówka śmiga na takim Edytowane 29 Marca przez Wooden 1 Cytuj
smw44199 Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca (edytowane) Też gadżeciarski, ale ma przerzutkę, więc łatwiej jest jej kręcić pod górkę 😉 Edytowane 29 Marca przez smw44199 Cytuj
Magaraszz Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca Jak jest zabawa z jazdy to już o więcej nie ma się co martwić. 1 Cytuj
Mihau_ Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca 23 godziny temu, Wooden napisał: 1.Zamontowanie Mid Drive: problem z montażem oraz dość kosztowna inwestycja 2.Silnik spalinowy dwusuw: Koszty mniejsze, ale pyr pyr pyr jak od piły trochę psuje podróże z partnerką i w ogóle pyr pyr pyr 3.Własny pomysł z zastosowania czegoś podobnego do wielokrążka: Niskie koszty ale nie wiem czy dobrze to rozkminiłem 4. Kupić normalny rower. Cytuj
Wooden Napisano 30 Marca Autor Napisano 30 Marca No błyskotliwe.... Hmmmm Jest rama, są koła sztuk 2, jest kierownica, jest siodełko, są pedały, nawet nóżka jest... no jak by nie spojrzeć jak budowa normalnego roweru. To co tu jest nie normalnego? Takie komentarze 🔽 Cytat 4. Kupić normalny rower. Cytuj
spidelli Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca No niby normalny ale jakoś tak nie jeździ.... Chyba że ten dwusuw to żart a nie wyraz desperacji... Zmiana roweru to sensowna rada. Cytuj
Wooden Napisano 30 Marca Autor Napisano 30 Marca Normalnie jeździ tylko ciężki jest trochę https://photos.google.com/u/0/photo/AF1QipNpuSTh71sI1Pe4DMRSa3adMGT80PrJAIsm_-Ea?hl=pl w sobotę taki sobie przejazd z znajomym DJ zrobiliśmy 9 minut temu, spidelli napisał: Chyba że ten dwusuw to żart a nie wyraz desperacji... Nie no, aż tak źle nie jest Cytuj
spidelli Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Nie miałem do czynienia z takimi rowerami ale to już musisz sobie rozważyć na ile jest możliwa poprawa napędu - od strony technicznej i czy ma to sens ekonomiczny - i faktycznie nie lepiej wymienić/dokupić lżejszy rower pod turystykę. Ale ciekaw jestem co tam wykombinujesz 👍 Cytuj
HSM Napisano 30 Marca Napisano 30 Marca Hej @Wooden, myślę, że wiele nie wykombinujesz. Po prostu próby rozpędzenia beach cruisera do większych prędkości, albo pokonywanie znacznych odległości to nie jest, to do czego te rowery stworzono. Swobodne bujanie się w okolicach 10-15 km/h - OK...., ale więcej ni wyciśniesz. Pozycja na nim, położenie korby o siodełka względem siebie, waga - wszystko bezie przeszkadzać. Możesz go co najwyżej zelektryfikować, żeby kręciło się pedałami lżej. Pomysły z dwusuwem wyrzuć od razu z pamięci, bo to kompletnie bez sensu. PoRD o wielu, wielu lat nie zawiera już ustępu o wspomaganiu roweru silnikiem spalinowym . Kiedyś były takie rowery i przepisy pod nie, ale teraz zostały się jedynie zapisy o wspomaganiu elektrycznym (moc znamionowa do 250 W, zasilanie do 48 V, wspomaganie tylko kiedy pedałujesz).Wiec każdy rower, do którego zamontujesz silnik spalinowy, z definicji staje się motorowerem czy wręcz motocyklem (w zależności od pojemności tegoż i istnienia bądź nie ogranicznika prędkości na 45 km/h) - ze wszystkimi tego konsekwencjami - rejestracja, oc, wymóg uprawnień do prowadzenia. Po drodze do pracy, często spotykamy człowieka na takim właśnie cudzie. Taki easy rider tylko na rowerze (skóra na grzbiecie, broda i okulary)🙂. Zawsze zastanawiam się, jak mu musi być niewygodnie pedałować w tej czoperowej pozycji... Tylko on właśnie ma tego cruisera ze wspomaganiem i - co bardzo szanuję - nigdy nie widziałem go w żadnej akcji z odpalaniem manetki, czy coś w tym stylu. Grzecznie sobie z tym wspomaganiem pedałuje w bardzo nieśpiesznym tempie. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.