Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, potrzebuję pomocy przy wyborze roweru. Jeżdżę prawie codziennie 5-10 km po mieście, w weekendy czasem do 50 km, a 1-2 razy w roku wybieram się na kilkudniową wyprawę z sakwami (100-130 km dziennie). Gravel i kierownica typu baranek zupełnie mnie nie interesują. Głównie jeżdżę po asfalcie, rzadziej po utwardzonych drogach, szutrach i w lesie.

Najważniejsze dla mnie:

  • prosta kierownica

  • bardziej wyprostowana pozycja

  • waga maksymalnie 11-12 kg

  • solidne mocowania na bagażnik, aby bez problemu zamontować 2× Crosso 60L

  • mocowania na błotniki

Jaki rower będzie dla mnie najlepszy?

Poniżej wytypowałem kilka rowerów które mi się podobają:

- Specialized Sirrus X 4.0
https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-x-40/p/4221896?color=5382794-4221896
- Trek Dual Sport 5 gen 5
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-gen-5/p/40826/?colorCode=orange
- Trek FX 3 gen 4
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3-gen-4/p/40819/
- Cube NULANE PRO FE (nie wiem tylko jak z tym bagażnikiem, czy jest wystarczająco mocny/trwały, w ramie nie ma otworów i jest jedynie przyczepiony do błotnika)
https://www.cube.eu/pl/cube-nulane-pro-fe-fireorange-n-black/856500

 

Napisano

1. Specialized Sirrus X 4.0

Niech się zdecydują jaki on ma napęd bo raz piszą:

image.png.9c87858f7f9d7089502e8cdad1196dc8.png

a chwilę później:

image.png.2f6a51aa82dd28dfd1882dd629ddf321.png

To w końcu SRAM czy Shimano Cues? Jeśli jednak jest to Cues to zębatka w korbie 34T może być trochę mała, to jest dobra zębatka do mtb, w teren ale nie do fitnessa. Trzeba by było wymienić np. na 40T. Na plus future shock (mikroamortyzacja w mostku), napęd 1xx (łatwiejszy w obsłudze, serwisie, dobry do miasta, w trasie mogą trochę wkurzać większe "dziury" w kasecie), karbonowy widelec i sztywne osie. Na minus renoma marki, która może przyciągać amatorów cudzej włsności.

2. Trek Dual Sport 5 gen 5

Zalety podobne do Speca powyżej: napęd 1xx (chociaż gorszy bo "tylko" 1x10, więc dziury w kasecie będą większe) z większą, bardziej "normalną" korbą 40T i karbonowy widelec. Na minus brak sztywnych osi (chociaż w tego typu rowerach to nie jest must have ale staje się już standardem) oraz "małe" koła 27,5"

3. Trek FX 3 gen 4

Plusy: tak samo jak w Dual Sporcie czyli napęd (z zastrzeżeniami jak w Dual Sporcie) i widelec karbonowy, dodatkowo koła w "normalnym" rozmiarze 28". Minusy: brak sztywnych osi. Cyli całościowo lepiej niż Dual Sport. No chyba, że masz poniżej 160 cm wzrostu to mniejsze koła mogą być lepsze :)

4. Cube Nulane Pro FE

Nie ukrywam, że mój faworyt - sam mam poprzednika Nulane czyli SL Road więc mogę być nieobiektywny :)

Plusy: Dodatkowy osprzęt w wersji FE (czyli te wszystkie błotniki, bagażniki, oświetlenie, które przydają się w mieście oraz na wyprawach z sakwami), sztywne osie karbonowy widelec, dobry napęd 2x10 (szkoda, że w najnowszej edycji jest Cues, wcześniej był GRX - nie żeby Cues był zły bo jest to w teorii bardzo trwały i odporny napęd ale trochę ciężki). Dla wielu ludzi napęd 1xx jest lepszy, mniej "absorbujący", prostszy w obsłudze i serwisie ale ja jestem zwolennikem napędów 2xx ponieważ uważam, że napędy 1x10 i 1x11 (inaczej jest dla 1x12 i ten ma sens) żeby miały jakąś tam elastyczność, żeby miały zarówno szybkie jak i miękkie przełożenia muszą mieć kasetę o dużej rozpiętości a to powoduje, że skoki między biegami przy bardziej miękkich przełożeniach będą bardzo duże i będą wybijały z rytmu. Może przy wolnej, turystycznej jeździe, do tego z sakwami nie ma to takiego znaczenia i przy dobrze skomponowanym napędzie 1x11 czy 1x12 (szególnie 1x12) byłby lepszy napęd jednorzędowy. Jak dla mnie Cube Nulane Pro jest to wzorzec roweru typu fitness czy jak to się obecnie często nazywa "grawel z prostą kierownicą". 

5. Marin DSX 2 lub 3

Jest to bardziej mtb ze sztywnym widelcem niż fitness. Ma bardzo dużą dzielność terenową, napęd mtb, mieści bardzo szerokie opony w rozmiarach mtb. Chyba trochę overkill na Twoje potrzeby ale bardzo dobry, bardzo wygodny rower z napędem 1x12 (DSX 2 ma Shimano Deore, który bm osobiście wolał) o bardzo szerokim zakresie i na szczęście korbą w sensownym rozmiarze 40T (42T w DSX 2), sztywnymi osiami, karbonowym widelcem. Chyba nie mają insertów na bagażnik co w Twoim przypadku (sakwy) jest minusem ale można zamontować bagażnik mocowany do sztycy.

Generalnie sprawdź inne czy mają inserty na bagażnik, błotniki, itp. Stopka też jest przydatna w mieście. Te wszystkie żeczy ma Cube i on byłby moim faworytem 

Napisano
  W dniu 31.03.2025 o 07:17, Greg1 napisał:

1. Specialized Sirrus X 4.0

Niech się zdecydują jaki on ma napęd bo raz piszą:

image.png.9c87858f7f9d7089502e8cdad1196dc8.png

a chwilę później:

image.png.2f6a51aa82dd28dfd1882dd629ddf321.png

To w końcu SRAM czy Shimano Cues? Jeśli jednak jest to Cues to zębatka w korbie 34T może być trochę mała, to jest dobra zębatka do mtb, w teren ale nie do fitnessa. Trzeba by było wymienić np. na 40T. Na plus future shock (mikroamortyzacja w mostku), napęd 1xx (łatwiejszy w obsłudze, serwisie, dobry do miasta, w trasie mogą trochę wkurzać większe "dziury" w kasecie), karbonowy widelec i sztywne osie. Na minus renoma marki, która może przyciągać amatorów cudzej włsności.

2. Trek Dual Sport 5 gen 5

Zalety podobne do Speca powyżej: napęd 1xx (chociaż gorszy bo "tylko" 1x10, więc dziury w kasecie będą większe) z większą, bardziej "normalną" korbą 40T i karbonowy widelec. Na minus brak sztywnych osi (chociaż w tego typu rowerach to nie jest must have ale staje się już standardem) oraz "małe" koła 27,5"

3. Trek FX 3 gen 4

Plusy: tak samo jak w Dual Sporcie czyli napęd (z zastrzeżeniami jak w Dual Sporcie) i widelec karbonowy, dodatkowo koła w "normalnym" rozmiarze 28". Minusy: brak sztywnych osi. Cyli całościowo lepiej niż Dual Sport. No chyba, że masz poniżej 160 cm wzrostu to mniejsze koła mogą być lepsze :)

4. Cube Nulane Pro FE

Nie ukrywam, że mój faworyt - sam mam poprzednika Nulane czyli SL Road więc mogę być nieobiektywny :)

Plusy: Dodatkowy osprzęt w wersji FE (czyli te wszystkie błotniki, bagażniki, oświetlenie, które przydają się w mieście oraz na wyprawach z sakwami), sztywne osie karbonowy widelec, dobry napęd 2x10 (szkoda, że w najnowszej edycji jest Cues, wcześniej był GRX - nie żeby Cues był zły bo jest to w teorii bardzo trwały i odporny napęd ale trochę ciężki). Dla wielu ludzi napęd 1xx jest lepszy, mniej "absorbujący", prostszy w obsłudze i serwisie ale ja jestem zwolennikem napędów 2xx ponieważ uważam, że napędy 1x10 i 1x11 (inaczej jest dla 1x12 i ten ma sens) żeby miały jakąś tam elastyczność, żeby miały zarówno szybkie jak i miękkie przełożenia muszą mieć kasetę o dużej rozpiętości a to powoduje, że skoki między biegami przy bardziej miękkich przełożeniach będą bardzo duże i będą wybijały z rytmu. Może przy wolnej, turystycznej jeździe, do tego z sakwami nie ma to takiego znaczenia i przy dobrze skomponowanym napędzie 1x11 czy 1x12 (szególnie 1x12) byłby lepszy napęd jednorzędowy. Jak dla mnie Cube Nulane Pro jest to wzorzec roweru typu fitness czy jak to się obecnie często nazywa "grawel z prostą kierownicą". 

5. Marin DSX 2 lub 3

Jest to bardziej mtb ze sztywnym widelcem niż fitness. Ma bardzo dużą dzielność terenową, napęd mtb, mieści bardzo szerokie opony w rozmiarach mtb. Chyba trochę overkill na Twoje potrzeby ale bardzo dobry, bardzo wygodny rower z napędem 1x12 (DSX 2 ma Shimano Deore, który bm osobiście wolał) o bardzo szerokim zakresie i na szczęście korbą w sensownym rozmiarze 40T (42T w DSX 2), sztywnymi osiami, karbonowym widelcem. Chyba nie mają insertów na bagażnik co w Twoim przypadku (sakwy) jest minusem ale można zamontować bagażnik mocowany do sztycy.

Generalnie sprawdź inne czy mają inserty na bagażnik, błotniki, itp. Stopka też jest przydatna w mieście. Te wszystkie żeczy ma Cube i on byłby moim faworytem 

Rozwiń  

bardzo dziękuję za to dobre i merytoryczne porównanie, dużo ciekawych informacji

  W dniu 31.03.2025 o 20:26, Eusebio napisał:

Zobacz Trek Fx 4 sport  - mieści się w budżecie - spełnia twoje warunki

Rozwiń  

brałem pod uwagę ale FX 4 nie ma dziurek pod bagażnik. U mnie sakwy to must have, na zakupy i wyjazdy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.