Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzień dobry szukam roweru do bikepackingu, może być nowy lub używany. Wątpie że znajdę gravela w takiej cenie nawet używanego, zaś mtb raczej tak. Mam zamiar jechać w długie podróźe tym rowerem, 400km, 1000km. Dystans jest mało istotny, a natomiast teren tak: będę jechał lasami, drogami różnej nawierzchni. Na wyścigi raczej wybierać się nie planuje (w tej cenie trudno zaoferować coś rozsądnego), będę go używał do: podróży długodystansowych, jazdy miastem i ewentualnie poskakać lasem.

Budżet to 2000 zł, ale może będę mógł wydać trochę więcej (czyli około 2500)

Mój wzrost to około 185cm, waga 65kg

Edytowane przez r2r2rr
literówka
Napisano

Nikt nie odpisuje bo naprawdę ciężko jest polecić coś w tym budżecie, będą to rowery budżetowe, na budżetowych komponentach, które mogą się nie sprawdzić w długich podróżach. 

Z tych linkowanych ten pierwszy Talon 5 od razu skreśl z listy bo on nawet kasety nie ma tylko wolnobieg. Wszystkie będą miały ciężkie sprężynowe widelce (w Twoim przypadku już chyba lepieć mieć sztywny widelec), zresztą całe będą ciężkie, osie qr (ale na szczęście lekki jesteś), napędy niskich grup, które nie grzeszą kulturą pracy ale już na takich Alivio/Acera spokojnie da się jeździć. Omijaj Tourneya i wolnobiegów. Z tych co podlinkowałeś to Kross Level 3.0 jest najrozsądniejszy, szczególnie wersja z dopiskiem "Deore", która różni się od tej drugiej cgyba tylko kasetą 11-36T vs. 11-34T bo obie w specyfikacji mają tylną przerzutkę Deore. Za to wersja bez Deore w nazwie ma lepsze manetki i hamulce Shimano mt200 vs. SRAM w tej z Deore w nazwie - obydwa są to podstawowe hamulce hydrauliczne, tak samo kiepskie, zwane często spowalniaczami

Napisano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź. Spodziewałem się tego że to jest zbyt mały budżet jak na dobry rower. Właśnie z tych wszystkich najbardziej spodobał mi się rower kross level 3.0, dużej różnicy nie zauważyłem pomiędzy deora a podstawową, z tego co mi napisałeś to wnioskuję że są nie więcej są takie same, hamulce w pierwszym są lepsze i kaseta jest lepsza w pierwszym (wersja bez deora) i jest tańszy. Ze sztywnymi widelcami rowerów mtb nie widziałem (może nie umiem szukać). 

 

Będę szukał jescze, niestety ale mam taki budżet. Próbowałem znałeźć używany rower na olx, ale szczerze widziałem rowery lub z zeszłego wieku lub rowery o takiej samej cenie co w sklepie lub przekraczające mój budżet.

Edytowane przez r2r2rr
Napisano

Roweru mtb ze sztywnym widelcem jako takiego nie kupisz, tzn. jest np. stalowy Marin Muirwoods do którego wsadzisz opony 2" czy Marin DSX gdzie wejdą opony 2,1" (z tego co pamiętam, nie jestem pewien) ale kosztują trochę więcej

Napisano (edytowane)

Myślisz że jednak zakup takiego mtb jak np kross level 3.0 jest gorszym pomysłem niż zakup np roweru cross lub miejskiego (ze zmianą opon), w tych widelkach cenowych?

Ale w sumie tak patrzę na opis tego roweru to bym nie powiedział że to jest rower miejski. Może źle interpretuję co jest rowerem miejskim

Edytowane przez r2r2rr
Napisano

Marin DSX 1 rozmiar L Józefów Kolonia Błotna • OLX.pl

Poglądowo. Rower dość lekki, z mocowaniami na bagażnik. Karbonowy widelec, nie sądzę, żebyś zaraz potrzebował amortyzatora. Te budżetowe są ciężkie  a ciężki rower nie uprzyjemni Ci jazdy.

Ewentualnie coś w ten deseń:

Giant Toughroad SLR 1 Sram GX Deore 2x10 rozmiar L Wrocław Fabryczna • OLX.pl

Albo coś tańszego, mogą być nawet mechaniczne hamulce, jak nie będziesz szarżował, byle tarczowe bo szczęki zaraz zakleisz błotem jak się trafi na drodze.

Kierując się tylko budżetem nie wybierzesz optymalnie. Dziwne wolty robisz - najpierw MTB a potem rower miejski ze zmienionymi oponami...A gdzieś w tle cross i gravel...

Napisano

Okej. Dziękuję wam bardzo, będę czegoś szukał bez armotyzatora. @spidelli Dzięki za podesłanie rowerów, ale przekraczją mój budżet, ale skierowaliście mnie czego mam szukać, bardzo jestem wdzięczny.

Będę wysyłal co znajdę

Napisano

Esker 1.0 czyli tani rower zwany szumnie grawelem z barankiem, szerszymi oponami i podstawowym, dość twardym napędem szosowym. Jest to rower zbudowany na naprawdę kompromisowych elementach: aluminiowy widelec, osie qr (sztywne osie może nie są jakimś must have ale obecnie są już standardem w tego typu rowerach), tani napęd szosowy 2x8 z twardymi przełożeniami, raczej nie na pagórki czy góry i zarazem dość twardy w objuczonym sakwami rowerze, z mało sztywną korbą na kwadrat i mało wydajnymi hamulcmi mechanicznymi. Ale ludzie jeżdżą na tym, rozumiem, że nie każdego stać na rowery na pełnej grupie GRX, hydraulicznych hamulcach, sztywnych osiach, karbonowym widelcu, itd. Żeby trochę zmiękczyć napęd można dużą tarczę wymienić na 46T - w tym napędzie małej się nie da wymienić więc pozostaje twarde najmiększe przełożenie 1:1 albo wymiana całej korby. Ale wymiana czegokolwiek w tym rowerze z ekonicznego punktu widzenia nie ma żadnego sensu bo wymiana hamulców na hydrauliczne, napędu na jakiś sensowny i ewentualnie widelca na karbonowy przewyższy wartość tego roweru. Jak bardzo chcesz mieć rower tego typu, nie masz pieniędzy żeby dołożyć, nie chcesz czekać, żeby dozbierać to kup i zbieraj na coś lepszego. W tym czasie pojeździsz, zobaczysz czy baranek Ci pasuje czy jednak prosta kierownica (wtedy wrócisz do Marina DSX, Cube Nulane Pro czy innego Gianta Toughroada), zobaczysz jakie trasy robisz i jaki napęd będzie dla Ciebie lepszy, 1xx czy 2xx. Ale taki "kompromisowy" rower może też Cię zniechęcić i musisz mieć tego świadomość

Napisano (edytowane)

1) Nie jestem pewien, z czego jest widelec, Claris jest ok, napęd trochę twardawy bo masz najlżejsze przełożenie 34:32. Rower najtańszy ale najstarszy

2) Ameliniowy widelec - to przy długiej jeździe kopie po rękach, możesz to odczuwać, chyba najtwardszy materiał na widelec. Mało zdjęć

3) Wygląda przyjemnie, przyjemniej niż nr 2.

 

Edit już po wpisie @Greg1

No kompromis, trochę mi się czasy Tribana 100 przypomniały - korba na kwadrat i QR to kwestie trzeciorzędne, stalowy widelec i wąskie opony już dawały realnie w kość, a opony był wąskie bo szczęki. A szczeki idealnie błoto zbierają.

Tu są tarcze, to że mechaniczne - gorzej hamują to fakt ale w razie W są naprawialne, można linkę wziąć na zapas. Wyrwany przewód hydrauliczny to już spory problem - moja żona zaczepiła w lesie o leżącą gałąź, skończyło się na wyrwaniu przewodu z trytki mocującej nie z zacisku ale dało mi to do myślenia.

Claris działa i tyle. Fakt, że napęd twardy.

Oczywiście teraz preferuję hydraulikę, przekonwertowałem na nią dwa rowery ale tutaj, jako entry level - jeśli ma być baranek - trudno, co robić. A DSX - kiedyś i tak go kupię ;) 

Edytowane przez spidelli
Napisano

@spidelli Ja też zaczynałem "grawelowanie" od Tribana 100, nawet razem się udzielaliśmy w wątku poświęconym temu rowerowi na konkurencyjnym forum :)ale ja nie wymieniałem jak Ty całego napędu na Clarisa (łącznie z kalmkomanetkami) tylko poszedłem na łatwiznę i wymieniłem samą korbę na 2-rzędową o grawelowym stopniowaniu 46-30T, też na kwadrat bo koszowała tylko 200 zł plus taka sama prosta manetka na kierownicę jak na tył :)

Ja kiedyś w mtb miałem taki sam przypadek jak Twoja żona, że podczas dość szybkiego zjazdu w lesie patyk wyrwał mi przewód hydrauliczny od tylnego hamulca, też na szczęście tylko z trytytki, więc faktycznie biorąc pod uwagę samowystrczalność hamulce na linkę mają przewagę. Ale chyba mini V-brake byłyby w takim przypadku lepsze.

Podsumowując wątek Eskera 1.0, jako entry level grawel na początek, żeby zobaczyć co to za sport można kupić, jak tak jesienią kupiłem używaną szosę Kross Vento 3.0 na Sorze i szczękach za 1700 zł :). Jak byłem rok temu na jakimś maratonie grawelowym to sporo osób widziałem na podstawowych Tribanach, Rometach i Krossach na Clarisach i Microshiftach i spoko dawali radę, grunt to mieć zapał i jeździć. A że sprzet jest zbudowany z kompromisów i z czasem będziesz chciał coś lepszego jeśli zaskoczy to inna kwestia. Jednak uważam, że ładowanie pieniędzy w upgrade tego roweru nie ma sensu (tak samo jak niemiało w przypadku Tribana 100 :)) i lepiej jeźdić tym co jest i zbierać kasę na coś lepszego. Ja po dwóch latach na Tribanie stwierdziłem, że ten typ roweru mi odpowiada, ale chcę te hamulce hydrauliczne bo szcęki w Tribanie w ogóle nie hamowały, chcę ten karbonowy widelec (chociaż stalowy w Tribanie nie był zły ale mam też fitnessa z aluminowym widelcem) i kupiłem grawela "wzyskomającego" czyli sztywne osie, karbonowy widelec, hamulce hydrauliczne i grawelowy napęd 2x10 GRX

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

W sumie nie planowałem modernizować roweru. Raczej zdaję sobie sprawę że nie kupię "bardzo dobrego roweru", ale szczerze mówiąc każdy rower będzie lepszy od tego co mam, a nawet tym dawałem jakoś radę, chociaż rama była ciężka, v-brake, zbyt mała rama do mojego wzrostu, itd. Nie będę sobie zawracał głowy z zrobieniem jak najlepszego wyniku km/h, może później będę się przejmował, jeżeli będe chciał startować w zawodach. @Greg1 Raczej "kompromisowy rower " mnie nie zniechęci, a lecz odwrotnie ) Wszystko się ocenia w porównaniu.

na razie muszę jednak kupić coś kompromisowego żeby se pojeździć jak najwięcej teraz, a jak będę miał więcej pieniędzy to kupię coś lepszego.

Bardzo jestem wam wdzięczny za wszystkie odpowiedzi!

 

 

 

Napisano

Właśnie kupiłem krossa esker 1.0 L. Jest świetny, jest lekki 11-12 kg, przerzuca łańcuch sprawnie, może hamulce mechaniczne ale dają radę. Jestem zadowolony. Dziękuję za pomoc!!😀

1000001039.jpg

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...