pedalarz339 Napisano Piątek o 10:46 Napisano Piątek o 10:46 Po dłuższej przerwie powróciłem do napędu Shimano. Będzie to mój pierwszy napęd 1x12 tej firmy Wcześniej SRAM NX i GX. Rower już prawie złożony jeszcze muszę kupić drugi łańcuch na zmianę i zastanawiam się czy opłaca się zmienić na M8100 Jakie miał bym korzyści? Druga sprawa to to się naczytałem i naoglądałem filmików o podrabianych cześciach Shimano. Gdzie najtaniej wysyłkowo kupię wspomniane łańcuchy żeby było to pewne? Cytuj
Krystian_K Napisano Piątek o 11:30 Napisano Piątek o 11:30 Jak dbasz o napęd to spokojnie możesz kupić 3 łańcuchy M7100 i rotować między sobą. Owszem podróbki są - szczególnie na portalach aukcyjnych typu allegro czy olx. Niestety pewności 100% w przypadku zakupów online nie masz w żadnym sklepie - najlepiej stacjonarnie. Jednak minimalizujesz mocno ryzyko kupując ze znanych i dużych sklepów internetowych. Cytuj
TheJW Napisano Piątek o 11:36 Napisano Piątek o 11:36 Albo M6100 albo M8100, M7100 jest bez sensu. 1 Cytuj
KSikorski Napisano Piątek o 11:37 Napisano Piątek o 11:37 Kupuj z sklepów typu biostern, rower plus, bikefast, cyklomania, bikestacja, centrum rowerowe (lub z ich kont na allegro) to będziesz miał oryginał. 2 minuty temu, TheJW napisał: Albo M6100 albo M8100, M7100 jest bez sensu. W ogóle grupa M7100 była na tyle bezsensowna, że już jej nie ma: Cytuj
cervandes Napisano Piątek o 11:38 Napisano Piątek o 11:38 Przez lata ulegałem modzie i szejkowałem łańcuchy. Niszczyło to napęd, bo wyjaławiało z fabrycznego smaru wnętrze ogniw. Ulegałem też modzie na rotowanie łańcuchami, bo wszyscy przekonani o tym, że jest to takie PRO - mieli po kilka. I co? I lipa! Przy rotowaniu łańcuchami zawsze zakłada się niedopasowany do zębatek łańcuch, więc nie ma zmiłuj - te się muszą poddać przy najmniejszej nawet różnicy w długościach łańcuchów. Przy napędzie XT robiłem dokładnie tyle samo kilometrów rotując czterema łańcuchami - co na jednym. Ekonomiczne uzasadnienie rotowania jest ŻADNE. 4 Cytuj
Krystian_K Napisano Piątek o 11:47 Napisano Piątek o 11:47 @cervandeso popatrz, to ja mam zupełnie inne doświadczenia, tym bardziej że prawdopodobnie jeździmy w podobnym terenie gdyż śmigam po TPK w Trójmieście Szejkowanie owszem wyjaławia łańcuch, ale później nanosisz smar który idealnie może oblepić czyste ogniwa. Odkąd przeszedłem na wosk, to szejkuję tylko podczas rotacji bo napęd jest mega czysty. Jeżdżąc na 3 łańcuchy bardzo mocno zwiększyłem zasięg napędu - kasety, kółek przerzutki i przedniego blatu. Przy wymianie jednorazowej zębatek 11/13/15 robię około 11 tyś na jednej kasecie. Dwa dodatkowe łańcuchy, czyli +200zł + 3 koronki po 20zł = 260zł "dodatkowo" i mam 11 tyś bezproblemowej jazdy, gdzie 90% to TPK. 1 Cytuj
cervandes Napisano Piątek o 11:59 Napisano Piątek o 11:59 Jakby się przyjrzeć, to u mnie koronki w kasecie się poddają bo końcówki zębów są rozwalcowane. A skoro tak, to co za różnica czy je rozwalcuję jednym czy czterema łańcuchami, poza tym, że wydam cztery razy mniej? Napęd po 10kkm przeskakuje a łańcuchy są wszystkie wydłużone 0,3%. Czyli wg norm się nadają do dalszej jazdy, ale skoro muszę zreanimować kasetę, to przecież nie będę zakładał starych łańcuchów. Kupując DOBRY łańcuch - przy mojej jeździe - wystarczy jeden, reszta to wyrzucanie pieniędzy i uleganie modzie. Cytuj
Krystian_K Napisano Piątek o 12:11 Napisano Piątek o 12:11 Nie mogę zgodzić się że to moda - to raczej ceny napędów spowodowały że ludzie zaczęli kombinować jak tu wydłużyć życie napędu. Dla mnie 10kkm to abstrakcja na 1 łańcuchu - dawniej tak jeździłem i dobijałem maksymalnie do 3 tyś a próba podmiany najmniejszej koronki kończyła się tym że łańcuch przeskakiwał i napęd szedł do kosza. Mógłbym się z Tobą zgodzić w przypadku szosy. Tu jazda na jednym ma sens. Przy mocniejszych treningach + zawodach (teraz zaczyna się cykl pomerania) to łańcuch XT wykazuje zużycie 0,5% po niespełna 1kkm....... 1 Cytuj
cervandes Napisano Piątek o 12:39 Napisano Piątek o 12:39 Tak, po 300km 0,5%. I jeszcze napisz, że jesteś zadowolony z wosku i że polecasz 😁 Zdarza mi się zebrać KOMa, rzadko ale zdarza się. Zatem nie pedałuję jak 11sto letnia dziewczynka. Wyprzedzany na trasie jestem sporadycznie. Małej koronki nie używam praktycznie wcale. Dziś na nowym napędzie mam nakulane 2k a łańcuch M8100 pokazuje 0,1%. Albo WIEM! Używasz do mierzenia łańcucha blaszki, to wtedy jeszcze większe głupoty opowiadasz bo dochodzi metodyka pomiaru wydłużenia łańcucha. Nie chce mi się tego samego wątku po raz kolejny ciągnąć. Cytuj
Krystian_K Napisano Piątek o 12:52 Napisano Piątek o 12:52 Nie po 300km, tylko około tysiącu Opisuję swoje doświadczenia, nie po to aby się sprzeczać czy kłócić tylko tak to u mnie wygląda. Przymiar jest faktycznie z blachy, używam dość taniego Pedros Chain Checker Plus II, który ponoć eliminuje wpływ rolek - może tu jest problem. Wosk zdecydowanie mi się sprawdza i już nie wyobrażam sobie powrotu do innego rodzaju smarów, a tu akurat trochę przerobiłem tego Cytuj
Krystian_K Napisano Piątek o 13:13 Napisano Piątek o 13:13 Zresztą nie rozumiem oburzenia, skoro sam przyznałeś że rozciągnąłeś na 1% łańcuch po 700km Wiem, że pewnie inny napęd, inny łańcuch itd, jednak są to autentyczne osobiste sytuacje, dlatego nie ma się co denerwować Cytuj
cervandes Napisano Piątek o 13:21 Napisano Piątek o 13:21 No, to masz odniesienie do generowanej przeze mnie mocy, stylu jazdy i warunków. HG40 zarżnąłem w 700km w trupa i opadła mi szczęka po zmierzeniu a łańcuchy XT zarówno na 11 jak i na 12 rzędach wystarczają na wielokrotnie dłuższy przebieg. Cytuj
Przecietny Napisano Piątek o 14:28 Napisano Piątek o 14:28 (edytowane) Jeśłi mogę się wtrącić to opisze mój sposób, gdyż jak widzę mam duuuuużo większe przebiegi na napędzie. Po prostu wymieniam łancuch po ok 1000-1500km, tym sposobem uzywając nawet tanizny nie zajeżdżam zębatek. Do napędu 3x9 swego czasu używałem nawet kmc z ale był za 29.99 w decathlonie i wtedy wymieniałem jeszcze częsciej bo miedzy 700 a 900 km. Napęd do dziś używany bez dużych oznak zużycia ma ok 30 tys km. XT 770 W napędzie 1x12 używam 6100, 7100 oraz nx i kmc x12. W zależności od promocji, napęd ma ok 25 tys km slx7100. Cytat W ogóle grupa M7100 była na tyle bezsensowna, że już jej nie ma: Albo była na tyle sensowana,że wypychała xt. Waga zestawu niewiele wyższa a technologia podobna i cena dużo niższa. Takie wnioski wysuwam po swoich doswiadczeniach. W 3x9 zależało mi by mieć xt bo tam była wieksza różnica wagowa o ile dobrze pamietam, chyba lepsza sprężyna w przerzutce i ładna korba😄 W 1x12 miałem wrażenie,że to bardzo zbliżone produkty a korba xt mi się mniej podobała😄 Edytowane Piątek o 14:39 przez Przecietny Cytuj
pedalarz339 Napisano Sobota o 10:16 Autor Napisano Sobota o 10:16 2 łańcuch chcę raczej z wygody, Bo np. mam 2 dni wolnego, przyjeżdzam w pierwszy dzień z lasu myję rower i zakładam nowy łańcuch stary wkładam do benzyny/ropy do czyszczenia, i od razu mogę jechac dalej. A w dni kiedy nie jeżdzę mogę wyczyścić i polać łańcuch smarem tak zalany może leżeć z 2 dni i smar dojdzie do wnętrza ogniw. Chyba wezmę tego SLX 80zł smieszne piniądze a jest wygoda za taką wygodę to nie dużo. Rower mam manualny i raczej wykorzystuję przełożenia. W ostatnim rowerze czyściłem często napęd nie rzadziej niż raz na 80-100km max i po ok 2800km jest w świetnym stanie. Najgorzej jest w elektryku miałem do porównania z podobnym przebiegiem i łańcuch tak naciągnięty że było widać jak by łańcuch chciał wyskoczyć z zębów. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.