Woe_J_Reaper Napisano 27 Marca Napisano 27 Marca Witam! Poszukuję elektrycznego fulla do 15-16 tysięcy, który będzie mi służył na trasach górskich, leśnych etc. Nie jestem typem endurowca, ale na trasy na poziomie niebieskim (średnio zaawansowanym) chętnie zaglądam. Mam 160cm wzrostu, zatem - jeśli chodzi o ramę - będę potrzebować S-kę. Jak dotąd jeździłem na rowerze analogowym hardtail, który w górach (jestem z Bielska-Białej) dawał radę, aczkolwiek czasami brakowało mi na ostatnich odcinkach krzepy, by o własnych siłach zdobyć szczyt, zwłaszcza jeśli podłoże było wysypane piaskiem, żwirem, kamieniami, a Beskidy niestety takie są. Tak więc wsparcie elektryka bardzo się przyda. Oto kilka modeli, które wpadły mi w oko. Poproszę Was o opinię, porównanie osprzętu (w tym silników, baterii). Jeśli macie do zaproponowania jakieś inne modele, chętnie się z nimi zapoznam: 1) Kross Soil Boost 2.0 630: https://kross.pl/ebike/ebike-mtb/soil-boost-2-0-630-zielony-czarny-matowy-3 2) Kross Grist Boost 1.0 730: https://kross.pl/grist-boost-1-0-730-niebieski-czarny-matowy 3) Scott Strike eRide 940: https://www.scott.pl/produkt/1648/12151/Rower-Strike-eRide-940 4) Haibike Alltrail 3: https://www.greenbike.pl/rower-elektryczny-gorski-haibike-alltrail-3-720wh-75nm-w-100-gotowy-p-8576.html 5) Haibike Alltrail 4: https://pamirbike.pl/produkt/haibike-alltrail-4-27-5-2022-2/#specyfikacja-produktu9917-73c086bc-d77bdd49-7600 PS Wiadomo, że wystartowały wyprzedaże ze sprzętem z poprzednich sezonów. W przypadku rowerów analogowych nie ma to takiego znaczenia, jak w przypadku elektryków. Chodzi mi o baterie. Czy kupując e-bike, który został wyprodukowany w 2022/2023 ryzykuje się, że bateria będzie miała mniejszą pojemność, wydajność, tym samym żywotność? Owszem, zaoszczędzi się parę tysięcy na zakupie, by później ponownie je zainwestować w nową baterię... Z góry dzięki za poświęcony czas! Pzdr. Marek Cytuj
XC100S Napisano 27 Marca Napisano 27 Marca (edytowane) Grist ma klamki hamulcowe do zmiany i amortyzatory … słabe. Dobrze się zastanów nad tymi polskimi rowerami. Ale reszcie propozycji też brakuje a może to weź pod uwagę: https://www.bike-discount.de/en/radon-render-8.0-625-2 Albo https://my-velo.fr/fr/velos-a-assistance-electrique/23412-97252-vttae-orbea-rise-h20-2023.html#/35-bikesize-xl/1455-couleur-baobab_marron Edytowane 27 Marca przez XC100S Cytuj
waw_1212 Napisano 28 Marca Napisano 28 Marca Też stoję przed wyborem w tym budżecie. Zastanawiam się nad https://kross.pl/grist-boost-1-0-730-niebieski-czarny-matowy lub https://electofun.pl/rowery-elektryczne/3153-rower-elektryczny-focus-jam2-67.html lub https://energy-bike.pl/produkt/cube-stereo-hybrid-120-pro-750-flashgreynorange/ Przewaga Krossa to sieć serwisowa/gwarancyjna na miejscu i silnik Bafang M510 @XC100S Mógłbyś napisać co jest nie tak z klamkami i amortyzatorami? W Grist boost 1.0 to klamki Shimano Deore M4100. Co je dyskwalifikuje? @Woe_J_Reaper Bateria nie powinna ulec degradacji, jeśli sprzedawca ją doładowywał do zakresu 50-70%. Warto podpytać w jaki sposób była przechowywana. Cytuj
XC100S Napisano 28 Marca Napisano 28 Marca Te Suntury są słabe, niski model i ogólnie. Wiadomo, można jeździć ale przy takiej cenie roweru. Co do klamek, to od modelu M6000 mają wspomaganie co zwiększa znacząco sile hamowania. Co do gwarancji, serwisu. Mając rower za kilkanaście tysięcy PLN warto nauczyć się samemu podstawy robić a później już wszystko. Jeżeli będzie problem z silnikiem czy baterią jest możliwość wysłania tylko tych części do sklepu a tak naprawdę to b. rzadko coś się dzieje. To małe ryzyko trzeba brać pod uwagę ale za to cena roweru jest znacząco niższa od cen w Polsce. Chcąc eliminować potencjalne problemy wybierajcie silniki Boscha. 1 Cytuj
Woe_J_Reaper Napisano 28 Marca Autor Napisano 28 Marca (edytowane) @XC100S Dzięki za nowe propozycje, zależałoby mi jednak an tym, by rower był kupiony w PL (najlepiej w salonie w B-B), planuję wziąć go na raty, poza tym chciałbym mieć dostęp do serwisu, bez konieczności wysyłania roweru. @XC100S Grista także bym odpuścił, Soil jest lepiej wyposażony. @waw_1212 Owszem, zapytać zawsze można, z tym że otrzymane informacje mogą być nieprawdziwe. Będąc ostatnio w Krossie w B-B bateria modelu na wystawie miała raptem 14% mocy, mimo zapewnień sprzedawcy, że rowery są sukcesywnie ładowane. Kupując model z 2022 roku, otrzymujesz trzyletnią baterię, która była odpowiednio traktowana albo nie. Oto kolejni kandydaci: R-RAYMON FullRay 150E 9.0: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-r-raymon-fullray-150e-9-0-pd30055/ Giant Trance X E+ 3 29: https://www.greenbike.pl/rower-elektryczny-giant-trance-x-e-3-29-w-100-gotowy-p-7197.html Edytowane 28 Marca przez Woe_J_Reaper Cytuj
XC100S Napisano 28 Marca Napisano 28 Marca (edytowane) Będziesz musiał wymienić przerzutkę bo ten SX po kilkuset kilometrach nie da się ustawić i będzie się gubił. Wystarczy NX a najlepiej GX. Rower wart 10 tyś ale rozumiem Cię, raty mają być i będziesz korzystał z serwisu. A, Giant. Tu klamki hamulcowe i ten RS 35. Ale luz, pojeździsz i sam zobaczysz. Chyba tego Gianta ja bym proponował. Poszukaj na YT i podejmij decyzję. Jeszcze zimą ten rower https://www.decathlon.pl/p/rower-elektryczny-gorski-mtb-stilus-e-big-mountain-29-27-5/_/R-p-X8829440 był za 16 tysięcy i miałbyś raty, serwis i fajniejszy sprzęt. Edytowane 28 Marca przez XC100S Cytuj
Woe_J_Reaper Napisano 28 Marca Autor Napisano 28 Marca Rower z Decathlonu bardzo dobrze wyposażony, pełna zgoda, niemniej wygląd mnie nie przekonuje, umieszczenie tylnego amorka w moim odczuciu całkowicie burzy estetykę geometrii, a napis "Bomber" na widelcu straszy tandetą 😉. A co myślisz o Haibike? Trochę się cenią, ale... Czy mógłbyś polecić jakiś model do 15-16 k, lepiej wyposażony od tych, które zaproponowałem? Cytuj
Woe_J_Reaper Napisano 3 Kwietnia Autor Napisano 3 Kwietnia Hej! Byłem dzisiaj w kilku sklepach z e-bike'ami w B-B. Z całej wyprawy przypadły mi do gustu dwa modele: Trek oraz Raymon: https://goodsport.pl/rowery/elektryczne/trek-rail-7-deore-xt-2024-gen-3/?srsltid=AfmBOooaWQetLHCceHk2UUpc2shlT0KjwzjAe3XWFJg-UmzTt5LuNTNN https://www.peak-bike.pl/p/1775/raymon-trailray-160e-10-0 Z poprzednio oglądanych jako alternatywę dodałbym jeszcze Krossa: https://kross.pl/ebike/ebike-mtb/soil-boost-2-0-630-zielony-czarny-matowy-3 Rzućcie proszę okiem na osprzęt i powiedzcie, który z nich Waszym zdaniem jest najlepiej wyposażony i zakup którego jest najbardziej opłacalny, biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny (Trek - 18900zł, Raymon - 16000zł, Kross - 15000zł). z góry dzięki! Pzdr. M. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.