Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Posiadam rower Trek Dual Sport 2 2021r. Od zakupu rower podstawowi serwisowany w treku co 1000km ale przyszedł czas na grubszy serwis. 
Rozważam wymianę napędu na Shimano Cues w konfiguracji 2x9 lub 2x10. Jednak czy lepszym rozwiązaniem byłoby 1x11? Wymianie podlegają także opony i tutaj rozważam wybór Schwable G-one 700x35c. 
Roweru używam głównie do jazdy rekreacyjnej z narzeczoną ale czasem lubię też „docisnąć” i tutaj w podstawowej konfiguracji brakuje mi mocy i czuję opór. Trasy to przeważnie asfalt i utwardzone ścieżki. 
Miałem też okazję przetestować z wypożyczalni gravela. Był to Rock Machine Gravelride 200 i przeskok na rower tego typu sprawił mi niesamowitą przyjemność. Stoję przed dylematem doinwestowania swojego roweru, lub sprzedania go i zakup roweru gravelowego. W oko wpadł mi Romet Aspre 2 który poza zachwycającym wyglądem w tej cenię oferuje osprzęt GRX. 

Napisano

Poświęciłem minutę na czytanie i okazuje się, że teraz stracę drugą na odpowiedź. Pytania żadnego nie zadałeś, a nawet jak zadasz to co my mamy - za Ciebie decydować czy masz kupić nowy rower czy zmodernizować starszy? 

 

A tutaj masz kalkulator przełożeń, jak wpiszesz na jednym zestawie swój obecny rower - to na dolnym możesz dobierać napędy pod kątem planowanej modernizacji. Dowiesz się w którą stronę iść, pod warunkiem, że wiesz jakich przełożeń używasz, jakich potrzebujesz. Napęd 1x jest bardzo wygodny w eksploatacji, regulacji, ale ma swoje ograniczenia i należy go bardziej dobrać na miarę.

 

https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=34&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF=2194&TF=82&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328

  • +1 pomógł 1
Napisano
25 minut temu, cervandes napisał:

Poświęciłem minutę na czytanie i okazuje się, że teraz stracę drugą na odpowiedź. Pytania żadnego nie zadałeś, a nawet jak zadasz to co my mamy - za Ciebie decydować czy masz kupić nowy rower czy zmodernizować starszy? 

 

A tutaj masz kalkulator przełożeń, jak wpiszesz na jednym zestawie swój obecny rower - to na dolnym możesz dobierać napędy pod kątem planowanej modernizacji. Dowiesz się w którą stronę iść, pod warunkiem, że wiesz jakich przełożeń używasz, jakich potrzebujesz. Napęd 1x jest bardzo wygodny w eksploatacji, regulacji, ale ma swoje ograniczenia i należy go bardziej dobrać na miarę.

 

https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=34&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF=2194&TF=82&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328

Tak, napisałem trochę ogólnie. Precyzyjniej szukam odpowiedzi doboru napędu w celu kalkulacji kosztów. Czy decydując się na Cues i opony koszty przewyższą sprzedaż roweru i kupna nowego. 
Więc czy Cues to dobry wybór, może jest inna ciekawsza opcja. Podobnie sprawa wygląda z oponami 

15 minut temu, TheJW napisał:

Co 1000km? To ty tym rowerem pod wodą jeździłeś?

Średnio tyle wychodziło mi co roku

2 minuty temu, ArtGD napisał:

Jeśli większą frajdę masz z jeżdżenia gravalem niż crossem, to nad czym tu się zastanawiać?

Bardziej chodzi o sprawy finansowe 

Napisano

Czyli rozważamy zmianę roweru i ekonomiczne tego uzasadnienie zakładając przebieg roczny 1000km. Przepraszam, ale nazywając rzecz po imieniu: zawracasz gitarę. Mocy to Ty nie masz nie ze względu na rower i grupę osprzętu. Mocy nie masz, bo nie jeździsz na tym rowerze, który posiadasz obecnie.

Napisano

Tak, może wynik nie powala. Rower nie jest moim nr.1, na codzień trenując na silowni i bieganie szykując się do maratonu rower to miła odskocznia. Dla mnie 100km miesięcznie to zadowalający wynik.

Napisano (edytowane)

Jeśli jeździsz 100 km miesiecznie to nie ma sensu kupować roweru bo ten co masz do tego wstarczy. W sumie każdy wystarczy. Druga sprawa skoro tak mało kilometrów robisz to jak zajechałeś napęd, że trzeba go wymieniać?

Jeśli jednak masz taką fanaberie i chcesz zmienić "bo tak" to też możesz, Twój wybór. Nie wiem ile ten kompletny napęd bedzie kosztował bo nie chce mi się patrzeć po cennikach ale pewnie ok 1000 zł. Nowy grawel to tak od 3000.

 

 

Edytowane przez Przecietny
Napisano
1 godzinę temu, cervandes napisał:

Czyli rozważamy zmianę roweru i ekonomiczne tego uzasadnienie zakładając przebieg roczny 1000km. Przepraszam, ale nazywając rzecz po imieniu: zawracasz gitarę. Mocy to Ty nie masz nie ze względu na rower i grupę osprzętu. Mocy nie masz, bo nie jeździsz na tym rowerze, który posiadasz obecnie.

Środkowa tarcza z przodu ma już wytarte zęby i lekko wydłużony łańcuch. Do tego łańcuch przy najmniejszym i największym przełożeniu obciera o wózek przerzutki przedniej czasem to powoduje zablokowanie łańcucha. Nie jest to jednostajne tarcie, występuje przy obrocie korba. Na korbie czuć bicie, obstawiam że doszło do uszkodzenia podczas garażowania. No i łysa opora z tyłu zarzuca podczas hamowania. Więc wymiana podzespołów to już na coś co poprawi komfort jazdy. 

Napisano

Twój rower ma duży zakres przełożeń, pewnie szerszy niż wiele graveli. Opony tężnie są tragiczne. Jak napęd jest nasmarowany i czysty to rower powinien śmigać. Cues to grupa(y) ekonomiczne o dużej trwałości. Przy niskich przebiegach i poszukiwaniu przyjemności może deore 5100 będzie dobrą opcją (11x1). Zmiana opon na węższe nie musi przyśpieszyć roweru, a może odjąć komfortu. Zwracaj uwagę na ciśnienia w oponach - złe napompujesz i czujesz, że słabo jedzie. Czy często używasz z przodu innej tarczy niż środkowa? Może podpasuje ci napęd 1x10 na jakimś starszym XT czy coś takiego. Jak zmieniasz korbę z powodu zużycia, to kaseta też pewnie kona. 

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, Przecietny napisał:

W sumie każdy wystarczy. Druga sprawa skoro tak mało kilometrów robisz to jak zajechałeś napęd, że trzeba go wymieniać?

Pewnie fabrycznie założony był jakiś kiepski łańcuch (HG40, KMC Z), więc ze trzy, cztery sezony już ma i gotowe. Zęby zjedzone na tyle,  że nowego łańcucha napęd już nie przyjmie. Tylko że cały taki napęd (bo to chyba 3x8) można wymienić na nowy za 200 zł, bazując na komponentach Shimano (tylko łańcuch dać KMC X lub Shimano HG71).

To wcale nie jest głupi rower, ja bym tu napędu nie przerabiał na żadne 1x czy 2x. Założyć lepsze opony i tyle. 

 

Edytowane przez marvelo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...