KrzysiekNN Napisano Wtorek o 12:52 Napisano Wtorek o 12:52 *Z góry przepraszam jeśli zły dział, szukałem odpowiedniego i ten wydał się najlepszy* Hey, zakupiłem rower "Rower ROMET ORKAN 4 M LITE czarno-czerwony 18 M", który podlinkował mi @Pablo59 Wszystko wydaje mi się śmiga, hamulce przednie lekko przycierały ale znalazłem poradnik i udało się wyeliminować ten problem. Ale mam wrażenie, że tylnie koło lekko bije, to mój pierwszy rower od dobrych 15 lat i nie wiem czy tak ma być? Przednie również lekko bije, ale mniej niż tylnie. Dodatkowo zapytam, bo koła tutaj są montowane na tych szybko złączkach czy jako to się fachowo nazywa, wiesz może z jaką siłą to powinno być dociskane? Gdy czuje mocny opór przy zamykaniu to pchać na siłę, czy jednak lekko poluzować? Z góry dziękuje za pomoc. Tutaj filmik z bicia tego tylnego koła: Cytuj
chudzinki Napisano Wtorek o 13:15 Napisano Wtorek o 13:15 (edytowane) Brudna opona, ruszanie rowerem i ruszanie kamerką - idealne kombo do analizy... Ciężko nawet stwierdzić czy to obręcz czy opona. Przyłóż coś do widełki (choćby ołówek) najpierw do obręczy i jak stwierdzisz, że prosta to winna jest opona. Może być nawet krzywo osadzona. Dość częste zjawisko. Jak obręcz to do poprawy. Szybkozamykacz na wyczucie, nic na siłę. Edytowane Wtorek o 13:16 przez chudzinki 2 Cytuj
spidelli Napisano Wtorek o 18:06 Napisano Wtorek o 18:06 Możesz też trytkę zapiąć i przyciąć, żeby niemal dotykała obręczy - będziesz miał "wskaźnik". Generalnie chyba wszystkie troszkę biją na boki i góra-dół; jak uznasz że za dużo to oddaj koło do serwisu. Czasami - jak Kolega wyżej pisze - opona jest krzywo osadzona. Możesz wtedy wyjąć koło, upuścić nieco powietrza i ją pościskać bokami przechodząc po obwodzie albo dociskać z wyczuciem do podłoża obracając po kawałku - tak aby guma pracowała - może coś się lepiej ułoży. Ale idealnie to chyba nigdy nie będzie. Bywa i tak, że opona jest wypaczona - długo leżała albo była źle wykonana i ma "kartofla" - tu już pupa zbita raczej. 1 Cytuj
pecio Napisano Środa o 08:17 Napisano Środa o 08:17 (edytowane) Po pierwsze -- sprawdź poprawność zamocowania koła w ramie. W tym celu popuść zamykacz , rower stojący na kołach dociśnij do ziemi i z powrotem dźwignię zamknij. Sprawdź rezultat. Jeżeli dalej bije to w kolejnym kroku sprawdź poprawność osadzenia opony na obręczy. Jeżeli są odchyłki to dobij ciśnienia ( nie więcej niż 4 bar ) aż usłyszysz trzask wskakującej opony na rant. Potem ciśnienie ustaw do roboczych wartości. Jeżeli opona jednak była dobrze osadzona to zostaje ostatnia opcja - źle wycentrowane koło. W tym celu udaj się na serwis aby "wyrównać " naciąg szprych. Edytowane Środa o 08:26 przez pecio 1 Cytuj
spidelli Napisano wczoraj o 04:34 Napisano wczoraj o 04:34 @pecio Przyznaj się, że przeczytałeś tytuł "bicie konia" i się nabrałeś jak ja Niech Kolega sprawdzi ile tam jest na oponie napisane max ciśnienie zanim zacznie bić pompką pod sufit Cytuj
pecio Napisano wczoraj o 07:57 Napisano wczoraj o 07:57 (edytowane) @spidelli wulkanizatorzy przy osadzaniu opony chwilowo przekraczają to co jest napisane na oponie. Aby po osadzeniu zejść momentalnie do wartości roboczych przeznaczonych dla danej opony i warunków eksploatacji. Zresztą zaznaczyłem , że nie więcej niż 4 bar . Zresztą mam nadzieję ,że jesteśmy "istotami rozumnymi" 😉 i nikt nie będzie prał atmosfer aż oponę rozpindoli. @spidelli nie dopatrzyłem się żadnych podtekstów / zwidów , prawnie nie usankcjonowanych w oficjalnej doktrynie religijnej obowiązującej na terenie naszego państwa. 🤣 Edytowane wczoraj o 08:04 przez pecio 1 Cytuj
chudzinki Napisano wczoraj o 08:42 Napisano wczoraj o 08:42 W dniu 26.03.2025 o 09:17, pecio napisał: Po pierwsze -- sprawdź poprawność zamocowania koła w ramie. W tym celu popuść zamykacz , rower stojący na kołach dociśnij do ziemi i z powrotem dźwignię zamknij. @pecio, w zasadzie zamocowanie koła w ramie nie ma wpływu (?) na to, ale jak najbardziej można sprawdzić. Cytuj
pecio Napisano wczoraj o 10:03 Napisano wczoraj o 10:03 Na sztywnych osiach nie ma. Ale na qr' kach z " otwartymi hakami już sobie można wujowo koło " zacisnąć" . Cytuj
spidelli Napisano wczoraj o 10:09 Napisano wczoraj o 10:09 (edytowane) Ok, tylko wtedy masz wujową symetrię. A bicie na boki to trochę insza inszość.... To albo scentrowane koło albo opona - koło pracuje na boki i góra- dół i nie na całym obwodzie tylko "punktowo"... Edytowane wczoraj o 10:10 przez spidelli 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.