Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Pytanie o ładowanie 😉

Planuję kupić kolejnego elektryka do szlajania się całodniowego po górach fullem ok 150mm, żadnych maletów, prawilne 2 x 29. Miałem rower z Brose i absolutnie już tego nie chcę. Różne systemy rozpatrywałem, ale niezawodność jest dla mnie priorytetem dlatego zdecydowałem się szukać tylko coś z Boshem. Przewyższenia pod 3000 na Eco + pchanie jak trzeba. Dlatego musi to być coś z dużą baterią. Nowy Bosh z 800ką byłby idealny, ale nie ten budżet (20k max), więc znów szukam używek, i dlatego rozglądałem się za 750kami. Jednak znalazłem ostatnio coś na Ebay z oryginalnym ekstenderem – Scott Genius E-Ride. Był ale się zbył. Ale, tam w ramie siedzi 625ka a na ramie jako opcja dodatkowa oryginalna bateria 500ka. Bardzo mi się to spodobało, tu chyba i 4000m up by się dało, i chyba tego będę w używce szukał. Ze strony producenta widzę, że da się ładować obie baterie na raz. Pytanie, czy ktoś może tak wyposażony rower ma i ile trwa pełne naładowanie obu baterii ładowarką 4A, ewentualnie tą opcjonalną 6A?

No, ewentualnie jakieś inne pomysły na używkę z dużą baterią? Nie potrzebuję super niutów, więc zastanawiałem się jeszcze nad SL’kami z SX'em + ekstender, ale raz, że to chyba wciąż za małe pojemności na 3000m up, no a pozatym SL'ki generalnie drogie by używki w tym budżecie szukać. 

Dziękuję z góry.

image.thumb.png.8bed1ea01364853f7bd81e66058718e4.png

Edytowane przez DyktaTusek
Napisano (edytowane)

Z tego co wiem, system Dual Battery od Boscha działa w dosyć specyficzny sposób: rozładowanie baterii jest naprzemienne (energia pobierana jest raz z jednej, raz drugiej baterii), ale już ładowanie jedna po drugiej (automatycznie, bo są spięte w jeden system, więc nie ma jakichś zabaw z przepinaniem ładowarki, ale mimo wszystko nie jednocześnie), choć tu pojawiają się sprzeczne informacje (może to się zmieniło w którymś momencie, a może dual battery działa inaczej w systemach smart). Czasy ładowania (bez względu na to, czy działa ładowanie naprzemienne, czy też nie) należy po prostu obliczyć jako sumę ładowania pojedynczych baterii 625 Wh (3,7 godz. szybką ładowarką 6A i 4,9 godz. standardową 4A) i 500 Wh (3 godz. lub 4,5 godz. - 6A lub 4A). Więc w pewnych sytuacjach chyba lepiej jest mieć dwie ładowarki i ładować baterie osobno (jedną w rowerze, a drugą zdjętą, albo obydwie poza rowerem, jeśli ta zabudowana daje się wyjąć).

Edytowane przez HSM
Napisano (edytowane)

@HSM, dziękuję za konkretne informacje.

@XC100S, wiem że można, ale to co przeglądałem Gen5 z 800ką na poziomie aluminiak na Deorce to wychodzi circa 25k. No i często to są jakieś 'mulaste' patenty, czego nie cierpię. Na Turbo Levo mi się bardzo fajnie jeździło, ale ten beznadziejny silnik na którym nie można polegać, bo nie wiadomo kiedy padnie jest nie do zaakceptowania. Ale co nowe na gwarancji to nowe jest solidnym argumentem, wiem. Analog na pokładzie jest, sezon mogę odczekać, więc nie mam ciśnienia i biorę teraz pod rozwagę ciułanie groszy, bo jednak rowery tanieją, a tego Scott'a w używce mało jeżdżonego znaleźć będzie nie łatwo.

Edytowane przez DyktaTusek
Napisano

Gość narzeka na Deore a dostaje następcę Alivio z XCR-em. Po licho takie blisko 30 kg ścierwo mu proponować? 

Tak ogólnie 3-4 tys w górę to są wartości nie osiągalne dla współczesnych elektryków na pełnym zawiasie i wątpię by były bo jakoś tak zaczęło się szukanie oszczędności na wadze. To jest ok 100 kilosów i to też trochę łatwego terenu czyli prościej zamiast kombinować bez sensu podładowywać w jakimś schronach. No chyba, że mają być szutry i drogi to spokojnie każda ponad 700-tka ogarnie te 3 tys up. Tak czy inaczej jak się nie pali to czekać na szerszą ofertę na silnikach 5 gen Bosch'a. 

  • Zmieszany 1
Napisano

Kupel miał tego Scotta z dwoma bateriami i faktycznie dało się go ładować jedną ładowarką ale to nie był Smart chyba System2. W Bosch Smart jest jedno gniazdo ładowania i do niego się podłącza extendera ale warto sprawdzić czy producent pozwala  na podłączenie extentendera bo np w Scott pozwala w Patronie aluminiowym ale już nie pozwala w karbonie przynajmniej dla gen 4.

Napisano (edytowane)

Pewnie konstrukcja ramy karbonowej nie pozwalała. Te nowe rowery zwłaszcza na Bosch SX są już do extendera przeważnie przystosowane. Ale fakt, warto sprawdzić u producenta. Ja mam karbona na SXie i dołączenie extendera to był banał - przykręcenie uchwytu i podpięcie kabelka (soft i hardware były na to gotowe).

Edytowane przez dfq

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...