Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szukam roweru trekingowego w kwocie około 6tys zł. Rower głównie na co dzień, dojazdy do pracy, wycieczki w weekendy. Musi być to rower trekingowy ze względu na wyprostowaną pozycję oraz jest mi potrzebny bagaznik (fotelik/dziecko/sakwy). Jesteście w stanie coś sensownego polecić? Od razu napiszę, że nie chce iść w półśrodki. 

Napisano (edytowane)

Co chwila w wątkach wypływa:

https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407

https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-900/_/R-p-332461

pancerna rama, maks. uźwig 170 kg, dopasowany bagażnik o udźwigu 40 kg, dożywotnia gwarancja na ramę. Doskonały pod sakwy, dojazdy do pracy, fotelik... Jak potrzebujesz trzyblatowego napędu i nutki ekstrawagancji (skórzany Brooks, dopasowane pod niego chwyty), bagażnika pod sakwy z przodu - to bierzesz tego droższego. Jak wystarczy Ci prostszy, jednoblatowy napęd, Brooksa ani bagażnika przedniego specjalnie nie potrzebujesz - to kupujesz tańszego. Tak samo jak chcesz po prostu wydać mniej a na przykład napęd traktujesz tymczasowo (poczekasz aż się zużyje i go sobie wymienisz na jakiś inny).

PS.

Paradoksalnie mimo że te rowery to Decathlon, to trudno mi je traktować jako jakiś półśrodek. Więc nie patrz na nie w ten sposób, bo w innych markach możesz znaleźć rowery z bardziej wypasionymi komponentami np. napędem, znaczniejszymi napisami na ramie..., ale w sumie nikt za podobne pieniądze nie oferuje takiej ramy. Cała reszta może być kwestią uznaniową, nawet do zastąpienia innymi elementami (jak coś Ci nie przypasuje). ale w kwestii bazy to się temu Decathlonowi udało...

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

170kg tylko po co? Bagażnik 40kg, tez po co? Przedni bagażnik tez po co? Brooks chwyty bla bla bla też po co? itd,

"Paradoksalnie mimo że te rowery to Decathlon, to trudno mi je traktować jako jakiś półśrodek. Więc nie patrz na nie w ten sposób, bo w innych markach możesz znaleźć rowery z bardziej wypasionymi komponentami np. napędem, znaczniejszymi napisami na ramie..., ale w sumie nikt za podobne pieniądze nie oferuje takiej ramy. Cała reszta może być kwestią uznaniową, nawet do zastąpienia innymi elementami (jak coś Ci nie przypasuje). ale w kwestii bazy to się temu Decathlonowi udało..."

Serioooo ?

Toring to krążownik ważący 17kg, dobry gdzieś na wyjazd do Maroka. 

Taki unibike xenon sprawdzi się tak samo, jak nie lepiej dla kolegi LICHU a waga 13,5kg

@LICHU

Warto zacząć od tego, co obecnie ci się podoba. 

 

Edytowane przez clavdivs
  • +1 pomógł 2
Napisano

Obecnie to jeździłem cały czas na mtb po mieście i lesie. Zaczęło mnie to denerwować. Zwłaszcza pozycja i napędy, brak bagaznika, który jest dla mnie kluczowy. Często potrzebuje 2 duże sakwy na modele rc. Rozważam też sensowny rower krosowy plus dołożenie błotników i bagaznika. Rower musi być dość wytrzymały bo ważę 120kg.

Napisano

@clavdivs nie namawiam na wersję 900... zresztą sam przecież napisałem: Jak wystarczy Ci prostszy, jednoblatowy napęd, Brooksa ani bagażnika przedniego specjalnie nie potrzebujesz - to kupujesz tańszego , więc nie potrzebnie się na nim skupiasz... Jeden waży 17 kg (ten 900) drugi 16 kg (520) i wcale nie neguję, że ten Unibike waży mniej (13,3 kg).Tylko mówimy o rowerach w pełni wyposażonych (bagażnik, błotniki, stopka, dynamo i oświetlenie), a nie o golasie, do którego jak dodasz to wszystko, to różnica w wadze będzie mniejsza, albo jej nie będzie wcale, a dalej nie będziesz miał tej dożywotniej gwarancji na ramę... Zresztą nie twierdzę, że w tych Riversideach wszystko jest idealne (chociażby ciężkie jak cholera Marathony .czy jeszcze cięższe B'twiny, przy ktorych opony w Unibike'u to piórka). Natomiast tak, rzeczywiście uznaję, że rama im się udała,, a reszta nie psuje nadmiernie tego pozytywu.

A jak już pytasz, po co, to sam @LICHU Ci odpowiada: Rower musi być dość wytrzymały bo ważę 120kg. Dodaj do tego sakwy albo dziecko w foteliku, to już okaże się, po co...

Napisano

W touringu 900 mechaniczne hamulce tarczowe... Seerio?? W takiej krowie, jak ją jeszcze obładujesz, linkowe tarcze?

Gratuluję pomysłu, i współczuję tym, którzy będą zjeżdzali tą krową na większych zjazdach (np. w alpach). Zakwasy i odciski na dłoniach murowane :)

Jest to wszak rower do wypraw na cały świat, jak ktoś zapakuje na niego z 50kg towaru, sam ma z 100 kilo wagi, to nieźle ten rower będzie w dół ciągnął.

Napisano

@bzyk69 mechaniczne tarczówki w 900 odbieram trochę na zasadzie: "w internetach piszą, że rower wyprawowy musi być stalowy (żeby go w każdej wiosce w Hindukuszu spawarką naprawili) i mechaniczne hamulce, bo linki się wymienia raz-dwa, a z tą hydrauliką to już be... i ludzie się naczytają, nasłuchają jutubów,, a że nikt nigdy tych rowerów spawarką nawet nie smarknie, a i hamulców w trasie naprawiać nie będzie, to i tak nic..." Więc  producent frontem do klienta stoi, to pcha mechaniki, choć do tańszego, bardziej miejskiego 520 daje już hydrauliczne

Napisano
W dniu 25.03.2025 o 05:55, LICHU napisał:

Witam szukam roweru trekingowego w kwocie około 6tys zł.

Może być cross z serii Giant Roam z dołożonym bagażnikiem i błotnikami.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...