hps1000watt Napisano 25 Marca Napisano 25 Marca (edytowane) Witam, zastanawiam się nad wymianą paru części w moim rowerku, min amortyzatory. Chciałbym zmienić damper oraz przedni amortyzator. Mam 190 cm wzrostu waga mniej wiecej od 90 do 100kg. Zależy mi na czymś sensownym bo jako przedni amorek jeszcze powiedzmy jakoś ujdzie o tyle tylny wydaje mi się że jest za słaby do mojej wagi. Styl mojej jazdy opisałbym jako konkretny, szybka jazda w terenie, po lasach, korzeniach. Mieszkam w mieście więc trochę jeżdżę też po ścieżkach i asfalcie, więc chciałbym żeby miały blokadę. W przyszłości planowane wyjazdy w góry, jakieś zjazdy w trudniejszym terenie. Chciałbym wymienić również napęd oraz łańcuch, ponieważ już przeskakuje. Jestem raczej zielony w temacie, więc będę wdzięczny za wszystkie rady. Mój obecny rower 29: https://sklep.k2rowery.pl/rower-merida-one-twenty-9500-kolekcja-2019-p-3409.html WIDELEC Suntour Raidon34, Air, skok 130mm, STR, Taperowany, Blokada skoku AMORTYZATOR TYŁ Suntour Unair TR LOR8, Blokada skoku NAPĘD PRZEŁOŻENIA 20 PRZERZUTKA |PRZÓD Shimano Deore PRZERZUTKA TYŁ Shimano Deore Shadow+ MANETKA PRZÓD Shimano Deore MANETKA TYŁ Shimano Deore MECHANIZM KORBOWY FSA Comet Modular MegaExo 36-26 ATC WKŁAD SUPORTU FSA BB-CFM92/CZ KASETA Shimano HG500, 11-42 ATC, 10 GER Edytowane 25 Marca przez hps1000watt Cytuj
Galvatron Napisano Sobota o 20:26 Napisano Sobota o 20:26 W wypadku napędu wystarczy wymienić zużyte elementy - łańcuch, kaseta, blaty, kółka tylnej przerzutki, linki oraz pancerze i ich końcówki. Jeśli mimo wymiany tych elementów i poprawnej regulacji będzie problem z tylną przerzutką, to w dalszej kolejności należy sprawdzić, czy hak nie jest wygięty. Dopiero na końcu wymienia się samą przerzutkę, chyba że jest wyraźnie wygięta. Być może tylny amortyzator wymaga serwisu i poprawnego ustawienia pod Twoją wagę. Przy skoku tylnego zawieszenia 120 mm ugięcie wstępne powinno wynosić 25%. Jeśli przy takim ustawieniu zbyt łatwo dobijasz tylny amortyzator, to musisz włożyć do komory powietrznej token redukujący jej objętość. Dzięki temu im amortyzator będzie bardziej ugięty, tym trudniej będzie go dalej ugiąć. Najlepiej porozmawiaj z @ACTIVIA (autoryzowany sklep i serwis Suntoura). Nie wiem, czy ulepszenie obecnego roweru jest opłacalne, bo za same amortyzatory (np. Pike Select+/Ultimate + Deluxe lub Super Deluxe Select+/Ultimate) zapłacisz kilka tys. zł. W wypadku tylnego amortyzatora ważnym jest, żeby był wewnętrznie ustawiony pod Twoją ramę, tak aby nie pogorszyć pracy zawieszenia (w tym celu należy oddać go do serwisu). O ile tylne amortyzatory zazwyczaj mają blokadę (częściową lub całkowitą), o tyle widelce o skoku powyżej 120 mm zazwyczaj jej nie posiadają, bo tam, gdzie są używane, nie jest potrzebna. Przy Twojej wadze do jazdy po górach przydałyby się zdecydowanie lepsze hamulce - przynajmniej Shimano BR-MT420/520 + tarcze RT66. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.