Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, zastanawiam się nad wymianą paru części w moim rowerku, min amortyzatory. Chciałbym zmienić damper oraz przedni amortyzator. Mam 190 cm wzrostu waga mniej wiecej od 90 do 100kg. Zależy mi na czymś sensownym bo jako przedni amorek jeszcze powiedzmy jakoś ujdzie o tyle tylny wydaje mi się że jest za słaby do mojej wagi. Styl mojej jazdy opisałbym jako konkretny, szybka jazda w terenie, po lasach, korzeniach. Mieszkam w mieście więc trochę jeżdżę też po ścieżkach i asfalcie, więc chciałbym żeby miały blokadę. W przyszłości planowane wyjazdy w góry, jakieś zjazdy w trudniejszym terenie. Chciałbym wymienić również napęd oraz łańcuch, ponieważ już przeskakuje. Jestem raczej zielony w temacie, więc będę wdzięczny za wszystkie rady. Mój obecny rower 29:
 

https://sklep.k2rowery.pl/rower-merida-one-twenty-9500-kolekcja-2019-p-3409.html

 

WIDELEC
Suntour Raidon34, Air, skok 130mm, STR, Taperowany, Blokada skoku
AMORTYZATOR TYŁ
Suntour Unair TR LOR8, Blokada skoku
NAPĘD
PRZEŁOŻENIA
20
PRZERZUTKA |PRZÓD
Shimano Deore
PRZERZUTKA TYŁ
Shimano Deore Shadow+
MANETKA PRZÓD
Shimano Deore
MANETKA TYŁ
Shimano Deore
MECHANIZM KORBOWY
FSA Comet Modular MegaExo 36-26 ATC
WKŁAD SUPORTU
FSA BB-CFM92/CZ
KASETA
Shimano HG500, 11-42 ATC, 10 GER

 

Edytowane przez hps1000watt
Napisano

W wypadku napędu wystarczy wymienić zużyte elementy - łańcuch, kaseta, blaty, kółka tylnej przerzutki, linki oraz pancerze i ich końcówki. Jeśli mimo wymiany tych elementów i poprawnej regulacji będzie problem z tylną przerzutką, to w dalszej kolejności należy sprawdzić, czy hak nie jest wygięty. Dopiero na końcu wymienia się samą przerzutkę, chyba że jest wyraźnie wygięta.

Być może tylny amortyzator wymaga serwisu i poprawnego ustawienia pod Twoją wagę. Przy skoku tylnego zawieszenia 120 mm ugięcie wstępne powinno wynosić 25%. Jeśli przy takim ustawieniu zbyt łatwo dobijasz tylny amortyzator, to musisz włożyć do komory powietrznej token redukujący jej objętość. Dzięki temu im amortyzator będzie bardziej ugięty, tym trudniej będzie go dalej ugiąć. Najlepiej porozmawiaj z @ACTIVIA (autoryzowany sklep i serwis Suntoura). 

 

Nie wiem, czy ulepszenie obecnego roweru jest opłacalne, bo za same amortyzatory (np. Pike Select+/Ultimate + Deluxe lub Super Deluxe Select+/Ultimate) zapłacisz kilka tys. zł.

W wypadku tylnego amortyzatora ważnym jest, żeby był wewnętrznie ustawiony pod Twoją ramę, tak aby nie pogorszyć pracy zawieszenia (w tym celu należy oddać go do serwisu). 

O ile tylne amortyzatory zazwyczaj mają blokadę (częściową lub całkowitą), o tyle widelce o skoku powyżej 120 mm  zazwyczaj jej nie posiadają, bo tam, gdzie są używane, nie jest potrzebna. 

Przy Twojej wadze do jazdy po górach przydałyby się zdecydowanie lepsze hamulce - przynajmniej Shimano BR-MT420/520 + tarcze RT66. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...