Rapero7000 Napisano Poniedziałek o 11:17 Napisano Poniedziałek o 11:17 Jak można w taribanie rC500 z prostą kierownicą polepszyć komfort jazdy robiąc kosmetyczne zmiany w obrębie kierownicy? Fabrycznie w rowerze są takie chwyty https://www.decathlon.pl/p/chwyty-rowerowe-ergonomiczne-z-rogami-btwin/_/R-p-325973 Czy zmiana na lepsze coś da ? Pewnie można pomyśleć o rękawiczkach żelowych. Też można dać owijkę plus podkładki żelowe pod nią mimo, że nie ma kierownicy typu baranek. Tak przy okazji pytanie odnośnie kierownicy czy można do tego roweru dokupić rogi aby zyskać dodatkowy chwyt, wymiany na kierownicę typu baranek nie chce robić niech zostanie istniejąca. Myślę, że tak też polepszy komfort . Mostek amortyzowany ze względu na cenę odpada. Choć watpię, że będzie duża różnica. Cytuj
leejoonidas Napisano Poniedziałek o 11:44 Napisano Poniedziałek o 11:44 (edytowane) Krótszy mostek zmniejszy amplitudę drgań. Polecam rogi wewnętrzne mogą być Innerbarends SQLAB lub innej firmy, takie rogi pozwalają operować klamkami hamulca i biegami w przeciwieństwie do rogów zewnętrznych na końcach kierownicy. Edytowane Poniedziałek o 11:45 przez leejoonidas Cytuj
smw44199 Napisano Poniedziałek o 11:51 Napisano Poniedziałek o 11:51 Możesz kupić kierownicę carbonową nawet z ali (koszt ok 80-140zł), ona lepiej tłumi drgania niż aluminium. Cytuj
Rapero7000 Napisano Poniedziałek o 12:11 Autor Napisano Poniedziałek o 12:11 Czy rozwiązania, o których piszecie sprawią, że będzie duża różnica? 27 minut temu, leejoonidas napisał: Krótszy mostek zmniejszy amplitudę drgań. Polecam rogi wewnętrzne mogą być Innerbarends SQLAB lub innej firmy, takie rogi pozwalają operować klamkami hamulca i biegami w przeciwieństwie do rogów zewnętrznych na końcach kierownicy. Czy krótszy mostek da jakaś duża różnicę? Cytuj
chudzinki Napisano Poniedziałek o 12:27 Napisano Poniedziałek o 12:27 Ktoś tu ostatnio polecał taki mostek https://pl.aliexpress.com/item/1005006997675213.html A jesteś w ogóle pewny, że kupiłeś odpowiedni rower? Cytuj
wr81 Napisano Poniedziałek o 12:48 Napisano Poniedziałek o 12:48 Triban RC500 - fabrycznie opony 28mm brrrr.. ale wg. opisu na https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc500-flatbar-sora-prowheel/_/R-p-345067?mc=8788520&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-bra_f-cv_o-roas_xx-marki-pasji-css&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwhYS_BhD2ARIsAJTMMQabddc9IVYww8Ss5mfd8uYHnl41ILTmeU-TptXrMozeM4Bsb-zBB_0aAjnUEALw_wcB "Pasują opony do 700X36 lub 650x40." - zarówno do ramy jak i widelca..przynajmniej do aktualnego modelu. Cytuj
Rapero7000 Napisano Poniedziałek o 13:09 Autor Napisano Poniedziałek o 13:09 Mam założone już w tym rowerze 700x38 komfort jest o wiele lepszy i zastanawiam się czy można coś zrobić z wstrząsami kierownicy. Cytuj
michalr75 Napisano Poniedziałek o 13:33 Napisano Poniedziałek o 13:33 A gdzie tym jeździsz ze doświadczasz wstrząsów? Po terenie? Cytuj
Greg1 Napisano Poniedziałek o 13:40 Napisano Poniedziałek o 13:40 Cytat A gdzie tym jeździsz ze doświadczasz wstrząsów? Paris-Roubaix 🤣 2 Cytuj
michalr75 Napisano Poniedziałek o 13:52 Napisano Poniedziałek o 13:52 To nie kumam, widzę u nas na mieście ludzi na szosach którzy jada po nierównym asfalcie i nie mają jakichś cudów w tych rowerach, baranek albo prosta kiera, sztywny widelec, żadnych amortyzacji i dają radę bez udziwnień. 1 Cytuj
Wojcio Napisano Poniedziałek o 14:03 Napisano Poniedziałek o 14:03 To jeszcze jedno - ile dmuchasz w te opony - to robi wielką różnicę a przy 38mm jest już manewr. Policz sobie https://silca.cc/en-eu/pages/pro-tire-pressure-calculator. Ważne, by wybrać odpowiedni rodzaj nawierzchni i mieć sensowny manometr. Cytuj
marvelo Napisano Poniedziałek o 14:05 Napisano Poniedziałek o 14:05 (edytowane) 56 minut temu, Rapero7000 napisał: Mam założone już w tym rowerze 700x38 komfort jest o wiele lepszy i zastanawiam się czy można coś zrobić z wstrząsami kierownicy. A jakie masz ciśnienie w tych oponach i co to konkretnie za opony? Bo jedna w tym rozmiarze może być sztywna jak wąż ogrodowy na mrozie, a inna będzie miała gęsto tkany, ale cienki i elastyczny oplot i minimalną ilość gumy tam gdzie nie trzeba i różnice w komforcie będą znaczne. Edytowane Poniedziałek o 14:06 przez marvelo Cytuj
Rapero7000 Napisano Poniedziałek o 14:38 Autor Napisano Poniedziałek o 14:38 Opona rowerowa Vittoria Revolution Tech 700x38C Cytuj
Wojcio Napisano Poniedziałek o 15:25 Napisano Poniedziałek o 15:25 Dolna półka to to nie jest, ale oplot tpi 33 i wkładka antyprzebiciowa przy masie 790g nie obiecują dużego komfortu. To przeciwieństwo oczekiwań Marvelo. Co nie znaczy, że nie warto dobrać ciśnienia. Cytuj
GrzeGT Napisano Poniedziałek o 17:28 Napisano Poniedziałek o 17:28 Ja tam uginam ręce w łokciach. Po przesiadce z fulla na szosę mam porównanie i nie widzę dramatyczniej różnicy. Cytuj
spidelli Napisano Poniedziałek o 17:48 Napisano Poniedziałek o 17:48 6 godzin temu, Rapero7000 napisał: polepszyć komfort jazdy robiąc kosmetyczne zmiany To tylko w programach wyborczych Zacząłbym od najprostszych rzeczy i zapytał wprost jw. o pozycję na rowerze - czy masz łokcie ugięte czy zapierasz się na kierownicy. Kupiłem sobie kiedyś rękawiczki z dużą ilością żelu a teraz ich unikam a często jeżdżę bez - jak się zapierałem o kierownicę to te żelowe panele idealnie uciskały mi nerwy i łapki drętwiały. Cytuj
Stefcshg Napisano Poniedziałek o 20:45 Napisano Poniedziałek o 20:45 (edytowane) Kierownica w tym rowerze ma chyba typowe 60 cm, może to kwestia jej szerokości, przekonałem się, że z rogami (takimi dłuższymi) ma to znaczenie. Edytowane Poniedziałek o 20:45 przez Stefcshg Cytuj
Enadxx Napisano wczoraj o 09:24 Napisano wczoraj o 09:24 @Rapero7000 ile ważysz i ile bijesz luftu w opony? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.