Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Przeznaczenie: Rekreacyjnie po asfalcie po mieście plus szuter (prosta kierownica)

Waga, wzrost: 160cm, 49kg

Budżet: 6k

Co sądzicie o Giant Roam 0 i Trek Dual Sport 3 Gen 5? Jeden ma amor drugi nie.

Do tej pory jeździłam tylko na mtb po lesie, ale chciałabym coś bardziej miejskiego co nie ma prędkości osiołka na asfalcie i można jeździć po bułki do sklepu i wokół jeziora.

A tak, "to nie znam się" więc uwagi mile widziane ;)

Edytowane przez nie.to.nie
Napisano

Tylko Ty wiesz, czy amor Ci potrzebny, czy nie. Są tacy, co nie wyobrażają sobie pokonania krawężnika w mieście na sztywnym, a są tacy jak ja, co od 30 lat jeżdżą po lasach i polnych drogach na sztywnym widelcu starego stalowego mtb. 

Popatrz też na: Marin DSX 2 (bez amortyzatora), IMHO ciekawszy od tego Treka, a z amortyzatorem na Polygon Heist X7 albo Decathlon Riverside 920 (tu zaleta, że jak masz jakiś Deca w okolicy, to może da się wypożyczyć na 1-2 dni i zobaczyć, czy przypasuje).

Napisano

Giant nie jest zły, napęd jednorzędowy 1x11 o dość szerokim zakresie. Trek ma karbonowy widelec, napęd 1x10 - trochę gorszy, tzn. z mniejszym zakresem ale największym minusem tego roweru są koła 27,5" - co akurat dla Ciebie, przy Twoim wzroście może być zaletą. Tylko musisz liczyć się z trochę mniejszym wyborem opon. Ja osobiście nie potrzebuję amortyzatorów w tego typu rowerach i wolę tzw. fitnessy, czy jak to teraz nazywają "grawele z prostą kierownicą" i wolałbym Treka gdyby miał koła 28". Ale ja jestem trochę wyższy :)

Dorzucę jeszcze Cube Nulane Pro (występuje też w wersji damskiej) jako przykład bardzo uniwersalnego roweru bez amortyzacji. Bardzo lubię te rowery.

Jak nie przeszkadza Ci wysyłka z zagranicy to polecam stronę bike-discount.de - wysyłka do PL 50 EUR i ceny często dużo niższe niż u nas. Przykładowo: