astapaa Napisano Niedziela o 08:55 Napisano Niedziela o 08:55 Cześć, poszukuję gravela do jazdy wiosna-jesień, głównie po wałach, lasach, drogach asfaltowych wokół Wrocławia. Nie wykluczam bikepackingu jeśli uda mi się dziewczynę nakręcić na rower. Wcześniej jeździłem na Trek Procaliber 8 ale obecnie sprzedaję rower (autoreklama: zakup w maju 2024, na gwarancij, rama m/l, świeżo po serwisie), jednak za mało jeździłem nim po lasach/górach, no i wykruszyła mi się ekipa, a samemu wolę na gravelu jeździć. Pozycja raczej połsportowa, carbonu się nie boję, lecz wolałbym lepszy osprzęt kosztem aluminiowej ramy. Cena to 10k, z ewentualną dopłatą 1-2k jeśli faktycznie rower byłby tego wart. Z tego co się rozeznałem ciekawymi propozycjami są Canyon Grizl 7 lub Merida Silex 4000. Waga 80-85 kg, wzrost 181 cm, długość nogi 85 cm. Cytuj
Mihau_ Napisano Niedziela o 10:58 Napisano Niedziela o 10:58 Cytat lecz wolałbym lepszy osprzęt kosztem aluminiowej ramy I jak to się ma do Cytat Merida Silex 4000 która ma karbonową ramę a najtańszego grx'a? Canyon spoko (pomijając, że niedostępny) jeśli miałoby być alu ale przy takim budżecie wolałbym jednak poszukać czegoś karbonowego. Cytuj
astapaa Napisano Niedziela o 12:19 Autor Napisano Niedziela o 12:19 Jedno nie wyklucza drugiego, dużo pozytywnych opinii usłyszałem o tym rowerze, stąd go wymieniłem jako alternatywę. A na osprzętach nie znam się za bardzo, dlatego zamiast znaleźć parę modeli i się na coś zdecydować męczę bułę na forum😅. To w takim razie z karbonem co byście polecali? No i kluczowe pytanie, przy jeździe jaką planuje lepiej wziąć napęd 1x czy 2x? Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 15:42 Napisano Niedziela o 15:42 GIANT Revolt Advanced 1 Shell White LTD 2024 - Rowery Bielany Kartonowa rama, osprzęt Apex.... Chociaż M/L byłaby chyba lepiej dopasowania niż L Cytuj
ernorator Napisano Niedziela o 17:42 Napisano Niedziela o 17:42 Jeśli brak rąk do kolan to zdecydowanie M/L Cytuj
Mihau_ Napisano Niedziela o 18:01 Napisano Niedziela o 18:01 5 godzin temu, astapaa napisał: No i kluczowe pytanie, przy jeździe jaką planuje lepiej wziąć napęd 1x czy 2x? W dużym skrócie. Jeśli przewidujesz, że większość twoich tras będzie asfaltem/gładkim szutrem/ujeżdżonymi ścieżkami to lepiej sprawdzi się 2x, z uwagi na ciaśniej zestopniowaną kasetę będziesz mógł dobrać bardziej efektywne przełożenie. 1x będzie lepszym wyborem na tyranie w terenie rodem z mtb, krótkie zjazdy i podjazdy, taplanie się w błocie, ogólnie w miejscach gdzie jest dużo szarpania i szybko potrzebujesz poruszać się między ciężkimi a lekkimi przełożeniami. https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-gravel-pro-carbon-grx-2x12/ Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 18:08 Napisano Niedziela o 18:08 Do powyższego dodam, że przednia przerzutka świetnie zbiera błoto z przedniego koła przy jeździe w gorszych warunkach. Jak się trafi krótszy odcinek to można spłukać wodą z bidonu ale przy dłuższej jeździe... Specjalnie do takiej jazdy chyba postawiłbym na 1x chociaż sam mam kilka rowerów na 2x Cytuj
astapaa Napisano wczoraj o 07:25 Autor Napisano wczoraj o 07:25 (edytowane) A co myślicie ogólnie o rowerach Bianchi lub konkretnym modelu Kross Esker 8.0? No i z Waszego doświadczenia lepiej szukać czegoś na Shimano czy Sram?Jeszcze rzucił mi się w oczy rower Rondo CF2 Edytowane wczoraj o 07:39 przez astapaa Cytuj
spidelli Napisano wczoraj o 07:35 Napisano wczoraj o 07:35 Żona ma Bianchi, rower jak rower. Kompromisy są w podzespołach - niby GRX a korba Prowheel. Ale rower był poniżej Twojego budżetu. Tu nie ma kosmicznych różnic między rowerami - istotna jest geometria, wyposażenie ale w tym sensie, żeby była kompletna - ja też mam w Giancie niby GRX a przednia przerzutka jest Tiagra a korba z FSA. Poza tym producenci oszczędzają na kołach ale tu nie pomogę bo się nie znam - zazwyczaj są to koła no name albo brandowane marką producenta roweru. Dla mnie gwarancja jest też istotna. Cytuj
astapaa Napisano wczoraj o 07:45 Autor Napisano wczoraj o 07:45 (edytowane) Rozumiem, to na jakie marki powinienem zwrócić uwagę, aby nie mieć problemów z gwarancją i jaka geometria byłaby odpowiednią dla pół sportowej jazdy? Jaki producent nie kombinuje z osprzętem i nie wybiera półśrodków? Ostatecznie wiadomo, że i tak będę musiał na rowerze usiadł i dopasować go do siebie https://sportprofit.pl/pl/p/Rower-Rondo-MYLC-CF2-greenblack/49615 https://supersportowy.pl/p/rower-cannondale-topstone-carbon-4-ogn/ https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-kross-esker-rs-2-0-2025 Edytowane wczoraj o 07:52 przez astapaa Cytuj
spidelli Napisano wczoraj o 17:24 Napisano wczoraj o 17:24 Topstone ma dość skromne wyposażenie, bo podstawowy GRX z korbą FSA. Rama z jakimś ich cudownym systemem mikrozawieszenia. 2 tarcze z przodu, w odróżnieniu od pozostałych. Z drugiej strony Kross - dobrze wyposażony (napęd + koła) ale rama - pojęcia nie mam. Rondo - chyba podobna historia - rama + trochę kompromisów w wyposażeniu, chyba cena wysoka mimo wszystko. W Krossie masz najwięcej roweru/1 zł, Topstone jest ubogo wyposażony ale może rama jest tego warta. Co do gwarancji - na karbon i tak jest pewnie ograniczona czasowo, tu niestety musisz sam zerknąć. Niektórzy wymagają zarejestrowania roweru na stronie www, inni przeglądu gwarancyjnego (np. 3 miesiące od zakupu albo po 300 km) - pytanie czy w dowolnym serwisie czy określonym (np. czy będziesz musiał jechać z rowerem po pieczątkę do gwarancji). Np. Marin wymagał pieczątki jakiegokolwiek serwisu, Giant - z listy autoryzowanych. Jak kupisz rower wysyłkowo to może pojawić się dodatkowa upierdliwość. Cytuj
astapaa Napisano 14 godzin temu Autor Napisano 14 godzin temu A z napędem 2x co byście polecali? Budżet mógłbym zwiększyć tak do 13k. A może wziąć te Sense z propozycji wyżej i wymienić w niej koła i opony? No i jak się ma sprawa z tym, że carbon się szybciej zużywa sam w sobie, rower chciałbym kupić na pare lat i raczej za szybko go nie zmieniać. Do tego jest szansa na bikepacking po jakiś prostych górach, stąd na pewno napęd 2x, aby mi nie zabrakło przełożeń. Do tego biorąc pod uwagę, że będę jeździć raczej po lasach, to nie lepiej wziąć aluminiową ramę? No i może lepiej pomyśleć, napisać do kogoś i złożyć coś indywidualnego w tym budżecie? Tylko tutaj wchodzi problem z przepłacaniem za chińskie ramy, z tego co czytałem. Mocno zainteresowałem się Orbea Terra M30 ale to raczej inwestycja około 15k. Cytuj
Mihau_ Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Cytat No i jak się ma sprawa z tym, że carbon się szybciej zużywa sam w sobie, Karbon się nie "zużywa" Cytat A może wziąć te Sense z propozycji wyżej i wymienić w niej koła i opony? Jak będzie taka potrzeba to sobie wymienisz. Z jakiego powodu zakładasz potrzebę zmiany? Cytat No i może lepiej pomyśleć, napisać do kogoś i złożyć coś indywidualnego w tym budżecie? Zapłacisz, poskladasz i co ci wyjdzie? Czym się będzie różnić od gotowych rozwiązań dostępnych od ręki w sklepie? https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx820-2719083?product_shape=*evil+pepper+green&sf=1 https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-7/3575.html?dwvar_3575_pv_rahmenfarbe=R119_P03 Cytuj
ernorator Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu - żadne fabryczne koła i opony w tym budżecie nie będą dobre (prawie w żadnym budżecie nie są), czasem są z kategorii "mogą być" - karbon się nie zużywa - żaden z powyższych rowerów nie nadaje się na bikepacking, niby topstone ma jakieś miejsca na montaż ale bym się nie nastawiał - jeżdżę po lasach i uach na karbonie i nic mu nie jest - Orbea Terra M30, nie ma nawet miejsc montażowych na torbę na górnej rurze Rower do wszystkiego nie istnieje. Z 40 różnych warunków wybierz 1-2 sposoby użytkowania i tego się trzymaj. Według mnie najlepszy będzie tu rower na karbonie z finansowym miejscem na lepsze koła, SENSA. Cytuj
astapaa Napisano 14 godzin temu Autor Napisano 14 godzin temu (edytowane) No dobrze, czyli carbonu nie ma się co obawiać. o sensie czytałem, że producent nie bardzo podał specyfikację niektórych podzespołów, nie byłoby z tym problemów czy ewentualnych serwisach? Giant revolt advanced 3 jest fajnym rowerem ale na najsłabszym GRX. A ewentualnie coś z bardziej znanych marek jako alternatywy? Mam trochę czasu do kupna nowego, więc może coś na promocji się uda trafić. Masz rację, interesuje mnie gravel z napędem 2x, półsportową geometria i możliwością bikepackingu, do jazdy po szutrach, lasach i tego się będę trzymać. Edytowane 14 godzin temu przez astapaa Cytuj
kaido2 Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu 31 minut temu, astapaa napisał: Tylko tutaj wchodzi problem z przepłacaniem za chińskie ramy, z tego co czytałem. To bzdury jakieś czytałeś Cytuj
Michal2008 Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu z całym szacunkiem, ale sensy nie wrzucajcie do jednego worka z cannondale, canyonem czy giantem. Mi by zależało na "fajnej" ramie, kosztem nawet jednej zębatki na kasecie. Tak samo z kołami trochę wyluzujcie, wszystko złe, trochę pojeździ, zmieni - co za problem. 24 minuty temu, ernorator napisał: - żadne fabryczne koła i opony w tym budżecie nie będą dobre (prawie w żadnym budżecie nie są), czasem są z kategorii "mogą być" 🤣 Cytuj
Dzieni Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Cytat karbon się nie zużywa W takim razie dlaczego producenci dają krótszą gwarancję na ramy karbonowe? Zajrzałem sobie dla przykładu na Sensę - 5 lat gwarancji na ramy, chyba że karbonowe, to wtedy 3. Kross oferuje przedłużenie gwarancji ramy aluminiowej i stalowej dożywotnio, a karbonowej do 5 lat. Jeżeli wytrzymałość obu rodzajów ram byłaby taka sama, to co stałoby na przeszkodzie, żeby wszystkie ramy traktować na takich samych warunkach? Cytuj
kaido2 Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu (edytowane) Zapewne chodzi o większy odsetek padających ram na skutek uderzeń punktowym, na co ramy karbonowe są bardziej uczulone. Uderzenie oczywiście nie od kamieni, a już konkretniejszych kraks w grupie, czy podczas wyścigów( przeloty przez barierki i takie tam). jestem w posiadaniu jakby tu wielu określiło wiekowego karbonu który już swoje przejechał i przeżył i żadnemu z nich nic nie dolega poza odpryskami lakieru Edytowane 13 godzin temu przez kaido2 Cytuj
michalr75 Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu W dniu 23.03.2025 o 19:01, Mihau_ napisał: W dużym skrócie. Jeśli przewidujesz, że większość twoich tras będzie asfaltem/gładkim szutrem/ujeżdżonymi ścieżkami to lepiej sprawdzi się 2x, z uwagi na ciaśniej zestopniowaną kasetę będziesz mógł dobrać bardziej efektywne przełożenie. 1x będzie lepszym wyborem na tyranie w terenie rodem z mtb, krótkie zjazdy i podjazdy, taplanie się w błocie, ogólnie w miejscach gdzie jest dużo szarpania i szybko potrzebujesz poruszać się między ciężkimi a lekkimi przełożeniami. https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-gravel-pro-carbon-grx-2x12/ Zawsze mi się wydawało że szybkie poruszanie się miedzy ciężkimi a lekkimi przełożeniami daje właśnie napęd 2x a nie ogromna kaseta 1x gdzie trzeba się przez cały zakres przebić. Cytuj
Lextalionis Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Jeżeli ten bikepacking ma być okazjonalny to nie potrzebujesz roweru, który ma miliony mocowań. W tej chwili jest tyle rozwiązań żeby wozić bagaże, że na każdym rowerze dasz radę coś powiesić. Od siebie szczerze polecam Terrę jako właśnie taki środek pomiędzy sportowym a komfortowym rowerem. Tutaj masz opcje w budżecie ale jak zadzwonisz i powiesz, że szukasz okazji to może jeszcze coś ugrasz (mi się udało dogadać fajną cenę na wersję na Apexie AXS). https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-rower-orbea-terra-m30team-gravel-poznan-fv-gwarancja-CID767-ID10CtZH.html https://www.olx.pl/d/oferta/nowy-rower-orbea-terra-m20-team-gravel-grx-poznan-gwarancja-fv-CID767-IDW9RTo.html I masz jeszcze lekką używkę ale z karbonowymi kółkami https://www.olx.pl/d/oferta/okazja-orbea-terra-m41e-rozmiar-l-CID767-ID14ismg.html Cytuj
astapaa Napisano 12 godzin temu Autor Napisano 12 godzin temu Czyli z tych dwóch rowerów lepiej dopłacić do gianta niż brać Sense? No i co myślicie o focusie 8.7, tylko on jest ciężko dostępny niestety Cytuj
Mihau_ Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Kaseta będzie miała podobną ilość koronek bez znaczenia czy przy napędzie 1x czy 2x. Efektywność zmian tyłem jest o wiele większa niż wachlowanie jednocześnie przodem i tyłem Cytuj
astapaa Napisano 11 godzin temu Autor Napisano 11 godzin temu (edytowane) Ale przy jeździe po jakiś lekkich górach i wielu nawet delikatnych podjazdach rower nie będzie mieć problemów przy przełożeniach? Wiadomo gravel to nie mtb, ale jednak nie chciałbym roweru pod górę wprowadzać😅. No i przy napędzie 2x jestem skazany na Shimano, przy napędzie 1x chyba wybrałbym sram Edytowane 11 godzin temu przez astapaa Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.