Skocz do zawartości

[Rower szosowy] Scott Foil RC10 Ultegra vs Canyon Aeroad CF SLX8 AXS - problem z wyborem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

Stoję przed ostatecznym wyborem szosy na najbliższy sezon. Tak naprawdę decyzję pomiędzy tymi dwoma modelami muszę podjąć do końca jutrzejszego dnia :D

Mowa o:

1. Scott Foil RC 10 full Ultegra DI2 - model rocznikowy 2025 (kolor czarny mat). Pełna specyfikacja: https://www.scott.pl/produkt/1787/13349/Rower-Foil-RC-10-Black

2. Canyon Aeroad CF SLX8 AXS (napęd na SRAM FORCE AXS), rocznik 2025, kolor RAPID RUBY. Pełna specyfikacja: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/rowery-aero/aeroad/aeroad-cf-slx/aeroad-cf-slx-8-axs/3966.html?dwvar_3966_pv_rahmenfarbe=R107_P03

W tym momencie mam rezerwację Scotta i trochę wątpliwości w tym temacie. Chciałbym Was prosić o radę. Co wybralibyście na moim miejscu. Pominimy temat ceny roweru - możemy na potrzeby porównania założyć że oba są w identycznej cenie.

Moje wątpliwości do Scotta:

1. Kolor czarny mat i jego utrzymanie w czystości jak i również jakość lakierów matowych (łatwość powstawania rys itp.),

2. W tej specyfikacji nie ma pomiaru mocy (Canyon ma),

3. Brak zintegrowanego kokpitu w Scottcie na pewno na minus,

4. Sztyca modułowa która podobno lubi wydawać dzwięki. :)

4. Koła Syncros Capital - W Canyonie jest ZIPP Firecast 404 który wydaje mi się bardziej pożądanym.

 

Moje wątpliwości do Canyona:

1. Forma dostawy - tylko zamówienie internetowe z dostawą w kartonie,

2. Napęd Sram AXS - nie miałem nigdy do czynienia (w ogóle nigdy nie jeździłem na DI2 - obecnie mam mechaniczną Ultegrę). Wiem, że SRAM będzie trochę droższy w eksploatacji (koszt kasety,  łańcucha). 

Co byście na moim miejscu wybrali? Będę wdzięczny za wszelkie porady. :)

 

Napisano
3 godziny temu, Davitt87 napisał:

1. Kolor czarny mat i jego utrzymanie w czystości jak i również jakość lakierów matowych (łatwość powstawania rys itp.),

Z czasem przyzwyczaiłem się do wszechobecnych plam i zacieków na rowerze, też się przyzwyczaisz😁

3 godziny temu, Davitt87 napisał:

3. Brak zintegrowanego kokpitu w Scottcie na pewno na minus,

To już kwestia czy będziesz musiał dokonywać zmian, jeśli tak będzie taniej.

3 godziny temu, Davitt87 napisał:

1. Forma dostawy - tylko zamówienie internetowe z dostawą w kartonie,

i 30 dni na zwrot używanego roweru

Napisano

To tak już bardziej serio o elektronice. Te akumulatory wystarczają teoretycznie na długo. Oczywiście dopóki nie zapomnisz ich naładować. W przypadku SRAM-a możesz wozić zapasowy. Poza tym łatwiej go naładować niż podpinać cały rower pod gniazdko na Shimano. W ostateczności możesz nawet podmienić przód i tył. Więc jak dla mnie AXS jest górą. Tak na marginesie. Warto gdzieś wrzucić baterię do klamkomanetek. Działa na tyle długo że rozładuje się w najmniej oczekiwanym momencie. Cóż. Prawo Murphy'ego :) 

Co do kosztów eksploatacji to nie będzie wielkiej różnicy. Kaseta wystarcza spokojnie na 20.000 km. Oczywiście pod warunkiem wymiany łańcuchów na czas. Łańcuchy SRAM-a są faktycznie ciut droższe ale czy przy takiej cenie roweru ma to aż takie znaczenie dla Ciebie ?

A co do reszty. Wybierałbym sercem i oczami. Taki rower musi się podobać. Bo z praktycznego punktu widzenia na rowerze za połowę tej kwoty pojedziesz tak samo szybko.

  • +1 pomógł 2
Napisano

Dzięki Panowie! Zamówiony Canyon. 😊

Martwią mnie jedynie koła hookless w systemie bezdętkowym. Jestem w tym zielony, także będzie trzeba trochę wiedzy przyswoić. 😊

Napisano

Ta wiedz sprowadza się do stosowania kompatybilnych opon oraz kontrolowania ciśnienia. Musisz z rezerwą podchodzić do nieznanych manometrów, zbyt wysokie ciśnienie potrafi zrzucić oponę. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dzięki. Rozumiem, że nie ma konieczności zalewania opony mlekiem i mogę jeździć na detkach w takim systemie?

Opony w tym Canyonie to Pirelli P Zero Race TLR.

Napisano
1 godzinę temu, Davitt87 napisał:

Dzięki. Rozumiem, że nie ma konieczności zalewania opony mlekiem i mogę jeździć na detkach w takim systemie?

Opony w tym Canyonie to Pirelli P Zero Race TLR.

Możesz. Tylko skoro i tak będziesz ograniczony do 5 bar, to chyba lepiej zamleczyć.

Napisano

Nigdy nie miałem do czynienia z mlekiem ale kupiłem zamleczone rowery i odmleczam - będą dętki butylowe. Może będę wolniejszy ale nie chce mi się babrać w mleku. Ani w szosie - gdzie wpada opona do trenażera ani w gravelu - gdzie zamierzam rotować oponami.

Przez 6 lat odkąd wróciłem do roweru raz złapałem kapcia - użyłem zestawu naprawczego w spraju i dojechałem do domu.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Domyślam się, że Canyon dojedzie do mnie na dętkach (z tego co się zdążyłem zorientować to tak właśnie robią). Pojeżdżę na początku bez zmian i pomyślę co dalej. Przeryłem już pół internetu w tym temacie i widzę że zdania są strasznie podzielone. Mój mechanik odradza zamleczanie w szosie. Z dużo babrania. W najgorszym wypadku zmienię koła na hooked.😁

Napisano

Sam byłem świadkiem jak, na szczęście na postoju, opona dedykowana pod hookless postanowiła ewakuować się z obręczy opryskując wszystko dookoła mlekiem Stans. Fakt, że była napompowana jakieś 0,5bar ponad limit, ale to jednak ☠️.

Co to za paskudny, nikomu nie potrzebny, wynalazek 🙄.

Napisano
5 godzin temu, Davitt87 napisał:

Przeryłem już pół internetu w tym temacie i widzę że zdania są strasznie podzielone.

Możesz rozważyć dętki latex. Masz wtedy takie same opory toczenia oraz komfort jak na tubeless. Minus - musisz pompować codziennie. Plus - jak złapiesz kapcia to wymiana dętki jest czyściutka. Podejrzewam że jak wydajesz tyle na rower to ciuchów nie będziesz kupował na Aliexpress :) A w przypadku tubeless ryzyko ich zabrudzenia którego nie da się usunąć jednak jest.

Jeżdżę na latexie już ze dwa lata. Wożę 1 dętkę Pirelli TPU w wersji 70g żeby w awaryjnej sytuacji nie musieć się z nią cackać. Do tego pompkę i nabój CO2. Nie uważam tubeless za must have. Ale żaden system nie jest idealny. Każdy ma wady i zalety. Sam musisz określić co dla Ciebie będzie najlepsze.

Można rozważyć TPU na stałe ale za to ze nie musisz pompować codziennie płacisz jednak oporami toczenia, komfortem i poziomem hałasu na nierównościach.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...