Davitt87 Napisano Sobota o 15:24 Napisano Sobota o 15:24 Cześć wszystkim, Stoję przed ostatecznym wyborem szosy na najbliższy sezon. Tak naprawdę decyzję pomiędzy tymi dwoma modelami muszę podjąć do końca jutrzejszego dnia Mowa o: 1. Scott Foil RC 10 full Ultegra DI2 - model rocznikowy 2025 (kolor czarny mat). Pełna specyfikacja: https://www.scott.pl/produkt/1787/13349/Rower-Foil-RC-10-Black 2. Canyon Aeroad CF SLX8 AXS (napęd na SRAM FORCE AXS), rocznik 2025, kolor RAPID RUBY. Pełna specyfikacja: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/rowery-aero/aeroad/aeroad-cf-slx/aeroad-cf-slx-8-axs/3966.html?dwvar_3966_pv_rahmenfarbe=R107_P03 W tym momencie mam rezerwację Scotta i trochę wątpliwości w tym temacie. Chciałbym Was prosić o radę. Co wybralibyście na moim miejscu. Pominimy temat ceny roweru - możemy na potrzeby porównania założyć że oba są w identycznej cenie. Moje wątpliwości do Scotta: 1. Kolor czarny mat i jego utrzymanie w czystości jak i również jakość lakierów matowych (łatwość powstawania rys itp.), 2. W tej specyfikacji nie ma pomiaru mocy (Canyon ma), 3. Brak zintegrowanego kokpitu w Scottcie na pewno na minus, 4. Sztyca modułowa która podobno lubi wydawać dzwięki. 4. Koła Syncros Capital - W Canyonie jest ZIPP Firecast 404 który wydaje mi się bardziej pożądanym. Moje wątpliwości do Canyona: 1. Forma dostawy - tylko zamówienie internetowe z dostawą w kartonie, 2. Napęd Sram AXS - nie miałem nigdy do czynienia (w ogóle nigdy nie jeździłem na DI2 - obecnie mam mechaniczną Ultegrę). Wiem, że SRAM będzie trochę droższy w eksploatacji (koszt kasety, łańcucha). Co byście na moim miejscu wybrali? Będę wdzięczny za wszelkie porady. :) Cytuj
chrismel Napisano Sobota o 15:41 Napisano Sobota o 15:41 Canyon. Czerwony jest szybszy. Zresztą masz nawet w opisie: Rapid 2 Cytuj
Mihau_ Napisano Sobota o 18:29 Napisano Sobota o 18:29 3 godziny temu, Davitt87 napisał: 1. Kolor czarny mat i jego utrzymanie w czystości jak i również jakość lakierów matowych (łatwość powstawania rys itp.), Z czasem przyzwyczaiłem się do wszechobecnych plam i zacieków na rowerze, też się przyzwyczaisz😁 3 godziny temu, Davitt87 napisał: 3. Brak zintegrowanego kokpitu w Scottcie na pewno na minus, To już kwestia czy będziesz musiał dokonywać zmian, jeśli tak będzie taniej. 3 godziny temu, Davitt87 napisał: 1. Forma dostawy - tylko zamówienie internetowe z dostawą w kartonie, i 30 dni na zwrot używanego roweru Cytuj
chrismel Napisano Sobota o 19:51 Napisano Sobota o 19:51 To tak już bardziej serio o elektronice. Te akumulatory wystarczają teoretycznie na długo. Oczywiście dopóki nie zapomnisz ich naładować. W przypadku SRAM-a możesz wozić zapasowy. Poza tym łatwiej go naładować niż podpinać cały rower pod gniazdko na Shimano. W ostateczności możesz nawet podmienić przód i tył. Więc jak dla mnie AXS jest górą. Tak na marginesie. Warto gdzieś wrzucić baterię do klamkomanetek. Działa na tyle długo że rozładuje się w najmniej oczekiwanym momencie. Cóż. Prawo Murphy'ego Co do kosztów eksploatacji to nie będzie wielkiej różnicy. Kaseta wystarcza spokojnie na 20.000 km. Oczywiście pod warunkiem wymiany łańcuchów na czas. Łańcuchy SRAM-a są faktycznie ciut droższe ale czy przy takiej cenie roweru ma to aż takie znaczenie dla Ciebie ? A co do reszty. Wybierałbym sercem i oczami. Taki rower musi się podobać. Bo z praktycznego punktu widzenia na rowerze za połowę tej kwoty pojedziesz tak samo szybko. 2 Cytuj
Davitt87 Napisano Poniedziałek o 06:36 Autor Napisano Poniedziałek o 06:36 Dzięki Panowie! Zamówiony Canyon. 😊 Martwią mnie jedynie koła hookless w systemie bezdętkowym. Jestem w tym zielony, także będzie trzeba trochę wiedzy przyswoić. 😊 Cytuj
olo850 Napisano Poniedziałek o 09:56 Napisano Poniedziałek o 09:56 Ta wiedz sprowadza się do stosowania kompatybilnych opon oraz kontrolowania ciśnienia. Musisz z rezerwą podchodzić do nieznanych manometrów, zbyt wysokie ciśnienie potrafi zrzucić oponę. 1 Cytuj
Davitt87 Napisano Poniedziałek o 09:59 Autor Napisano Poniedziałek o 09:59 Dzięki. Rozumiem, że nie ma konieczności zalewania opony mlekiem i mogę jeździć na detkach w takim systemie? Opony w tym Canyonie to Pirelli P Zero Race TLR. Cytuj
olo850 Napisano Poniedziałek o 10:08 Napisano Poniedziałek o 10:08 Pewnie możesz, ale sensowność takiego rozwiązania dyskusyjna. Tubeless będzie pewnie szybszy a przecież po to kupujesz czerwonego. Szczegóły masz tutaj https://www.sram.com/en/zipp/campaigns/hookless-tire-compatibility Cytuj
KNKS Napisano Poniedziałek o 11:51 Napisano Poniedziałek o 11:51 1 godzinę temu, Davitt87 napisał: Dzięki. Rozumiem, że nie ma konieczności zalewania opony mlekiem i mogę jeździć na detkach w takim systemie? Opony w tym Canyonie to Pirelli P Zero Race TLR. Możesz. Tylko skoro i tak będziesz ograniczony do 5 bar, to chyba lepiej zamleczyć. Cytuj
spidelli Napisano Poniedziałek o 12:26 Napisano Poniedziałek o 12:26 Nigdy nie miałem do czynienia z mlekiem ale kupiłem zamleczone rowery i odmleczam - będą dętki butylowe. Może będę wolniejszy ale nie chce mi się babrać w mleku. Ani w szosie - gdzie wpada opona do trenażera ani w gravelu - gdzie zamierzam rotować oponami. Przez 6 lat odkąd wróciłem do roweru raz złapałem kapcia - użyłem zestawu naprawczego w spraju i dojechałem do domu. 1 Cytuj
Davitt87 Napisano Poniedziałek o 12:28 Autor Napisano Poniedziałek o 12:28 Domyślam się, że Canyon dojedzie do mnie na dętkach (z tego co się zdążyłem zorientować to tak właśnie robią). Pojeżdżę na początku bez zmian i pomyślę co dalej. Przeryłem już pół internetu w tym temacie i widzę że zdania są strasznie podzielone. Mój mechanik odradza zamleczanie w szosie. Z dużo babrania. W najgorszym wypadku zmienię koła na hooked.😁 Cytuj
KNKS Napisano Poniedziałek o 13:38 Napisano Poniedziałek o 13:38 Sam byłem świadkiem jak, na szczęście na postoju, opona dedykowana pod hookless postanowiła ewakuować się z obręczy opryskując wszystko dookoła mlekiem Stans. Fakt, że była napompowana jakieś 0,5bar ponad limit, ale to jednak ☠️. Co to za paskudny, nikomu nie potrzebny, wynalazek 🙄. Cytuj
spidelli Napisano Poniedziałek o 16:57 Napisano Poniedziałek o 16:57 Mało wiem na ten temat, u mnie po prostu wygoda bierze górę. W MTB powiedzmy, do niskich ciśnień, żeby nie było snejków... Ale w szosie... No nie wiem Cytuj
chrismel Napisano Poniedziałek o 18:24 Napisano Poniedziałek o 18:24 5 godzin temu, Davitt87 napisał: Przeryłem już pół internetu w tym temacie i widzę że zdania są strasznie podzielone. Możesz rozważyć dętki latex. Masz wtedy takie same opory toczenia oraz komfort jak na tubeless. Minus - musisz pompować codziennie. Plus - jak złapiesz kapcia to wymiana dętki jest czyściutka. Podejrzewam że jak wydajesz tyle na rower to ciuchów nie będziesz kupował na Aliexpress A w przypadku tubeless ryzyko ich zabrudzenia którego nie da się usunąć jednak jest. Jeżdżę na latexie już ze dwa lata. Wożę 1 dętkę Pirelli TPU w wersji 70g żeby w awaryjnej sytuacji nie musieć się z nią cackać. Do tego pompkę i nabój CO2. Nie uważam tubeless za must have. Ale żaden system nie jest idealny. Każdy ma wady i zalety. Sam musisz określić co dla Ciebie będzie najlepsze. Można rozważyć TPU na stałe ale za to ze nie musisz pompować codziennie płacisz jednak oporami toczenia, komfortem i poziomem hałasu na nierównościach. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.