Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heja

Pierwszy raz zmieniam opony ,dla mnie to zupełna nowość -uprasza się o wyrozumiałość:)

szukam nowych gum w przystępnej cenie na rok 2025 dla miejskiego gravela :

- obręcz to Dt Swiss 545d 700c

- Nie stosuje mleka 

- jazda to 60 asfalt /40 szutry 

Większość tras to jednak asfalt, ubite szutry, ale trochę wolnego piachu też bywa, deszcz sporadycznie raczej jak złapie w trasie.Raczej bez ciężkiego terenu i żadnych zawodów – zwykle okolice puszczy Kampinoskiej/Świder /Falenica. Fajnie jak by była szybka na asfalcie i ubitych ścieżkach, ale też w miarę pewna na trudniejszym terenie-wiem ideału brak ,ale liczę na rozsądny kompromis.Nie chce wydawać chorego budżetu bo tyle nie jeżdżę .150 na sztukę -skłaniałbym się nawet niżej .Nie walczę z wagą stąd druty mogą być.

Początkowo myślałem o :

1.HUTCHINSON Touareg w wersji podstawowej choć nie przekonuje mnie brak wkładki antyprzebiciowej /no chyba ze to marketing?/

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-hutchinson-touareg-pd42685/

2.Continental Terra Trail 700C SW  

https://www.rowertour.com/p/280930/opona-zwijana-continental-terra-trail-700c-sw-czarna#rozmiar-40c

3. CONTINENTAL Contact Speed 700x42c zastanawiam się czy jednak nie pójść w te stronę

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/?v_Id=113388

4.Hutchinson Touareg Hardskin TLR Tanwall

https://www.decathlon.pl/p/opona-rowerowa-gravelowa-700x40-hutchinson-touareg-hardskin-tlr-tanwall/_/R-p-X8896300?mc=8896300&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-gen_f-cv_o-roas_xx-marki-ami-css&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIl4Cm5pCWjAMVLa5oCR1Q7xyrEAQYASABEgK0ZPD_BwE

5. opaska antyprzebiciowa  np Zefal Z-Liner Co sadzicie o wkładkach antyprzepięciowych?Chyba zwykle opony ich nie maja ? Jak  to się sprawdza ?

https://www.szumgum.com/opaska-antyprzebiciowa-zefal-z-liner-29er-34mm.html

Jakieś pomysły ,wasze odczucia , doświadczenia ?

Za wszystkie info pięknie dziękuję .

Zetor

Napisano

Nikt nic bo tematów z oponami do grawela sądziesiątki na tym forum. I to aktualnych. Użyj forumowej wyszukiwarki i zobacz co jest polecane. Ile razy można pisać to samo? Jak chcesz coś szybkiego to popatrz na opory toczenia na Bicycle Rolling Resistance | Rolling Resistance Tests. Jak chcesz żeby zachowało jakąś tam dzielność na szutrach to jakieś klocki z boku też by się przydały. Czyli jakiś semislick byłbu o.k., Twoje Touaregi są gdzieś daleko, daleko w tych testach. Z Hutchinsona miałem Overide i były bardzo dobre, co prawda ja miałem w szerokości 35c ale podejrzewam, że szersze też są o.k. Z linkowanych Terra Traile wypadają już lepiej. Contact Speedy polegną na najmniejszym piasku. Wszystkie semislicki typu Hutchinson Overide, Specialized Pathfinder, itp. powinny być o.k. Ja mam obecnie Maxxis Receptor 40c i uważam, że są bardzo fajne, w miarę szybkie na asfalcie, bardzo dobrze dają radę na szutrach. Miałem Vittoria Tereno Dry i na szutrach ślizgały się jak na lodzie. Ludzie chwalą Tufo Thundero, które są bardzo wysoko w testach na opory toczenia ale są dość podatne na przebicia a w mieście będziesz na to narażony (potłuczone butelki) i musisz brać to pod uwagę. No i żeby nie były za ciężkie

Napisano

Wejdź na bikerollingresistance i studiuj tabele, szczególnie z uwzględnieniem odporności na przebicie i znajdź sobie jakiś kompromis.

Też mam dętki i jeżdżę na Tufo Swampero HD, których akurat w tych testach jeszcze nie ma. Tylna zrobiła 5 tys km do zdarcia opony i pierwszego przebicia. Kupiłem następną taką samą. Tufo Thundero (bez HD) były znacznie bardziej delikatne, niespecjalnie odczuwałem żeby były wyraźnie szybsze choć na papierze muszą być. Tylko ja się czasem zapuszczam w tereny bliżej mtb.

Ale nie jechałem na żadnej z Twoich linków, nie mam porównania.

Napisano

Sam miałem te opony na liście (oprócz kilku innych) więc dorzucę swoje '3 grosze'. Zacząłbym od tego, że nie warto kupować opon w tej podstawowej wersji - droższe warianty mają lepszą gumę więc jakość jazdy jest po prostu lepsza - bardziej przyczepne, mniejsze opory toczenia.

Continentale to podobno świetne opony ale mają niską żywotność (1,5-2tys km) więc ja je odpuściłem.

Tufo Tundero to świetna opona ale ma niską odporoność na przebicia (chociaż ja w połączeniu z dętkami nigdy na tym kapcia nie miałem)

Niedawno założyłem Michelin Power Gravel (47c z przodu i 40c z tyłu) i po pierwszych kilkuset kilometrach wydaje się bardzo fajną oponą. Na asfalcie toczy się lepiej niż Vittoria Terreno Dry, które miałem wcześniej i porównywalnie do Tufo Thundero. Mają (chyba) całkiem przemyślany bieżnik, który dobrze sobie radzi w lekkim terenie, średnim błocie, piachu czy leśnych ścieżkach - budzi zaufanie w zakrętach. 

Rozważałem jeszcze Pirelli Gravel H lub mix Gravel M/H, które też są super popularne.

Napisano

Ma mam Tufo Speedero. Obecnie na mleku, wcześniej na dętkach. Toczy się fajnie, gumy nie było, przez jakiś czas ustąpiła miejsca szerszej Vittorii terreno zero. Speedero czasem zabuksuje, ale strachu nie ma. Jednak jak się ją bierze do ręki samą, to cieniutka, że aż strach. Opona na asfalt i w miarę suche drogi naturalne. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...