Lukasgd Napisano Wtorek o 17:22 Napisano Wtorek o 17:22 Cześć, Jak w temacie, szukam roweru ze zwiększoną nośnością. Trasy raczej po mieście, ewentualnie wycieczki poza miasto ale bez szaleństw. Cytuj
Mihau_ Napisano Wtorek o 17:29 Napisano Wtorek o 17:29 W decathlonie masz 170 kg https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407?mc=8643286&snrai_campaign=DJ65Yr4xNFmv&snrai_id=0ca9db5d-258c-42c9-bb1e-7bedf912b33c https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-900/_/R-p-332461?mc=8643287&snrai_campaign=DJ65Yr4xNFmv&snrai_id=0ca9db5d-258c-42c9-bb1e-7bedf912b33c Cytuj
HSM Napisano Wtorek o 17:33 Napisano Wtorek o 17:33 (edytowane) A 170 kg może być (w tym bagażnik o nośności 40 kg)? Bo jak tak, to https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407 napęd 1x11 (36x11-46), sztywne osie, koła 36-szprychowe, hydrauliczne hamulce, oświetlenie z dynama Shimano... No @Mihau_ mnie ubiegł 🙂 PS. Idzie wiosna, ludzie intensywnie pytają o rowery... Edytowane Wtorek o 17:34 przez HSM Cytuj
Lukasgd Napisano Wtorek o 17:49 Autor Napisano Wtorek o 17:49 A coś takiego/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trekkingowy-kalkhoff-image-xxl-pd37354/?srsltid=AfmBOopgawXTGrBZNbzqYwU65yGzxW3plGtB_9VkscaX4PsZnMb8tIMU Cytuj
HSM Napisano Wtorek o 18:47 Napisano Wtorek o 18:47 Jeżeli szukasz roweru łączącego w sobie różne schodzące lub dziwne technologie, to możesz brać... hamulce obręczowe (wprawdzie hydrauliczne Magury, ale to jest pieśń przeszłości) vs. współczesne hydrauliczne tarczówki koła z osiami gwintowanymi (9x135, 9x100) vs współczesne sztywne osie (thru axles 12x100, 12x142) dziwne elementy wykończenia - kanapowe siodło (czy tam są sprężyny czy ja dobrze widzę?) osadzone na tajemniczej sztychy amortyzowanej (czyli rzeczy albo dyskusyjne w realnym komforcie, a w dodatku - jak dla mnie - pierwsze do zepsucia zwłaszcza jak będzie tam siadać ktoś ciężki) vs standardowe komponenty (ergonomiczne siodło + sztyca 31,6 mm), które, jak się nie spodobają, to zawsze można wymienić na pożądane; do tego ten dziwny, regulowany mostek, który wygląda jakby pochodził z czasów sterów skręcanych (jak to się w ogóle łączy ze sterami ahead???)... klocowaty pseudouginacz na przedzie vs. bezobsługowy sztywny widelec chyba z aluminium nieznane dynamo vs Shimano Deore XT Jedynym jako tako wyróżniającym się elementem tego roweru jest 8-biegowa piasta planetarna Nexus (jako ciekawe rozwiązanie do w miarę bezobsługowej eksploatacji w warunkach miejskich), ale nawet to w zestawieniu ze współczesnym napędem 11-rzędowym na Microshifcie już tak nie błyszczy. Zresztą ten Nexus w Kalkhoffie jest i tak zestawiony bez sensu, bo w porównaniu z Riversidem brakuje mu miękkich biegów (poniżej zestawienie dla rekreacyjnej kadencji 60). Podsumowując, ten Kalkhoff to taki powolny bułkowóz dla starszego użytkownika o sporej masie, który wcale temu użytkownikowi nie pomaga jechać. A w polskich warunkach jak się zepsuje, to tylko będzie problem, bo samemu trudniej naprawić, a i serwisy z tymi Magurami i planetarką będą cmokać i wydziwiać. Przy okazji w Niemczech Kalkhoff to chyba właśnie synonim roweru dla emeryta. Po drugiej stronie narożnika masz w miarę współczesny rower bez wydziwiania, za to zaprojektowany tak, by przetrwał wiele i nie utrudniał jazdy użytkownikowi. W dodatku od producenta i z sieci, która słynie z proklienckiej postawy serwisu, a i sama rama ma dożywotnią gwarancję. To wszystko za 700 zł więcej. Po co wydziwiać..? 1 Cytuj
Mihau_ Napisano Wtorek o 18:56 Napisano Wtorek o 18:56 Godzinę temu, Lukasgd napisał: A coś takiego/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trekkingowy-kalkhoff-image-xxl-pd37354/?srsltid=AfmBOopgawXTGrBZNbzqYwU65yGzxW3plGtB_9VkscaX4PsZnMb8tIMU Ni ciekawego, ciężki dziadkowóz z wymyślnymi (hamulce) i mało efektywnymi (nexus) rozwiązaniami Do tego qr więc ryzyko uszkodzenia osi koła przy ciężkim zawodniku Jeśli nie masz fetyszu posiadania amortyzacji z przodu (na asfalt zbędna) to nie przebijesz decathlona Cytuj
marvelo Napisano Wtorek o 19:40 Napisano Wtorek o 19:40 Jakie QR? Obie piasty na nakrętki. Choć trzeba przyznać, że te w Nexusach dość łatwo "przekręcić", bo oś ma ścięcie i powierzchnia robocza gwintu jest znacznie mniejsza (długość nakrętki ma to nieco rekompensować). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.