Kasiaimichal Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca Witajcie. Jestem użytkownikiem roweru Globetroter Unibike od września 2024. Rowerem zrobiłem 2800km i pojawił się luz na amortyzatorze. Jest on na tyle duży że hamując po prostu czuje na kierownicy dziwne zjawisko ruszania się tego to jest mega nie przyjemne. Jest jakaś możliwość wyeliminować go w tym modelu amorka lub czy miał ktoś podobną przypadłość na tym modelu? Cytuj
chudzinki Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca Jeżeli jesteś pewny, że to na amortyzatorze (a nie np. na sterach) to jedyną sensowną decyzją jest wymiana np. na https://www.bike-discount.de/en/rockshox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65-qr-2 Cytuj
wr81 Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca +1 do sprawdzenia luzu na sterach w pierwszej kolejności (filmik przykładowy wzięty pierwszy z brzegu) Cytuj
Kasiaimichal Napisano 17 Marca Autor Napisano 17 Marca 22 minuty temu, Kasiaimichal napisał: Witajcie. Jestem użytkownikiem roweru Globetroter Unibike od września 2024. Rowerem zrobiłem 2800km i pojawił się luz na amortyzatorze. Jest on na tyle duży że hamując po prostu czuje na kierownicy dziwne zjawisko ruszania się tego to jest mega nie przyjemne. Jest jakaś możliwość wyeliminować go w tym modelu amorka lub czy miał ktoś podobną przypadłość na tym modelu? Tak jestem pewien. Naciskajac hamulec i ruszając przód tył to aż wręcz czuć stuki nie tylko luzy. Ten amor taki kiepski? A jakaś tulejka czy coś wymienić? Cytuj
chudzinki Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca Najniżej w hierarchii Suntour ... Możesz spytać tutaj czy jest taka możliwość (ja nie mam pojęcia) https://activia.sgl.pl/ - użytkownik @ACTIVIA bywa na forum. Cytuj
zekker Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca 15 godzin temu, Kasiaimichal napisał: Tak jestem pewien. Naciskajac hamulec i ruszając przód tył to aż wręcz czuć stuki nie tylko luzy. To jeszcze o niczym nie świadczy. Luźne stery dadzą taki sam efekt, powiedziałbym nawet że z większym prawdopodobieństwem. Ba luźny klocek w zacisku może dać podobne efekty. Sprawdzenie sterów, mostka, goleni to jakieś 5-10 minut roboty. Skasowanie luzów na sterach do 5 minut. Wymiana tulejek w amorze nie wiem czy ma sens. Wydasz ze 150zł, a za kilka miesięcy problem pewnie wróci, jeżeli to wytarte tuleje ślizgowe. Cytuj
marvelo Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca Luzy na tulejach widelca najłatwiej wyczuć palcem, przykładając go pomiędzy podkowę a górne golenie i ruszając rowerem przód-tył na zaciśniętym przednim hamulcu. To się robi w kilka sekund. Luzy na sterach też najlepiej palcem. Nawet laik jest w stanie odróżnić gdzie ten luz jest. Cytuj
zekker Napisano 19 Marca Napisano 19 Marca No ja bym jednak uważał na te palce miedzy golenią, a podkową A na sterach dosyć łatwo pomylić z mimowolnym skrętem, trzeba jednak trochę uwagi i wyczucia. Na pewno jest to jedna z dokładniejszych metod, tylko przy takich stukach, gdyby pochodziły z amortyzatora, to gołym okiem też by było widać "łamanie" się goleni. Cytuj
Kasiaimichal Napisano Środa o 21:08 Autor Napisano Środa o 21:08 W dniu 17.03.2025 o 16:49, chudzinki napisał: Jeżeli jesteś pewny, że to na amortyzatorze (a nie np. na sterach) to jedyną sensowną decyzją jest wymiana np. na https://www.bike-discount.de/en/rockshox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65-qr-2 On ten amorek podczas użytkowania jest pozbawiony takiego luzu roboczego? Ten co ja mam nie jest ponoć jakiś wielki lecz mnie to denerwuje.... Chciałbym wiedzieć czy ten co proponujesz nie ma po pół roku tak jak ten co aktualnie ja mam W dniu 17.03.2025 o 16:49, chudzinki napisał: Jeżeli jesteś pewny, że to na amortyzatorze (a nie np. na sterach) to jedyną sensowną decyzją jest wymiana np. na https://www.bike-discount.de/en/rockshox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65-qr-2 No i też by mnie interesowało czy ten amorek który proponujesz ma wszystkie mocowania które ma teraz mój. Czy tarcza podejdzie czy błotniki, lampkę zamocuje. No i czy geometria nie ulegnie zmienie. Dzięki zA info Cytuj
chudzinki Napisano Czwartek o 08:28 Napisano Czwartek o 08:28 (edytowane) To najlepszy amortyzator do tego typu rowerów. Odpowiednio serwisowany będzie na lata. Jeżeli masz ten rower https://www.unibike.pl/globetrotter.html to hamulce pasują. Geometria się nie zmieni. Co do błotników i lampki - wg zdjęć ma mocowania, ale lepiej dopytaj. Edytowane Czwartek o 08:30 przez chudzinki Cytuj
Kasiaimichal Napisano Czwartek o 16:16 Autor Napisano Czwartek o 16:16 W porządku. Lecz czy on nie będzie miał takiego luzu dziwnego? I jeszcze apropo tych błotników i lampki czy będzie pasowało to kogo zapytać? Sprzedającego rower czy amor Cytuj
zekker Napisano Piątek o 08:10 Napisano Piątek o 08:10 (edytowane) Amortyzator ma gwintowany otwór na błotnik i lampkę. Kwestia dopasowania długości śruby, ewentualnie wspornika lampki, żeby się wszystko zmieściło. Patrząc po zdjęciach, to zamocowany jest mniej typowy uchwyt lampki. Nie wiem czy montaż od przodu jest jakiś uniwersalny, czy każdy producent ma swój patent. W ostateczności będzie trzeba dać nowy uchwyt. Od przodu wygląda tak (po zdjęciu osłony): Od tyłu: Rozstaw +/- 32mm, otwory bez gwintu. Otwory pod pręty błotnika są. Mogą wymagać adaptera, kwestia jak jest mocowany. Jeżeli dobrze widzę na zdjęciach, to prawdopodobnie można wykręcić te co masz obecnie. Może być konieczna regulacja długości prętów. Jak dobrze pójdzie to na uchwycie, jak gorzej to będzie trzeba dociąć, a jak bardzo źle to dać nowe dłuższe. W jednym rowerze mam po prostu kątownik (z rowerowego): W drugim Suntour-owe lub SKS (prawdopodobnie też takie masz): Odnośnie luzu, to ciężko powiedzieć nie mając pewności co masz teraz, jakie są twoje odczucia tego luzu. A luz będzie praktycznie zawsze, mniejszy lub większy ale tego się nie uniknie. Po prostu taka jest konstrukcja, że bardzo ciężko zrobić coś co działa poprawnie, a jednocześnie jest mega sztywne na łączeniu goleni. Inna sprawa, że nie wszystko to wina amortyzatora. Jak się zaciśnie przedni hamulec i buja rowerem przód/tył, to też ugina się opona, ugina sam amortyzator, może być lekki luz na zacisku hamulca. Mój w mieszczuchu ma z 6k km, w drugim 4k. Testu na bujanie by nie przeszeły, ale palcem na goleni już to tak oczywiste nie jest, że to luz tutaj, a tym bardziej tak duży. Tak czy inaczej podczas jazdy tego kompletnie nie czuć, a tym bardziej nie przypomina to zajechanego amortyzatora. Edytowane Piątek o 08:11 przez zekker Cytuj
chudzinki Napisano Piątek o 09:04 Napisano Piątek o 09:04 16 godzin temu, Kasiaimichal napisał: Sprzedającego rower czy amor Amor oczywiście... Ale skoro @zekker ma taki sam model to temat chyba wyjaśniony. Cytuj
Turysta05 Napisano Piątek o 09:32 Napisano Piątek o 09:32 To żeby amortyzator się zużył i nabrał duże luzy po 3ooo km (o ile był zadbany), nawet taki Suntour jest mało prawdopodobne, chyba że @Kasiaimichal masz pecha🥴. Mi w starym rowerze poluzowały się łożyska sterów i to daje wyraźny luz, trzeba dociągnąć albo wymienić aby degradacja nie postępowała. Po 5 latach i tysiącach km pojawił się też luz na amortyzatorze Suntour XCM30, chociaż jest czysty i zadbany, ale to nie przeszkadza w turystycznej jeździe, nie wywołuje dźwięków. Nic z tym nie robię, tylko dbam i obserwuję😉 Ale gdy trzeba, to wymiana przedniego amortyzatora jest łatwa. Ja wymieniłem SR Suntour XCM30 w moim nowszym rowerze po ok. 25oo km nie dla tego, że luzy, nadal dobry, tylko okazał się za miękki dla ciężkiego elektryka i w ogóle kiepścizna🥴. Obwiniam za to producenta. Wymieniłem na powietrzny, co tu opisałem: http://[amortyzator przedni] NanLio X7 PRO 140/120 z Aliexpres Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.