Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

@wiesiors4 Możesz jeszcze zobaczyć Treka FX 2 Disc - minimalnie lżejszy niż ten Spec, bo jest w nim alu widelec, a nie stal, mniej więcej o wadze tego niedostępnego Mistrala (podobna konstrukacja), no i na pewno lżejszy od Marinów - a już na 100% od Kentfielda, za to z hydraulicznymi hamulcami i 2x9. W sieci widać taką ofertę https://e-velomania.pl/rower-trek-fx-2-disc-grafitowy (różne kolory mają różną dostęność rozmiarów). Nie znam sklepu, ale piszą o salonie w Bydgoszczy, więc nie jest to raczej strona widmo...

EDYTOWANE: Kurczę, znowy dałem plamę, bo szukałem w sieci tego Treka FX 2 oczywiście w wersji z obniżoną górną rurą (Stagger) i nigdzie nie mogłem znaleźć takiego w cenie do 2500, więc jak już mi wyskoczył ten z linku powyżej, to nie zauważyłem, że to są normalne ramy, a nie "damskie"... Może Tobie uda się znaleźć odpowiedniego w budżecie...

@Greg1 Nie powinienem odpowiadać za autora w sprawie - dlaczego opona 35C, ale domyślam, się, że może chodzić o postrzeganie (i przy okazji kompletowanie) rowerów przez producentów. Jak taki fitness jest pod węższą oponę, to jest szansa, że reszta konstrukcji jest nastawiona na lekkość i szybkość (oczywiście z przymrużeniem oka). Jak masz oponę 40, a miejsce na więcej - jak w tym Kentfieldzie, to od razu zakładam, że to bardziej miejsko-szutrowy cruiser, a nie szybki pomykacz. Zresztą to się sprawdza z Marinem. Kentfield nawet nie jest w marinowej przegródce "fitness", tylko ląduje w przegródce "hybrid", a producent określa go jako "retro-modern" - czyli mówimy raczej o wyprostowanej sylwetce jak na holenderce, tylko z grubszymi oponami (reach 380 a stack aż 633 w rozm. S). Nie wiem jak Fairfax (który jest o niebo bardziej "usportowiony" od Kentfielda - reach 385/400 i stack 557/571 w XS/S), ale ta nowoczesna "holenderka" musi ważyć i są w sieci opisy, że to jest ponad 13 kg. To jest dobre do jazdy a'la krążownik miejskich ścieżek, ale z lekkim pomykaczem nie ma wiele wspólnego.

Edytowane przez HSM
Napisano

@HSM Nie będę się spierał o wagę Kentfielda bo szczerze mówiąc nawet jej nie sprawdziłem :) ale miejsce na oponę nie ma nic wspólnego z lekkością/szybkością/usportowieniem (oczywiście z przymróżeniem oka :)) bo mam też fitnessa Cube SL Road na Tiagrze 2x10 z miejscem na oponę 42c (czy nawet 45c) i jest to naprawdę szybki, miejski pomykacz :)

Napisano

Co do opon, to oprócz tego co napisał kolega wyżej, to generalnie w większości przypadków węższa opona tego samego typu to wyższe prawdopodobieństwo mniejszych oporów - tak jak na przykład większa moc auta w obrębie tej samej klasy to prawdopodobieństwo lepszych osiągów. I o ile osiągi aut łatwo sobie porównać, bo sa to dane ogólnodostępne i powszechne, to jak porównać ze sobą kwestie oporów toczenia opon? Przecież takich danych nie ma.

Bardzo spodobał mi się ten Trek i znalazłem staggera w rozmiarze "M", który teoretycznie jest przeznaczony dla osoby od 165 cm, za 2300 więc chyba idealnie 🙂

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...