wiesiors4 Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca Hej, czy w tym budżecie znajdę coś lepszego niż: https://allegro.pl/oferta/rower-marin-fairfax-1-st-2023-13669587276 Wymagania: rower musi być jak najlżejszy, na cienkiej oponie (w punkt 35 mm, max 38/1,5"), widelec nie musi być amortyzowany. Mówimy oczywiście o nówce 🙂 Cytuj
wr81 Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca https://www.wysepka.pl/rowery-urban/14699-31537-rower-fitness-specialized-sirrus-x-20-step-through.html#product-section-specification Trochę droższy, ale: lżejszy, hamulce hydrauliczne a nie mechaniczne, napęd 1x. Opony trochę szersze niż zakładane ale bieżnik mało agrsywny. Cytuj
wiesiors4 Napisano 17 Marca Autor Napisano 17 Marca Fajny, ale niestety budżet 2500 jest nieprzekraczalny :< Cytuj
HSM Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca (edytowane) to może https://www.dobrerowery.com/romet-mistral-1d-p-20301.html Kurczę, jednak nie - wyprzedany... W Martes Sport jest jeden jeszcze taniej , ale niestety rozmiar 52... Edytowane 17 Marca przez HSM Cytuj
wiesiors4 Napisano 18 Marca Autor Napisano 18 Marca Kurde naprawdę ciężko coś znaleźć. W tej cenie ten Marin będzie chyba najlepszy. Cytuj
Greg1 Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca W zakładanym budżecie da się kupić Marina Kentfielda 2 na teoretycznie lepszym osprzęcie, tzn. prostszym w obsłudze, 1x10: Rower miejski MARIN - KENTFIELD 2 ST rozmiar M oliwkowy - A-2882F-F1-17 - 16434308635 - Allegro.pl Dlaczego opona musi być 35c? Zawsze możesz wymienić na węższe ale myślałem, że obecnie już wszyscy są śwaiadomi, że wężej wcale nie znaczy szybciej i z mniejszymi oporami Cytuj
HSM Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca (edytowane) @wiesiors4 Możesz jeszcze zobaczyć Treka FX 2 Disc - minimalnie lżejszy niż ten Spec, bo jest w nim alu widelec, a nie stal, mniej więcej o wadze tego niedostępnego Mistrala (podobna konstrukacja), no i na pewno lżejszy od Marinów - a już na 100% od Kentfielda, za to z hydraulicznymi hamulcami i 2x9. W sieci widać taką ofertę https://e-velomania.pl/rower-trek-fx-2-disc-grafitowy (różne kolory mają różną dostęność rozmiarów). Nie znam sklepu, ale piszą o salonie w Bydgoszczy, więc nie jest to raczej strona widmo... EDYTOWANE: Kurczę, znowy dałem plamę, bo szukałem w sieci tego Treka FX 2 oczywiście w wersji z obniżoną górną rurą (Stagger) i nigdzie nie mogłem znaleźć takiego w cenie do 2500, więc jak już mi wyskoczył ten z linku powyżej, to nie zauważyłem, że to są normalne ramy, a nie "damskie"... Może Tobie uda się znaleźć odpowiedniego w budżecie... @Greg1 Nie powinienem odpowiadać za autora w sprawie - dlaczego opona 35C, ale domyślam, się, że może chodzić o postrzeganie (i przy okazji kompletowanie) rowerów przez producentów. Jak taki fitness jest pod węższą oponę, to jest szansa, że reszta konstrukcji jest nastawiona na lekkość i szybkość (oczywiście z przymrużeniem oka). Jak masz oponę 40, a miejsce na więcej - jak w tym Kentfieldzie, to od razu zakładam, że to bardziej miejsko-szutrowy cruiser, a nie szybki pomykacz. Zresztą to się sprawdza z Marinem. Kentfield nawet nie jest w marinowej przegródce "fitness", tylko ląduje w przegródce "hybrid", a producent określa go jako "retro-modern" - czyli mówimy raczej o wyprostowanej sylwetce jak na holenderce, tylko z grubszymi oponami (reach 380 a stack aż 633 w rozm. S). Nie wiem jak Fairfax (który jest o niebo bardziej "usportowiony" od Kentfielda - reach 385/400 i stack 557/571 w XS/S), ale ta nowoczesna "holenderka" musi ważyć i są w sieci opisy, że to jest ponad 13 kg. To jest dobre do jazdy a'la krążownik miejskich ścieżek, ale z lekkim pomykaczem nie ma wiele wspólnego. Edytowane 18 Marca przez HSM Cytuj
Greg1 Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca @HSM Nie będę się spierał o wagę Kentfielda bo szczerze mówiąc nawet jej nie sprawdziłem ale miejsce na oponę nie ma nic wspólnego z lekkością/szybkością/usportowieniem (oczywiście z przymróżeniem oka ) bo mam też fitnessa Cube SL Road na Tiagrze 2x10 z miejscem na oponę 42c (czy nawet 45c) i jest to naprawdę szybki, miejski pomykacz Cytuj
wiesiors4 Napisano 19 Marca Autor Napisano 19 Marca Co do opon, to oprócz tego co napisał kolega wyżej, to generalnie w większości przypadków węższa opona tego samego typu to wyższe prawdopodobieństwo mniejszych oporów - tak jak na przykład większa moc auta w obrębie tej samej klasy to prawdopodobieństwo lepszych osiągów. I o ile osiągi aut łatwo sobie porównać, bo sa to dane ogólnodostępne i powszechne, to jak porównać ze sobą kwestie oporów toczenia opon? Przecież takich danych nie ma. Bardzo spodobał mi się ten Trek i znalazłem staggera w rozmiarze "M", który teoretycznie jest przeznaczony dla osoby od 165 cm, za 2300 więc chyba idealnie 🙂 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.