Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam do znawców w temacie o pytanko czy jeden amortyzator od drugiego głównie różni się różnicą masy około 250-300g?

Czy może jest znacząca różnica w pracy i komforcie przy użyciu REBY bo zakładam że ona jest lepsze w tym zestawieniu. 

Najchętnie proszę opinie osoby która z jednym i z drugim miała styczność bo jednak praktyka ponad wszystko. ;)

  • Mod Team
Napisano

Markhor o ile wiem (jak się nic nie zmieniło), ma golenie 30 mm, a Reba 32 mm, więc jest sztywniejsza. Od Reby lepiej pracuje Fox, który jest jednak mniej sztywny i droższy w serwisie.

Napisano

Markhor na seryjnym tłumiku, przy prawidłowo ustawionym sag-u, przy dohamowaniach zapadał mi się do połowy skoku. Sytuację poprawiła wymiana tłumika na kompresji na ABS+. (141-26532-K001 - blokada na goleni
141-26533-K001 - blokada z manetki).

W porównaniu do reby czuć że go bardziej gnie, ale szybko się do tego użytkownik przyzwyczaja.

Waży prawie 2 kilogramy ( https://photos.app.goo.gl/gaiSWnWa2RLaWaNNA ), strasznie dużo jak na 30mm.

 

Napisano

@KrissDeValnor@Dokumosa@KSikorski Dzięki za pomoc. Mam do was pytanko co do tej REBY:

https://zapodaj.net/plik-P73BGsXwGp

Czy jest to prawidłowy poziom na napompowanie około 110-120psi? Na rowerze przed zdjęcie siedziałem w trakcie zdjęcia rower pusty. A cała laga amortyzatora która widze ma 9cm czy to może REBA 80mm czy może ewidentnie jest uszkodzona? Bo co do sprzedawcy mam mieszane uczucia.

Napisano (edytowane)
23 godziny temu, Dokumosa napisał:

To co najmniej 10 letnia reba. Trzeba by zrobić serwis albo chociaż spuścić powietrze z komory negatywnej.

Czyli te 10% które traci gdy rower jest pusty nie powinno być, czy może to naturalne zachowanie amortyzatora?  Co do skoku tej REBY mimo tych lat jest to model 100mm czy 80mm bo nie mam pojęcia?

Dodam że trzymając koło i podnosząc kierownice "wyciągam" jakby amortyzator i widzę jakby 5% na tej skali. Jak wejdę na rower i zejdę z niego znowu widze 10%, a znowu "wyciągając" amortyzator i zostawiając bez wsiadania na niego widze 5%.

Edytowane przez Magaraszz
Napisano

Skok nominalny zależy od zamontowanego air-shaftu. To pewnie 100 i powinien mieć cały skok nominalny kiedy rower nieobciążony. Jak wspomniałem pewnie negatywna go ciągnie w dół. Docelowo i tak lepiej zrobić duży serwis.

Napisano

 

25 minut temu, Dokumosa napisał:

Skok nominalny zależy od zamontowanego air-shaftu. To pewnie 100 i powinien mieć cały skok nominalny kiedy rower nieobciążony. Jak wspomniałem pewnie negatywna go ciągnie w dół. Docelowo i tak lepiej zrobić duży serwis.

ulala w takim razie pojade jutro z tym rowerem do kogoś kto się zna ale dzięki za "konkrety" i zobacze czy inwestować w niego czy dać se siana. Bo taki serwis pewnie z 200-300zł, a wtedy już bym wolał ten popchnąć za grosze i kupić sprawną 120mm REBA albo RECONA GOLDA bo rowerek to FULL i ten mały skok aż śmiesznie wygląda.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...