Czikol Napisano 16 Marca Napisano 16 Marca Witam wszystkich, W tym sezonie chciałbym spróbować swoich sił i przesiąść się z szosy na MTB, planuje jeździć amatorsko, o zawodach nie myślę. Ostatnie kilka dni przeglądałem forum i szukałem interesujących mnie rowerów. Zdecydowałem, że będzie to HT, ze względu na to, że pochodzę z województwa Lubuskie okolice Zielonej Góry. Większość terenu i tras w okolicy to zwykłe single po ścieżkach leśnych, bez stromych zjazdów itp. zresztą DH mnie nie interesuje.. na ten moment Budżet to 8k, znalazłem kilka propozycji bazując na wiedzy bardziej doświadczonych kolegów z tego forum; 1) SENSA Fiori Evo Elite- karbonowa rama RockShox SID SL 100mm Kąt główki 69,8* Napęd1x12 Przerzutka tylna Shimano Deore XT RD-M8100, 12s Manetki Shimano Deore XT SL-M8100 Mechanizm korbowy Shimano Deore XT FC-M8100 (34T) Kaseta/wolnobieg Shimano SLX CS-M7100 (10-51T) Łańcuch Shimano SLX CN-M7100, 12s Hamulce p/tShimano Deore XT BR-M8100 KołaSupra MA Elite 23-TLR (Tubeless ready), piasty: Shimano HB-MT410 / FH-MT410 Opony p/tVittoria Barzo XCR folding TLR 29x2.25" Rodzaj osi - przód Sztywna oś (Boost) 15x110 mm Rodzaj osi - tył Sztywna oś (Boost) 12x148 mm waga 10,6kg 2) MTB GHOST Lector SF UC Advanced- karbonowa rama FOX 34 120mm, Kąt główki ramy 68* Napęd1x12 Przerzutka tylna Shimano XT RD-M8100 12s Manetk iShimano SLX SL-M7100 Mechanizm korbowy Shimano SLX FC-M7100 32T Kaseta/wolnobieg Shimano Deore CS-M6100 10-51 Łańcuch Shimano SLX CN-M7100 Wkład suportu Shimano Pressfit Hamulce p/t Shimano SLX BL-M7100/BR-M7000 / BR-M7110 , SM-RT56 180/160 mm, Koła Syntace V25 Opony p/t Schwalbe Racing Ralph Performance 29x2.25 Rodzaj osi - przód Sztywna oś (Boost) 15x110 mm Rodzaj osi - tył Sztywna oś (Boost) 12x148 mm waga 12,2kg? 3) Cayon XT Performante FOX- rama alu hydroformowana Widelec FOX:FOX forx 32 SC 29 K FIT 4 RC 100 Kat główki 69,8* Przerzutka tylna Shimano XT RDM-8100SGS Manetki Shimano XT SL-M8100RA Korba Shimano XT FC-M81001 34T 175mm HOLLOWTECH II Hamulce Shimano XT M-81001 Hydraulika 160 tył/180 przód Łańcuch Shimano XT CN-M61001 Kaseta Shimano XT CS-M81000 -12rz (10-51) Piasty Shimano XT M-8110 F-15QLC R-12QLC 32H Obręcze Northtec wzmacniane 622x22 Szprychy Sapim Leader Race Opony Schwalbe Rocket Ron Performance 29x2.25 Waga 11,2 kg Czy karbonowa rama powinna być priorytetem? Czy jednak ważniejsze jest zawieszenie i reszta komponentów? Dodatkowo, gdzieś tam z tyłu głowy rozmyślałem jeszcze nad Rockriderem 740, Orbea H10 i Lapierre Prorace cf 6.9 Może coś o mnie; 184cm, 97kg, sylwetka wysportowana Liczę na Wasze przemyślenia; plusy/minusy i może inne propozycję. Jak macie jeszcze jakieś pytania, które ułatwią wybór to śmiało pytać. dziękuję Cytuj
Galvatron Napisano 16 Marca Napisano 16 Marca Materiał ramy ma najmniejszy wpływ na doznania z jazdy, więc lepiej skupić się na wyposażeniu. Przy Twojej wadze najlepszym wyborem byłby SID, który jest sztywniejszy nawet of Foxa 34, ale w modelu SL jest słabej jakości tłumik Charger RL, który trzeba by wymienić na wersję Race Day 2 (ok. 600-1000 zł). Ghost i Cayon mają porównywalne widelce - wersja 34 będzie sztywniejsza, natomiast powłoka Kashima na górnych goleniach 32-ki ponoć jest trwalsza od zwykłej anody. W wypadku Ghosta trzeba od razu wymienić tarcze hamulcowe na przynajmniej RT66, bo te fabryczne to budżetowe dziadostwo. 1 Cytuj
Czikol Napisano 16 Marca Autor Napisano 16 Marca @Galvatron dzięki za tak cenne uwagi, myślę, że na zmianę tłumika w przypadku SIDa zdecydowałbym się dopiero na koniec sezonu. A lepsze tarcze, hamulce itp mógłbym wymienić od razu bo koszty są zdecydowanie mniejsze, niż w przypadku tłumika. Rozumiem, że na moim miejscu wybrałbyś Sense, właśnie ze względu na najtwardszy amor? A jeżeli chodzi o inne wyposażenie? Cayon wydaję się być najlepiej wyposażony, wszystko XT, natomiast z najsłabszym amortyzatorem. Coś za coś... chyba trzeba iść na kompromis. Mętlik w głowie pozostał Cytuj
Czikol Napisano 17 Marca Autor Napisano 17 Marca Jest ktoś, to miał możliwość przejechać się, którymś z nich? I mógłby podzielić się wrażeniami? Wybierając rozmiar sugerować się tabelką umieszczoną na stronie sprzedawcy? Cytuj
CoolBreezeOne Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca Ja tam ujeżdżam Sensę z rocznika '24. Dla mnie i na moje potrzeby jest git. Na Sida'a nie narzekam. Działa elegancko. Oczywiście coś tam sobie poprzekładałem ze scociszcza plus inne upgrejdy. Ale to wychodzi z czasem i "doświadczeniem". Generalnie stosunek cena-jakość jest idealnie zbilansowany. Rozmiar? Przy 178 ugniatam 17". Przy twoim wzroście to będzie 19". Geometria trochę starawa, ale na moje jeżdżenie głównie po zach-pom jet jak najbardziej ok. Jeździ się bardzo przyjemnie. Na górskich wyrypach (w granicach rozsądku) też daje radę. Ghost mi się nie podoba, a Cayon... podrożał? Jakoś w połowie 2024 był chyba 1k tańszy (zresztą Sensa też). Jakby ogarnąć ten mostek, wrzucić płaską kierę, to fajny alu XC na git osprzęcie. Z czasem koła do podmianki. Cytuj
Czikol Napisano 17 Marca Autor Napisano 17 Marca Dzieki @CoolBreezeOne jeżeli chodzi o MTB to nie mam żadnego doświadczenia i nawet nie wiem jakich wrażeń oczekiwać o sprzętu w tym przedziale cenowym. Jeżeli złapie zajawkę to pewnie pod konie roku wpadną jakieś upgrady, ale tak jak mówisz to przyjdzie z doświadczeniem! Twoim zdaniem co jest najsłabszym punktem Sensy? Tereny mamy bardzo podobne, wiec myśle, że u mnie też się sprawdzi. Poczekam jeszcze kilka dni, może ktoś jeszcze podzieli się cennymi uwagami. Na razie najbardziej przekonuje mnie ta Sensa. Rozważałeś jeszcze jakiś rower w tych pieniądzach? Cytuj
martinnoo Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca (edytowane) W dniu 16.03.2025 o 15:17, Galvatron napisał: Materiał ramy ma najmniejszy wpływ na doznania z jazdy, więc lepiej skupić się na wyposażeniu. Nie wiem co tu poszło nie tak, ale jak dla mnie, to bzdury wypisujesz. Miałem ten sam budżet co Ty i wybrałem Sense. Znajomy z wioski też kupił Sense, ale niższy model. Rama mi mega przypasowała, to był pierwszy powód kupna. A czy jest starawa? Być może. Dwa - sklep w którym kupowałem mam nieopodal siebie, nie było problemu z wymianą, nie ma z serwisem, kawałek się karnę i już mam cztery litery na rowerze Trzeci i chyba najważniejszy - cena - jakość, tutaj Sensa mało co ma sobie równych. Rozważałem jeszcze Kellysa Gate 90. Ponownie jest wystawiony w dobrych pieniądzach. Piszesz, że nie masz żadnego doświadczenia i nie wiesz jakich wrażeń oczekiwać - tu bym postawił kropkę. Dla Ciebie w tym momencie nie ma słabych punktów w tym rowerze Kup, pośmigaj sobie, sezon, dwa, poczuj rower, poczytaj sobie co można można ulepszyć, takie własne doświadczenie musisz też załapać. Nie od razu Rzym zbudowano. Powiem Ci tak! W przypadku Sensy na 100% potrzebujesz rozmiaru 19'. Poniżej wyśle Ci link do Sensy, konkretnego modelu, który ja wziąłem, ale okazał się dla mnie za duży. Jest to ostatnia z ostatnich sztuk. Jak nówka, nic nie tknięta. Jeśli się zdecydujesz, to zadzwoń i zapytaj się czy mają ją jeszcze na stanie czy tylko strona oszukuje. Co do tej konkretnej sztuki - ma chyba jedno z najlepszych malowań w Sensie, pełen lakier, nie mat, no i cena. Z góry Ci podpowiem, że jak Ci powiedzą, że jest dostępna i dobrze zagadasz, to zejdą Ci jeszcze z ceny https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-fiori-evo-elite-carbon/ Edytowane 18 Marca przez martinnoo 1 Cytuj
Galvatron Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca Za doznania z jazdy odpowiada przede wszystkim praca widelca, przerzutki i hamulców, a nie materiał, z którego wykonano ramę. Gate 90 tez jest całkiem OK, pod warunkiem wymiany tarcz hamulcowych na RT66: https://kellysbike.com/pl/xc/gate-90-29_10377 Recon Gold to cięższa wersja Reby, czyli solidna średnia półka. Nie jest to widelec tak dobry jak Fox performance Elite/Factory czy SID z Chargerem Race Day 2, ale nie jest to też paździerz. 1 Cytuj
martinnoo Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca (edytowane) Wariacie, bo kolega jeszcze kupi z linku, który mu podesłałeś.. https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-GATE-90-202425/9720#variantOptions=4:439 - taniej nie ma, a sam w sobie sklep super i ta Pani sprzedawczyni.. 😍 @Galvatron owszem zgodzę się z tym co wymieniłeś, ale zapomniałeś jeszcze dodać - rama carbonowa No jeżdżę, wiem, czuję... Ahhh, na tym skończmy Edytowane 18 Marca przez martinnoo Cytuj
Czikol Napisano 18 Marca Autor Napisano 18 Marca To przekonałeś mnie to Sensy. Tak jak mówisz została ostatnia sztuka. Jest to wyprzedaż z 2023 roku, porównałem parametry z 2025 i różnica jest tylko w piastach, czy może w czymś jeszcze? 2023- piasty: przód Shimano HB-MT410 / FH-MT410 sztywne osie. 2025- piasty: przód Shimano HB-TC500 / Shimano FH-TC500 sztywne osie. Jeszcze mam pytanie odnośnie pedałów, jaki model polecasz? na pewno nie chciałbym wpinanych. Cytuj
martinnoo Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca (edytowane) @Czikol taka wyprzedaż, że im po prostu została taka sztuka, ino brać Musiałbym wrócić pamięcią do kilku tygodni wstecz, ale na ta chwilę jak napisałeś, to tak, tam się różniły tylko piasty. Koledzy i tak napiszą Ci, że koła są do wymiany bo toporne itd, itp więc na to nie patrz Co do pedałów - miałem u siebie na stanie maszynowe Dartmoor Candy Pro, fajny materiał, 300g na parzę. Dwie pary takie użytkuje, piny z tworzywa dają radę. Tutaj chyba mogę też napisać cena - jakość, ale koledzy również zapewne mogą podlinkować tańsze produkty z Alliexpress. Edytowane 18 Marca przez martinnoo 1 Cytuj
CoolBreezeOne Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca 16 godzin temu, Czikol napisał: Twoim zdaniem co jest najsłabszym punktem Sensy? Ja tam zawsze uważam, że jaki rower by nie był, to jego najsłabszym punktem będzie jego operator Decyzję już podjąłeś. Imho, w tej cenie dobry wybór (nie wiem czy najlepszy). Ale uważaj... Ta 19" z linku będzie już "używana"... przez @martinnoo 😝 1 Cytuj
martinnoo Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca Dupą na niej siedziałem, ale śladu nie zostawiłem 😂 Ja to w ogóle byłbym taki perfidny, że powiedziałbym, że wiem, że jest ze zwrotu i że chciałbym solidnie się ponegocjować 😅 @Czikol tutaj masz mój post, możesz zobaczyć co tam się wyczeniało. Cytuj
Czikol Napisano 18 Marca Autor Napisano 18 Marca Oj w moim przypadku zdecydowanie operator to najsłabszy punkt Jeszcze nie zamówiony. Myślę że bez próbnej jazdy, trudno wybrać najlepszy rower w danym przedziale cenowym. A jaki model byś rozważył? @CoolBreezeOne Dziękuję za model pedałów, przejrzę Twój wątek @martinnoo Aż takim Januszem nie jestem, żeby aż tak negocjować Haha. Czy gwarancja w takich rowerach obejmuje zużycie części? Cytuj
Czikol Napisano 19 Marca Autor Napisano 19 Marca https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-100-2024/ https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-100-sl-2024/ Myślę że dosyć ciekawe Cytuj
martinnoo Napisano 20 Marca Napisano 20 Marca Nie pamiętam jak z gwarancją, musiałbyś sprawdzić w necie, żebym głupot nie wypisywał. Ten mudhoney całkiem przyjemny jak się patrzy rower 🙂 Cytuj
Czikol Napisano 21 Marca Autor Napisano 21 Marca Ciężko znaleźć rzeczowe informacje na temat gwarancji Radona. Gdzieś mi się rzuciło w oczy, że gwarancja obejmuje okres 5 lat. Ale nie wiem jakie serwisy w Polsce to obejmują. Może trzeba wysyłać rower za granicę BTW w jednym 1)Fox 32 Performance, Step-Cast, Fit Grip, 3-Pos., Push-to-Lock Remote, Boost i podzespoły Shimano XT w głównej mierze a w drugim, 2) RockShox SID SL Select+ 2P, Charger Race Day 2, OneLock Remote, Boost i podzespoły Sram i Magura jakiś spec może rzucić okiem i wyłonić zwycięzcę? Cytuj
chudzinki Napisano 21 Marca Napisano 21 Marca https://www.radon-bikes.de/en/service/suportfaq/ 1 Cytuj
Czikol Napisano Sobota o 11:43 Autor Napisano Sobota o 11:43 Ostatecznie odgrzewam temat. Dzisiaj chciałbym zakupić w końcu rower. Walka toczy się pomiędzy dwoma modelami: Wspomnianą już w tym wątku Sensa Fiori Evo Elite; Karbonowa rama RockShox SID SL 100mm Kąt główki 69,8* Napęd1x12 Przerzutka tylna Shimano Deore XT RD-M8100, 12s Manetki Shimano Deore XT SL-M8100 Mechanizm korbowy Shimano Deore XT FC-M8100 (34T) Kaseta/wolnobieg Shimano SLX CS-M7100 (10-51T) Łańcuch Shimano SLX CN-M7100, 12s Hamulce p/tShimano Deore XT BR-M8100 KołaSupra MA Elite 23-TLR (Tubeless ready), piasty: Shimano HB-MT410 / FH-MT410 Opony p/tVittoria Barzo XCR folding TLR 29x2.25" Rodzaj osi - przód Sztywna oś (Boost) 15x110 mm Rodzaj osi - tył Sztywna oś (Boost) 12x148 mm waga 10,6kg https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-fiori-evo-elite-pd47021/ oraz; Radon JEALOUS AL 10.0 SL Rama Aluminiowa, hydroformowana RockShox SID SL Select+ 2P, Charger Race Day 2, OneLock Remote, Boost Mechanizm korbowy SRAM GX Eagle DUB, 32T, Boost, 175mm Napęd SRAM GX Eagle 1x12 Kaseta: SRAM XG-1275 Eagle, 10-52 Manetka SRAM GX Eagle, Shiftmix Przerzutka tylnia SRAM GX Eagle, 12-biegowa Hamulce Magura MT8 Pro Tarcze hamulcowe Magura MDR-C Rozmiar: 180/160mm Łańcuch Sram Nx Eagle Koła Newmen Evolution SL X.A.25 110/148mm Opony Przód: Schwalbe Racing Ray Tył: Schwalbe Racing Ralph 2,25 Kierownica: Newmen Carbon Mostek: Newmen Carbon Sztyca: Newmen Carbon Waga 10,6kg https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-100-2024-sl/ (jest jeszcze wersja na podzespołach Shimano i z Foxem 32mm ale stwierdzilismy, że w moim przypadku waga i styl jazdy lepszy będzie SID) Z plusów przemawiających za Sensą co mi udało się wywnioskować; Karbonowa rama(lepiej tłumi wibrację i drgania) waga Podzespoły Shimano XT, które podobno są bardziej polecane i idiotoodporne niż grupa Sram Możliwość kupna w Polsce Z plusów Radona; Cena bo wychodzi za około 6k Lepszy tłumik Race Day 2 Hamulce i tarcze MT8 Pro> XT BR-8100 ? tutaj nie jestem pewien Pozycja bardziej agresywna, ale nie traktowałbym tego jako + Potrzebuje eksperta, który zerknąłby okiem na poszczególne podzespoły XT vs GX/XG i pomogł mi wydać ostateczny werdyk Udanej soboty Cytuj
martinnoo Napisano Niedziela o 09:21 Napisano Niedziela o 09:21 (edytowane) Z plusów Sensy wymieniasz podzespoły Shimano z kolei wstawiasz tego szarego Radona. Wszystkie a tak naprawdę żadne z plusów tego Radona do mnie nie przemawiają, to raz. Dwa, to pisałem Ci, że ten zielony Randon, to przyjemny rower, napiszę więcej - jeśli nie chcesz rzucać się na Sense, to brałbym właśnie tego zielonego Randon. Podzespoły shimano, nigdy innych nie miałem. Super amora masz Foxa i teraz w ogóle zauważyłem, że są tam koła DT Swiss 25mm!! Dla mnie bomba. Więc powtarzam, jeśli nie chcesz sensy, to ja brałbym https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-100-2024/ Edytowane Niedziela o 09:24 przez martinnoo 1 Cytuj
Czikol Napisano Niedziela o 15:01 Autor Napisano Niedziela o 15:01 Nie brałem pod uwagę Foxa, bo na początku tego tematu został mi polecony bardziej SID ze względu na moją wagę i niższe koszty serwisu. Próbowałem znaleźć bezpośrednie porównania Shimano XT z Sram GX ale opinie był różne, wiec nic mi się nie wyjaśniło. Nie wiem jaka jest kolejność priorytetów przy wyborze; osprzęt>widelec>rama? Cytuj
Magaraszz Napisano Niedziela o 15:45 Napisano Niedziela o 15:45 (edytowane) Nie jestem specjalistą ale wiele opinii "internetowych" i takich "realnych" jeśli chodzi o obecne SIDy i ich serwis są niekorzystne jeśli chodzi o koszty i skomplikowanie. Wiele ludzi mi doradzało REBE z racji prostego serwisu, a jak oddajesz na serwis to takżę tańszego serwisu od SIDa. Osobiście zdecydowanie wolałbym REBE (sam mam SIDa ale konstrukcje ponad 15 letnią i do dziś działa świetnie ale właśnie jest to "staruszek"), chyba że nie masz możliwości jej wyboru wtedy pozbierał opinie czy ten FOX może lepiej wychodzi od SIDa ale większość FOXów jest stosunkowo droga w serwisie. Edytowane Niedziela o 15:51 przez Magaraszz Cytuj
marcin_ostrów Napisano Niedziela o 15:56 Napisano Niedziela o 15:56 To który fox jest droższy w serwisie od odpowiednika RSa ? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Niedziela o 16:17 Mod Team Napisano Niedziela o 16:17 Dla liczących gramy/szukających potencjalnie nieco innych doznań (zdania są podzielone, a oprócz samego materiału i budowy, czy stopnia tzw. wylajtowania ramy, ważne są komponenty typu kierownica, sztyca - jeśli będą aluminiowe, to ograniczą potencjał karbonowej ramy), to tylko karbon - rozumiem, że nie jest tu brana pod uwagę stal, albo tytan... Co do kosztów serwisu, to zależy gdzie - ja 2 lata temu za Fox'a Rhytm dałem 450 zł, podczas gdy Reba chyba niewiele ponad 300... Poza tym, to np. Reba Solo Air z 2015 nie ma podejścia pod kątem jakości pracy, w porównaniu do wspomnianego podstawowego Lisa, który jest czulszy i pracuje bardziej gładko (przy nim Reba to sztywny kołek). PS Radon jest pod opony max 2.25" - przynajmniej oficjalnie Cytuj
Magaraszz Napisano Niedziela o 16:38 Napisano Niedziela o 16:38 (edytowane) Wyżej masz bardzo konkretną opinie którą popieram w 100% bo kilku znajomych ma identyko odczucia co do REBY "Poza tym, to np. Reba Solo Air z 2015 nie ma podejścia pod kątem jakości pracy, w porównaniu do wspomnianego podstawowego Lisa, który jest czulszy i pracuje bardziej gładko (przy nim Reba to sztywny kołek).". Ale każdy z nich też ma o REBIE zdanie że jest "niezniszczalna" i połowa, a może nawet 3/4 wykonuje samemu cały serwis po krótkim instruktażu z youtuba także jak zawsze i wszędzie "Coś za Coś". Dodam że sam mam REBE (starszej produkcji koło 10 lat +/-) od kilku dni i faktycznie zgadzam się w 100% z tą opinią wyżej. Edytowane Niedziela o 16:38 przez Magaraszz Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.