Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, jako że posiadam już gravela, i na większy teren i eksplorację lasów niż szutry premium gravel się nie nadaje, przez brak komfortu na gruzach, nierównościach, oraz błocie. Szukam swojego pierwszego MTB, lubię jeździć szybko, ale też chciałbym mieć komfort jazdy. Hardtail wydaje się idealny, ale nie wiem jak będzie to wyglądało przez brak amortyzatora z tyłu. Ogólnie nie planuję szybkich zjazdów, czy jeżdżenia, bo bardzo ciężkim terenie. Boję się, że w przyszłości będę żałował, że kupiłem od razu fulla XC. Z HT podoba mi się Cannondale Scalpel HT Carbon 2 Lefty, a z fulli ciężko o coś na karbonie.

  • Mod Team
Napisano

Z mojej perspektywy zakupu fulla się nie żałuje, wręcz przeciwnie to najlepsza inwestycja rowerowa jaką w życiu zrobiłem. To zupełnie inna jazda niż na sztywniaku.

Nie wiem czy jest sens zakupu sztywniaka MTB mając gravela. Raczej szedłbym w większe zróżnicowanie rowerów i od razu minimum fulla XC/Downcountry.

  • +1 pomógł 3
Napisano

@TheJW Gravel jest spoko, ale jak się wie, jakie ma ograniczenia ;). Do turystycznej, lub w miarę dynamicznej jazdy po asfalcie, oraz lekkim terenie, jak szuterki spisuje się bardzo dobrze :),

@bogus Też podobne mam przemyślenia, jednak obawiam się większej wagii, oraz tego że nie wykorzystam potencjału fulla

Napisano

Ja byłem w podobnej sytuacji, ale "na odwrót" - tzn mam fulla, dokupiłem gravela i jest super. Co prawda, coraz mniej jezdze na mtb, a wiecej na gravelu, no ale :)

Nie kupuj ht, bo to bez sensu, jak masz gravela - kup coś z różnych części "skali".

Szukaj fulla xc / downcountry – tylko ich coraz mniej jest na rynku. Jak nie jezdzisz w górach, to bez droppera i na "starej" geometrii (tzn zebys _nie miał_ główki ramy wypłaszczonej, np 66 st i stromej rury podsiodłowej - wszędzie teraz ładują taką progresywną geo, a jezdzenie takim czyms po płaskim czy lekko pagórkowatym lesie jest bez sensu i męczy - wiem po sobie, bo miałem fulla xc, przerobilem go na downcountry, pozniej kupilem fulla trailowego i on jest super ale w górach, a nie na leśnym uyebie w płaskopolsce).

Orbea ma fajne fulle, ale takie "wyścigowe" xc, Canyon Lux, Trek, C Scalpel starszy – nie powiem Ci modeli konkretnych, bo nie obserwuje rynku. Na pewno ktos napisze, kto ma wiekszą i aktualną wiedze. Był kilka lat temu temat o downcountry, poszukaj, sporo konkretnych modeli tam polecano

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie obawiaj się "wykorzystam potencjału fulla" bo tak można z każdym typem rodzaju roweru podejść jeśli jeździ się rekreacyjnie, amatorsko. Też już kilka dni myślę pomiędzy HT vs FULL i różne myśli miałem teraz jedynie myślę o tym aby znaleźć "okazje", a jak będzie nią FULL (ok fajnie) ale jak HT się trafi atrakcyjne cenowo też kupię. Co do jazdy HT/FULL dobrze jakbyś w praktyce jednego i drugiego troche "rozjechał" i powinno ci to dużo ułatwić wybór, a może dojdziesz do tego co ja czyli obojętne co tylko aby było w atrakcyjnej cenie względem rynku. Wyżej też masz sensowny komentarz "Nie kupuj ht, bo to bez sensu, jak masz gravela - kup coś z różnych części "skali".".

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, F1F1 napisał:

 Hardtail wydaje się idealny, ale nie wiem jak będzie to wyglądało przez brak amortyzatora z tyłu. Ogólnie nie planuję szybkich zjazdów, czy jeżdżenia, bo bardzo ciężkim terenie. Boję się, że w przyszłości będę żałował, że kupiłem od razu fulla XC. Z HT podoba mi się Cannondale Scalpel HT Carbon 2 Lefty, a z fulli ciężko o coś na karbonie.

Normalnie będzie wyglądało. Dziś już ładują opony 2,4 gdzie przy zalaniu mlekiem jak ktoś narzeka po zwykłym lesie, polach na płaskim to jest chyba niepełnosprawny. Jak będziesz się sugerował opiniami, że tylko full to też głowa Cię do tego przekona. Ja sobie nie wyobrażam na łatwy teren bez jakiś wielkich korzeni, kamieni cokolwiek innego niż sztywniak. Tylko widzisz ja doskonale wiem czego chcę i nikt mi nic nie wciśnie. Słuszna uwaga wyżej bo dziś szpece ładują kąty na główkach na poziomie rowerów enduro z przed kilku lat. Jak coś pośmigaj czymś takim i nie sugeruj się idiotyzmami marketingowymi. Kilka dni temu na Centrum Rowerowym widziałem za dyszkę Gianta XTC na Sidzie i plastikowych kołach. Napęd dupska nie urywa bo NX ale żłe też nie jest i z czasem coś tam powymieniać można. Daruj sobie też wynalazki psycholi od kabli w sterach. Swego czasu fajnie prezentował się też Trek Procaliber na Rebie ale chyba już nie ma opcji by go dostać. 

Edytowane przez Tyfon79
  • Mod Team
Napisano

@Magaraszz Z tym "obojętne co" to bym nie przesadzał :no:  Trzeba się liczyć z tym, że downcountry będzie cięższy od zwykłego HT XC. Jeśli teren niezbyt wymagający, to downcountry bym odpuścił. Fakt, że jest sporo racji w zwiększeniu różnicy między rowerami, tylko pytanie, czy nie będzie ona zbyt duża w łatwym terenie...

  • Mod Team
Napisano

Jeżdżę w wydaje mi się niezbyt wymagającym terenie i różnica pomiędzy HT a fullem jest bardzo duża. Pomijając komfort to trakcja jest perfekcyjna w fullu a w sztywniaku cały czas coś brakowało.

Żeby było mało to sztywniak i full były na tym samym osprzęcie.

Dla mnie decyzja jest prosta - jeśli tylko budżet pozwala to wybieram zdecydowanie pełny zawias. Waga sprzętu owszem jest wyższa jednak zalety w mojej opinii przewyższają wady.

  • +1 pomógł 4
Napisano

Ja przesiadłem się z gravela, na fulla. Jak powyżej już napisano, między gravelem a fullem różnica jest większa niż HT. Oczywiście najlepiej mieć szosę, gravela, trekinga, HT i fulla :D, ale to opcja premiom. Gravel i full to dobra para na prawie wszystkie tereny.

  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, bogus napisał:

Jeżdżę w wydaje mi się niezbyt wymagającym terenie i różnica pomiędzy HT a fullem jest bardzo duża. Pomijając komfort to trakcja jest perfekcyjna w fullu a w sztywniaku cały czas coś hakowało.

Żeby było mało to sztywniak i full były na tym samym osprzęcie.

Dla mnie decyzja jest prosta - jeśli tylko budżet pozwala to wybieram zdecydowanie pełny zawias. Waga sprzętu owszem jest wyższa jednak zalety w mojej opinii przewyższają wady.

Tylko lepszy full xc to już trzeba wydać dużo więcej niż 10k, a boję się wagi fulla typu 15kg

Napisano

Ani nie dużo ani tyle nie ważą. Masz CR Anthemy Gianta w fajnej kasie, Ghosta Lectora w plastiku na Sidach, GX, X01 za 12 tys z wagą 13 kg. Teraz są takie promocje bo wypychają stare sztuki, że wystarczy poszukać okazji. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...